Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχ. Έτοσ.
Advertisements

Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
ΕΛ - ΓΚΡΕΚΟ ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
Η Τοπική Ιστορία στο σχολείο: Αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία ( Project ) Τμήμα : ΒPr ~ 3
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
Η βασιλεια του ΜιχαΗλ Γ’
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΣΥΜΒΟΛΑ.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΜΟΥΣΕΙΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ Να κάνετε μια μουσειοξερεύνηση για εικόνες στο Διαδίκτυο που έχουν το ίδιο θέμα από διαφορετικές εποχές π.χ. Βάπτιση Χριστού από 7ο-15ο.
Η πτώση του Βυζαντίου.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Βυζαντινή μουσική Με τον όρο βυζαντινή μουσική εννοούμε την μουσική της Ανατολικής Ορθόδοξης εκκλησίας που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε στο Βυζάντιο.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ.
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Αρχιτεκτονική:
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\ Θ Σχολείο Π. Τ. Δ. Ε Α. Π. Θ Ε ’
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ Οι παραδόσεις μας έχουν άμεση σχέση με τη χριστιανική θρησκεία, αλλά ορισμένες από αυτές έχουν καθαρά παγανιστικές.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΕΡΙΧΩΒΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΕΛΙΔΑ 99 ΜΕΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΣΕΛΙΔ Α 103 ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα V. Νυσσόμενα έγχορδα ΙΙ. Λαούτο Ανήκει στο γένος των λαούτων και είναι αχλαδόσχημο. Ο βραχίονάς του φέρει τάστα και η κεφαλή που.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Λύρα και βιολοντσέλο Ομοιότητες και διαφορές
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Οι Εκκλησίες του κόσμου
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Η τέχνη της Αγιογραφίας
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Ιαματικές πηγές Θερμές πηγές.
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού

3 ΠΕΡΙΟΔΟΙ

4ος-6ος αιώνας Αρχικά, η επίδραση της ελληνιστικής παράδοσης είναι ακόμη έντονη όμως σύντομα θα υποσκελιστεί από το χριστιανικό πνεύμα. 7ος-9ος αιώνας Κάμψη Μεγάλη άνθηση. Η βυζαντινή τέχνη στρέφει και πάλι το βλέμμα της προς την αρχαία κλασική παράδοση

ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΗΣΕΙΣ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ?

ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ. ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΟΡΦΗ. ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΥΤΉ ΤΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΊΝΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ 1ος-6ος ΑΙΩΝΑΣ Τον πρώτο καιρό, οι εικόνες αντιμετωπίζονται με επιφυλακτικότητα. Σημαντικότερη παραγωγή εικόνων από τον 4ο αιώνα. Τον 7ο αιώνα, την περίοδο της εικονομαχίας έχουμε κάμψη της αγιογραφίας. Μετά την αναστήλωσή τους, οι εικόνες κατακλύζουν τη βυζαντινή κοινωνία

Μέχρι το 10ο αιώνα υπερισχύει το μπλε χρώμα μετά από αυτόν όμως, κυριαρχεί το χρυσό που συμβολίζει τη μετάβαση στο υπερβατικό Παράλληλα έχουμε πολλές απεικονίσεις της Θεοτόκου. Από τον 11ο αιώνα, παρουσιάζονται νέα θέματα όπως η Δευτέρα Παρουσία. Τον 12ο αιώνα, δίνεται έμφαση στην αέρινη αποτύπωση των ρούχων.

Σύντομη κάμψη την περίοδο της Φραγκοκρατίας Σύντομη κάμψη την περίοδο της Φραγκοκρατίας. Ιδιαίτερη όμως άνθηση τα τελευταία χρόνια του Βυζαντίου. Μετά την Άλωση, δημιουργούνται δυο Σχολές: Tης Κρήτης που παντρεύει τη βυζαντινή παράδοση με τη δυτική τέχνη και της Μακεδονίας που δίνει έμφαση στην κίνηση, το χρώμα, και την Τρίτη διάσταση.

ΕΙΚΟΝΕΣ & ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

«Η αρχαία τέχνη αγνοούσε την υποκειμενικότητα «Η αρχαία τέχνη αγνοούσε την υποκειμενικότητα. Η έννοια του μυστηρίου, της εσωτερικότητας, της αγωνίας και συνακόλουθα ο κόσμος της ελπίδας και της μεταμόρφωσης παρέμεναν για τους Έλληνες ένας τομέας σχεδόν απαγορευμένος. [...] Τα πρόσωπα του 3ου και του 4ου αιώνα, στο Φαγιούμ όπως και στην Παλμύρα, στην Ελλάδα όπως και στη Ρώμη, μας θέτουν ενώπιον μιας τέχνης επικεντρωμένης όχι πια στην εξύμνηση του σώματος αλλά στην ένταση του βλέμματος»

ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ: ΚΑΘΕ ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΡΔΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΟΡΑΤΟΥ, ΤΟΥ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΜΕΓΑΛΑ ΜΑΤΙΑ (ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ) ΒΛΕΜΜΑ ΓΑΛΗΝΙΟ ΛΕΠΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (ΜΥΤΗ, ΧΕΙΛΙΑ) ΦΑΡΔΥ ΜΕΤΩΠΟ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΙΚΟΝΩΝ (2) ΨΙΛΟΛΙΓΝΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΣΚΙΩΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ. ΧΡΗΣΗ ΧΡΥΣΟΥ ΦΟΝΤΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟ

Πρόδρομοι των δημοτικών ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ Ύμνοι, τροπάρια, ψαλμοί. Αρχικά ήταν πολύ απλή και λιτή, έπειτα όμως εμπλουτίστηκε. Τραγουδιέται μόνο με τη φωνή χωρίς τη συνοδεία οργάνων. ΚΟΣΜΙΚΗ Χρήση οργάνων όπως του αυλού, της φλογέρας, της σάλπιγγας, της λύρας, του λαούτου, των τυμπάνων και των κυμβάλων. «Ακριτικά τραγούδια» Πρόδρομοι των δημοτικών

ΠΑ – ΒΟΥ – ΓΑ – ΔΙ – ΚΕ – ΖΩ - ΝΗ ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΝΟΤΕΣ ΠΑ – ΒΟΥ – ΓΑ – ΔΙ – ΚΕ – ΖΩ - ΝΗ