3.7 ΔΥΝΑΜΗ & ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ομαλή κυκλική κίνηση.
Advertisements

ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ Νόμοι.
Ποιους νόμους του Νεύτωνα χρησιμοποιεί;
4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
ΠΡΩΤΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
Δράση και Αντίδραση Όταν σε ένα σώμα επιδρά μια δύναμη (δράση), τότε θα δημιουργείται και μια άλλη δύναμη (αντίδραση), έτσι ώστε η δράση και η αντίδραση.
Βάρος και βαρυτική δύναμη
H έννοια της δύναμης (1.2.1)-Σύνθεση δυνάμεων (1.2.2) (1.3.1),(1.3.2)
Κεφάλαιο 6: Κινητική Ενέργεια και Έργο
Κεφάλαιο 4: Δυναμική της Κίνησης
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Μονόμετρα και Διανυσματικά Μεγέθη
η τροχιά το υλικού σημείου είναι ένας κύκλος
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
(νόμος δράσης-αντίδρασης)
3.2 ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
1.5 ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΥΛΟΜΠ.
Συμπληρωματικά ερωτήματα πάνω στις δυνάμεις
2.1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ.
Πότε λέμε ότι δύο σώματα αλληλεπιδρούν;
3.4 ΔΥΝΑΜΗ & ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ.
4.2 ΜΕΓΕΘΗ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΜΙΑ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ νόμος NEWTON
3.1 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Στροφορμή.
ΤΕΣΤ ενέργειας ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
Movement Studies Week 3 Verveniotis P
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
Δυνάμεις: ασκήσεις στατικής
ΔΥΝΑΜΗ μέτρο (πόσα Ν) κατεύθυνση (προς τα πού) διάνυσμα παραμόρφωσης
Sir Isaac Newton 4 Ιανουαρίου 1643 – 31 Μαρτίου 1727.
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Τεστ 7 /11/2011. Για να βρω τις τελικές ταχύτητες θα πρέπει να βρω τις τελικές κινητικές ενέργειες από το θεώρημα: Μεταβολή της κινητικής ενέργειας.
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
Προαπαιτούμενες γνώσεις από τη Φυσική της Α και Β Λυκείου Φυσική Γ’ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 1 ο ΓΕΛ Ρεθύμνου © Ν. Καλογεράκης.
A.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ    ΜΑΘΗΜΑ: «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΕΡΜΟΓΕΣ »  ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: «ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ »   ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΚΟΥΛΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ.
Η έννοια του πεδίου Πεδίο είναι μία περιοχή του χώρου η οποία έχει την ιδιότητα να ασκεί δυνάμεις σε κάθε σώμα που φέρεται μέσα σε αυτή Βαρυτικό Πεδίο.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΔΥΝΑΜΕΙΣ Γενικά περί δυνάμεων
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗΣ.
Συνισταμένη δύναμη Το πλοίο το τραβάνε με δύο
Η βασίλισσα ΔΥΝΑΜΗ.
Επανάληψη στις δυνάμεις
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
Ηλεκτρικό πεδίο Δυνάμεις από απόσταση.
Η έννοια του πεδίου Πεδίο είναι μία περιοχή του χώρου η οποία έχει την ιδιότητα να ασκεί δυνάμεις σε κάθε σώμα που φέρεται μέσα σε αυτή Βαρυτικό Πεδίο.
1. Νόμος Coulomb Δύναμη Coulomb (Ισχύει για σημειακά φορτία):
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
1. Εισαγωγή Φυσικές επιστήμες Ιστορία των φυσικών επιστημών Μέθοδοι των Φυσικών Επιστημών Υπόθεση Θεωρία, νόμος, αρχή Γαλλιλαίος, 16 ος αίωνας, χρησιμοποίησε.
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
Γενική Φυσική 1ο Εξάμηνο
(Νόμος δράσης-αντίδρασης)
Δύναμη και αλληλεπίδραση
Αδράνεια : μια ιδιότητα της ύλης
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΝΩΣΗ.
(Νόμος δράσης-αντίδρασης)
Δυνάμεις μεταξύ ηλεκτρικών φορτίων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3.7 ΔΥΝΑΜΗ & ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ

Πώς σχεδιάζω δυνάμεις (επανάληψη); Τι λέει ο 3ος νόμος του Νεύτωνα; Στόχοι μαθήματος Πώς σχεδιάζω δυνάμεις (επανάληψη); Τι λέει ο 3ος νόμος του Νεύτωνα; Τι εφαρμογές έχει ο 3ος νόμος στην καθημερινή ζωή;

Όλα τα διανυσματικά μεγέθη μπορούν να αναπαρασταθούν από ένα βέλος. Το βέλος αποτελείται από 3 τμήματα: α) την αρχική τελεία που βρίσκεται στο σώμα στο οποίο εφαρμόζεται το μέγεθος π.χ. η δύναμη β) τη γραμμή του βέλους που δείχνει τη διεύθυνση της δύναμης γ) το τέλος (τη μύτη) του βέλους που δείχνει τη φορά της δύναμης δ) το μήκος του βέλους είναι ανάλογο του μέτρου του.

