Οπτική Προσοχή και Θεωρία του Αντιληπτικού Φορτίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ψυχοακουστική Διαταραχές επικοινωνίας
Advertisements

Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Προσοχή Ορισμός Χρησιμότητα Θεωρητικά μοντέλα Είδη
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Αναγνώριση Προτύπων.
Τα Ημισφαίρια του Εγκεφάλου
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Βασικοί μηχανισμοί όρασης
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ & ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.
3ος Τομέας: Τηλεπικοινωνιών και Επεξεργασίας Σήματος
Παρουσίαση Νο. 1 Εισαγωγή Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας Ακαδημαϊκό Έτος
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Αντίληψη σχήματος/μορφής
Γιώργος Χατζηπαναγιώτης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Η προσοχή είναι μία κεντρική λειτουργία του γνωστικού συστήματος.
Σύνδεση στόχου με Πληροφορική 1 Παραδείγματα κριτικής σκέψης –Δημιουργία ιστοσελίδας ή video clip με καθορισμένα κριτήρια για ένα θέμα της επικαιρότητας.
ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Εξελικτική Κρισιμότητα της Κίνησης
Αντίληψη Αντίληψη είναι η γνωστική διεργασία που μας επιτρέπει να έχουμε μία εικόνα του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού περιβάλλοντος. Η αντίληψη αποτελεί.
Σύστημα αναγνώρισης κίνησης σε ελεγχόμενο χώρο με χρήση web camera και OpenCV Επιβλέπων:Δρ Γεώργιος Παυλίδης ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΑΕΜ:1838 Τ.Ε.Ι. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ.
Μαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών Β. Αργυρόπουλος
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Ενότητα 1 1 Πρότυπο κόστος. Τι είναι: –Πολύ σωστά και πολύ λεπτομερειακά υπολογισμένο προϋπολογιστικό κόστος Τι εκφράζει: –Στόχους που θα πρέπει να επιτευχθούν.
ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΜΕΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Παρουσίαση ευρείας οθόνης
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
Δομικά χαρακτηριστικά του γνωστικού συστήματος
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Δημιουργία σεναρίου.
Νικήτας Σγούρος Μεταγλωττιστές Νικήτας Σγούρος
Εισαγωγή στην ανατομία και φυσιολογία του οπτικού συστήματος
Νικήτας Σγούρος Μεταγλωττιστές Νικήτας Σγούρος
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Νοητικά Μοντέλα & Αναπαραστάσεις
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Το μέγεθος και η κλίμακα της νανοκλίμακας
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Οι προοπτικές του αγροτικού τομέα στη Μεσσηνία
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΕΞΙΟΥ ΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οπτική Προσοχή και Θεωρία του Αντιληπτικού Φορτίου Μύρια Κάλβαρη Προπτυχιακή Φοιτήτρια Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Κύπρου

Οπτική Προσοχή Η οπτική προσοχή αποτελεί μέρος της οπτικής αντίληψης. Είναι η γνωστική διαδικασία κατά την οποία, γίνεται επιλεκτική συγκέντρωση σε μια πτυχή του περιβάλλοντος. Υπάρχουν δύο τύποι διάκρισης των διαδικασιών της οπτικής αντίληψης: - Bottom-Up approach - Top-Down approach

Προσεγγίσεις της Οπτικής Αντίληψης Bottom-Up approach: H προσέγγιση κατά την οποία η επεξεργασία ξεκινά από τον αμφιβληστροειδή χιτώνα, προς τον οπτικό φλοιό, με στόχο την σταδιακή ανάλυση του ερεθίσματος. Top-Down approach: Η προσέγγιση κατά την οποία αναγνωρίζονται πρότυπα και πλαίσια πριν την αναγνώριση του ερεθίσματος.

Θεωρία του Αντιληπτικού Φορτίου (Nilli Lavie) Χαμηλό Αντιληπτικό Φορτίο Ψηλό Αντιληπτικό Φορτίο Επεξεργασία Άσχετων Ερεθισμάτων Αποτροπή Επεξεργασίας Άσχετων Ερεθισμάτων

Γενικό Θέμα Βάση της θεωρίας του αντιληπτικού φορτίου της Nilli Lavie και αλλάζοντας κάποιες από της παραμέτρους του πειράματος, θα προτείνω ένα νέο υπολογιστικό μοντέλο, που θα προσομοιώνει τις διεργασίες του εγκεφάλου βάση των συμπερασμάτων που θα εξάγω από το πείραμα.

Στόχος Η οπτική σημαντικότητα περιγράφει, το ποσοστό της προσοχής που καταλαμβάνουν διάφορα ερεθίσματα, σε σχέση με άλλα, κατά τη διάρκεια της παρατήρησης. Στόχος του πειράματος: Η αύξηση του ποσοστού που καταλαμβάνουν οπτικά ερεθίσματα, άσχετα με το ερέθισμα-στόχο

Παραδείγματα Target: Z Distractor: X (incompatible) Target: X Distractor: X (compatible) Low Load High Load Target: X Distractor: X (compatible) Target: Z Distractor: 7 (incompatible)