«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (1/27) Δεν ξεχνώ – αμελώ να επισκέπτομαι την σελίδα….. http://schoolinclouds.webs.com/ Δεν διστάζω να έρχομαι σε επικοινωνία με τα άλλα μέλη του φόρουμ! Επιδιώκω να παίρνω μέρος στις διάφορες e-activities / και παράλληλες δράσεις. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (2/27) Στην προηγούμενη συνάντηση , συμπληρώσαμε τις κάρτες συναισθημάτων… Βρισκόμαστε στην καρδιά του προγράμματος, σιγά – σιγά καλό θα ήταν μετά από τις συναντήσεις να ξεκινούμε να ανταλλάσσουμε ιδέες σχετικές με το τραγούδι (στίχους και ρυθμό) που θα μπορούσε να εκφράζει τους νέους της εποχής μας! Το Σαββατοκύριακο εάν έχετε χρόνο, πάρτε τις φωτογραφικές μηχανές σας και «ακινητοποιήστε» τα σύννεφα.. «Γραπώστε» τις στιγμές που θα ντύσουν το τραγούδι μας και θα αποτελέσουν το βίντεο – κλιπ. Καλό είναι να τραβάτε νέους – νέες που θα έχουν πλάτη στο φακό, για λόγους δεοντολογίας ας αποφύγουμε να εκθέσουμε τους ανήλικους εαυτούς μας. Ό,τι σας εντυπωσιάζει, όποια ώρα της ημέρας και αν είναι, εστιάστε και πατήστε το κουμπί. Δώστε το υλικό στους συντονιστές σας και… το τραγούδι / βίντεο κλιπ μας θα έρθει στο φως! . Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (3/27) Το θέμα της 9ης Συνάντησης είναι η επικοινωνία! «Επι – κοινωνώ άρα πολλαπλασιάζομαι», Οι ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης επικοινωνίας Μετά θα «παίξουμε κρυφτό» προκειμένου να εντοπίσουμε τις δυσκολίες της ανθρώπινης επικοινωνίας Έτοιμοι; Πάμε! Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
9η Συνάντηση (4/27) Σχηματίστε ζευγάρια με το διπλανό σας Ο καθένας να πει στον άλλον ένα σημαντικό γεγονός, Ευχάριστο ή δυσάρεστο, που του συνέβη πρόσφατα. Καλό θα είναι να αποτελεί ένα περιστατικό από την καθημερινότητα. Καθώς ο ένας διηγείται, ο άλλος προσπαθεί να καταλάβει Τους λόγους για τους οποίους το περιστατικό είναι σημαντικό για τον άλλο (10 λεπτά) Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (5/27) Θέματα για συζήτηση: Πόσο δύσκολο ή εύκολο ήταν για εσάς να μπείτε στη θέση του άλλου; Νιώσατε ότι ο συνομιλητής σας, σας πρόσεχε; Σας καταλάβαινε; Μήπως αδιαφορούσε; Ή ήταν ουδέτερος; Πότε νιώθουμε ότι οι άλλοι μας ακούνε και μας κατανοούν; Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (6/27) Στην καθημερινότητά μας δεν είναι πάντα εύκολο να ακούσουμε, να μας ακούσουν, να νιώσουμε ότι επικοινωνούμε ουσιαστικά. Και αν συμβεί κάτι τέτοιο, μπορεί να νιώσουμε Θυμό, απογοήτευση ή ακόμη και μοναξιά. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (7/27) Παιχνίδι ρόλων (φυλλάδιο 1 = ρόλος Α΄) (φυλλάδιο 2 = ρόλος Β΄) Χρειαζόμαστε ένα αγόρι κι ένα κορίτσι για να παίξουν αυτό το παιχνίδι. Ο καθένας θα αναλάβει το ρόλο του – απομακρυνθείτε σε μία γωνία για να ετοιμαστείτε για μερικά λεπτά Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (8/27) Παιχνίδι ρόλων Α΄ - ο σύζυγος κ. Γιάννης Επιστρέφετε από το γραφείο στο σπίτι σας. Σήμερα είχατε μία δύσκολη μέρα. Όλα πήγαν στραβά. Μέχρι και το λάστιχο του αυτοκινήτου έσκασε, καθώς πηγαίνατε στη δουλειά και φτάσατε καθυστερημένος. Επιπλέον ο προϊστάμενός σας, σας έσπασε τα νεύρα! Επιτέλους η μέρα τελείωσε και το μόνο που θέλετε είναι να γυρίσετε στο σπίτι σας, ν’ αράξετε στην πολυθρόνα σας