Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σ. ΔΡΟΥΓΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Α.Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της Α. Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της και πλουτίζει το αντικείμενό.
Advertisements

Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Γιάννης Ιωαννίδης Πανεπιστήμιο Αθηνών Διαχείριση Δεδομένων: Τα Επόμενα Βήματα.
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Προσβάσιμα Βιβλία Βιβή Ρήγα Τμήμα Ηλεκτρονικής Προσβασιμότητας
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΚΙΔΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ.
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ I ΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ IΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σύστημα Τεκμηρίωσης, Διαχείρισης και.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
ΠΟΛΥΜΝΙΑ - Ολοκληρωμένο Σύστημα Εργαλείων Μουσικής και Μουσική Πύλη
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
Ιστορία των ελληνικών χαρακτήρων
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Αναπαράσταση και Διαχείριση Ετερογενών Ψηφιακών Συλλογών στο Σ.Ψ.Β. Πέργαμος Γιώργος Πυρουνάκης, Κώστας Σαΐδης, Κώστας Βίγλας, Ειρήνη Λουρδή, Μαρία Νικολαΐδη.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
TA E-BOOKS ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗ ΣΟΦΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
Παρουσίαση Νο. 1 Εισαγωγή Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας Ακαδημαϊκό Έτος
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της.
Αναγνώριση Κειμένου Optical Character Recognition (OCR) Ελευθέριος Τιάκας ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΟΠΟ Επιμορφωτική.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Αυτόματη Ανάλυση & Οργάνωση Μουσικών Αρχείων Διδάσκων Καθηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Σπουδαστής: Σιδέρης Νίκος Αθήνα2008.
Η αξία και η αξιοποίηση ελληνικών ιστορικών εφημερίδων – Θέματα σχεδιασμού ψηφιακών συλλογών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 17 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Μετατροπή Μουσικών Συλλογών σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Το Πρόγραμμα MUSESCAPE Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιανουάριος 2005 Χριστιανούδης Ιωάννης.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Σταματίου Ιωάννα Επί πτυχίο Β0024 Πεπόνη Νικολέτα Ή παράταση Β00073 Πουλίση Ελένη Επί πτυχίο Β0022 ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Θέμα: Η βιβλιοθήκη του Βατικανού.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΚΜΙΑΣ Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος “ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ” Θέμα: “BRITISH LIBRARY- The World’ knowledge” ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Πληροφόρηση – Γενικές έννοιες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « Ηλεκτρονική Δημοσίευση.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Αντωνιάδου Άννα Κωτούλα Βασιλική.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β ΝΤΑΚΑ ΜΑΡΙΑ Β
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ Δ. Γ. Χ. ΠΕΡΠΕΡΙΔΟΥ.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
PLC Ζούπας Χρυσοβαλάντης.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
Επιστήμη των Υπολογιστών
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γεώργιος Τζούμας (ΑΕΜ:45)  
DIGITAL FILM LIBRARIES
Ιεραρχική σχεδίαση Καθορίζονται οι βασικές λειτουργίες σε ανώτερο επίπεδο και στη συνέχεια γίνεται διάσπαση σε όλο και μικρότερες λειτουργίες μέχρι το.
Τεχνολογίες προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων στον ψηφιακό κόσμο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008

Περιγραφή του θέματος Δύο βασικά ζητήματα – Διατήρηση χειρογράφων (document preservation) – Διάθεση στο κοινό Οι βιβλιοθήκες πρέπει να βρουν τρόπους να αντιμετωπίσουν τη φθορά που υφίστανται τα τεκμήριά τους  δυσκολίες στην ανάγνωση – Φυσική φθορά λόγω παλαιότητας – Φθορά λόγω χρήσης (π.χ. δημιουργία αντιγράφων)

Η βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου της Κόιμπρα (Coïmbra) με σκοπό την αποκατάσταση και διασφάλιση χειρόγραφων παρτιτούρων από συνθέσεις του 16ου – 18ου αιώνα αναπτύσσει το εξής πρόγραμμα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΪΜΠΡΑ

Το έργο ROMA Reconhecimento Optico de Musica Antiga = Ancient Music Optical Recognition = Οπτική Αναγνώριση Αρχαίας Μουσικής Αντικείμενο: ανάκτηση αρχαίων χειρόγραφων παρτιτούρων Στόχοι: μετατροπή σε ψηφιακή μορφή – Εύκολη διαχείριση – Εύκολη συντήρηση – Εύκολη μεταχείριση

Πλεονεκτήματα ψηφιακής αναγνώρισης Η «ψηφιοποιημένη» μουσική (παρτιτούρες) καταλαμβάνει μικρότερο χώρο Μπορούν να γίνουν απεριόριστες εκτυπώσεις και να δημιουργηθούν αντίγραφα χωρίς αντίκτυπο στην ποιότητα Μπορεί να γίνει εύκολη επεξεργασία (με χρήση κατάλληλου προγράμματος)

Οπτική αναγνώριση μουσικής Optical music recognition (OMR)  αρκετές ομοιότητες με OCR Ακολουθεί την ίδια διαδικασία με την διαφορά ότι αντί να διαβάζει γραφικούς χαρακτήρες διαβάζει μουσικά σύμβολα.

Δυσκολίες στην οπτική αναγνώριση Οι συμβολισμοί (νότες) διαφέρουν ανάλογα με την εκάστοτε σχολή ή και τον συνθέτη Αλλαγές στα σύμβολα παρατηρούνται ακόμα και στην ίδια παρτιτούρα Οι γραμμές του πενταγράμμου δεν έχουν πάντα τις ίδιες αποστάσεις ενώ μερικές δεν είναι καν ίσιες Τα μουσικά σύμβολα γράφονται σε διάφορα μεγέθη, σχήματα και ενίοτε πιο έντονα. Οι αναλογίες μεταξύ των συμβόλων μπορεί να διαφέρουν. Στις χειρόγραφες παρτιτούρες ενδέχεται να εμφανίζονται πρόσθετα σύμβολα σε διάφορες θέσεις. Κάποια σύμβολα εμφανίζονται ενωμένα ενώ σε άλλες περιπτώσεις τμήματα συμβόλων εμφανίζονται σε διάφορα σημεία του χειρόγραφου. Για να αντισταθμιστεί η φθορά του χαρτιού χρησιμοποιούνται εξειδικευμένοι αλγόριθμοί καθαρισμού.

Τα στάδια της αναγνώρισης (1/2) Προ-επεξεργασία της εικόνας: γίνονται διορθώσεις στην εικόνα που θα διευκολύνουν την αναγνώριση. Π.χ. περιστροφή, ευθυγράμμιση πενταγράμμου, μετατροπή σε ασπρόμαυρο, καθαρισμός. Αφαίρεση μη μουσικών συμβόλων Αναγνώριση και αφαίρεση των γραμμών του πενταγράμμου

Τα στάδια της αναγνώρισης (2/2) Απομόνωση αντικειμένων: σε αυτό το στάδιο γίνεται αναγνώριση επιμέρους τμημάτων μουσικών συμβόλων και κατασκευάζονται μοντέλα των αντικειμένων Ανακατασκευή αντικειμένων: σε αυτό το στάδιο τα μικρά τμήματα συνενώνονται για να σχηματίσουν μουσικά σύμβολα Κατασκευή τελικής αναπαράστασης: στο τελευταίο στάδιο γίνεται μετασχηματισμός των μουσικών αντικειμένων που αναγνωρίστηκαν σε κατάλληλη μορφή (π.χ. MIDI).

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Πολύμνια: Πολύ + ύμνος. Μούσα των ιερών ύμνων και της ευγλωττίας. Κάτω από το όνομα αυτό το ΙΕΜΑ (ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ & ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ) αναπτύσσει το πρόγραμμα ΠΟΛΥΜΝΙΑ - Ανάπτυξη Εργαλείων Μουσικής και Μουσική Πύλη.

Σύστημα αυτοματοποιημένης Οπτικής Αναγνώρισης Βυζαντινής Μουσικής Γραφής Πρόκειται ουσιαστικά για ένα εξειδικευμένο σύστημα Οπτικής Αναγνώρισης Χαρακτήρων (OCR) εντύπου ή χειρογράφου, όπου χαρακτήρες είναι τα σημαδόφωνα της Βυζαντινής μουσικής σημειογραφίας. Το σύστημα αναπτύσσεται με στόχο α) τη διευκόλυνση της ψηφιοποίησης του τεράστιου μουσικού αποθέματος βυζαντινής μουσικής σημειογραφίας σε μεταδεδομένα, β) την αναγνώριση και υποβοήθηση της μετατροπής της παλαιάς σημειογραφίας σε νέα και γ) τη μετατροπή της βυζαντινής σημειογραφίας σε άλλες αναγνωρίσιμες μορφές.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Το πρόγραμμα δε είναι 100% αποδοτικό κατά την αναγνώριση Ωστόσο είναι από τις πρώτες προσπάθειες και αξίζει προσοχή Έχουμε μια νέα κατηγορία στον «κόσμο» των αποθετηρίων.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