ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
γιαννης μπαλτζακης, BSc,MSc, μελετητής-συμβουλος υλοποίησης
Στρατηγική Προώθησης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΙΩΑΝΝΑ ΛΥΜΠΕΡΑΛΗ, MSc. ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Θεσσαλονίκη, 12 Μαρτίου 2010 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΑΘΑΝΟΥ & ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ κ.κ. ΔΗΜ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ & ΜΑΚΗ ΜΙΧΑΗΛΟΥΔΗ Οικονομικό.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
1 Εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στις Ξενοδοχειακές και Επισιτιστικές Επιχειρήσεις. Από τις Σημειώσεις του Μαθήματος (Νοέμβριος 2004), το Διαδίκτυο και προσωπικές.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Προώθηση / Επικοινωνία
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ MEDITERRANEAN PALACE
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Στρατηγική Προώθησης.
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
MARKETING 1η διαλεξη – εισαγωγη στην ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
1 1 Το Marketing A΄.
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Cannes 2016 winner campaigns Glade Uni-Noodle Hermes 2015 case study
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Το marketing των αγροτουριστικών επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερο και διαφοροποιημένο σε σχέση με αυτό των μεγάλων επιχειρήσεων προϊόντων μαζικής παραγωγής. Ανασταλτικοί παράγοντες που προέρχονται από : Τους επιχειρηματίες (γεωργοί) χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (συνήθως) δεν είναι πεπεισμένοι για την αποτελεσματικότητα του marketing επιφυλακτικοί δεν έχουν γνώσεις Την επιχείρηση μικρό μέγεθος απομόνωση

Βήματα επιτυχημένου marketing : 1ο βήμα : η δημιουργία του προϊόντος ΄σύμφωνα με τις προσωπικές επιλογές και δυνατότητες του επενδυτή, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες του πελάτη. 2ο βήμα : η κατάκτηση ενός μεριδίου της αγοράς. 3ο βήμα : η διατήρηση (ή / και) αύξηση του μεριδίου της αγοράς Τα παραπάνω βήματα προϋποθέτουν την χάραξη μιας στρατηγικής marketing Στάδια στρατηγικής : Καθορισμός τιμής Προώθηση του προϊόντος Διανομή του προϊόντος Έλεγχος της αγοράς

Καθορισμός της τιμής Στοιχεία που λαμβάνονται υπ’ όψιν : το κόστος παραγωγής ο ανταγωνισμός η ζήτηση το οικονομικό περιβάλλον Καθοριστικός παράγοντας η σχέση προσφοράς –ζήτησης Πολιτική τιμών : διακύμανση της τιμής του ίδιου προϊόντος ανάλογα με : την εποχή την κατηγορία πελατών (σταθεροί πελάτες, περαστικοί) τον αριθμό πωλήσεων (σύλλογοι, σχολεία κλπ)

Προώθηση του προϊόντος Προώθηση του προϊόντος είναι η χρησιμοποίηση τεχνικών επικοινωνίας που κάνουν γνωστό το προϊόν στους εν δυνάμει πελάτες, δίνοντάς τους μια καλή εικόνα προϊόντος. Απαραίτητες προϋποθέσεις : ο συντονισμός των τεχνικών η επανάληψη των μηνυμάτων ο καθορισμός της «πελατείας – στόχου» Τεχνικές προώθησης : Η απ’ ευθείας επαφή : αποτελεί το σημαντικότερο τρόπο προώθησης του αγροτουριστικού προϊόντος Η τηλεφωνική επαφή : κατάλογος πελατών

Η γραπτή επαφή : Επιστολή, ευχητήρια κάρτα Φυλλάδιο :ρεαλιστικό, διαφοροποιημένο (ανάλογα με την πελατεία) Η διαφήμιση : στηρίζεται στην επανάληψη Στον ημερήσιο τύπο Στον περιοδικό τύπο Στο ραδιόφωνο Στους τουριστικούς οδηγούς Στο διαδίκτυο Σε αφίσες Σε εκθέσεις ( Philoxenia, Polis, Agrotica κλπ) Με δημόσιες σχέσεις Λόγω του ιδιαίτερα υψηλού κόστους της διαφήμισης επιβάλλεται η συλλογική διαφήμιση των επιχειρήσεων είτε με δική τους πρωτοβουλία, είτε κάποιου τοπικού φορέα.

Διανομή του προϊόντος (πώληση) Ιδιαιτερότητα τουριστικού προϊόντος : Το τουριστικό προϊόν δεν πάει στον καταναλωτή, αλλά ο καταναλωτής στο προϊόν. Τρόποι διανομής : Απ’ ευθείας πώληση : χαμηλό κόστος απαιτεί χρόνο απαιτεί γνώσεις εφαρμόζεται σε μικρό πελατολόγιο Μέσω μεσαζόντων : έχει κόστος απελευθερώνει τον ιδιοκτήτη πολλαπλασιάζει τα αποτελέσματα Εφαρμόζεται σε μεγάλο πελατολόγιο

Μεσάζοντες είναι : τα γραφεία ταξιδιών τα γραφεία πληροφοριών ή κρατήσεων ιδιοκτήτες λεωφορείων Οι μεσάζοντες χρησιμοποιούνται όταν επιχειρείται : η αύξηση των πωλήσεων η διερεύνηση της αγοράς (π.χ. σύλλογοι, ΚΑΠΗ κλπ) η παράταση του χρόνου πώλησης η μείωση του χρόνου απασχόλησης του ιδιοκτήτη

Έλεγχος της αγοράς Ο έλεγχος της αγοράς περιλαμβάνει τις απαραίτητες δράσεις προκειμένου να διατηρηθούν και αν είναι δυνατό να αυξηθούν οι πωλήσεις. Περιλαμβάνει : το συνεχή έλεγχο και τη συνεχή εκτίμηση των δυνατών και αδυνάτων σημείων της επιχείρησης τη συνεχή εκτίμηση των ευκαιριών και απειλών που προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον τη συνεχή παρακολούθηση των διακυμάνσεων των επιθυμιών των πελατών

Τρόποι ελέγχου : έλεγχος του κατά πόσο επιστρέφουν οι πελάτες έλεγχος του κατά πόσο οι παλιοί πελάτες στέλνουν νέους (δημιουργία «πιστής πελατείας») επιδίωξη της καλοπροαίρετης κριτικής από τους πελάτες (είτε με συζήτηση, είτε με ανώνυμο ερωτηματολόγιο) έρευνες αγοράς (είτε ατομικές, είτε συλλογικές, είτε από τους τοπικούς ή εθνικούς φορείς) Διαπιστώνεται ότι το marketing των αγροτουριστικών προϊόντων απαιτεί σχεδιασμό, στρατηγική, προσαρμοστικότητα. Ωστόσο, οι δράσεις αυτές είναι άγνωστες στον αγροτικό κόσμο. Η πολυπλοκότητά τους δικαιολογεί την επιφυλακτικότητα ή και τον αρνητισμό του αγροτικού κόσμου.

Γι’ αυτό είναι απαραίτητη : η επιμόρφωση των επιχειρηματιών ή των υποψηφίων επιχειρηματιών σε θέματα marketing οι συλλογικές δράσεις από την πλευρά των επιχειρηματιών η ανάληψη ορισμένων δράσεων marketing από τοπικούς φορείς (Νομαρχία, Δήμοι, Αναπτυξιακές Εταιρείες).