Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eκκλησιαστική τέχνη. Ονομάζεται η τέχνη (ναοδομία,
Advertisements

H ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Η Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ταξίδι στο χωροχρόνο Ευγενιάδης Στέλιος
Αμαλία Κ. Ηλιάδη-3ο Γυμνάσιο Τρικάλων
Βυζαντινός Πολιτισμός
ΑΡΧΗΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ(4 ος &5 ος ) Τον 4ο και 5ο αιώνα είναι μεγάλη η ποικιλία των παραλλαγών στον τύπο αυτό. Το εγκάρσιο κλίτος συχνά δεν υπάρχει και.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη-3ο Γυμνάσιο Τρικάλων
ΧΤΙΖΕΤΑΙ Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
9ο. Ναοδομία Θεσσαλονίκης και Μακεδονίας
Μαρία Αμπατζή Ε2 Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
13ο. Επανάληψη: H αρχιτεκτονική την εποχή των Παλαιολόγων
Θεσσαλονίκη και Άγιος Δημήτριος : μύθος και πραγματικότητες
8ο. Η ναοδομία της εποχής των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Αγγέλων (10ος – 12ος αιώνας): ΙΙ. Η οικοδομική παράδοση στην Παλαιά Ελλάδα και την Ήπειρο.
4ο. Ο χριστιανικός ναός στην Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο:
Ορχομενός Βοιωτίας ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΟΥ ΓΛΑ - ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΜΙΝΥΟΥ - ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ - ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΡΙΠΟΥ- ΟΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ.
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ ΤΥΠΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΝΑΩΝ.
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
Ο Βυζαντινός Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού, περισσότερο γνωστή ως Αγία Σοφία ή Αγιά-Σοφιά, γνωστός και ως Ναός της Αγίας του Θεού.
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
Πολιτιστικό πρόγραμμα 4 ου Γυμνασίου Ευόσμου Σχολικό Έτος Παλαιοχριστιανικοί Ναοί και Βυζαντινά Μοναστήρια,ένας θησαυρός στην πόλη μας Υπεύθυνες.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
2.Αρχιτεκτονική του χριστιανικού ναού
Ιεροί Ναοί της Θεσσαλονίκης. Ρυθμός: εγγεγραμμένος σταυροειδής με τρούλο. Οι μαθητές της Γ΄2 τάξεως: Θεόδωρος Σπυρίδης και Μαργαρίτα Χανοπούλου. Επιβλέποντες.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ Η επιτυχία της βασιλικής έγκειται στο γεγονός της ευκολίας της διαπλατύνσεως των κλιτών της και της επιμηκύνσεως του κτιρίου για την κάλυψη των.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΝΑΩΝ
Η Αγία Σοφία Αντρέας Χατζησταύρου.
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
ΕΝΟΤΗΤΑ Α Μεσαιωνικός κόσμος Ι θεοκρατικός χώρος
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εκκλησιαστική τέχνη – Οι Ρυθμοί των Ναών
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΑΛΚΕΩΝ.
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ. ΤΡΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Αγία Σοφία Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Μαθητής: Ανδρέας Αναδιώτης Τάξη: Β1α
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική Βυζαντινή τέχνη Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική

Βυζαντινή αρχιτεκτονική : ρυθμοί Βασιλική : εκκλησίες οι οποίες ήταν τεράστια επιμήκη οικοδομήματα, διαιρούμενα εσωτερικά, δια κιονοστοιχιών, σε κλίτη, καταλήγοντας στην ανατολική μικρή πλευρά σε αψίδα (κόγχη), και τα οποία κυριάρχησαν τον 4ο και 5ο αιώνα. Ποια κάτοψη ναού από το φ.ε. σας ανήκει σε αυτό το ρυθμό; Τρουλαία βασιλική: αποτελεί εξέλιξη της παλαιοχριστιανικής βασιλικής με χρήση τρούλου για την κάλυψη του κεντρικού τμήματος του ναού. Ο τύπος αυτός εμφανίστηκε στα χρόνια του Iουστινιανού (527-565) με κορυφαίο παράδειγμα την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη Ποια κάτοψη ναού από το φ.ε. σας ανήκει σε αυτό το ρυθμό;

Κάτοψη του ναού της Λακωνίας=………………………………………….