και ν’ ακούσετε λίγη μουσική. Νιώθετε εξουθενωμένος. (10 λεπτά) Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (9/27) Παιχνίδι ρόλων Β΄ - η σύζυγος κ. Μαρία Σήμερα από το πρωί έχετε τα κέφια σας. Στη δουλειά τα καταφέρατε να τελειώσετε τα σχέδια που τόσο καιρό σας ταλαιπωρούσαν. Σας έφυγε ένα μεγάλο βάρος. Ευτυχώς γιατί σήμερα είναι τα γενέθλιά σας. Αναρωτιέστε εάν ο σύζυγος το θυμήθηκε. Μάλλον ναι, δεν θέλετε να σας χαλάσει η διάθεση. (10 λεπτά) Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (10/21) Πώς νιώσατε παίζοντας τους συγκεκριμένους ρόλους; Τι σκέφτηκε ο σύζυγος; Πώς ένιωσε ; Τι σκέφτηκε η σύζυγος; Πως ένιωσε; Πώς θα νιώσει ο Μίλτος όταν επιστρέψει από το σχολείο; Εσείς που παρακολουθήσατε τη σκηνή, πώς νιώσατε; Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (11/27) Πώς θα σχολιάζατε την επικοινωνία στο συγκεκριμένο ζευγάρι; Τι κατάλαβε ο καθένας από τη συμπεριφορά του άλλου; Έδωσαν ο ένας στον άλλο τη δυνατότητα να συζητήσουν γι’ αυτό που τους συμβαίνει; (Ανοικτή επικοινωνία – «ανοικτό κανάλι») Παιχνίδι Ρόλων 2ο : Να δραματοποιήσετε το προηγούμενο περιστατικό, με τρόπο ώστε να κρατηθεί η επικοινωνία «ανοικτή». (Ακούω, κατανοώ, μπαίνω στη θέση του άλλου, παράλληλα εκφράζω εκείνο που νιώθω). Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (12/27) Τι είναι εκείνο τελικά που δυσκολεύει – μπλοκάρει την επικοινωνία; Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (13/27) Καθίστε αναπαυτικά Χαλαρώστε Φέρτε στο νου σας μία οικογενειακή στιγμή (μεσημεριανό τραπέζι, κάποια έξοδος κλπ) Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (14/27) Τι παρατηρείτε στην επικοινωνία των μελών της οικογένειάς σας; Υπάρχουν πράγματα που λέγονται και άλλα δεν λέγονται; Υπάρχουν πράγματα ου σκέφτεστε ότι μπορεί να «κλείσουν» τη δυνατότητα ουσιαστικής επικοινωνίας; Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (15/27) Παιχνίδι Ρόλων 2ο Χρειαζόμαστε τέσσερεις εθελοντές Το κάθε ζευγάρι προετοιμάζεται για τον ρόλο του. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (16/27) Παιχνίδι Ρόλων 2 – ζευγάρι 1ο Η μητέρα ασχολείται με τις δουλειές του σπιτιού. Ο γιος της 11 ετών επιστρέφει από το σχολείο και θέλει να της πει κάτι δυσάρεστο που του συνέβη. Οδηγία για τον ρόλο της μητέρας: Να διατηρήσει μία στάση αδιαφορίας, απέναντι σ’ εκείνο ου λέει το παιδί της. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (17/27) Πώς ένιωσε η μητέρα; Τι φαντάζεστε ότι σκέφτηκε η μητέρα; Γιατί απάντησε έτσι; Πώς ένιωσε το παιδί; Τι σκέφτηκε; Μπόρεσε η μητέρα να μπει στη θέση του παιδιού της; Τι σημαίνει αυτό για τη σχέση τους ; Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (18/27) Παιχνίδι Ρόλων 2 – ζευγάρι 2ο Η Λένα γυρίζει στο σπίτι από το σχολείο και φαίνεται ότι κάτι την απασχολεί. Η μητέρα της την ρωτά τι συμβαίνει και εκείνη της λέει πως σήμερα έμαθε ότι οι γονείς της φίλης της χωρίζουν. Η Λένα θα ήθελε πολύ να βοηθήσει τη φίλη της, αλλά δεν ξέρει με ποιο τρόπο. Οδηγία: Η Λένα θα εκφράσει τι νιώθει για την φίλη της και την κατάσταση που περνά. Η μητέρα χωρίς να μιλά, δείχνει ότι ακούει και κατανοεί όσα αυτά που νιώθει η κόρη της. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Δεν προάγουμε την επικοινωνία 9η Συνάντηση (19/27) Κάθε φορά που: Διατάζουμε Προειδοποιούμε ή απειλούμε Ηθικολογούμε Κάνουμε επίδειξη, Κατηγορούμε Γελοιοποιούμε – ντροπιάζουμε Δεν προάγουμε την επικοινωνία Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (20/27) Ενεργητική ακρόαση Είναι η προσπάθεια να ανακαλύψουμε τι κρύβεται πίσω από τις δηλώσεις ενός ατόμου και να του δείξουμε ότι καταλάβαμε το πραγματικό νόημα του μηνύματός του. Για να τα καταφέρουμε πρέπει να μπορούμε να «μπαίνουμε» στη θέση του άλλου. Τότε ο συνομιλητής αισθάνεται ασφαλής για να εκφράσει τη γνώμη του και να μιλήσει για τα προβλήματά του. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
9η Συνάντηση (21/27) Πολλές φορές όταν κάποιος δικός μας (συγγενής, φίλος), μας μιλά για μια δυσκολία του, νιώθουμε αμήχανα και δεν ξέρουμε πώς να του απαντήσουμε. Θα θέλαμε να πούμε κάτι να τον κάνουμε πάλι χαρούμενο[…] Έτσι δεν είναι λίγες φορές που καταφεύγουμε στο «μην στενοχωριέσαι», «θα περάσουν όλα», όμως με αυτόν τον τρόπο «αφήνουμε μόνο» τον φίλο μας. Εκείνο που εισπράττει εκείνος είναι ότι δεν τον καταλαβαίνουμε. Δεν είναι ανάγκη να κάνουμε κάτι. Αρκεί να ακούσουμε τον άλλο. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
9η Συνάντηση (22/27) Άλλοτε πάλι εμείς οι ίδιοι έχουμε δυσκολία να εκφράσουμε μία δυσκολία ή έναν φόβο μας. Ανησυχούμε ότι δεν θα μας καταλάβουν ή ότι θα μας κοροϊδέψουν. Έτσι όμως δεν δίνουμε την ευκαιρία στους φίλους μας να βρεθούν κοντά μας και να επικοινωνήσουμε. Ακόμη και στις σχέσεις μεταξύ αγοριών – κοριτσιών, κάνουμε ότι δεν μας ενδιαφέρει καθόλου αυτός ή αυτή που μας αρέσει περισσότερο. Άλλο νιώθουμε και άλλο δείχνουμε […] Εν ολίγοις…. «παίζουμε κρυφτό»….. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
9η Συνάντηση (23/27) Χωριζόμαστε σε τρεις (03) ομάδες: Ομάδα 1η: Η Ιστορία της Άννας (φυλλάδιο 3) Ομάδα 2η: Η Ιστορία του Χρήστου (φυλλάδιο 4) Ομάδα 3η: Η Ιστορία της Ζωής (φυλλάδιο 5) Διαβάζουμε ή δραματοποιούμε τις Ιστορίες και απαντούμε στις παρακάτω ερωτήσεις: Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (24/27) Πώς ένιωσε η Μαρία; Τι σκέφτηκε; Γιατί απάντησε κατ’ αυτόν τον τρόπο στη φίλη της; Η Άννα πώς ένιωσε; Ένιωσε ότι η φίλη της την κατάλαβε; Η Μαρία κατάφερε να κάνει τη φίλη της να νιώσει καλύτερα; Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (25/27) Τι συμβαίνει στο Χρήστο; Πώς νιώθει ο Χρήστος με τους φίλους του, πώς με τον εαυτό του; Τι σκέφτεται η παρέα του Χρήστου; Πώς νιώθει ο Γιώργος που ο Χρήστος δεν είναι πια μαζί τους; Ο Χρήστος δίνει την ευκαιρία στους φίλους του να καταλάβουν; Γιατί φέρεται έτσι ο Χρήστος ; Γιατί φέρεται έτσι ο Γιώργος; Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (26/27) Πώς ένιωσε η Ζωή; Ποια εικόνα φαίνεται να έχει για τον εαυτό της; Τι νομίζετε ότι σκέφτηκε ο Γιώργος; Πώς νομίζετε ότι ένιωσε ο Γιώργος; Τι άραγε σκέφτηκαν οι φίλες της Ζωής; Τι είναι εκείνο που δυσκολεύει τη Ζωή στην επικοινωνία της με τις φίλες της και το Γιώργο; Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση
Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση 9η Συνάντηση (27/27) Ποια η άποψη / εντύπωσή σας για την αποψινή συνάντηση; Στην επόμενη 10η συνάντηση το θέμα μας είναι …. Οι ενήλικες!! Μείνετε συντονισμένοι…. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση