ΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΤΕΛΛΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΣΤ ΄1. Θ ύμα Θ ύτης Θ εατής.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εκφοβισμός στα σχολεία
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ Εφηβεία είναι η περίοδος της βιολογικής ωρίμανσης κατά την οποία ο άνθρωπος αποκτά την αναπαραγωγική ικανότητα εγκαταλείποντας τη παιδική ηλικία. Διαρκεί: 5-10 χρόνια

Αγόρια το σώμα ιδρώνει πιο πολύ το δέρμα και τα μαλλιά γίνονται πιο λιπαρά το σώμα μεγαλώνει ξαφνικά, γίνεται πιο βαρύ και πιο ψηλό βγαίνουν τρίχες στις μασκάλες και στο στήθος οι ώμοι και το στήθος γίνονται μεγαλύτερα οι μύες μεγαλώνουν μουστάκι, μούσι και φαβορίτες αρχίζουν να μεγαλώνουν οι τρίχες στα χέρια και τα πόδια γίνονται πιο χοντρές και φαίνονται περισσότερο οι φωνητικές χορδές χοντραίνουν και η φωνή γίνεται πιο βαθιά ή σπάει. τα σπερματοζωάρια αρχίζουν να παράγονται. Όταν ο νεαρός άντρας μπορεί και φτιάχνει σπέρμα, αν έχει σεξουαλική επαφή και αν οι ωοθήκες του θηλυκού έχουν αρχίσει να απελευθερώνουν ωάρια, το θηλυκό μπορεί να εγκυμονήσει.

ΚΟΡΙΤΣΙΑ Η λεκάνη ανοίγει και το σώμα αποκτά καμπύλες. Τα ισχία (η λεκάνη) ενός κοριτσιού ανοίγουν έτσι ώστε, όταν αποφασίσει να κάνει παιδιά, να υπάρχει χώρος για να βγει το μωρό από τη μήτρα. βγαίνουν τρίχες στις μασχάλες οι τρίχες στα χέρια και τα πόδια γίνονται πιο χοντρές και φαίνονται περισσότερο το στήθος και οι θηλές μεγαλώνουν σταδιακά. Το στήθος ενός κοριτσιού γίνεται μεγαλύτερο για να μπορεί, αν και όποτε θέλει να κάνει μωρό, να το ταΐσει. Έναρξη της περιόδου (έμμηνος ρύση). Αφότου οι ωοθήκες μεγαλώσουν, αρχίζουν να απελευθερώνουν ωάρια και η περίοδος αρχίζει. Από τη στιγμή που μια κοπέλα έχει περίοδο, μπορεί και να μείνει έγκυος.

Ψυχολογία του εφήβου Οι σωματικές μεταβολές, είναι πιθανόν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των εφήβων, όπως δυσκολίες στη δυνατότητα συγκέντρωσης τους. Η εφηβεία είναι περίοδος εσωτερικού αναβρασμού και συναισθηματικής αναστάτωσης. Συχνά στους εφήβους παρατηρούνται τρομερές μεταπτώσεις. Άλλοτε είναι χαρούμενοι και εύθυμοι και άλλοτε δύσθυμοι και μελαγχολικοί. Οι έφηβοι εκδηλώνουν έντονη και διαρκή ενασχόληση με το σώμα τους, τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους και μερικές φορές νομίζουν ότι και οι άλλοι γύρω τους συμμερίζονται αυτές τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους Οι έφηβοι συχνά πιστεύουν ότι αυτά που νιώθουν ή ο τρόπος που σκέφτονται είναι μοναδικός

Σχέσεις Οικογένειας-Εφήβου (Συγκρούσεις) Γιάννης Φραγκιάς Τάξη: Α΄ Τετράμηνο: A’ Σχολικό Έτος : 2013-2014

Γιατί οι έφηβοι τσακώνονται με τους γονείς τους;

Οι έφηβοι τσακώνονται με τους γονείς τους κυρίως για να δείξουν την ανεξαρτησία τους και την αυτονομία τους! Μετά την ταύτιση μαζί τους κατά την διάρκεια της παιδικής ηλικίας, οι έφηβοι νιώθουν δυνατοί να αντισταθούν σε ότι τους λένε οι γονείς, να διαφοροποιηθούν από τις αξίες τους και να δοκιμάσουν ρισκάροντας καινούργια πράγματα. αίτια

Ποια είναι κυρίως τα θέματα «σύγκρουσης»;

Επίμαχα θέματα ο τρόπος που ντύνεται, που συμπεριφέρεται οι παρέες που κάνει τα μαθήματα που παραμελεί οι ασυνέπεια στις συμφωνημένες ώρες επιστροφής στο σπίτι από την διασκέδαση. Καλεί με αυτό τον τρόπο τους γονείς να “απενεργοποιηθούν” , δηλώνοντας την αυτονομία τους . Επίμαχα θέματα

Ποιες είναι οι συνέπειες των συγκρούσεων μεταξύ εφήβων και γονέων, πόσο επηρεάζουν τη σχέση τους; Έλλειψη αγάπης και σεβασμού Ιδιόρρυθμο ντύσιμο Σχολική αποτυχία Ναρκωτικά βία και προκλητική συμπεριφορά Φυγή από την οικογενειακή στέγη

Έρευνα για την σχέση των μαθητών με τους γονείς τους

Τύποι Γονεϊκης Συμπεριφοράς

Αυταρχικοί γονείς

ΑΥΤΑΡΧΙΚΟΣ Οι γονείς πιστεύουν ότι μπορούν να υποχρεώσουν τον έφηβο να υπακούει στη θέλησή τους κι ότι η οικογενειακή ισορροπία είναι δυνατόν να επιτευχθεί με την αυστηρότητα, τις διαταγές, τις φωνές, φροντίζοντας οι έφηβοι να υπακούν κατά γράμμα, στους γονεϊκούς κανόνες. Εάν οι έφηβοι χάσουν την εκτίμηση στον εαυτό τους και αποκτήσουν τη συνήθεια να συμμορφώνονται με τα γούστα των άλλων, δεν θα μάθουν να σκέφτονται και να παίρνουν ανεξάρτητες αποφάσεις.

Ανεκτικοί γονείς

ΑΝΕΚΤΙΚΟΣ Οι ανεκτικοί γονείς φοβούνται να υποστηρίξουν ανοιχτά τα πιστεύω τους. Εν ολίγοις αποφεύγουν τη σύγκρουση, με κάθε τρόπο. Αυτοί οι γονείς αντιμετωπίζουν τους έφηβους σαν ανεξέλεγκτα και μη συνεργάσιμα μέλη της οικογένειας. Ο έφηβος δεν μαθαίνει να είναι υπεύθυνος και αυτόνομος.

Δημοκρατικοί γονείς

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ Οι γονείς έχουν ορισμένες αποκλειστικές γονεϊκές υπευθυνότητες: να προσφέρουν κατεύθυνση και πειθαρχία στους εφήβους. Παράλληλα όμως έχουν και την υποχρέωση να σέβονται τους εφήβους και να τους αντιμετωπίζουν με αξιοπρέπεια και ισοτιμία. Το κλειδί για μια αποτελεσματική γονεϊκή συμπεριφορά: Ισοτιμία και αμοιβαίος σεβασμός. Με λίγα λόγια προσπαθούν να βιώσουν τον σεβασμό και την αγάπη ο ένας για τον άλλον. Ο έφηβος μαθαίνει έτσι να είναι υπεύθυνος, αυτόνομος και να σέβεται τους άλλους  

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΟΝΕΪΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Το παιδί και κυρίως ο έφηβος θέλει να μοιραστεί ανησυχίες και σκέψεις για το αύριο , αναζητάει να απευθυνθεί σε άτομα με κύρος που θα του εμπνέουν εμπιστοσύνη και θα αποτελέσουν τα πρότυπα τους , για το παρόν και το μέλλον. Ας είναι οι γονείς του αυτοί που θα τον ακούσουν. Οφείλουν να είναι δίπλα του και να τον στηρίζουν. Όπως οφείλουν και οι ίδιοι, να φροντίσουν τον εαυτό τους, τη σχέση τους και τον σύντροφό τους για να μπορέσουν να φροντίσουν και τους γύρω τους.

βρίσκονται πιο κοντά στην επίτευξη της ολοκλήρωσης του ρόλου τους. Οι γονείς που συνδυάζουν την έκφραση της στοργής, την ενθάρρυνση της αυτονομίας και της αυτάρκειας του παιδιού και απαιτούν από το παιδί τους μια ώριμη και υπεύθυνη συμπεριφορά, βρίσκονται πιο κοντά στην επίτευξη της ολοκλήρωσης του ρόλου τους.

Χαρακτηριστικά μπορεί να λεχθεί ότι το να γίνει κάποιος γονέας είναι εύκολο, το να είναι όμως γονέας είναι δύσκολο. Γι αυτό κάθε προσπάθεια που κάνουν οι γονείς για μια ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή, είναι απαραίτητη, γιατί από τη συμπεριφορά τους, δεν εξαρτάται μόνο το είδος των ενηλίκων που θα γίνουν τα παιδιά τους αλλά και το είδος των γονιών που θα έχει η επόμενη γενιά.

Επομένως απαιτείται……

Εφηβεία και σχολείο

Έρευνα για την σχέση των μαθητών με το σχολείο τους Έρευνα για την σχέση των μαθητών με το σχολείο τους. (το δείγμα μαθητών προέρχεται από όλες τις τάξεις του Λυκείου Βροντάδου)

Στους περισσότερους μαθητές τους αρέσει το σχολείο και πιστεύουν ότι είναι ωραίο μέρος για να βρίσκονται.

Νιώθετε ασφαλείς στο χώρο του σχολείου; Μεγαλύτερη ανασφάλεια στο χώρο του σχολείου παρουσιάζεται στα παιδία της Β΄ Λυκείου και ακολουθούν τα παιδιά της Α΄ Λυκείου. Επίσης τα κορίτσια νοιώθουν περισσότερο ανασφάλεια από τα αγόρια

Νιώθετε ικανοποιημένοι με τις σχέσεις σας με τους καθηγητές; Λιγότερο ικανοποιημένοι με τους καθηγητές τους εμφανίζονται οι μαθητές της Α Λυκείου και τα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια

Αισθάνεστε ότι πιέζεστε στο σχολείο; Τα παιδιά της Β΄ Λυκείου παρουσιάζονται να πιέζονται περισσότερο στο σχολείο καθώς και τα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια

Αγχοσ των εξετασεων

Άγχος των εξετάσεων Τι είναι; Το άγχος των εξετάσεων είναι ανησυχία ή φόβος που νιώθουν οι μαθητές όταν πρόκειται να εξεταστούν σε κάποιο μάθημα γραπτά ή προφορικά. Οι περισσότεροι απ’αυτούς νιώθουν σε κάποιο βαθμό άγχος την περίοδο των εξετάσεων. Εντούτοις, για κάποιους το άγχος των εξετάσεων είναι τόσο έντονο που επιδρά αρνητικά στην επίδοση τους.

Αιτίες άγχους εξετάσεων Σκέψεις και Εικόνες που παρεμβάλλονται Υψηλές προσδοκίες ή/και πίεση από αγαπημένα πρόσωπα Σκέφτεσαι: « Θα απογοητεύσω τους γονείς μου», «Αν πάρω κακούς βαθμούς δεν θα περάσω τις εξετάσεις Αρνητικές παρελθοντικές εμπειρίες σε εξετάσεις Σκέφτεσαι:« πάλι θα τα κάνω θάλασσα όπως και τότε » Φόβος αποτυχίας / Αλυσίδα αρνητικών σκέψεων «Αν δεν περάσω το μάθημα θα μείνω στην ίδια τάξη »

Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην εκδήλωση του; Οι κυριότεροι παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση του άγχους εξετάσεων είναι κυρίως: οι δεξιότητες αποδοτικής μελέτης, η ελλιπής προετοιμασία, η ανάγκη για τελειότητα , το κοινωνικό περιβάλλον που αποδίδει μεγάλη βαρύτητα στη βαθμολογία των εξετάσεων, καθώς και το εκπαιδευτικό σύστημα και οι θεσμοί, οι οποίοι ευνοούν την ανταγωνιστικότητα και δεν προβλέπουν εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης.

Ενδεικτικά Συμπτώματα του άγχους Σώμα :Ενοχλήσεις στο στομάχι, ένταση μυών, πονοκέφαλοι, δύσπνοια κ.α Νους :Μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης, προβλήματα μνήμης κ.α Συναισθήματα :Ενοχές, λύπη, αμηχανία, φόβος κ.α Διαπροσωπικές σχέσεις :Επιθετικότητα, κλείσιμο στον εαυτό κ.α Συμπεριφορά :Μειωμένη όρεξη ή υπερκατανάλωση τροφής, αύξηση καφές κ.α Αυξημένοι καρδιακοί παλμοί Ίλιγγοι Αίσθημα πανικού

Τρόποι αντιμετώπισης σχολικού άγχους Θα πρέπει οι γονείς να μάθουν να «ακούν» το παιδί τους και να δεχτούν το άγχος που φέρνει από το σχολείο. Πρέπει να προσπαθούν να το καθησυχάσουν, να το στηρίξουν και να κατανοήσουν πόσο αντικειμενικό ή πόσο υπερβολικό είναι. Ο κύριος στόχος των γονιών λοιπόν, θα πρέπει να είναι να βοηθήσουν το παιδί τους να γίνει υπεύθυνο για το σχολείο. Να είναι δίπλα του ,να το ενθαρρύνουν, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εφηβεία του και το πόσο ευαίσθητο είναι στην κριτική. Είναι σημαντικό, να προσπαθούν να μπουν στη θέση του, και αν χρειαστεί να θυμηθούν τη δική τους εφηβεία και το πώς ένιωθαν σε ανάλογες περιστάσεις.

Όσο αφορα τουΣ καθηγητεσ θα πρεπει: Να εκπαιδεύουν τους μαθητές σε αποτελεσματικούς τρόπους μελέτης Να παρέχουν επαρκή χρόνο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης Να ενθαρρύνουν τους μαθητές να διαχειρίζονται αποτελεσματικό το χρόνο εξέτασης. Να διαβάζουν αργά τις οδηγίες και να διασφαλίζουν ότι είναι κατανοητές από όλους τους μαθητές. Να συνεργαστούν με τους γονείς των μαθητών και να ζητήσουν να παρατηρήσουν τον τρόπο που μελετά το παιδί στο σπίτι, προκειμένου να εντοπίσουν τις ανάγκες του και να μπορέσουν να το βοηθήσουν αποτελεσματικότερα. Να ενθαρρύνουν τους μαθητές να ζητούν διευκρινήσεις και πρόσθετη βοήθεια.

Προβληματικές συμπεριφορές στο χώρο του σχολείου μαθησιακές δυσκολίες Προβληματικές συμπεριφορές στο χώρο του σχολείου μαθησιακές δυσκολίες ΑΙΤΙΑ ΑΓΧΟΣ

Επιθετική συμπεριφορά στο χώρο του σχολείου Η επιθετική συμπεριφορά περιλαμβάνει σωματική βία-χτυπήματα προφορική βία-φωνές, ψυχολογική βία-απειλές καταστροφική συμπεριφορά-πέταγμα παθητική επιθετικότητα- ειρωνική ομιλία, με ανταπόκριση στα λεγάμενα του άλλου.

ΚΑΘΛΙΠΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Ο νέος ,λοιπόν, που πάσχει από κατάθλιψη εκδηλώνει τα όσα νιώθει: με έλλειψη ικανοποίησης ακόμη και για τα πράγματα που του άρεσαν πριν, κλείσιμο στον εαυτό του, απομόνωση από φίλους και γνωστούς, δυσκολία στην επικοινωνία –λέει ότι «δεν τον καταλαβαίνουν» ή «δεν τον ενδιαφέρουν πια» , ασυνήθιστη κούραση, συνεχής ανία, έλλειψη δραστηριοτήτων και παθητικότητα –σαν να τα βλέπει πλέον όλα άσκοπα ή μάταια , κατά περιόδους αντιδράσεις τρομερού εκνευρισμού, θυμού, εχθρότητας. Ακόμα αίσθημα ενοχής και έλλειψη εκτίμησης για τον εαυτό του έντονη αντίδραση στην κριτική και στην απόρριψη –υπερευαισθησία, «κοπάνες» από το σχολείο ή με τη νομιμοποίηση κάποιας αδιαθεσίας που χρησιμοποιεί ως άλλοθι προκειμένου να μην πάει για μάθημα , πτώση βαθμολογίας και επιδόσεων , διαταραχές στον ύπνο και τη διατροφή.

Μαθησιακές δυσκολίες Τέλος, ιδιαίτερη συμπεριφορά τείνουν να έχουν και όσοι μαθητές έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Συνήθως οι μαθητές αυτοί έχουν έλλειψη αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης . Νιώθουν πιο απομονωμένοι και περιθωριοποιημένοι. Αυτό έχει αντίκτυπο στην ενδοσχολική συμπεριφορά τους . Μπορεί πολλές φορές να μη συμμετέχει ενεργά στο μάθημα και να παρουσιάζει επιθετική συμπεριφορά προς τους άλλους μαθητές. Αν καμιά φορά νιώσει μη αποδεκτός από το σύνολο της τάξης , ίσως, αυτό να οδηγήσει σε ψυχολογικές διαταραχές . Έφηβοι με μαθησιακές δυσκολίες κάνουν συχνά πράγματα μόνο και μόνο για να τραβήξουν το ενδιαφέρον . Γενικά τα άτομα αυτά , χρειάζονται μια πιο ειδική μεταχείριση τόσο από τους καθηγητές ,όσο και από τους ίδιους τους μαθητές

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΛΕΚΤΙΚΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ

ΘΥΜΑ Τα θύματα επιλέγουν να μην αναφέρουν το γεγονός γιατί: ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΝΙΩΘΟΥΝ ΘΥΜΟ Τα παιδία που πέφτουν θύμα ενδοσχολικής βίας είναι παιδία: ΧΑΜΗΛΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΛΛΗΣ ΦΥΛΗΣ, ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ, ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ

ΘΥΤΗΣ: ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ… ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΛΛΕΙΨΗ ΥΠΑΚΟΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΙΣΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΤΟΥΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ

Τρόποι για να καταλάβουν οι φίλοι και οι γονείς ότι το παιδί είναι θύμα βίας Ξαφνική αλλαγή στη διάθεση που επιμένει και δεν μπορεί να εξηγηθεί για άλλο λόγο Μειωμένη διάθεση ή ακόμα και άρνηση να πάει στο σχολείο Οι βαθμοί πέφτουν Έχει μελανιές που αποφεύγει να εξηγήσει πως έγιναν Διάφορα παράπονα για ψυχοσωματικά προβλήματα

Διαπροσωπικές Σχέσεις ♂ ♥ ♀ Διαπροσωπικές Σχέσεις ♂ ♥ ♀

Σχεσεισ εφηβου με συνομιληκουσ Οι στενές φιλικές σχέσεις και η έννοια της φιλίας: επηρεάζουν την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη συντελούν στην ομαλή ενηλικίωση

Έτσι οι έφηβοι: αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες ανταλλάσσουν και διαμορφώνουν απόψεις καλύπτουν βασικές συναισθηματικές ανάγκες συναισθηματική στήριξη κοινωνική αποδοχή διαμορφώνουν τον τρόπο σκέψης και επικοινωνίας

Έφηβοι που απομονώνονται: παρουσιάζουν συμπτώματα καταθλιπτικής διαταραχής και χαμηλή αυτοεκτίμηση γίνονται θύματα ψυχοσωματικής βίας

Οι έφηβοι σήμερα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την τεχνολογία για να επικοινωνούν με συνομηλίκους κινητά τηλέφωνα σελίδες κοινωνικές δικτύωσης στο ίντερνετ

ΜΑΥΡΕΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Έρευνα σε δείγμα μαθητών του Λυκείου Βροντάδου για την ενημέρωση τους στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης

Η 3η Λυκείου θεωρεί οτι έχει λάβει επαρκή ενημέρωση στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης

Τα πιο γνωστά σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα είναι το AIDS και η Σύφιλη

Και οι τρεις τάξεις θεωρούν ότι η ενημέρωση από τους γονείς επηρεάζει στο να αποφύγουν τα παιδιά τις επικίνδυνες σεξουαλικές συμπεριφορές

Η προτιμότερη πηγή ενημέρωσης είναι το σχολείο και λιγότερο επιθυμητή είναι η τηλεόραση

Σχέσεις Εφήβου Με Το Αντίθετο Φύλο! Η εφηβική ηλικία είναι η πρώτη περίοδος όπου ο έφηβος αρχίζει να: ερωτεύεται αγαπάει φλερτάρει

Πρώτη Φάση Τα αγόρια αρχίζουν να κοιτάζουν τα κορίτσια και το αντίθετο, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δεν τολμούν να πλησιάσουν ο ένας τον άλλο ούτε να μιλήσουν. Είναι η περίοδος του ρομαντισμού και της εξιδανίκευσης.

Δεύτερη Φάση Κατά τη διάρκεια της μέσης εφηβικής φάσης γίνονται οι πρώτες προσπάθειες προσέγγισης προσώπων του αντίθετου φύλου. Η σωματική επαφή σ’ αυτή τη φάση περιορίζεται συνήθως στα φιλιά, στις αγκαλιές, στα χάδια. Η σχέση έχει περισσότερο διερευνητικό χαρακτήρα και δεν αποσκοπεί τόσο στην ευχαρίστηση!

Τρίτη Φάση Η όψιμη εφηβική φάση ακολουθεί τη φάση των εφήμερων δεσμών. Η όψιμη εφηβική φάση ακολουθεί τη φάση των εφήμερων δεσμών. Σιγά σιγά η σχέση με ένα άτομο του αντίθετου φύλου γίνεται όλο και πιο απαιτητική και επιλεκτική.

Πώς νιώθει ο ερωτευμένος έφηβος; Τα παιδιά συνήθως είναι πανευτυχή όταν είναι ερωτευμένα. Είναι η πιο όμορφη φάση της ζωής τους και όλα μοιάζουν παραμυθένια. Ο ερωτευμένος έφηβος νιώθει σαν βασιλιάς όσο όλα πάνε καλά και σαν ζητιάνος αν το ταίρι του παραμελήσει τη σχέση Οι νεαροί και οι νεαρές παίρνουν από τη σχέση τους τεράστια ορμή για την ζωή και αισθάνονται πως έχουν τη δύναμη να επιτύχουν τα πάντα.

ΑΝΤΡΙΚΑ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΡΟΤΥΠΑ

Κριτήρια των δυο φύλων Για Την Επιλογή Συντρόφου Για την πλειοψηφία των ανδρών τα βασικά κριτήρια για την επιλογή συντρόφου είναι: Η εμφάνιση της γυναίκας Να βρίσκεται σε παρόμοιο με το δικό του κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο Να είναι έξυπνη και κοινωνική Να τον προδιαθέτει ότι θα είναι καλή μητέρα, σύζυγος Να ταιριάζουν μεταξύ τους σαν άτομα Για την πλειοψηφία των γυναικών τα βασικά κριτήρια για την επιλογή συντρόφου είναι: Οι οικονομικές απολαβές, η μόρφωση του άνδρα και η κοινωνική του θέση Η ποιοτική συναισθηματική επικοινωνία, Να την προδιαθέτει ότι θα είναι πιστός σύντροφος και καλός πατέρας. Να μην την υποτιμά, να την υπολογίζει Να έλκεται από την εξωτερική του εμφάνιση.

Μία νέα έρευνα που έχει διεξαχθεί από το Πανεπιστήμιο του Γιορκ, για τα πρότυπα των δύο φύλων κατάληξε στα παρακάτω συμπεράσματα: Στις αναπτυσσόμενες χώρες Σε αυτές τις χώρες, οι άντρες θέλουν τις γυναίκες στρουμπουλές και καλές νοικοκυρές, κι εκείνες τους θέλουν πλούσιους. Αντιθέτως, στις ανεπτυγμένες χώρες της Δύσης Το ενδιαφέρον των ανδρών για την εμφάνιση της γυναίκας αρχίζει να φθίνει, δίνοντας τη θέση του στη νοημοσύνη και τον χαρακτήρα της. Ενώ οι γυναίκες τείνουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για την εμφάνιση του άντρα και λιγότερο για τα λεφτά του, αφού οι ίδιες είναι πλέον καθ’ όλα ικανές να συντηρήσουν τον εαυτό τους.