Βυζαντινή αρχιτεκτονική: ρυθμοί Σταυροειδής εγγεγραμμένος ο τρούλος στηρίζεται στο κέντρο ενός ισοσκελούς σταυρού ο οποίος είναι εγγεγραμμένος σε ένα ορθογώνιο. Υπάρχουν τέσσερα στηρίγματα για τη στήριξη του τρούλου, ο οποίος εδράζεται στη συνέχεια σε τέσσερα τόξα, με τη βοήθεια τεσσάρων σφαιρικών τριγώνων στις γωνίες. Ποια κάτοψη ναού από το φ.ε. σας ανήκει σε αυτό το ρυθμό;

Όσιος Λουκάς ναός της Παναγίας =……………………………………………………………………………………………. Όσιος Λουκάς , Καθολικό=……………………………………………….

Βυζαντινή αρχιτεκτονική: ρυθμοί Αγιορείτικος τρίκογχος τύπος που αποτελεί παραλλαγή του σύνθετου  σταυροειδoύς εγγεγραμμένου με τρούλο τύπου, στον οποίο η βόρεια και νότια κεραία απολήγουν σε κόγχη. Ο τύπος ονομάζεται έτσι, επειδή δημιουργήθηκε και επιχωριάζει στο Άγιο Όρος Ποια κάτοψη ναού από το αρχείο σας ανήκει σε αυτό το ρυθμό;

Καθολικό μεγίστης Λαύρας =…………………………………………………………….

Βυζαντινή αρχιτεκτονική: ρυθμοί Οκταγωνικός ο τρούλος καλύπτει ολόκληρο το χώρο του κυρίως ναού. Εδράζεται σε οκτώ τόξα που αποτελούν τα μέτωπα τεσσάρων ημιχωνίων ή κογχών στις γωνίες και τεσσάρων τόξων στις πλευρές, με τη βοήθεια οκτώ σφαιρικών τριγώνων και στηρίζεται σε οκτώ στηρίγματα Ποια κάτοψη ναού από το φ.ε. σας ανήκει σε αυτό το ρυθμό;

Βυζαντινή ζωγραφική http://www.fhw.gr/chronos/09/gr/pl/867/t/main/t10a.html Αφού κάνετε κλικ στην υπερσύνδεση και διαβάσετε το περιεχόμενο της σελίδας , παρουσιάστε στη συνέχεια το εικονογραφικό πρόγραμμα των ναών . Ποιο σκοπό πιστεύετε ότι εξυπηρετούσε;

Χαρακτηριστικά βυζαντινής ζωγραφικής Δεν επιδιώκει να προκαλέσει την αισθητική απόλαυση την τέρψη αλλά την πνευματική συγκίνηση με την απεικόνιση του Θείου Λόγου Βασικά χαρακτηριστικά της είναι η άρνηση των φυσικών αναλογιών, ο τονισμός της μετωπικότητας, η απουσία του χωροχρόνου.

Χαρακτηριστικά βυζαντινής ζωγραφικής Ωστόσο την τελευταία περίοδο της βυζαντινής ιστορίας η τέχνη επηρεάζεται από το κλασσικισμό. Η αρμονία και η μνημειακή κλίμακα των μορφών, που φέρνουν στο νου αρχαία αγάλματα, η προσπάθεια απόδοσης του χώρου και μία ψυχογραφική διάθεση αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της ζωγραφικής αυτής που οι μελετητές ονομάζουν πρώτη παλαιολόγεια τεχνοτροπία. Προς τα τέλη του αιώνα η τάση αυτή θα φτάσει στο απόγειό της δίνοντας τέτοια έμφαση στην απόδοση του όγκου των μορφών και των ενδυμάτων, ώστε να ονομαστεί ογκηρή ή βαριά τεχνοτροπία

Ψηφιδωτό με τον Άγιο Δημήτριο με παιδιά από το ναό του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη