RoMEO PROJECT Παναγοπούλου Θηρεσία Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος 2006.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ.
Advertisements

Πλατφόρμα Διαχείρισης Δεδομένων για Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας σε Κλινικό, Ερευνητικό και Οργανωτικό Επίπεδο Κ. Γερουλάνου, Γ. Σκαλκώτος, Λ. Πέππου, Φ. Δοκιανάκη,
5η Επιστημονική ημερίδα ΚΕΒΕΠ: «Ανάπτυξη βιβλιοθηκών/κέντρων πληροφόρησης εν μέσω οικονομικής κρίσης» Ανδρέας Κ. Ανδρέου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Ανθρωπιστικές Επιστήμες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
1 Horizon List Μια δεύτερη ματιά... Κώστας Βίγλας ΥΚΒ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Αρχειοθέτηση του Ιστού Nordic Web Archive Toolset Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες : Σ. Καπιδάκης, Μ. Γεργατσούλης Μαρίνα Κομπολύτη Εαρινό εξάμηνο 2003/2004.
Αυτό το έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution Greece 3.0Creative Commons Attribution Greece 3.0.
Τα Ακαδημαϊκά Αποθετήρια στην Ελλάδα Σήμερα Κλωντίνη Ξενίδου-Δέρβου Συντονίστρια Μόνιμη Επιτροπή Περιοδικών HEAL-Link Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
MODULE 3 – Εξερευνώντας το τοπίο της Ανοικτής Πρόσβασης: πώς να χρησιμοποιήσουμε την ΑΠ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Αλλαγή του τρόπου επιστημονικής πληροφόρησης με τη χρήση δημοσιευμάτων ανοιχτής πρόσβασης και ιδρυματικών αποθετηριών Γεωργία Κατσαρού Διεθνές Κέντρο Ελληνικών.
Π.Μ.Σ. στην Επιστήμη της Πληρφορίας (Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον) Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος Φοιτήτρια:
NewsML - News Markup Language Ζούτσου Κυριακή Διδάσκοντες καθηγητές: Μ. Γεργατσούλης Σ. Καπιδάκης Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας.
Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση: η σημερινή κατάσταση και μια αναφορά των project που ασχολούνται με αυτή Κάτση Εγλεντίνα (Β )
ACLS History e-book project Ζήσου Γεωργία Λάζαρη Μαύρα Ρίζου Κατερίνα.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΒΑΛΟΝ» ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Σύντομη παρουσίαση αδειών Creative Commons.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Open Archive Information System (OAIS) Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκων : Σαράντος Καπιδάκης Χρυσάνθη Κλωνή.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
Εργασία στο μάθημα:Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Με θέμα Παναγοπούλου Θηρεσία Διδάσκων:Καπιδάκης Σαράντος Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 3: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΣΙΦΛΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ μέρος πρώτο: εισαγωγή Σιούλα Αγνή, βιβλιοθηκονόμος, MSc Ημερίδα δημοσιοποίησης αποτελεσμάτων του.
Ιδρυματικό Αποθετήριο: Κοινότητες και Συλλογές Μάιος 2015 Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Μάρθα Χριστοφορίδου – Ναούμ Βιβλιοθηκονόμος Περιφερειακό.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 10: Ανοιχτή Πρόσβαση Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Εργαλεία Οργάνωσης και Διαχείρισης Εκπαιδευτικού Υλικού Εργαλείο «Έγγραφα»: Μεταφόρτωση/Ανέβασμα.
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Νομικά Θέματα Πληροφορικής
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Δομή ερευνητικής εργασίας
Δημιουργία Ανοιχτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος στην πλατφόρμα openeclass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Η Ανοικτή Πρόσβαση στα Προγράμματα Restart
Μεταγράφημα παρουσίασης:

RoMEO PROJECT Παναγοπούλου Θηρεσία Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος 2006

RoMEO PROJECT Στόχοι Αυτοαρχειοθέτηση-Ερωτήματα Υλοποίηση του προγράμματος (Αποτελέσματα ερευνών, τρόποι έκφρασης δικαιωμάτων μεταδεδομένων κ.λ.π) Συμπεράσματα Οδηγίες για αυτοαρχειοθέτηση Παραδοτέα του προγράμματος

RoMEO PROJECT Η Μ. Βρετανία συνεργάστηκε με την JISC και ίδρυσε το RoMEO PROJECT (Rights Metadata for Open Archiving) για ένα χρόνο ( ). «Να ερευνηθούν οι προκλήσεις που σχετίζονται με την κοινοποίηση και την κοινή χρήση του περιεχομένου και του ρόλου των αποθηκών του ιδρύματος» Το RoMEO επικεντρώθηκε στην αυτοαρχειοθέτηση των ακαδημαϊκών ερευνητικών εργασιών και στην κοινοποίηση και συλλογή των μεταδεδομένων αυτών των εργασιών.

Στόχοι (1/3) Να αναπτύξει απλά δικαιώματα μεταδεδομένων με τα οποία οι ακαδημαϊκοί θα μπορούσαν να προστατέψουν τις ερευνητικές εργασίες τους στο περιβάλλον ανοιχτής πρόσβασης Να αναπτύξει μέσα με τα οποία οι διαθέτες OAI δεδομένων και υπηρεσιών θα μπορούν να προστατέψουν τα ανοιχτής πρόσβασης μεταδεδομένα τους

Στόχοι (2/3) Να αναπτυχθεί ένα διαλειτουργικό σύνολο στοιχείων μεταδεδομένων με τη χρήση των ήδη υπαρχόντων ή υπό ανάπτυξη προτύπων όπως το Open Digital Rights Language (ODRL) Να αναπτυχθούν τρόποι ενσωμάτωσης των στοιχείων δικαιωμάτων στα μεταδεδομένα των εγγράφων που έχουν περισυλλεχθεί με τη χρήση του OAI πρωτοκόλλου συλλογής μεταδεδομένων

Στόχοι (3/3) Να δημιουργηθεί μια ομάδα που θα είναι υπεύθυνη για τα δικαιώματα και θα δίνει οδηγίες και συμβουλές για το πρόγραμμα Να δημιουργηθεί ένα σύστημα παρουσίασης και οδηγίες που θα δείχνουν πως μπορούν τα στοιχεία να κοινοποιούνται από το συγγραφέα στον τελικό χρήστη

Αυτοαρχειοθέτηση: H τακτική κάθε δημιουργού να προβαίνει σε κατάθεση του έργου του σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο (ηλεκτρονικό αποθετήριο), μέσω του οποίου, το έργο καθίσταται προσβάσιμο από το κοινό.

Διαδικασία αυτοαρχειοθέτησης Ο ακαδημαϊκός συγγραφέας γράφει ένα έργο Ο ακαδημαϊκός αρχειοθετεί το preprint Ο ακαδημαϊκός στέλνει την εργασία του στον εκδότη Ο εκδότης μελετάει την εργασία και δέχεται Ο ακαδημαϊκός αυτοαρχειοθετεί το postprint Το αποθετήριο (DP) δημιουργεί μεταδεδομένα Τα μεταδεδομένα κοινοποιούνται στους φορείς παροχής υπηρεσιών που τα συλλέγουν Οι τελικοί χρήστες αποκτούν πρόσβαση στο έργο

Ερωτήματα που αφορούν την αυτοαρχειοθέτηση Κάποιος ακαδημαϊκός γράφει μια ερευνητική εργασία -Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στον ακαδημαϊκό ή το ίδρυμα; -Γνωρίζει ο ακαδημαϊκός σε ποιόν ανήκουν τα πνευματικά δικαιώματα; Ο ακαδημαϊκός αυτοαρχειοθετεί τα περιεχόμενα του εγγράφου -Τι δικαιώματα θέλει να διατηρήσει στην εργασία του; -Τι δικαιώματα έχει πάνω στο έργο του;

Ερωτήματα που αφορούν την αυτοαρχειοθέτηση Ο ακαδημαϊκός στέλνει το άρθρο του στον εκδότη -Ο εκδότης θα το δεχτεί αν είναι ήδη αυτοαρχειοθετημένο; Ο εκδότης αποδέχεται το άρθρο -Θα ζητήσει άδεια πνευματικής ιδιοκτησίας; -Πώς θα ανταποκριθεί ο ακαδημαϊκός σε μια περιοριστική άδεια; κ.λ.π.

