CST-245 Εισαγωγή στις τεχνολογίες Διαδικτύου Σχεδιασμός ιστοσελίδων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνολογίες Web Απαραίτητες γνώσεις για την υλοποίηση της άσκησης.
Advertisements

Δημιουργία Ιστοσελίδων σε HTML και FrontPage Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Σπουδών Κεντρικό Γραφείο Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου Αλέξανδρος Λεκατσάς.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Το νέο Twinspace Η συνεργατική πλατφόρμα του etwinning, εργαλείο για την κοινωνική δικτύωση την επικοινωνία των εκπαιδευτικών και τη διαχείριση ενός έργου.
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Καθηγητής: Δ. Μπουτακίδης
ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα.
ΕΥΡΕΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ elemedu. upatras
Έγινε επίδειξη και πρακτική εφαρμογή δύο δημοφιλών προγραμμάτων επεξεργασίας κειμένου (Microsoft Office, OpenOffice Writer). Μάθαμε πώς αλλάζουμε τη γλώσσα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Διαδίκτυο.
Οδηγίες για τη σύνταξη βιογραφικών σημειωμάτων Δρ. Πόπη Κονιδάρη
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
HTML.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων
1 Μηχανές αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Search Engines.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Επιμέλεια: Δέγγλερη Σοφία
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Δ.Π.Θ. Συνδέοντας έγγραφα - 1 Συνδέοντας έγγραφα Μια σύνδεση στο Web (link) αποτελείται από δύο μέρη : Aυτό που βλέπουμε στη σελίδα και λέγεται άγκυρα.
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Ενότητα Β: Εισαγωγή στο Διαδίκτυο Κουμπή Βασιλάντα, Ph.D, MSc.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
Εφαρμογές Πληροφορικής
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
1 Ενότητα 5.3.2: Ανάλυση δεδομένων επισκεψιμότητας ιστοτόπων Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ειδικά Θέματα Η/Υ IIΕργαστήριο 1 Χ. Καραγιαννίδης1/17 Εισαγωγή στο Εργαστήριο Εισαγωγή στο FrontPage Εργαστήριο 1 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Τρόποι χρήσης του διαδραστικού πίνακα. Μάιος 2014.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Το 1989 ο Τιμ Μπέρνερς μέλος του κέντρου cern επινόησε τον παγκόσμιο.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Γιάννης Μόκιας1 Δημιουργία ιστοσελίδων με το FrontPage 2003 Χρήσιμος οδηγός βήμα προς βήμα.
Δημιουργία Διαφανειών
Ανάκτηση Πληροφορίας (Information Retrieval – IR) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχ. Η/Υ, Τηλ/νιών & Δικτύων Ακαδημαϊκό Έτος
Δημιουργία Παρουσίασης
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Σχεδιασμός ιστοχώρων Σπύρος Κοκολάκης* ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World.
Εφαρμογές Πολυμέσων: Εισαγωγή στην HTML (1)
Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο Κατασκευή Ιστοσελίδων 3 ο Κεφάλαιο Βελώνης Γεώργιος – Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20.
Χάρης Κονδυλάκης Σχεδιασμός Ιστοχώρων 1. Παραδείγματα ιστοχώρων del.icio.us europa.eu lufthansa.aero cnn.tv.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Κεφάλαιο 6o. Επίπεδο εφαρμογής
Κεφαλαιο 11 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ HTML.
Υπηρεσίες του διαδικτύου
Εφαρμογές Πληροφορικής Κεφάλαιο 11
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Επικοινωνία και Διαδίκτυο Κεφάλαιο 11-Εισαγωγή στην HTML
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

CST-245 Εισαγωγή στις τεχνολογίες Διαδικτύου Σχεδιασμός ιστοσελίδων

2 Σχεδιασμός ιστοσελίδας  Οργάνωση πληροφορίας «Τεμαχιοποίηση» πληροφορίας  Δομή δικτυακού τόπου Δόμηση δικτυακού τόπου Διαγράμματα δικτυακού τόπου  Σχεδιασμός της διεπιφάνειας και χαρακτηριστικά της ανάλογα με το σκοπό της Εκπαίδευση Διασκέδαση, Ηλεκτρονικό εμπόριο Αναφορά κλπ  Δημιουργία προτύπων (templates)

