Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Digital sightseeing of Municipal Theatre of Piraeus– Dimitrios Rammos - Greece “Digital sightseeing of Municipal Theatre.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
Συνέντευξη με νήπια.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα
¨Διαθεματικότητα – Συνεργατική μάθηση – Αναλυτικό πρόγραμμα¨
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Το σώμα ως μια μηχανή.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?

? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

OΛΑ ΟΚ???????? KATI ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ… « κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί από την ίδια δομή που το παρήγαγε»  προσπάθεια επαναπροσανατολισμού της μάθησης και της εκπαίδευσης  πώς ; με την εισαγωγή νέας αντίληψης

Οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) στο Λύκειο θεσμοθετήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2011 ως γνωστικό αντικείμενο του υποχρεωτικού προγράμματος του Νέου Λυκείου (ΥΠΔΜΘ 2011:13, ΦΕΚ 1213, τχ. Β/2011). σε σχέση με τον σημερινό τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του σχολείου, το αντικείμενο αυτό αποτελεί καινοτομία διότι ενστερνίζεται παιδαγωγικές αρχές και μεθόδους που δεν εμφανίζονται τόσο συχνά στην καθημερινότητα του σχολείου

Τι επιδιώκουν οι EE?

 εξειδίκευση ή συνολική εικόνα των πραγμάτων? σύνθεση και όχι διάζευξη, ναι και στα δύο!!!  ενασχόληση με υπαρκτά ζητήματα- προβλήματα  περισσότερο κοντά στα ενδιαφέροντα και την καθημερινότητα των παιδιών, αντιλαμβάνονται καλύτερα τη χρησιμότητα του σχολείου, χαίρονται!!!

άσκηση στο να μαθαίνω πώς  να μαθαίνω, να εφαρμόζω αυτά που μαθαίνω  να ερευνώ/ επιλύω προβλήματα  να συνθέτω, ερμηνεύω, παρουσιάζω δεδομένα  να συμμετέχω στο γίγνεσθαι της κοινότητας που ζω  να ασκούμαι στην κριτική και δημιουργική σκέψη και στη λήψη αποφάσεων – ευαισθητοποιημένος και ενεργός πολίτης

 να προσαρμόζομαι σε νέες καταστάσεις (η αλλαγή η μόνη σταθερά του μέλλοντος)  να συνεργάζομαι, να σέβομαι τις διαφορετικές απόψεις,  να αντιλαμβάνομαι την πολυπλοκότητα των κοινωνικών ζητημάτων (δεν ισχύει η γραμμικότητα των ΦΕ)

Κατά τον Paul Freire (1921/1997) “δεν υπάρχει ουδέτερη εκπαιδευτική διαδικασία. Η Εκπαίδευση ή λειτουργεί ως όργανο για να διευκολύνει την αφομοίωση της νέας γενεάς στη λογική του υπάρχοντος συστήματος και στην προσαρμογή σε αυτό ή γίνεται ‘άσκηση ελευθερίας‘. Στη δεύτερη περίπτωση η παιδεία γίνεται το μέσον μέσα από το οποίο άντρες και γυναίκες ασχολούνται κριτικά και δημιουργικά με την πραγματικότητα και ανακαλύπτουν τρόπους προσπέλασής της και μετασχηματισμού της κοινωνίας”.

παράδειγμα μιας άλλης προσέγγισης

Ερωτήσεις που “προσθέτουν” στη διερεύνηση ενός ζητήματος 1. Ποιο είναι το θέμα; Τι σκεφτόμαστε, τι αισθανόμαστε, τι ελπίζουμε και τι φοβόμαστε σε σχέση με το θέμα αυτό; Τι αντίστοιχα λένε άλλοι σε σχέση με το θέμα αυτό; 2. Πως δημιουργήθηκε το ζήτημα αυτό; Γιατί εμείς αλλά και οι άλλοι σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε και συμπεριφερόμαστε με το συγκεκριμένο τρόπο; Τι και ποιος έχει επηρεάσει εμάς και τους άλλους που εμπλέκονται; ποιο είναι το ιστορικό της όλης κατάστασης; 3. Ποιος χάνει και ποιος κερδίζει; Ποιος έχει το επάνω χέρι-την εξουσία- στην όλη κατάσταση και πως τη χρησιμοποιεί; Μήπως χρησιμοποιείται υπέρ κάποιας ομάδας και εναντίον κάποιας άλλης; Εάν ναι, με ποιο τρόπο;

4. Ποιο είναι το όραμά μας; Πως θα ήταν τα πράγματα σε ένα πιο δίκαιο, ειρηνικό και βιώσιμο μέλλον; Ποιες αξίες θα μπορούσαν να μας οδηγήσουν στις επιλογές μας; 5. Τι μπορούμε να κάνουμε; Ποιες είναι οι πιθανές δράσεις που έχουμε μπροστά μας; Πως ενεργοποιούνται για το θέμα αυτό άλλες κοινωνικές ομάδες; Τι είδους δράση έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να προωθήσει το όραμά μας για ένα μέλλον όπως εμείς το θέλουμε; 6. Πως θα τα κάνουμε όλα αυτά; Πως θα εφαρμόσουμε το σχέδιο δράσης μας στο σχολείο, στο σπίτι, στην κοινότητα όπου ζούμε; Πως θα οργανωθούμε όλοι μαζί να δουλέψουμε πιο αποδοτικά; Ποιανού τη βοήθεια μπορεί να χρειαστούμε; Πως θα αξιολογήσουμε τη δράση μας και τα αποτελέσματά της;

τελευταίο επιχείρημα υπέρ της καινοτομίας… Η μαρτυρία ενός Αμερικανού διευθυντή σχολείου που έχει περάσει από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Β΄ παγκόσμιο πόλεμο:

«Έχω επιβιώσει από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Τα μάτια μου έχουν δει πράγματα που κανείς άλλος δεν θα ήθελε να έχει τέτοια εμπειρία. Θαλάμους αερίων που κατασκευάστηκαν από μηχανικούς που διέθεταν την απαραίτητη γνώση. Παιδιά που δηλητηριάστηκαν από μορφωμένους γιατρούς. Βρέφη που σκοτώθηκαν από εκπαιδευμένες νοσοκόμες. Γυναίκες και μωρά που πυροβολήθηκαν και κάηκαν από αποφοίτους δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό αντιμετωπίζω την εκπαίδευση με μεγάλη επιφύλαξη.

εάν προβληματιστήκατε…έστω και λίγο, η πρόκληση είναι μπροστά σας!!! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