Υλοποίηση του προγράμματος Πρώτη Φάση Πρώτη Φάση Βιβλιογραφική επισκόπηση - Δημιουργία ενός χάρτη με ζητήματα δικαιωμάτων Έρευνες συμμετεχόντων -Έρευνα ακαδημαϊκών συγγραφέων -Έρευνα εκδοτών περιοδικών -Έρευνα OAI Data provider -Έρευνα OAI Service Provider

Υλοποίηση του προγράμματος Έρευνα Ακαδημαϊκών συγγραφέων (1/3) Πως επιθυμούν οι συγγραφείς να προστατέψουν τις ερευνητικές εργασίες τους και να χρησιμοποιούν τις εργασίες άλλων δημιουργών;

Υλοποίηση του προγράμματος Έρευνα Ακαδημαϊκών συγγραφέων (2/3) Πάνω από το 60% των συγγραφέων ήταν ευχαριστημένο που οι εργασίες τους ήταν δημοσιευμένες και προσβάσιμες Επιθυμούν να απαγορευτεί η πώληση Επιθυμούν όλες οι εργασίες να είναι ακριβή αντίγραφα των πρωτότυπων εργασιών 50-60% χρήση για μη εμπορικούς σκοπούς Επιθυμούν να αναγνωρίζεται η συγγραφική ιδιότητα των δημιουργών

Υλοποίηση του προγράμματος Έρευνα Ακαδημαϊκών συγγραφέων (3/3) 61%τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς 32%δε γνωρίζει σε ποιόν ανήκουν τα πνευματικά δικαιώματα 90%ανάθεση των πνευματικών τους δικαιωμάτων

Υλοποίηση του προγράμματος Οι περισσότεροι ακαδημαϊκοί συγγραφείς διστάζουν να σπάσουν τις υπάρχουσες συμφωνίες με τους εκδότες και φοβούνται πως δε θα μπορέσουν να αυτοαρχειοθετήσουν και να εκδώσουν το έργο τους.

Υλοποίηση του προγράμματος Έρευνα εκδοτών περιοδικών (1/2) >50% περιοδικών μπορούν να αυτοαρχειοθετηθούν από τους συγγραφείς με όρους 30% των συμφωνιών δε δίνουν δυνατότητα παρέμβασης των συγγραφέων στις ερευνητικές τους εργασίες 90% των εκδοτών ζήτησε μεταφορά πνευματικών δικαιωμάτων με αποκλειστικές άδειες 4% εναλλακτικές άδειες

Υλοποίηση του προγράμματος Έρευνα εκδοτών περιοδικών (2/2) 67,8% των συμφωνιών πνευματικά δικαιώματα πριν τη διαδικασία μελέτης του έργου από τον εκδότη 75% εγγύηση από τους συγγραφείς πως το έργο τους δεν είχε αναδημοσιευτεί 28,5% συμφωνιών κανένα δικαίωμα του δημιουργού στο έργο του >50% συμφωνιών επιτρεπτή η αυτοαρχειοθέτηση από τους δημιουργούς Καθορισμός του είδους της ιστοσελίδας στην οποία μπορεί να γίνει αυτοαρχειοθέτηση κ.λ.π.