3 Η δόμηση της πληροφορίας γίνεται με ιεραρχικό τρόπο (μερικές φορές με γραμμικό) Γραμμική δομή: Η επιτυχία εδράζεται στο πόσο καλά αντανακλά τις προσδοκίες των χρηστών Δεν πρέπει να είναι πολύ ρηχή (πολλές επιλογές στο κυρίως μενού), ούτε πολύ βαθιά (λίγες επιλογές στο κυρίως μενού και πολλά υπομενού) Δομή δικτυακού τόπου

4 Λανθασμένη ιεραρχική δομή

5 Ορθή ιεραρχική δομή

6 Σχεδιασμός ιστοσελίδας  Στοιχεία δικτυακού τόπου Κεντρική σελίδα (Home page) Σελίδα/ες με κύριες πληροφορίες / υπηρεσίες Σελίδα με νέα Σελίδα με πληροφορίες για επικοινωνία (contacts) Βιβλιογραφία και παραρτήματα-επεξηγήσεις Σελίδα με βοήθεια / FAQs Διαμορφωμένα μηνύματα λαθών Μενού, χάρτης δικτυακού τόπου Δυνατότητα αναζήτησης

7 Σχεδιασμός ιστοσελίδας Οπτική ιεραρχία Συνέπεια και συνέχεια Πλάτος σελίδας Μήκος σελίδας Χρήση πινάκων για καλύτερη παρουσίαση πληροφορίας Χρήση κατανοητών τίτλων Σχεδιασμός για αξιοποίηση του 100% της σελίδας Συμβατότητα με όλους τους φυλλομετρητές Προσβασιμότητα

8 Χρήση γραφικών Οπτική ιεραρχία Συνέπεια και συνέχεια Πλάτος σελίδας Μήκος σελίδας Χρήση πινάκων για καλύτερη παρουσίαση πληροφορίας Χρήση κατανοητών τίτλων Σχεδιασμός για αξιοποίηση του 100% της σελίδας Συμβατότητα με όλους τους φυλλομετρητές Προσβασιμότητα

9 Λάθη στο σχεδιασμό ιστοσελίδων Ακολουθούν τα 10 κυριότερα λάθη που συνήθως γίνονται κατά το σχεδιασμό ιστοσελίδων:

Μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης σελίδας 10 δευτερόλεπτα  Έχει αποδειχθεί σε πειράματα ψυχολογίας. Σε αντίθετη περίπτωση μη χάνεται ο ειρμός και το ενδιαφέρον 15 είναι οριακά αποδεκτά  Οι χρήστες έχουν μάθει να περιμένουν  Αλλά για σελίδες που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον Πρόβλημα ακόμα και σε μεγάλους επιχειρηματικούς δικτυακούς τόπους Ο Παγκόσμιος Ιστός δεν γίνεται απαραίτητα ταχύτερος

11 9. Ξεπερασμένη πληροφορία Χρειάζεται ένας ‘κηπουρός΄  που θα ανά-ταξινομεί το χρήσιμο υλικό και θα συντηρεί τη τάξη στη πληροφορία. Οι περισσότεροι δίνουν έμφαση στη δημιουργία υλικού και όχι στη συντήρηση Σύνδεσμοι στο χρήσιμο υλικό  ανανέωση συνδέσμων προς το νέο υλικό  Διαγραφή συνδέσμων προς το λιγότερο χρήσιμο

12 8. Μη στάνταρ χρώματα υπερσυνδέσμων Σύνδεσμοι  Σε σελίδες που δεν έχουμε επισκεφτεί blue  Όταν έχουμε πάει purple/red Δεν θα πρέπει να καταστρέφεται αυτή η σύμβαση  Από τα λίγα στάνταρ  Η συνέπεια βοηθά στη γρήγορη εκμάθηση Μην χρησιμοποείτε αλλού τα χρώματα αυτά! Τι πρόβλημα υπάρχει με αυτή τη σύμβαση;

13 7. Έλλειψη στοιχείων πλοήγησης Οι χρήστες δεν ξέρουν πολλά για το δικτυακό τόπο  Πάντα δυσκολεύονται να βρουν τη χρήσιμη πληροφορία  Να δίνεται ισχυρή αίσθηση της δομής Να επικοινωνείται σωστά η δομή  Χάρτη δικτυακού τόπου (site map) Για να ξέρουν που να πάνε οι χρήστες  Εργαλεία αναζήτησης Για πολλούς ο πιο χρήσιμος τρόπος

14 6. Μεγάλες κυλιόμενες σελίδες Μόνο 10% των χρηστών επιχειρούν κύλιση πέρα από το πάνω μέρος της σελίδας. Το κρίσιμο περιεχόμενο πρέπει να είναι στο πάνω μέρος Σε πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο επιτρέπεται εξαίρεση  Οι ενδιαφερόμενοι θα το διαβάσουν  Καλό να είναι συνοπτικό και πάλι

15 5. Ορφανές σελίδες Όλες οι σελίδες πρέπει να φαίνεται που ανήκουν  Οι χρήστες συχνά δεν επισκέπτονται πρώτα τη κεντρική σελίδα Κάθε σελίδα πρέπει να έχει  Σύνδεσμο στην αρχική σελίδα  Ένδειξη για το που ανήκουν σε σχέση με τη δομή του πληροφοριακού χώρου

16 4. Περίπλοκα URLs Εξακολουθεί να είναι πιο ‘φιλικό΄ προς τη μηχανή addr. Οι χρήστες προσπαθούν να το αποκωδικοποιήσουν  Για να αντιληφθούν τη δομή ενός του δικτυακό τόπου Τα URL θα πρέπει να είναι κατανοητά  Θα πρέπει να δίνουν πληροφορία για τη δομή  Μερικές φορές πρέπει να το γράψουμε το URL Πεζά γράμματα, σύντομα χωρίς ειδικούς χαρακτήρες π.χ. ~

17 3. Κινούμενα γραφικά (Animations) Όχι συνεχώς κινούμενα γραφικά και κείμενο  Επηρεάζει τη περιφερειακή όραση και το γνωστικό μηχανισμό της προσοχής  όχι animation, κινούμενο κείμενο κλπ Δώστε ησυχία στους χρήστες ώστε να διαβάσουν το κείμενο! είναι καταστροφικό!

18 2. Υπερβολική χρήση τεχνολογίας Μην προσπαθείτε να παρασύρετε έτσι χρήστες  Θα αρέσει στους ‘νερντ’ αλλά όχι στους χρήστες που ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο Αν κολλήσει το σύστημα τους  they will never come back Π.χ. χρησιμοποιήστε VRML ή Quicktime κλπ  Για σοβαρό λόγο, πχ παρουσίαση ενός σχεδίου

19 1. Πλαίσια (Frames) Οι μηχανές αναζήτησης έχουν προβλήματα με τα πλαίσια  Ποιο μέρος αποθηκεύεται?  Προβλήματα στην εκτύπωση και στην αποθήκευση Οι χρήστες προτιμούν σελίδες χωρίς frames  Τελευταίες έρευνες ~70-90% Ευτυχώς σήμερα η χρήση τους έχει πρακτικά καταργηθεί

20 Δημιουργία ιστοσελίδων Οι ιστοσελίδες δημιουργούνται τη γλώσσα HTML (HyperText Markup Language) Τρόποι που μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ιστοσελίδα: 1. Γράφοντας κώδικα HTML σε ένα απλό επεξεργαστή κειμένου (π.χ. Notepad) και αποθηκεύοντας το file με extension.htm ή.html. 2. Χρησιμοποιώντας ένα

21 Δημιουργία ιστοσελίδων 3.Χρησιμοποιώντας ένα HTML editor: Μπορεί να είναι application, π.χ.: ( Ή on-line editor, π.χ.: ( To on-line editor χρησιμοποιείται κυρίως για εκπαιδευτικούς σκοπούς μόνο. 4. Χρησιμοποιώντας ένα web development visual application, π.χ.: Microsoft FrontPage Microsoft Publisher Adobe Dreamweaver ( Joomla ( – Free!

Βασικός σχεδιασμός Homepage (index.jpg) The College Programs of Study Accounting Hotel Management Aesthetics Business Computer technology Prospective Students Requirements and Registrations Fees Financial Information Contact Us Current Students Registration Academic Policies Ethics Responsibilities Grading System Schedule Students LifeStudent Support Advising Career Services Students Relationship Center Κεφάλαιο 3 - Πρωτόκολλα και βασικές υπηρεσίες 22 Παράδειγμα ιστοσελίδας κολλεγίου (structure)

Βασικός σχεδιασμός Παράδειγμα ιστοσελίδας κολλεγίου (homepage/template design) Κεφάλαιο 3 - Πρωτόκολλα και βασικές υπηρεσίες 23 The college Programs of Study Prospective Students Current Students Students Life Student Support Logo Search Quick Links Navigation Homepage The college Programs of Study Prospective Students Current Students Student Life Student Support