12. Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΕΛΙΔΕΣ 95 - 100.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
"13 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ"
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Η παιδαγωγική σχέση.
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Η ορθόδοξη άσκηση.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Bertrand Russel Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική: Μαθαίνει να κατακρίνει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα: Μαθαίνει να καυγαδίζει. Αν ένα παιδί ζει.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Το νόημα των Χριστουγέννων.
ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ. Ως κοινωνικό ον ο άνθρωπος σε όλη την πορεία της ζωής του συνάπτει σχέσεις. Στάση πρώτη, οι καθρέφτες του, οι γονείς. Έπειτα, το ευρύτερο.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part Β): Συμφέρον και εκκλησία
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Ανθρώπινα δικαιώματα.
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19, ΣΕΛΙΔΑ 82, ΕΡΓΑΣΙΑ,
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

12. Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΕΛΙΔΕΣ 95 - 100

Η Οικογένεια = το σύνολο των προσώπων που συνδέονται με δεσμούς αίματος πυρηνική ευρεία (δυο γενιές) (τρεις γενιές) το πρωτογενές κύτταρο της κοινωνίας Συμβάλλει – στη διαμόρφωση χαρακτήρα των παιδιών - στην κοινωνική τους ένταξη Η Εκκλησία υποστηρίζει ότι η οικογένεια πρέπει να δομηθεί: α) στην αγαπητική συνύπαρξη των μελών της (αγάπη) β) στη μοναδικότητα του κάθε προσώπου (ελευθερία) Οι γονείς πρέπει να βοηθούν το παιδί να απεξαρτηθεί από το οικογενειακό περιβάλλον και να αναπτύξει την προσωπικότητά του. Τα παιδιά πρέπει να σέβονται την προσφορά των γονιών τους

Εργασία για το σπίτι: 2η σελίδα 100. Αναφέρετε περιπτώσεις όπου, σε μια οικογένεια, στραγγαλίζεται η συνύπαρξη ή η μοναδικότητα του κάθε μέλους της. Τι μπορεί να γίνει αν υπάρχει μόνο το πρώτο χαρακτηριστικό δίχως το δεύτερο και το αντίστροφο;

α) Πυρήνας των κοινωνιών η οικογένεια α) Πυρήνας των κοινωνιών η οικογένεια η βάση της ανθρώπινης κοινωνίας αφετηρία και κύριος παράγοντας για τη διαμόρφωση και κοινωνικοποίηση του ανθρώπου Ευρεία (το ζευγάρι, τα παιδιά και οι γονείς του ζευγαριού πυρηνική ή μικρή (το ζευγάρι και τα παιδιά) Η μήτρα και το σταυροδρόμι πλήθους σχέσεων: προσωπικών, βιολογικών, κοινωνικών, νομικών...

β) Οικογένεια, ένα πείραμα Για την Εκκλησία η οικογένεια καλείται να δομηθεί πάνω σε δυο θεμελιώδεις άξονες: Στην αγαπητική συνύπαρξη. Η οικογένεια δεν αποτελεί συμφεροντολογικό συνεταιρισμό ούτε άθροισμα ατομικισμών. Πραγματική οικογένεια δεν είναι η συστέγαση ορισμένων ατόμων. Συστέγαση έχουμε και αλλού, π. χ.

Σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, αλλά αυτό απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί οικογένεια.

Η οικογένεια οφείλει να είναι ουσιαστική συνύπαρξη, δηλαδή αγαπητική μετοχή από κοινού σε όλα τα γεγονότα της ζωής - στις χαρές του ενός και στις οδύνες του άλλου.

Οι βέρες είναι η σφραγίδα της ένωσης αλλά και η έκφραση της σταθερότητας της σχέσης, της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοπροσφοράς των συζύγων.

Το κοινό ποτήριο Υπενθυμίζει ότι οι σύζυγοι θα έχουν πλέον κοινή συμμετοχή στις χαρές και στις λύπες της ζωής.

«Ησαϊα χόρευε…» Ο χορός γύρω από το τραπέζι εκφράζει: Τη χαρά που συνοδεύει το Γάμο Την πορεία του ζευγαριού μέσα στον κόσμο

Άρμοση των χειρών Ο Ιερέας ενώνει τα χέρια των νυμφευόμενων, πράγμα που σημαίνει την αδιάσπαστη ένωσή τους, αλλά και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός, ο οποίος οδηγεί τη γυναίκα προς τον άνδρα ως νυμφαγωγός, όπως κάποτε είχε οδηγήσει την Εύα προς τον Αδάμ.

Για την Εκκλησία η οικογένεια καλείται να δομηθεί πάνω σε δυο θεμελιώδεις άξονες: 2. Στη μοναδικότητα του κάθε προσώπου. Στη συνύπαρξη κανένα μέλος (είτε μεγάλο είτε μικρό σε ηλικία) δεν απορροφάται σε μια απρόσωπη μάζα, ούτε ζει στη σκιά του άλλου. Η οικογένεια είναι ο χώρος ενός θαυμαστού πειράματος: της εφαρμοσμένης αγάπης και ελευθερίας.

γ) Σχέσεις γονέων και παιδιών: Η «τρίτη έξοδος»

Τελείωση των προσώπων Σωτηρία (θέωση) 1ος ΣΤΟΧΟΣ

2ος ΣΤΟΧΟΣ Η απόκτηση τέκνων. Τα παιδιά είναι ο καρπός της αγαπητικής σχέσης των συζύγων. Δημιουργία οικογένειας «κατ’ οίκον Εκκλησία».

Η απόφαση ενός ζευγαριού να κάνει παιδιά είναι εξαιρετικά καίρια και πρέπει να συνοδεύεται από επίγνωση πλήθους ευθυνών: επικοινωνιακών οικονομικών παιδαγωγικών κοινωνικών

Ο μεγάλος κίνδυνος είναι να ξεκινάει κανείς να κάνει οικογένεια επειδή «έτσι κάνει όλος ο κόσμος», δίχως δηλαδή ο ίδιος να το έχει θελήσει συνειδητά και ξεκάθαρα. Συχνά, μάλιστα, η επιδίωξη να δημιουργηθεί οικογένεια και να γεννηθούν παιδιά, ρίχνει σε δεύτερη μοίρα το πρόσωπο του /της συζύγου, σαν να μην είναι αυτός /αυτή παρά ένα έμψυχο εργαλείο για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Η αγάπη των συζύγων το θεμέλιο των ενδοοικογενειακών σχέσεων έμπρακτο παράδειγμα για τα παιδιά Η γέννηση των παιδιών πρέπει να είναι καρπός της συζυγικής αγάπης. Κι όχι κάτι άλλο, π.χ. Απεγνωσμένη προσπάθεια να αποκτήσει νόημα στη ζωή του ένας άνθρωπος, που δε βρίσκει νόημα στον ίδιο του το συζυγικό δεσμό και στο πρόσωπο του συντρόφου του. Σ’ αυτή την περίπτωση έχουμε προβληματικές εξαρτήσεις του γονιού από το παιδί και αντίστροφα που εμποδίζουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας.

Έριχ Φρομ (Γερμανός ψυχαναλυτής) Τρεις έξοδοι: 1. από τη μήτρα 2. από το στήθος 3. από την αγκαλιά Η Τρίτη έξοδος σημαίνει τη συγκρότηση του παιδιού σε ξεχωριστή προσωπικότητα που δεν είναι εξάρτημα των γονιών. Η εξάρτηση από το γονιό φέρει το ευγενέστερο προσωπείο: το προσωπείο της αγάπης.

«Αγάπη» κτητική Ο άλλος δεν αντιμετωπίζεται ως μια ξεχωριστή ύπαρξη, αλλά σαν ιδιοκτησία. Όχι διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου σε ελεύθερη και αληθινή προσωπικότητα, αλλά διατήρηση της εξάρτησης. Ο Χρυσόστομος υπογραμμίζει ότι το σημαντικότερο δεν είναι η τεκνογονία, αλλά η τεκνοτροφία, η σωστή διαπαιδαγώγηση.

Και ο απόστολος Παύλος επισημαίνει ότι, προκειμένου να κάνει κάποιος έναν υγιή γάμο, καλείται να αφήσει τους γονείς του και να ενωθεί με τον σύντροφό του.

Από την άλλη, τα παιδιά είναι νεαρές υπάρξεις που έχουν ανάγκη την πείρα των γονιών τους, δίχως να έχουν την εγωιστική ψευδαίσθηση ότι όλα και όλοι γύρω τους υπάρχουν για να είναι δικοί τους υπηρέτες. Η αποσύνδεση που προαναφέραμε, σε καμιά περίπτωση δε σημαίνει έλλειψη σεβασμού ή έχθρα προς τους γονείς.

Το ποθούμενο είναι να οικοδομηθεί μια σχέση διαλόγου. Την αμοιβαιότητα που πρέπει να υπάρχει, την επεσήμανε ο απόστολος Παύλος που ζήτησε από τα παιδιά να τιμούν τους γονείς τους, κι από τους γονείς να μην παροργίζουν τα παιδιά τους (Εφεσ. 6: 1 – 4) Το ποθούμενο είναι να οικοδομηθεί μια σχέση διαλόγου.

Εργασία για το σπίτι: 2η σελίδα 100. Αναφέρετε περιπτώσεις όπου, σε μια οικογένεια, στραγγαλίζεται η συνύπαρξη ή η μοναδικότητα του κάθε μέλους της. Τι μπορεί να γίνει αν υπάρχει μόνο το πρώτο χαρακτηριστικό δίχως το δεύτερο και το αντίστροφο;