Πώς σχεδιάζω μια δύναμη; Για να σχεδιάσω μια δύναμη πρέπει κατ’αρχήν να ξεκαθαρίσω σε ποιό σώμα ασκείται η δύναμη.

Πώς σχεδιάζω μια δύναμη; Όχι από ποιό σώμα αλλά σε ποιό σώμα ασκείται. Για να σχεδιάσω μια δύναμη πρέπει κατ’αρχήν να ξεκαθαρίσω σε ποιό σώμα ασκείται η δύναμη. Όχι από ποιό σώμα αλλά σε ποιό σώμα ασκείται. Σε αυτό το σώμα τοποθετώ την τελεία F

Πώς σχεδιάζω μια δύναμη; Όχι από ποιό σώμα αλλά σε ποιό σώμα ασκείται. Για να σχεδιάσω μια δύναμη πρέπει κατ’αρχήν να ξεκαθαρίσω σε ποιό σώμα ασκείται η δύναμη. Όχι από ποιό σώμα αλλά σε ποιό σώμα ασκείται. Σε αυτό το σώμα τοποθετώ την τελεία Καθώς ο άνθρωπος ασκεί δύναμη (δράση) στο κιβώτιο, ταυτόχρονα το κιβώτιο ασκεί δύναμη (αντίδραση) στον άνθρωπο. F΄ F

Πώς σχεδιάζω μια δύναμη; Όχι από ποιό σώμα αλλά σε ποιό σώμα ασκείται. Για να σχεδιάσω μια δύναμη πρέπει κατ’αρχήν να ξεκαθαρίσω σε ποιό σώμα ασκείται η δύναμη. Όχι από ποιό σώμα αλλά σε ποιό σώμα ασκείται. Σε αυτό το σώμα τοποθετώ την τελεία Καθώς ο άνθρωπος ασκεί δύναμη (δράση) στο κιβώτιο, ταυτόχρονα το κιβώτιο ασκεί δύναμη (αντίδραση) στον άνθρωπο. Οι δύο δυνάμεις είναι ίσες, έχουν αντίθετη φορά και ασκούνται σε διαφορετικά σώματα. F΄ F

3ος Νόμος του Νεύτωνα (Νόμος δράσης – αντίδρασης)   Όταν ένα σώμα ασκεί δύναμη σε ένα άλλο σώμα (δράση), τότε και το δεύτερο σώμα ασκεί δύναμη ίσου μέτρου και αντίθετης κατεύθυνσης στο πρώτο (αντίδραση).

3ος Νόμος του Νεύτωνα (Νόμος δράσης – αντίδρασης)   Όταν ένα σώμα ασκεί δύναμη σε ένα άλλο σώμα (δράση), τότε και το δεύτερο σώμα ασκεί δύναμη ίσου μέτρου και αντίθετης κατεύθυνσης στο πρώτο (αντίδραση). Για να προσδιορίσουμε την αντίδραση F΄ μιας δύναμης F κάνουμε τα εξής: α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F. Σε αυτό το σώμα θα ασκείται η αντίδραση F΄ (άρα σε αυτό θα μπεί η τελεία της αντίδρασης F΄). β) Επεκτείνουμε το βέλος της αντίδρασης F΄ σε ίδιο μήκος και σε αντίθετη φορά με τη δύναμη F.

Δεν έχει σημασία ποια από τις δυο δυνάμεις αποκαλούμε δράση και ποια αντίδραση, αρκεί να θυμόμαστε πάντα ότι συνυπάρχουν. Αυτό που είναι σημαντικό να θυμάστε είναι ότι οι δυο δυνάμεις δράση-αντίδραση ασκούνται πάντοτε σε δύο διαφορετικά σώματα. Άρα δεν έχει νόημα να μιλάμε για συνισταμένη δράσης και αντίδρασης εφόσον δεν ασκούνται στο ίδιο σώμα και δεν μπορούμε να τις προσθέσουμε διανυσματικά. Παρατήρηση: Σε μεγαλύτερη τάξη θα μάθουμε ότι αν τα 2 σώματα τα θεωρήσουμε σύστημα σωμάτων τότε η συνισταμένη δράσης και αντίδρασης είναι μηδενική

