Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Λήψη Αποφάσεων στην Ομάδα Γιάννης Ρουσσάκης.
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
« Καταπολέμηση των διακρίσεων και της ανεργίας με τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ » ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Κοινωνικοποίηση Πανταζάκου Χριστίνα.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
33ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η πολιτική κουλτούρα Η πολιτική κουλτούρα συντίθεται από τις στάσεις, τις πεποιθήσεις, τις αντιλήψεις, τα συναισθήματα και τις αξίες που σχετίζονται με.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
Αγροτική Κοινωνιολογία
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
Alain Touraine (Γαλλία)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η έννοια της επικοινωνίας και ο ρόλος της στις ανθρώπινες σχέσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Η περίπτωση της Γερμανίας
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η έννοια της επιχείρησης
Εισηγητής: Μιχάλης Χρυσός
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Πιέρ Μπουρντιέ Ο Πιέρ Μπουρντιέ ( 1 Αυγούστου  Ιανουαρίου 2002) ήταν Γάλλος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και κοινωνικός επιστήμονας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) Κοινωνιολογία: η επιστήμη που μελετά α)τη συγκρότηση, τη λειτουργία και το μετασχηματισμό των κοινωνικών συνόλων και β) τις προϋποθέσεις εμφάνισης και μεταβολής των κοινωνικών σχέσεων

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) Πρωτεργάτες της κοινωνιολογικής σκέψης: Αριστοτέλης, Κοντ, Μαρξ, Ντυρκάιμ,Βέμπερ

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) Βασική μονάδα ανάλυσης της κοινωνιολογίας: οι κοινωνικές ομάδες

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) Κοινωνική ομάδα: το σύνολο δυο ή περισσοτέρων ατόμων που αλληλεπιδρούν συχνά μεταξύ τους, έχουν κοινούς στόχους και έχουν συνείδηση του ξεχωριστού δεσμού που τα ενώνει

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) 1) Η συχνή αλληλεπίδραση ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας οδηγεί στη διαμόρφωση συγκεκριμένων προτύπων συμπεριφοράς. Η απουσία συχνής αλληλεπίδρασης υποδηλώνει ότι δεν υπάρχει συγκροτημένη ομάδα

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) 2) Η συνείδηση του ξεχωριστού δεσμού υποδηλώνει ότι τα μέλη μιας κοινωνικής ομάδας έχουν ανεπτυγμένο το αίσθημα του «εμείς» σε αντίθεση με τους «άλλους» που δεν ανήκουν στην ίδια ομάδα

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) 3) Η ύπαρξη κοινών στόχων που μπορεί να είναι επαγγελματικοί, κοινωνικοί, πολιτικοί ή οικονομικοί αποτελεί συνεκτικό στοιχείο για τα μέλη της ομάδας Η ύπαρξη των 3 παραπάνω χαρακτηριστικών προσδιορίζει το αν ένα σύνολο ατόμων αποτελεί ή όχι κοινωνική ομάδα

Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες) Ποια από τα παρακάτω σύνολα ατόμων μπορούν να χαρακτηριστούν ως κοινωνικές ομάδες ? τα μέλη μιας μουσικής ορχήστρας οι επιβάτες ενός αεροπλάνου οι επισκέπτες ενός εμπορικού κέντρου οι αθλητές μιας ομάδας μπάσκετ ο σύλλογος διδασκόντων ενός σχολείου Τα άτομα που περιμένουν σε μια στάση λεωφορείου

Χαρακτηριστικά των κοινωνικών ομάδων Οι κοινωνιολόγοι όταν μελετούν μια κοινωνική ομάδα διερευνούν μια σειρά από γνωρίσματα και ιδιότητες που παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη συγκρότηση και τη δυναμική των κοινωνικών ομάδων

Χαρακτηριστικά των κοινωνικών ομάδων Το μέγεθος της ομάδας Ο βαθμός συνειδητοποίησης του ιδιαίτερου δεσμού που ενώνει τα μέλη της ομάδας Η μονιμότητα ή διάρκεια ύπαρξης της ομάδας Τα κριτήρια εισόδου στην ομάδα Η ομοιογένεια των μελών της ομάδας Η ύπαρξη ή όχι επίσημων οργανωτικών δομών Ο βαθμός εξάρτησης της ομάδας από άλλες ομάδες

Λόγοι μελέτης των κοινωνικών ομάδων Λόγοι μελέτης των κοινωνικών ομάδων

Λόγοι μελέτης των κοινωνικών ομάδων Η θεμελιώδης συμβολή των κοινωνικών ομάδων στην κοινωνικοποίηση και την προσωπική ανάπτυξη του ατόμου Το άτομο κοινωνικοποιείται και αναπτύσσεται μέσα από την αλληλεπίδραση με τις διάφορες κοινωνικές ομάδες στις οποίες εντάσσεται κατά τη διάρκεια της ζωή του

Λόγοι μελέτης των κοινωνικών ομάδων 2) Στις σημερινές πολυσύνθετες κοινωνίες, η συνύπαρξη και συνεργασία των διαφόρων κοινωνικών ομάδων αποτελεί μονόδρομο για την επίτευξη προσωπικών, επαγγελματικών και κοινωνικών στόχων

Διάκριση κοινωνικών ομάδων Πρωτογενείς Δευτερογενείς οικογένεια, διάφοροι σύλλογοι, παρέα επαγγελματικές ενώσεις σωματεία

Χαρακτηριστικά πρωτογενών και δευτερογενών ομάδων Πρωτογενείς Δευτερογενείς Μικρός αριθμός μελών μεγαλύτερος αριθμός μελών Προσωπικές και στενές σχέσεις απρόσωπες και χαλαρές Συναισθηματικό δέσιμο έλλειψη ισχυρού δεσίματος Συχνή επικοινωνία λιγότερο συχνή επικοινωνία Χωρίς όρους συμμετοχή συμμετοχή με όρους

Λόγοι ένταξης στις κοινωνικές ομάδες Λόγοι ένταξης στις κοινωνικές ομάδες

Λόγοι ένταξης στις κοινωνικές ομάδες Πρωταρχικός λόγος ένταξης του ατόμου στις ομάδες είναι η ανάγκη του να ανήκει σε ένα σύνολο και να νοιώθει την αίσθηση του «εμείς». Οι άνθρωποι είναι όντα κοινωνικά, που χρειάζονται την επικοινωνία και τη συνεργασία για να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν.

Λόγοι ένταξης στις κοινωνικές ομάδες Τα κοινά ενδιαφέροντα ή τα κοινά οικονομικά ή επαγγελματικά συμφέροντα. Αυτά οδηγούν σε ένταξη σε αθλητικούς ή πολιτιστικούς Συλλόγους, σε πολιτικά κόμματα και νεολαίες, σε ομάδες πίεσης (Σωματεία, Οργανώσεις, Σύλλογοι), σε κινήματα, όπως το οικολογικό ή το κίνημα ατόμων με αναπηρίες, σε εθελοντικές ομάδες και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.

Λόγοι ένταξης στις κοινωνικές ομάδες Η τάση για ταύτιση-μίμηση και η ανάγκη απόκτησης ταυτότητας που να διακρίνει τα άτομα. Αυτή η τάση αποτελεί συνηθισμένο λόγο ένταξης των νέων σε ομάδες που ξεχωρίζουν για την εμφάνιση και την ιδεολογία τους Η ανάγκη κάποιων ατόμων να αναδειχτούν σε ηγέτες

Συνοχή και διάλυση μιας κοινωνικής ομάδας Συνοχή και διάλυση μιας κοινωνικής ομάδας

Συνοχή και διάλυση μιας κοινωνικής ομάδας Συνοχή και διάλυση μιας κοινωνικής ομάδας Βασική επιδίωξη κάθε ομάδας είναι να εξασφαλίζει και να διατηρεί τη συνοχή της. Όσο εξυπηρετείται ο κοινός σκοπός και επιτυγχάνονται οι κοινοί στόχοι, είναι φυσικό να ενισχύονται οι δεσμοί των μελών της κοινωνικής ομάδας. Τα μέλη επικοινωνούν συχνά μεταξύ τους, υπακούουν σε κοινούς κανόνες, έχουν κοινές αξίες και εμπειρίες, χρησιμοποιούν μια κοινή «γλώσσα», όπως π.χ. συμβαίνει με μια παρέα συμμαθητών ή με τους συναδέλφους σε ένα χώρο εργασίας.

Συνοχή και διάλυση μιας κοινωνικής ομάδας Συνοχή και διάλυση μιας κοινωνικής ομάδας Αν για οποιοδήποτε λόγο ο κοινός στόχος πάψει να υπάρχει, είτε γιατί έχει επιτευχθεί είτε γιατί άλλαξαν τα ενδιαφέροντα των ατόμων, είτε γιατί υπήρξαν διαφωνίες ή αποτυχίες, η κοινωνική ομάδα μπορεί να διαλυθεί

Συνοχή και διάλυση μιας κοινωνικής ομάδας Συνοχή και διάλυση μιας κοινωνικής ομάδας μια άλλη σημαντική συγκρουσιακή πηγή: «το σύστημα επικοινωνίας σε μια ομάδα» η προβληματική επικοινωνία και η ανεπαρκής ανταλλαγή πληροφοριών, μπορούν να προκαλέσουν ρήξη στις σχέσεις των μελών, δυσχεραίνοντας το κλίμα της ομάδας