1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνικές Προγραμματισμού με την JavaScript Στυλιάδης Κων/νος Φλώρινα, Οκτώβριος 2004.
Advertisements

Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Δομές Διακλάδωσης Μην ελπίζεις ότι θα ξεφύγεις αν κάνεις κάποιο κακό. Γιατί κι αν ξεφύγεις απ’ τη προσοχή των άλλων, θα υποπέσεις στην αντίληψη της συνείδησής.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
ΘΕΩΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 4 Αριθμητικές εκφράσεις και πράξεις Εντολές ανάθεσης
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
Εντολες Επιλογης (Selection)
Εισαγωγή στο MATLAB.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Δομές Διακλάδωσης.
Το παιχνίδι των πράξεων
Τελεστές ανάθεσης (assignment)
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 3. 2 Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης Εντολή while Εντολή for.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
Δουλεύει για όλους τους αριθμούς! Η δεύτερη ΓΡΑΨΕ δεν θα εκτελεστεί ποτέ!
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
Kεφάλαιο 4 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (αναλυτική προσέγγιση)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 2 ΜΑΘΗΜΑ 8. ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΔΙΠΛΟΕΓΓΡΑΦΩΝ DISTINCT Μπορούμε να απαλείψουμε τις διπλοεγγραφές που μας επιστρέφονται και που οφείλονται στην.
Οι λογικές πράξεις και οι λογικές πύλες
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
ΟΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Διαφάνειες παρουσίασης #2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 2: Συναρτήσεις Εισόδου ⁄ Εξόδου. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
1-1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Πληροφορικής Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων Διδάσκων: Γιώργος Σταμούλης.
1 Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Υπολογιστές και Δεδομένα Κεφάλαιο 4ο Πράξεις με μπιτ.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Γιώργος Δημητρίου Μάθημα 11-12: Σύνθετες Πράξεις
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ
Ενότητα Εισαγωγή Είναι εύκολη στη χρήση και στην εκμάθηση.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Ενότητα 4 : Τελεστές της γλώσσας PHP Ιωάννης Τσούλος
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών
Γεωργαλλίδης Δημήτρης
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Δομή Επιλογής Μάθημα 4ο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τάξη Γ Οικονομίας & Πληροφορικής Θετικών Σπουδών 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python, ΑΠΘ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python Εβδομάδα 1: Βασικά στοιχεία.
Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2

2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF

Αριθμητικοί Τελεστές + Πρόσθεση - Αφαίρεση * Πολλαπλασιασμός / Διαίρεση % Υπόλοιπο π.χ. 3%2=1, 2%2=0, 0%2=0, 1%2=1 Η πράξη του υπολοίπου εκτελείται μόνο με ακέραιους αριθμούς. 3

Σημείωση Αν κάνετε πράξεις μεταξύ ακεραίων μεταβλητών το αποτέλεσμα θα είναι ακέραιος. int a=3,b=2; float c; c=a/b; Θα τυπώσει 1 και όχι 1.5. Θα πρέπει να γίνει μετατροπή του ενός αριθμού σε float. c=float(b)/a; 4

Λογικοί τελεστές Το αποτέλεσμα μιας λογικής πράξης είναι True ή False. Τελεστές And  && Or  || Not  ! >, =,!=,== 5

Λογικοί Τελεστές XYX && YX || Y TRUE FALSE TRUE FALSETRUEFALSETRUE FALSE 6 Παραδείγματα (3>2) && (4>2) =True (4!=2)||(3<2) = True (7>20) && (3>1) = False (100<100)||(10 <1)=False

Λογικοί Τελεστές Ο τελεστής not Λειτουργεί σαν αντιστροφέας. !(5>2)=false !(5<2)=true 7

Προγράμματα Δομή Διακλάδωσης Στην δομή διακλάδωσης το πρόγραμμα πρέπει να ελέγξει μια λογική πρόταση, ώστε να αποφασίσει την πορεία που θα ακολουθήσει. 8

Σύνταξη εντολής if if(λογική πρόταση){ εντολές } Else { εντολές } Σημείωση: Σε περίπτωση που έχουμε μόνο μια εντολή οι αγκύλες μπορούν να παραβλέπονται. 9

Πότε θα εμφανιστεί το μήνυμα; if (x==2); cout<<“Hello!!!”; 10

Τελεστή υπό συνθήκη If (alpha < beta) min=alpha; else min=beta; 11 Μπορώ να γράψω: min = (alpha<beta) ? alpha : beta;

Τι θα τυπώσει; #include using namespace std; int main() { int a,b,c; cout<<“Δώστε a,b και c:\n”; cin>>a>>b>>c; if (a==b) if (b==c) cout<<“a,b και c είναι ίδια”; else cout<<“a και b είναι διαφορετικά”; return 0; } 12

Παράδειγμα 1 Να δημιουργήσετε το πρόγραμμα που δέχεται έναν ακέραιο αριθμό, ελέγχει αν είναι άρτιος και τυπώνει αντίστοιχο μήνυμα. 13

Παράδειγμα 2 Ένα μουσείο πουλά τα εισιτήρια του προς 10 ευρώ. Το μουσείο κάνει έκπτωση 2 ευρώ το κάθε εισιτήριο κάθε Σάββατο και Τρίτη. Να δημιουργήσετε το πρόγραμμα που διαβάζει από το αρχείο tickets.in των αριθμών των ατόμων που θέλουν να αγοράσουν εισιτήριο καθώς και την μέρα (1 Δευτέρα, 2 Τρίτη κλπ). Το πρόγραμμα θα τυπώνει στο αρχείο tickets.out το ποσό που θα πρέπει να πληρωθεί. Παράδειγμα Εισόδου Παράδειγμα Εξόδου 1 80 Παράδειγμα Εισόδου Παράδειγμα Εξόδου

Παράδειγμα 2 15

Παράδειγμα 3 Ένας μαθητής χαρακτηρίζεται με βάση το βαθμό του όπως φαίνεται στον πιο κάτω πίνακα Να γράψετε το πρόγραμμα που διαβάζει από το αρχείο student.in το βαθμό και τυπώνει στο αρχείο student.out το χαρακτηρισμό. 16 ΒαθμόςΧαρακτηρισμός 19-20Άριστος 16-18Πολύ Καλός 13-15Καλός 10-12Μέτριος 1-9Κακός

Παράδειγμα 3 #include using namespace std; int main(){ int v; FILE *fin,*fout; fin=fopen("student.in","r"); fout=fopen("student.out","w"); fscanf(fin,"%d",&v); if(v>=19) fprintf(fout,"Aristos"); else if(v>=16) fprintf(fout,"Polu kalos"); else if(v>=13) fprintf(fout,"Kalos"); else if(v>=10) fprintf(fout,"Metrios"); else fprintf(fout,"Kakos"); fclose(fin); fclose(fout); return 0; } 17