Υλοποίηση του προγράμματος Έρευνα OAI Data Provider Συμφωνίες Data Provider-συγγραφέων Έρευνα OAI Service Provider Οι περισσότεροι DPs επιθυμούσαν τα μεταδεδομένα να αποδίδονται στον οργανισμό τους Άλλοι επιθυμούσαν να είναι διαθέσιμα ελεύθερα για μη εμπορικούς σκοπούς (58%) Άλλοι επιθυμούσαν επιβεβαίωση ότι τα μεταδεδομένα τους δεν άλλαξαν

Υλοποίηση του προγράμματος Οι SPs έθεσαν όρους: Οι SPs έθεσαν όρους: Να έχει προηγηθεί συμφωνία και απόδοση του προμηθευτή Οι Harvesters να κοινοποιούν τα μεταδεδομένα με τους όρους με τους οποίους τα συνέλλεξαν

Υλοποίηση του προγράμματος Δεύτερη Φάση Δεύτερη Φάση Ανάπτυξη μέσων για την έκφραση των δικαιωμάτων των μεταδεδομένων ΤΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟΙ: -Ανάπτυξη δικής τους γλώσσας έκφρασης -DREL -Creative Commons

Υλοποίηση του προγράμματος Creative Commons (1/2) -Ανέπτυξαν μια σειρά από 11 άδειες τις οποίες επιλέγουν οι συγγραφείς για την περιγραφή των όρων σύμφωνα με τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιηθεί το έργο τους -Οι άδειες επιτρέπουν την παρουσίαση, διάθεση, αναπαραγωγή και διανομή έργων και -παρέχουν στους δημιουργούς τη δυνατότητα να θέσουν 4 επιπλέον περιορισμούς - απόδοσης -μη εμπορικής χρήσης -καμιάς παράγωγης εργασίας ή αδειοδότησης για παράγωγη εργασία με κάποιους όρους

Υλοποίηση του προγράμματος Creative Commons(2/2) Περιλαμβάνει: -Common Deed Σύντομη ανακοίνωση για να επικοινωνούν γρήγορα οι λεκτικοί στους τελικούς χρήστες -Μια άδεια αναλυτικής περιγραφής των όρων -Μηχαναγνώσιμα δικαιώματα μεταδεδομένων σε RDF/XML (μειονέκτημα)

Υλοποίηση του προγράμματος DREL (Digital Rights Expression Languages) XrML, ODRL - - Έκφραση δικαιωμάτων με τρόπο μηχαναγνώσιμο - - Προτυποποίηση εκφράσεων μεταδεδομένων ODRL -είναι δωρεάν διαθέσιμη -ενσωματώνει ένα λεξικό δεδομένων -ευέλικτη με δυνατότητες επέκτασης -έχει δικό της XML σχήμα

Υλοποίηση του προγράμματος ΠΡΟΒΛΗΜΑ CC-μεταδεδομένα εκφρασμένα σε RDF/XML Όλα τα μεταδεδομένα που παρουσιάζονται με το OAI- PMH πρέπει να προσαρμόζονται σε XML ΛΥΣΗ Δημιουργία ενός τέτοιου σχήματος από τα CC ODRL εκδώσεις των CCs αδειών που θα προσαρμόζονταν στο ODRL/XML σχήμα -αναλυτικότερη περιγραφή των αδειών

Υλοποίηση του προγράμματος Έκφραση των δικαιωμάτων μέσω του OAI-PMH (1/3) -χρήση ενός ξεχωριστού αρχείου μεταδεδομένων που περιλάμβανε xml αρχείο σχετιζόμενο με την επιλεγμένη CC άδεια και θα ήταν προσβάσιμη μέσω ενός αιτήματος OAI-PMH GetRecord. -Σε ένα στοιχείο dc:rights περιλαμβάνεται ένα OAI GetRecord URL, το οποίο ανακτά το αρχείο μεταδεδομένων δικαιωμάτων - προστασία συλλογών μεταδεδομένων και πηγών

Υλοποίηση του προγράμματος Έκφραση των δικαιωμάτων μέσω του OAI-PMH (2/3) To XML του OAI για την περιγραφή του περιεχομένου και της πολιτικής των αποθετηρίων της eprint κοινότητας προτείνει να χρησιμοποιηθούν τα στοιχεία -, Που θα περιλαμβάνουν τα στοιχεία -, (προαιρετικά)

