ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων. Πίνακας Συμβόλων (Symbol Table) (Ι)  Είναι μια δομή στην οποία αποθηκεύονται τα ονόματα ενός προγράμματος και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Ευρετήρια.
Advertisements

Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Chord: A scalable Peer-to-Peer Lookup Service for Internet Applications Παρουσίαση: Αθανασόπουλος, Αλεξάκης, Δεβελέγκα, Πεχλιβάνη, Φωτιάδου, Φωτόπουλος.
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Πολυδιάστατοι Πίνακες, Δομές, Ενώσεις
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
HY340 : ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ Αντώνιος Σαββίδης.
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
Συναρτήσεις Κληση/Επιστροφη Παραμετροι
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων, Σημασιολογικές Ενέργειες.
ΕΠΛ223 - Θεωρία και Πρακτική Μεταγλωττιστών9-1 Στατικός Έλεγχος Με τον όρο στατικός έλεγχος (static checking) χαρακτηρίζεται ο έλεγχος της συντακτικής.
Μήτρες (templates)  Μία μήτρα είναι ένα κομμάτι κώδικα που περιέχει παραμέτρους οι οποίες δέχονται ως τιμές τύπους δεδομένων.  Είναι ένας μηχανισμός.
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός ΚΛΑΣΕΙΣ ΙΙ. Υπερφόρτωση (Overloading) Όταν το ίδιο όνομα συνάρτησης (μεθόδου) χρησιμοποιείται για περισσότερες από.
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Φροντιστήριο - 30/04/2009.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Lists– Λίστες 1. Αυτό-αναφορικές δομές Τα μέλη μίας δομής μπορεί να είναι οποιουδήποτε τύπου, ακόμα και δείκτες σε δομές του ίδιου τύπου. Χρησιμοποιώντας.
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Εισαγωγή στον Bison Φροντιστήριο - 30/03/2009.
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Συντακτική Ανάλυση, Bison 1.
ΕΠΛ 223 Θεωρία και Πρακτική Μεταγλωττιστών7-1 Πίνακας Συμβόλων Πίνακας συμβόλων: δομή δεδομένων που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση διαφόρων πληροφοριών.
HY340 : ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ Αντώνιος Σαββίδης.
1 ΗΥ-340 Γλώσσες και Μεταφραστές Φροντιστήριο Πίνακας Συμβόλων Symbol Table.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Λεξικό, Union – Find Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Εισαγωγή στον Bison Φροντιστήριο - 23/03/2010.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 9: Παραγωγή Ενδιάμεσου Κώδικα (Ενδιάμεσες Γλώσσες) Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή στην Επεξεργασία Ερωτήσεων.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 13: Επαναληπτικό μάθημα Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 8: Πίνακας Συμβόλων Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)
ΜΑΘ3122/106 – Γλώσσα προγραμματισμούΞενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ3122/106 Γλώσσα προγραμματισμού Συναρτήσεις.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 10: Παραγωγή Ενδιάμεσου Κώδικα (Σημασιολογικές ρουτίνες μετάφρασης-Μέρος Α) Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
Έλεγχος Ονομάτων (Name Control) Για ένα πρόγραμμα που αποτελείται από πολλά τμήματα κάποια από τα οποία έχουν πιθανώς γραφτεί από άλλους προγραμματιστές.
Υπερφόρτωση Τελεστών (Συνέχεια) Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 11: Βελτιστοποίηση Ενδιάμεσου Κώδικα Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Πίνακες.
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Ενδιάμεσος Κώδικας – Μεταφραστικά Σχήματα.
Δομές Δεδομένων και Αρχεία
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις (μέρος δεύτερο) και Μεταβλητές.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Ευρετήρια.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
Συνδετικότητα γραφήματος (graph connectivity). α β Υπάρχει μονοπάτι μεταξύ α και β; Παραδείγματα: υπολογιστές ενός δικτύου ιστοσελίδες ισοδύναμες μεταβλητές.
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
Δομές δεδομένων και Αλγόριθμοι Κεφάλαιο 3. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Δεδομένα Δεδομένα (data) Δεδομένα (data) –αφαιρετική αναπαράσταση.
Όνομα: Μνημονική ακολουθία χαρακτήρων που χρησιμοποιείται για να παραστήσει κάτι άλλο. Αφαίρεση –Αφαίρεση ελέγχου –Αφαίρεση δεδομένων Δέσμευση: Σύνδεση.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Ευρετήρια Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Δυναμικός Κατακερματισμός
Κεφάλαιο 4 :: Σημασιολογική Ανάλυση
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
1. Πώς ανοίγουμε ένα αποθηκευμένο βιβλίο εργασίας;
Πίνακας Συμβόλων Διαλέξεις στο μάθημα: Μεταφραστές Γιώργος Μανής.
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python, ΑΠΘ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python Εβδομάδα 1: Βασικά στοιχεία.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Δυναμικός Κατακερματισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων

Πίνακας Συμβόλων (Symbol Table) (Ι)  Είναι μια δομή στην οποία αποθηκεύονται τα ονόματα ενός προγράμματος και οι πληροφορίες για αυτά  Είδη ονομάτων είναι τα εξής:  το ίδιο το πρόγραμμα  μεταβλητές  συναρτήσεις / διαδικασίες  ετικέτες εντολών, στις οποίες επιτρέπεται η μετάβαση με εντολές, όπως η goto  σταθερές  τύποι δεδομένων, κ.α.

Πίνακας Συμβόλων (Symbol Table) (ΙΙ)  Είδη πληροφορίας είναι οι εξής:  εμβέλεια  γραμμή (δήλωσης/ορισμού ονόματος)  τύπος  τρόπος περάσματος σε συνάρτηση (με αναφορά ή κατ’ αξία)  τυπικές παράμετροι συνάρτησης, αριθμός τυπικών παραμέτρων  κατηγορία αποθήκευσης (στοίβας, στατική, σωρού)

Πίνακας Συμβόλων (Symbol Table) (ΙΙΙ)  Ο πίνακας συμβόλων χρησιμοποιείται σε διάφορα στάδια της μεταγλώττισης  Λεκτική ανάλυση (σπάνια)  Όταν συναντάται κάποιο όνομα / σταθερά  Σημασιολογική ανάλυση  Όταν συναντάται κάποιο όνομα  Όταν αποτιμάται ο τύπος μίας έκφρασης  Παραγωγή ενδιάμεσου κώδικα  Όταν παράγονται τετράδες για εντολές

Περιεχόμενα του Πίνακα Συμβόλων  Μεταβλητές  όνομα  τύπος  εμβέλεια (scope)  Συναρτήσεις  όνομα  επιστρεφόμενος τύπος  ορίσματα / αριθμός ορισμάτων  εμβέλεια

Οργάνωση του Πίνακα Συμβόλων  Insert  Εισαγωγή ενός νέου συμβόλου στον πίνακα  lup  Αναζήτηση ενός συμβόλου στον πίνακα  del  Διαγραφή ενός ονόματος ή μιας ομάδας ονομάτων

Εισαγωγή - Αναζήτηση  Κάθε φορά που αναγνωρίζεται ένα όνομα δημιουργείται μία νέα εγγραφή για αυτό στον πίνακα συμβόλων, εφόσον δεν υπάρχει ήδη  κατά τη δήλωση μιας νέας μεταβλητής ή συνάρτησης  Αναζήτηση ενός ονόματος στο τρέχον επίπεδο εμβέλειας ή σε περιέχουσα εμβέλεια με βάση τη σημασιολογία της γλώσσας  κατά τον ορισμό ενός συμβόλου  κατά τη χρήση ενός συμβόλου

Διαγραφή  Διαγραφή ενός ονόματος και των πληροφοριών του το οποίο δεν χρειαζόμαστε πλέον  κατά την έξοδο από κάποιο block

Παράδειγμα Χρήσης Πίνακα Συμβόλων float g; g = 12.4; writeString(typeof(x)); int foo(int x, int y){ writeInt(x+y); int print = y; writeInt(print); int h(int a) { return x+y+a; } y = h(x); } lup(g),ins(g) lup(g) lup(writeString()),lup(typeof()), lup(x) lup(foo()),ins(foo()),ins(x),ins(y) lup(writeInt()), lup(x), lup(y) lup(print), ins(print), lup(y) lup(writeInt()), lup(print) lup(h()), ins(h()), ins(a) lup(x), lup(y), lup(a) del(h.a) lup(y), lup(h()), lup(x) del(foo.x), del(foo.y), del(foo.print), del(foo.h)

Υλοποίηση με Συνδεδεμένες Λίστες  Η απλούστερη και λιγότερο αποδοτική υλοποίηση  Τα νέα ονόματα εισάγονται στη λίστα σύμφωνα με την σειρά εμφάνισης στο πρόγραμμα  Η αναζήτηση απαιτεί να διατρέξουμε όλη την λίστα  Σε ένα πίνακα συμβόλων με n ονόματα  κόστος εισαγωγής/αναζήτησης O(n) b z c a x αρχη y

Υλοποίηση με Δέντρα Δυαδικής Αναζήτησης (Ι) c b y a xz

Υλοποίηση με Δέντρα Δυαδικής Αναζήτησης (II)  Σε κάθε κόμβο x ο οποίος περιέχει το όνομα n(x)  όλοι οι αριστεροί κόμβοι y, περιέχουν ονόματα n(y) που προηγούνται του n(x) κατ’αλφαβητική σειρά  όλοι οι δεξιοί κόμβοι z, περιέχουν ονόματα n(z) που έπονται του n(x) κατ’αλφαβητική σειρά  Για να εισάγουμε ένα όνομα το συγκρίνουμε με αυτό του τρέχοντος κόμβου και ακολουθούμε το αντίστοιχο μονοπάτι  Σε ένα πίνακα συμβόλων με n ονόματα  κόστος εισαγωγής/αναζήτησης O(log(n )  Μπορεί να μην είναι ισοζυγισμένο

Υλοποίηση με Πίνακα Κατακερματισμού (Ι)  Ένας πίνακας κατακερματισμού αποτελείται από k θέσεις (αριθμημένες από 0 εώς k-1)  σε κάθε θέση υπάρχει ένας δείκτης στο αρχικό στοιχείο μιας συνδεδεμένης λίστας  κάθε όνομα n κατανέμεται σε μία από αυτές τις λίστες με βάση μια hash συνάρτηση (h(n) = x, 0 ≤ x ≤ k-1)  είναι πολύ χρήσιμο στην υλοποίηση σας να υπάρχει και ένα scope link που δημιουργεί μία λίστα συνδέοντας όλα τα σύμβολα που ανήκουν στο ίδιο scope.  Σημείωση: αυτή η λίστα θα είναι μία δομή πάνω στην ήδη υπάρχουσα.

Υλοποίηση με Πίνακα Κατακερματισμού (ΙΙ) Οι εγγραφές με το ίδιο χρώμα ανήκουν στο ίδιο scope k-1

Εμβέλεια  Ένας τρόπος διαχείρισης της εμβέλειας είναι να αντιστοιχίσουμε σε κάθε εμβέλεια μοναδικό αριθμό εμβέλειας  Μια καθολική μεταβλητή μπορεί να δείχνει την τρέχουσα εμβέλεια  η μεταβλητή αυτή θα πρέπει να αυξάνεται / μειώνεται στις ενέργειες (actions) των γραμματικών κανόνων  Μόλις κλείσει μια εμβέλεια όλες οι καταχωρήσεις με τον αριθμό που αντιστοιχεί στην εμβέλεια εξαλείφονται

Bison και Πίνακας Συμβόλων  Σε ένα αρχείο C/C++ υλοποιούμε τις δομές και συναρτήσεις του πίνακα συμβόλων  Στο αρχείο bison προσθέτουμε ενέργειες στους κανόνες της γραμματικής έτσι ώστε:  Να κάνουμε αναζήτηση του ονόματος στην τρέχουσα (ή/και παραπάνω) εμβέλεια  Να εισάγουμε το όνομα και τις πληροφορίες του στον πίνακα συμβόλων (σε κανόνες δήλωσης μεταβλητής/συνάρτησης)  Να διαχειριζόμαστε την εμβέλεια (δημιουργία / διαγραφή)