Από τη μακρινή αρχαιότητα, όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες συνήθιζαν να χρησιμοποιούν διάφορες χειραψίες και χαιρετισμούς, τόσο ως συμβολική ένδειξη αναγνώρισης,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Υπήρχε λοιπόν κάποιος Απολλοφάνης από την Κύζικο, ο οποίος τύχαινε να είναι φίλος από φιλοξενία από παλιά με το Φαρνάβαζο και εκείνο το χρόνο έγινε φίλος.
Advertisements

Θέματα φυσικής γυμνασίου
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Τατουαζ και body-piercings
ΑΓΑΠΗ.
Δρόμος αρετής και δύναμης
ΤΟ ΣΚΟΙΝΑΚΙ Σόνια Παγουλάτου.
«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
3ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας Σπόντης Α.
28/1/2012 Συνεντεύξεις για τις Επικοινωνίες σε Διάφορες Εποχές…
Παναγιώτης Βουτσιώτης Διονύσης Θεοφιλόπουλος Θοδωρής Γκάντσεφ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ.
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Η 4 η από τις 12 Προτροπές Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων.
ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΕΩΝ.
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Φιλία.
Γ1.6 Τόσο διαφορετικοί και τόσο ίδιοι…
ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 1η ΟΜΑΔΑ Kότσης Βαγγέλης Λεβαντή Κατερίνα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
Από την αρχαιότητα, τα βότανα εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ıκανότη- τες. Όλα τα αρχαία μυστικά του κόσμου των βοτάνων (διάκριση,
Ελευθεροτεκτονισμός (ΜΑΣΟΝΙΑ)
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
Ελεύθερος χρόνος Ελεύθερος χρόνος καλείται ο χρόνος που διαθέτει ο άνθρωπος για να αναπαυθεί , να προάγει το πνεύμα του ,να καλλιεργήσει τα ταλέντα του.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ ΦΛΟΡΙΑΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΑ ΜΑΥΡΟΚΩΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΕΝΕΣΗ. ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Το παιχνίδι και η κίνηση αποτελούν ζωτική ανάγκη για κάθε νεαρή ζωή μέσα στη φύση.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
Σεμινάριο εκπαιδευτικών Φ.Α Ροδόπης επιτραπέζιας αντισφαίρισης Μαυρίδης Γεώργιος Χατζόπουλος Γεώργιος Κομοτηνή – Μάρτιος 2015.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Επικοινωνία ….τι είναι;
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
1.Βλέπω στα μάτια σου τη θλίψη. Νοιώθω την τελευταία σου χαρά.
11ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος : Τμήμα : Α2
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων
Γ1.4 Οι μεγάλες πόλεις του πλανήτη
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
15 «χρυσοί κανόνες» στο τραπέζι
Μη λεκτική επικοινωνία
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από τη μακρινή αρχαιότητα, όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες συνήθιζαν να χρησιμοποιούν διάφορες χειραψίες και χαιρετισμούς, τόσο ως συμβολική ένδειξη αναγνώρισης, όσο και ως έκφραση αλληλοσεβασμού. Κάθε λαός έχει καθιερώσει στις παραδόσεις του συγκεκριμένες μορφές χαιρετισμών, οι οποίες με τη μεγάλη τους ποικιλία εμπλουτίζουν τον πολιτισμό.

Κατά κανόνα οι συμβολικές αυτές χειρονομίες, οι χειραψίες και οι χαιρετισμοί γίνονται με τη χρήση των χεριών. Άλλωστε, οι ίδιες αυτές λέξεις έχουν ως κύριο συνθετικό τους τη λέξη "χέρι". Συνήθως, κάποια προσφώνηση, όπως π.χ. το "χαίρε", συνοδεύει κάθε χαιρετισμό, θέλοντας να δηλώσει χαρά, υγεία, καλή διάθεση.

 Σε αυτή τη μεγάλη ποικιλία ανθρώπινων χαιρετισμών, υπάρχει ένας που φαίνεται ότι είναι ο αρχαιότερος από όλους, αλλά και ο πιο διαδεδομένος σε όλες τις κοινωνίες, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Όλοι σχεδόν οι αρχαίοι πολιτισμοί τον χρησιμοποίησαν, όπως αποδεικνύουν οι αρχαιολογικές έρευνες και η ιστορική μελέτη. Πρόκειται για το χαιρετισμό που γίνεται με το δεξί χέρι υψωμένο και την παλάμη τεντωμένη.

 Οι Αιγύπτιοι, οι λαοί της Μεσοποταμίας, οι Ινδοί, οι Θιβετανοί, οι Κέλτες, οι Έλληνες, οι Ρωμαίοι, οι πρώτοι Χριστιανοί, οι Ιππότες του Μεσαίωνα, ακόμα και οι Ινδιάνοι της αρχαίας Αμερικής χρησιμοποίησαν αυτόν το χαιρετισμό, σε ένδειξη σεβασμού προς κάτι ανώτερο, σε ένδειξη ειρήνης και φιλίας.  Εντούτοις ο πανάρχαιος αυτός χαιρετισμός δεν μπορεί να ευθύνεται για τις πράξεις των ανθρώπων, που τον χρησιμοποίησαν με άλλες σκοπιμότητες, για παράδειγμα των ναζί της Χιτλερικής Γερμανίας, που συνέδεσαν αυτόν τον χαιρετισμό με απάνθρωπες συμπεριφορές. Ο χαιρετισμός με το δεξί χέρι είναι μια παγκόσμια πρακτική.

H Χειραψία είναι ένα αμοιβαίο κράτημα και ένα σφίξιμο της παλάμης του δεξιού χεριού ανάμεσα σε δύο οικεία άτομα ως χαιρετισμός ή συμφωνία. Χειραψία δυνατή και σταθερή, κρατώντας το χέρι του άλλου Ακόμα είναι χαλαρή και σύντομη, ακουμπώντας τα δάχτυλα του ατόμου. Επίσης είναι μια σφιχτή χειραψία, κουνώντας το χέρι του συνομιλητή πάνω, κάτω ή πλαγίως. Ανοιχτό, κοινωνικό και εξωστρεφές άτομο, με τάσεις καλής συμπεριφοράς και εκδηλωτικότητας προς όλους. Όχι πάντα αξιόπιστο και σταθερό, αυτό το άτομο δημιουργεί νέα ενδιαφέροντα και σχέσεις σε γρήγορους ρυθμούς και να απομακρύνεται από τις προηγούμενες σχέσεις του.

Καθώς σφίγγει το χέρι, χτυπά το άλλο άτομο στον ώμο. Δείχνει εγκαρδιότητα, σεβασμό και αίσθημα ανωτερότητας, ειδικά αν αυτό το άτομο έχει μεγαλύτερη ηλικία από το συνομιλητή του. Αν αυτό δεν ισχύει, τότε είναι σημάδι εγωισμού και αλαζονείας.

Επιπλέον το άτομο χρησιμοποιεί και τα δύο χέρια για χειραψία. Συχνά πρόκειται απλώς για ένα καλό, συνετό άτομο, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι μια καλά υπολογισμένη προσπάθεια να αποσπάσει κάποια χάρη από το άλλο άτομο ή να σφραγίσει μια ιδιαίτερα επικερδή συμφωνία. Η χειραψία πρέπει επίσης να συνοδεύεται από επαφή με τα μάτια, ένα φυσικό χαμόγελο και έναν ανάλογο χαιρετισμό.

Στην εποχή μας, όποιο μέρος του κόσμου και να επισκεφτούμε, θα δούμε ότι, όταν ένας άνθρωπος βλέπει ένα φίλο από μακριά, σηκώνει το χέρι του για να του πει ένα "γεια", σε ένδειξη καλής διάθεσης, φιλίας και σεβασμού. Το δεξί χέρι δίκαια καλείται να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στον πιο αρχαίο και παγκόσμια διαδεδομένο ανθρώπινο χαιρετισμό.

Η πηγή είναι : up/pareababa/epikoinonia/sima ta.htm

Τα κορίτσια της ομάδας είναι : Ελευθερία Κουτρουμάνη Ευαγγελία Μανιατάκου Γεωργία Μηλιάκου

ΤΕΛΟΣ