Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
μακέτα: ομοίωμα ενός τεχνολογικού αντικειμένου σε μικρότερο μέγεθος.
Advertisements

Ενεργεια.
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ: Α2/Λ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
Β Δεν υπήρχε μπαταρία..
των διαλυμάτων των οξέων
Επιμέλεια και παρουσίαση: Μαρκουλή Άννα-Μαρία
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ.
ΘΕΡΜΟΦΩΤΑΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΕΜΦΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ 2003
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
Διάδοση της θερμότητας στα στερεά Χάρις Χριστοφή
3.1 ΘΕΡΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ο νόμος ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Φωτοσύνθεση-Αναπνοή Ε. Λιαναντωνάκη Βιολόγος.
Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Υπεύθυνος: Σεραφείμ Μπίτσιος.
Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
Βαρυτική Δυναμική Ενέργεια
Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφή
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΑΡΙΑΝΑ ΚΕΦΑΛΑ Β’
3.3 ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Επιμέλεια παρουσίασης: Κυρισκόζογλου Ουρανία
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
Μαθημα τεχνολογιασ εργασια αξιολογησησ β’ τριμηνου θεμα: ενεργεια
Σχεδιασμός Μαθήματος ΑΔΜΕ Στόχοι – Δραστηριότητες - Αξιολόγηση.
Χημική αντίδραση.
8° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Ήχος.
5.4 ΜΟΡΦΕΣ & ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 5.5 ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Για τη Φυσική Α ’ Λυκείου Εργαστηριακή Άσκηση 2 α Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλά Επιταχυνόμενης Κίνησης.
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΣΕ ΠΡΙΣΜΑ
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ
Φύλλο Εργασίας 10 Το Ηλεκτρικό βραχυ-Κύκλωμα – Κίνδυνοι και "Ασφάλεια"
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Επιμορφωτική Συνάντηση
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΣ
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Άσκηση 3 Φυσικής Β Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αντωνιάδης Αλέξανδρος
Ο ήλιος ακτινοβολεί φως και θερμότητα
Ο Νόμος του Hooke.
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Μορφές ενέργειας Ηλίας Μπουναρτζής.
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 6.2 Χρήση οργάνων μέτρησης
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Ηλεκτρικό κύκλωμα Ηλεκτρικό κύκλωμα είναι κάθε διάταξη που περιέχει ηλεκτρική πηγή αγωγούς, μέσω των οποίων μπορεί να διέλθει ηλεκτρικό ρεύμα .
Ενέργεια Η ενέργεια είναι ένα φυσικό μέγεθος που το αντιλαμβανόμαστε κυρίως από τα αποτελέσματά της, που είναι γνωστά σαν έργο. Έχει πολλά «πρόσωπα».
Μορφές ενέργειας Ενότητα 1η.
ΠηγΕΣ ενΕργειαΣ Ενότητα 2η.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Υπεύθυνος: Σεραφείμ Μπίτσιος

ΠΕΙΡΑΜΑ 1: ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να διαπιστωθεί πειραματικά η μετατροπή της δυναμικής ενέργειας σε κινητική. Να παρατηρηθεί και να μελετηθεί η ανακύκλωση. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Κινητική – Δυναμική ενέργεια Κυκλική κίνηση Ανακύκλωση

ΠΕΙΡΑΜΑ 2: ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να διαπιστωθεί πειραματικά ότι η μηχανική ενέργεια διατηρείται σταθερή. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Κινητική – Δυναμική ενέργεια Θεώρημα διατήρησης της μηχανικής ενέργειας

ΠΕΙΡΑΜΑ 3: ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να δείξουμε ενεργειακές μεταβολές (η χημική ενέργεια που λαμβάνουμε από τις τροφές μετατρέπεται σε μηχανική ενέργεια και εν συνεχεία σε θερμική). ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Χημική – Μηχανική – Θερμική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ένα λαστιχάκι, σχετικά πλατύ

ΠΕΙΡΑΜΑ 4: ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου στο εργαστήριο. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Φαινόμενο θερμοκηπίου Υπεριώδης ακτινοβολία Αέρια θερμοκηπίου – Διοξείδιο του άνθρακα (CO2) ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Δύο γυάλινα ποτήρια Δύο μικρά κομμάτια χαρτόνι Ένα κομμάτι πλαστικού για πώμα Ένα λαστιχάκι ή κολλητική ταινία Δύο θερμόμετρα Μία λάμπα

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ:

ΠΕΙΡΑΜΑ 5: ΠΑΓΙΔΕΥΣΤΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ! ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η απορρόφηση της ηλιακής ενέργειας. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Ηλιακή ενέργεια Ανανεώσιμες – Μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Δύο χάρτινα κουτιά Δύο πλαστικά παράθυρα (π.χ. διαφάνειες) Δύο θερμόμετρα Ένα κομμάτι χαρτόνι

Σημείωση: Στη συνέχεια παραθέτουμε μία γραφική παράσταση, που προέκυψε από μετρήσεις που πήραμε χρησιμοποιώντας σαν καταγραφέα θερμοκρασιών τους αισθητήρες θερμοκρασίας του Multilog. H  αντιστοιχεί στο κλειστό κουτί και η  στο ανοικτό (χωρίς να σκεπάζεται η διαφάνεια). Η πτώση της θερμοκρασίας άρχισε όταν ο ήλιος σταμάτησε να πέφτει στη θέση που ήταν τα κουτιά.

ΠΕΙΡΑΜΑ 6: ΑΤΜΟΚΙΝΗΤΟ ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της θερμικής σε κινητική ενέργεια. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Θερμική – Κινητική ενέργεια

ΠΕΙΡΑΜΑ 7: ΦΛΑΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της χημικής σε φωτεινή ενέργεια. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Φωτεινή - Χημική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ένα κομμάτι φύλλου Mg Ένα ξύλινο μανταλάκι Αναπτήρας ή σπίρτα

ΠΕΙΡΑΜΑ 8: ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Ηλεκτρική – Κινητική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ποδήλατο με δυναμό και φως ή μόνο το δυναμό και το φως

ΠΕΙΡΑΜΑ 9: ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η διατήρηση της ορμής. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Ορμή – Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ένα κομμάτι σπάγκου ή νήμα ή κλωστή μεγάλου μήκους Ένα καλαμάκι Ένα μακρόστενο μπαλόνι (υπάρχουν μπαλόνια μακρόστενα που σφυρίζουν καθώς ξεφουσκώνουν, αν θέλετε να προσθέσετε ηχητικά εφέ) Κολλητική ταινία (σελοτέιπ)

ΠΕΙΡΑΜΑ 10: ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Χημική – Ηλεκτρική – Κινητική ενέργεια - Φωτεινή ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Μία μπαταρία 4,5 V Καλώδια Ένα λαμπάκι Ένα ποτήρι με αλατόνερο Δύο μεγάλα καρφιά Ένας μικρός ηλεκτρικός κινητήρας

ΠΕΙΡΑΜΑ 11: ΥΔΡΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Δυναμική –Κινητική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ένα χάρτινο κουτί από γάλα Ένας εργαστηριακός υδροστρόβιλος Κλωστή

ΠΕΙΡΑΜΑ 12: ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ ΚΟΝΣΕΡΒΟΚΟΥΤΙ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Δυναμική – Κινητική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ένα άδειο κονσερβοκούτι γάλακτος (ή κουτί από νες-καφέ ή κάτι ανάλογο) Ένα λαστιχάκι Ένα βαρίδι (π.χ. από ψάρεμα)

ΠΕΙΡΑΜΑ 13: ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΛΕΜΟΝΙΑ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Χημική – Ηλεκτρική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Τρία λεμόνια Τρία ελάσματα ψευδαργύρου Τρία ελάσματα χαλκού Ένα χάλκινο σύρμα ή καλώδια Ένα λαμπάκι 1,5 V ή ένα πολύμετρο

ΠΕΙΡΑΜΑ 14: ΗΛΙΑΚΟΣ ΦΟΥΡΝΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθούν οι μετατροπές ενέργειας από μία μορφή σε άλλη. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Ηλιακή – Θερμική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ένα κουτί πίτσας Μαύρο χαρτόνι Αλουμινόχαρτο Διαφανές πλαστικό Μη τοξική κόλλα Κολλητική ταινία Ένα ξύλινο υποστήριγμα

Ο φούρνος που κατασκευάσαμε μπορεί να φτάσει στη θερμοκρασία των 275ºC.

ΠΕΙΡΑΜΑ 15: ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΧΩΡΙΣ ΦΩΤΙΑ (ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ) ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της χημικής σε θερμική ενέργεια. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Θερμική – Χημική ενέργεια Εξώθερμη χημική αντίδραση ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ένας δοκιμαστικός σωλήνας Ένα σταγονόμετρο Λίγο πυκνό H2SO4

ΠΕΙΡΑΜΑ 16: ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗΣ ΣΤΟΧΟΣ: Να παρατηρηθεί η μετατροπή της χημικής (των γνώσεων;) σε φωτεινή ενέργεια. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Φωτεινή – Χημική ενέργεια ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ / ΣΥΣΚΕΥΕΣ: Ένα χαρτόνι Συνδετήρες Καλώδια Μία μπαταρία 4,5V Ένα λαμπάκι Μία πινέζα Ένα μικρό κομμάτι ξύλου