Υλοποίηση του προγράμματος Έκφραση των δικαιωμάτων μέσω του OAI-PMH (3/3) Το στοιχείο: - παρέχει ανακοίνωση που περιγράφει τις άδειες των μεταδεδομένων - παρέχει ανακοίνωση που περιγράφει τις άδειες των πηγών

Συμπεράσματα 30% των συμφωνιών δε δίνουν στους συγγραφείς κανένα δικαίωμα πάνω στο έργο τους 50% των συμφωνιών δε δίνουν στους συγγραφείς το δικαίωμα να κάνουν αυτοαρχειοθέτηση 80% των συμφωνιών δεν επιτρέπουν στους συγγραφείς να ασκήσουν το δικαίωμα να αναγνωρίζονται ως συγγραφείς του έργου τους

Συμπεράσματα Οι εκδότες δε χρειάζονται ανάθεση πνευματικών δικαιωμάτων για να προχωρήσουν στη δημοσίευση του έργου κάποιου συγγραφέα Αντί να υπογράψει κάποιος Copyright είναι καλύτερο: -Να επιλέξει περιοδικά που προσφέρουν μη αποκλειστικές άδειες -Να επιλέξει περιοδικά που παρέχουν άδειες φιλικές προς το χρήστη

Πως μπορεί ένας συγγραφέας και να αυτοαρχειοθετήσει και να δημοσιεύσει τη δουλειά του (1/2) Αν ένας εκδότης ζητήσει από τον συγγραφέα μια μη αποκλειστική άδεια, τότε ο συγγραφέας είναι ελεύθερος να αυτοαρχειοθετήσει τη δουλειά του κατά βούληση. Οτιδήποτε κάνει ένας συγγραφέας με το έργο του πριν προβεί σε μεταφορά πνευματικών δικαιωμάτων είναι δικαίωμά του. Ένας εκδότης μπορεί να αρνηθεί να εκδώσει μια αρχειοθετημένη δουλειά, αλλά το 25% δε ζητά επιβεβαίωση πως το έργο δεν έχει εκδοθεί παλαιότερα. Το RoMEO προτείνει όπου είναι δυνατό να αρχειοθετείται το έργο πριν γίνει σύναψη συμφωνιών.

Πως μπορεί ένας συγγραφέας και να αυτοαρχειοθετήσει και να δημοσιεύσει τη δουλειά του (2/2) Μερικοί εκδότες μπορεί να κάνουν επίσημη απαγόρευση αυτοαρχειοθέτησης, αλλά θα είναι σίγουρα πρόθυμοι να κάνουν διαπραγματεύσεις. Για να κάνει κάποιος συγγραφέας έλεγχο για το ποιοι είναι οι εκδότες εκείνοι που έχουν φιλικές πολιτικές αυτοαρχειοθέτησης να απευθυνθεί στον κατάλογο αυτοαρχειοθέτησης των εκδοτών της ιστοσελίδας του προγράμματος στη διεύθυνση: Romeo%20Publisher%20Policies.htm

Αποτελέσματα Μελέτη RoMEO 1 Μελέτη RoMEO 1:Ιδιοκτησία πνευματικών δικαιωμάτων στην ακαδημαϊκή αυτοαρχειοθέτηση Μελέτη RoMEO 2 Μελέτη RoMEO 2:Πώς επιθυμούν οι ακαδημαϊκοί να προστατέψουν τις εργασίες τους στο περιβάλλον ανοιχτής πρόσβασης Μελέτη RoMEO 3 Μελέτη RoMEO 3:Πώς σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν ερευνητικές εργασίες ανοιχτής πρόσβασης Μελέτη RoMEO 4 Μελέτη RoMEO 4:Ανάλυση στις συμφωνίες συντακτών εκδοτών περιοδικών Μελέτη RoMEO 5 Μελέτη RoMEO 5:Ζητήματα IPR για OAI Data και Service Providers Μελέτη RoMEO 6 Μελέτη RoMEO 6:Δικαιώματα δεδομένων για την αυτοαρχειοθέτηση

Romeo Project research/romeo/ research/romeo/

Ευχαριστώ για την προσοχή σας Ευχαριστώ για την προσοχή σας