Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση Ανατολή Μυλωνά, Δρ.Βασίλειος Σάλτας Τμήμα Διαχείρισης Πληροφορικών ΣΔΟ, TEI Καβάλας E-mail: coin_kav@otenet.gr
Ορισμός της «σχολικής τάξης» Η τάξη, με την έννοια της αίθουσας όπου γίνεται η διδασκαλία, είναι πρώτα από όλα ένας χώρος Ένας χώρος ως υποσύνολο που ανήκει σε ένα μεγαλύτερο χώρο, το σχολείο Είναι το σύνολο των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα μέσα σ’ αυτή Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Μελέτη της σχολικής τάξης Ο χώρος που στεγάζει και καθορίζει τη διαδικασία της διδασκαλίας Η σχολική βαθμίδα ή ομάδα Σύστημα παραμέτρων απαραιτήτων για τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών αμφότερα Σύστημα παραμέτρων που συμβάλλει στην επιτυχή διεξαγωγή μεταλαμπάδευσης γνώσεων Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Διεξαχθείσα έρευνα
Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών Σκοπός της έρευνας Μέσω της εμπειρικής ανάλυσης να εντοπιστεί το πώς επηρεάζει ο χώρος εργασίας τη μάθηση, προτείνοντας αλλαγές στο χώρο εργασίας των σχολικών τάξεων με σκοπό την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών. Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών Υποθέσεις της έρευνας Αν οι τάξεις χρειάζονται αλλαγές ως προς τη δομή και τη διακόσμηση Αν η διαρρύθμιση της τάξης παίζει σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια του μαθήματος Αν οι καθηγητές θεωρούν ότι υπάρχουν ελλείψεις στον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων Αν η εικόνα της σχολικής αίθουσας επηρεάζει τη μάθηση Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Μάθημα: Πληροφορική Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών Δείγμα της έρευνας Ερωτηματολόγια μαθητών: 195 Γυμνάσιο Δοξάτο Δράμας: 102 Γυμνάσιο Αγ. Αθανασίου Δράμας: 93 Ερωτηματολόγια καθηγητών: 23 Γυμνάσιο Δοξάτο Δράμας: 12 Γυμνάσιο Αγ. Αθανασίου Δράμας: 11 Σχολικό Έτος: 2011 – 2012 Περίοδος: 10/2011 - 01/2012 Μάθημα: Πληροφορική Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών Δομή ερωτηματολογίων Ερωτηματολόγιο μαθητών: 25 ερωτήσεις Προσωπικά στοιχεία των μαθητών: 6 ερωτήσεις Δομή σχολικών τάξεων: 13 ερωτήσεις Προτάσεις μελλοντικής τάξης: 6 ερωτήσεις Ερωτηματολόγιο καθηγητών: 26 ερωτήσεις Προσωπικά στοιχεία των καθηγητών: 8 ερωτήσεις Σχολική τάξη και δυνατές αλλαγές: 18 ερωτήσεις Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Αποτελέσματα έρευνας (Παρουσίαση ορισμένων αποτελεσμάτων της έρευνας, αυτών που αφορούν τον έλεγχο των υποθέσεών της.)
«Αν οι τάξεις χρειάζονται αλλαγές ως προς τη δομή και τη διακόσμηση» Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα πολύ 1 2 3 4 5 Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών «Αν οι τάξεις χρειάζονται αλλαγές ως προς τη δομή και τη διακόσμηση» (τάξη) Κλίμακα Τάξη 1 2 3 4 5 Α' 10,53% 22,81% 33,33% 15,79% 17,54% Β' 5,48% 19,18% 12,33% 39,74% 23,29% Γ' 7,69% 16,92% 6,15% 47,69% 21,54% Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα πολύ 1 2 3 4 5 Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών «Αν η διαρρύθμιση της τάξης παίζει σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια του μαθήματος» Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα πολύ 1 2 3 4 5 Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών «Αν οι καθηγητές θεωρούν ότι υπάρχουν ελλείψεις στον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων» Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα πολύ 1 2 3 4 5 Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
«Αν η εικόνα της σχολικής αίθουσας επηρεάζει τη μάθηση» «Αν η εικόνα της σχολικής αίθουσας επηρεάζει τη μάθηση» Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα πολύ 1 2 3 4 5 Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
«Αν η εικόνα της σχολικής αίθουσας επηρεάζει τη μάθηση» (ηλικία) «Αν η εικόνα της σχολικής αίθουσας επηρεάζει τη μάθηση» (ηλικία) Κλίμακα Ηλικία 1 2 3 4 5 12 4,65% 16,28% 32,56% 27,91% 18,60% 13 12,24% 22,45% 40,82% 18,37% 6,12% 14 13,70% 28,77% 27,40% 20,55% 9,59% 15 11,11% 33,33% 22,22% 0,00% 16 66,67% Καθόλου Λίγο Μέτρια Πολύ Πάρα πολύ 1 2 3 4 5 Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Συμπεράσματα (Ερωτηματολογίου μαθητών) Συμπεράσματα (Ερωτηματολογίου μαθητών) Ο χώρος εργασίας χρειάζεται αλλαγές ως προς τη δομή και τη διακόσμηση Υπάρχουν ελλείψεις στις αίθουσες Δεν μεταδίδει η τάξη θετική εικόνα για μάθηση Δεν επηρεάζει την απόδοση των μαθητών Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Συμπεράσματα (Ερωτηματολογίου καθηγητών) Ο Η/Υ είναι σημαντικό μέσο μάθησης και επικοινωνίας Δεν υπάρχει ευελιξία στις αίθουσες Οι αλλαγές στις αίθουσες θα βοηθήσουν στην καλύτερη διεξαγωγή διδασκαλίας και στην απόδοση των μαθητών Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών
Σας ευχαριστούμε! Ανατολή Μυλωνά, Δρ.Βασίλειος Σάλτας Τμήμα Διαχείρισης Πληροφορικών ΣΔΟ, TEI Καβάλας E-mail: coin_kav@otenet.gr