Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Δημιουργικές δραστηριότητες
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
2ο φύλλο εργασίας 1η δραστηριότητα
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Παραγωγή με αχώριστα μόρια 1η Ενότητα Θεωρία – Ασκήσεις
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Ερωτήματα για …πρόσθετη διερεύνηση:
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Στάση Βροχοσταλίδων (συνέχεια)
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Τα μέρη του λόγου επόμενο πληροφορίες επίρρημα ουσιαστικό επίθετο
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Αναγνώριση του άρθρου, του ουσιαστικού και του ρήματος
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε, προκειμένου να διδαχτεί σε τμήμα της β ’ Γυμνασίου που απαρτίζεται από αμιγώς αλλοδαπούς μαθητές με χώρες.
Τ Ο ΤΡΊΓΩΝΟ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Στο φόντο βρίσκεται ένα κορίτσι η Ειρήνη και δίπλα της παρουσιάζει το τρίγωνο. Γεια σας φίλοι μου! Είμαι η Ειρήνη.
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Ευθύς και πλάγιος λόγος
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού Προσανατολισμός με την πυξίδα
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Τι θα κάνεις για να νικήσεις: 1) Δες τις δύο ερωτήσεις που ακολουθούν. ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΔΕΙΣ: 20 ΔΕΥΤΕΡΑ! 2) Προχωράς στο δεύτερο στάδιο όπου πρέπει να.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ Αντιγονη, Γ΄ επεισοδιο, στ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
Μετάβαση από το Δημοτικό
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Πυραμίδες ηλικιών 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Καθηγητής: Αυγουστίδης Παναγιώτης Σχολικό Έτος
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
Ρήματα Ουσιαστικά Επίθετα Και πώς να τα ξεχωρίζουμε.
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi Νεοελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου 2η Ενότητα Τα είδη των συνθέτων Θεωρία – Ασκήσεις Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi

Η σύνθεση με ένωση λέξεων Η σύνθεση είναι η διαδικασία δημιουργίας νέων λέξεων από δύο ή περισσότερες άλλες λέξεις. Οι λέξεις που χρησιμοποιούνται για να συνθέσουν τη νέα λέξη λέγονται συνθετικά και η λέξη που σχηματίζεται λέγεται σύνθετη λέξη ή σύνθετο. α΄ συνθετικό + β΄ συνθετικό σύνθετη λέξη ή σύνθετο 1η άσκηση στο 2η άσκηση στο

Η σημασία των σύνθετων λέξεων Ως προς τη σημασία τους οι σύνθετες λέξεις διακρίνονται στις: παρατακτικές προσδιοριστικές κτητικές αντικειμενικές

Η σημασία των σύνθετων λέξεων Παρατακτικές σύνθετες είναι οι λέξεις που η σημασία τους αποτελεί τη σύνθεση των σημασιών που έχουν τα συνθετικά τους. αλατοπίπερο (αλάτι και πιπέρι) νοτιοδυτικά (νότια και δυτικά) Τα δύο συνθετικά παρατάσσονται το ένα δίπλα στο άλλο.

Η σημασία των σύνθετων λέξεων Προσδιοριστικές σύνθετες είναι οι λέξεις στις οποίες η σημασία του ενός συνθετικού προσδιορίζει τη σημασία του άλλου. αγριοκάτσικο (άγριο κατσίκι) θαλασσοπούλι (πουλί της θάλασσας) Το πρώτο συνθετικό προσδιορίζει το δεύτερο.

Η σημασία των σύνθετων λέξεων Κτητικές σύνθετες είναι οι λέξεις που δηλώνουν εκείνο το πρόσωπο ή το αντικείμενο που έχει κάτι ως κτήμα του ή ως χαρακτηριστικό του. καλόκαρδη (αυτή που έχει καλή καρδιά) μεγαλόσωμος (αυτός που έχει μεγάλο σώμα) Τα κτητικά σύνθετα μπορούν να αποδοθούν με τη φράση: «εκείνος που έχει».

Η σημασία των σύνθετων λέξεων Αντικειμενικές σύνθετες είναι οι λέξεις στις οποίες το ένα συνθετικό λειτουργεί ως αντικείμενο στο ρήμα που προκύπτει από το θέμα του άλλου συνθετικού. ημεροδείκτης (αυτός που δείχνει την ημέρα) μηχανοδηγός (αυτός οδηγεί μηχανή τρένου) Το ένα συνθετικό είναι ουσιαστικό, το άλλο ρήμα. Το ουσιαστικό έχει θέση αντικειμένου του ρήματος.

Η μορφή των συνθέτων: το συνδετικό φωνήεν Το –ο- που εμφανίζεται συνήθως ανάμεσα στο θέμα του πρώτου συνθετικού (όταν αυτό είναι κλιτό) και στο δεύτερο συνθετικό (όταν αυτό αρχίζει με σύμφωνο) λέγεται συνδετικό φωνήεν (γυναίκ-ες + παιδιά=γυναικ –ό- παιδα). Το βλέπουμε επίσης και σε πολλά επιρρήματα (κρυφ-ά + μιλώ = κρυφομιλώ. Ωστόσο, όταν το δεύτερο συνθετικό αρχίζει με φωνήεν (κυρίως α ή ο), το συνδετικό –ο- συνήθως δεν εμφανίζεται: δεκαπέντε + Αύγουστος Δεκαπενταύγουστος γλυκός +ανάλατος γλυκανάλατος αλλά έχουμε και βόρειος + ανατολικός βορειοανατολικός

Πατήστε εδώ για να κάνετε εξάσκηση! Εξάσκηση Φύλλο εργασίας Πατήστε εδώ για να κάνετε εξάσκηση!

Πηγές Νεοελληνική Γλώσσα, Β΄Γυμνασίου, Βιβλίο μαθητή, ΟΕΔΒ Νεοελληνική Γλώσσα, Β΄Γυμνασίου, Τετράδιο εργασιών, ΟΕΔΒ Νεοελληνική Γλώσσα, Β΄Γυμνασίου, Βιβλίο Εκπαιδευτικού, ΟΕΔΒ Γραμματική Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, ΟΕΔΒ Νεοελληνική Γλώσσα για το Γυμνάσιο, Γλωσσικές Ασκήσεις, ΟΕΔΒ