FT B

α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F. Σε αυτό το σώμα θα ασκείται η αντίδραση F΄ (άρα σε αυτό θα μπεί η τελεία της αντίδρασης F΄). β) Επεκτείνουμε το βέλος της αντίδρασης F΄ σε ίδιο μήκος και σε αντίθετη φορά με τη δύναμη F. FT B B’

α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F. Σε αυτό το σώμα θα ασκείται η αντίδραση F΄ (άρα σε αυτό θα μπεί η τελεία της αντίδρασης F΄). β) Επεκτείνουμε το βέλος της αντίδρασης F΄ σε ίδιο μήκος και σε αντίθετη φορά με τη δύναμη F. FT B B’

α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F. Σε αυτό το σώμα θα ασκείται η αντίδραση F΄ (άρα σε αυτό θα μπεί η τελεία της αντίδρασης F΄). β) Επεκτείνουμε το βέλος της αντίδρασης F΄ σε ίδιο μήκος και σε αντίθετη φορά με τη δύναμη F. FT B B’

α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F α) Προσδιορίζουμε από ποιό σώμα ασκείται η δύναμη F. Σε αυτό το σώμα θα ασκείται η αντίδραση F΄ (άρα σε αυτό θα μπεί η τελεία της αντίδρασης F΄). β) Επεκτείνουμε το βέλος της αντίδρασης F΄ σε ίδιο μήκος και σε αντίθετη φορά με τη δύναμη F. FT B F’T B’

Παραδείγματα

Παραδείγματα FΣ B

Παραδείγματα FΣ B B’

Παραδείγματα FΣ F’Σ B B’

Παραδείγματα

Παραδείγματα FΔ F w

Παραδείγματα FΔ F w w΄

Παραδείγματα FΔ F w FΔ΄ w΄

Παραδείγματα FΔ F΄ F w FΔ΄ w΄

Παραδείγματα

Παραδείγματα Fελ. B

Παραδείγματα Fελ. B B’

Παραδείγματα Fελ. F΄ελ. B B’

Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση Παραδείγματα Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση v

Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση Παραδείγματα Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση v FΔ F Τ w

Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση Παραδείγματα Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση v FΔ F Τ w w΄

Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση Παραδείγματα Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση v FΔ F Τ w FΔ΄ w΄

Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση Παραδείγματα Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση v FΔ F΄ F Τ w FΔ΄ w΄

Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση Παραδείγματα Υπάρχει τριβή σε αυτή την περίπτωση v FΔ F΄ F Τ Τ΄ w FΔ΄ w΄

Παραδείγματα

Παραδείγματα Fελ. B

Παραδείγματα Fελ. B B’

Παραδείγματα Fελ. B F΄ελ. B’

Παραδείγματα

Παραδείγματα FΔ T w

Παραδείγματα FΔ T w w΄

Παραδείγματα FΔ T w F΄Δ w΄

Παραδείγματα FΔ T T w F΄Δ w΄

Ερωτήσεις Επανάληψης: Α) Β)

Ερωτήσεις Επανάληψης: Α) Β) FΔ FΣ Fτοιχ. FA B B

Ερωτήσεις Επανάληψης: Α) Β) FΔ F΄Α FΣ Fτοιχ. FA B΄ B B F΄Δ

Ερωτήσεις Επανάληψης: Α) Β) FΔ F΄Α FΣ F΄τοιχ. Fτοιχ. F΄Σ FA B΄ B B Β΄ F΄Δ

Σε κάθε δράση αντιστοιχεί πάντα μια αντίθετη αντίδραση. Ανακεφαλαίωση 3ος νόμος του Νεύτωνα: Όταν ένα σώμα ασκεί δύναμη σ' ένα άλλο σώμα (δράση), τότε και το δεύτερο σώμα ασκεί δύναμη ίσου μέτρου και αντίθετης κατεύθυνσης στο πρώτο (αντίδραση). Ή διαφορετικά, Σε κάθε δράση αντιστοιχεί πάντα μια αντίθετη αντίδραση. Δεν έχει σημασία ποια από τις δυο δυνάμεις αποκαλούμε δράση και ποια αντίδραση, αρκεί να θυμόμαστε πάντα ότι συνυπάρχουν. Αυτό που είναι σημαντικό να θυμάστε είναι ότι οι δυο δυνάμεις δράση-αντίδραση ασκούνται πάντοτε σε δύο διαφορετικά σώματα. Δεν έχει νόημα να μιλάμε για συνισταμένη δράσης και αντίδρασης εφόσον δεν ασκούνται στο ίδιο σώμα και δεν μπορούμε να τις προσθέσουμε διανυσματικά.

Εφαρμογές 17,18 - Ασκήσεις 14, 15, 16 Ερωτήσεις Επανάληψης: