ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 2Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Σκοπός-Στόχος Να φέρει τους μαθητές και των τριών τάξεων του Λυκείου πιο κοντά στην Ιστορία και τη Φιλοσοφία των Μαθηματικών, να τους βοηθήσει να κατανοήσουν την εξέλιξή τους και την ουσιαστική σχέση τους με τις διάφορες μορφές της τέχνης, όπως η λογοτεχνία, το θέατρο, η ζωγραφική κ.α.
Να αγαπήσουν οι έφηβοι μαθητές την ανάγνωση και να μάθουν, με βιωματικό τρόπο, ότι ένα βιβλίο μπορεί να σταθεί αφορμή για συναρπαστικές, ενδεχομένως, περιπλανήσεις του νου και της ψυχής. Να εργαστούν οι μαθητές ομαδικά και μέσα από τη συνεργασία τους να δημιουργήσουν κάτι νέο.
Ιστορικό Η έναρξη των συναντήσεων έγινε στις 7 /10 /2005 έκτοτε ακολούθησαν 85 συναντήσεις κατά τις σχολικές χρονιές 2005-06, 2006-07, 2007-08 και 2008-09 .
Τα βιβλία που διαβάσαμε, και με αφορμή αυτά περιπλανηθήκαμε σε διάφορα μονοπάτια είναι: 2005-06: «Ο Θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ» του Α.Δοξιάδη 23 συναντήσεις, με τη συμμετοχή 25 μαθητριών και μαθητών.
2006-07 «Το θεώρημα του Παπαγάλου» του Ντ.Γκετζ 18 συναντήσεις , με τη συμμετοχή 22 μαθητριών και μαθητών.
2007-08 «Πυθαγόρεια Εγκλήματα» του Τ.Μιχαηλίδη 20 συναντήσεις , με τη συμμετοχή 20 μαθητριών και μαθητών.
Θεατρικό: Πυθαγόρεια εγκλήματα
Αφίσες 2007-08
2008-09 «Ο Θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ» του Α.Δοξιάδη 25 συναντήσεις , με τη συμμετοχή 31 μαθητριών και μαθητών.
Αφίσες 2008-09
2009-10 « Logicomix» των Α.Δοξιάδη , X.Παπαδημητρίου, Αλέκου Παπαδάτου και Annie Di Donna προγραμματίζονται 24 συναντήσεις ,συμμετέχουν δε 25 μαθήτριες και μαθητές.
Αφίσα 2009-10
Ακολουθείται η εξης διαδικασία… Ανάγνωση του βιβλίου από τον κάθε μαθητή (τμηματικά ή ολόκληρο) Παρουσίαση τμήματων αυτού από ομάδες μαθητών
Δημιουργία : Θεατρικό αναλόγιο Δραματοποίηση στιγμιότυπων του βιβλίου. Έμπνευση από το κείμενο του βιβλίου και ανάπλαση . Παρουσίαση στο τέλος της χρονιάς.
Επίσης… 1/Η ιστορία του φ 2/Υπερβατικοί αριθμοί –Άπειρο Από το πρόγραμμα παρήχθησαν διαλέξεις ,όπως: 1/Η ιστορία του φ 2/Υπερβατικοί αριθμοί –Άπειρο 3/ 1ος και 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος 4/Big Bang και άλλες Κάποιες από αυτές βρίσκονται στην ιστοσελίδα του σχολείου 2lyk-peir-athin.att.sch.gr και κάποιες άλλες θα αναρτηθούν σύντομα.
Υπερβατικοί Αλγεβρικοί Πραγματικοί Αριθμοί
Διαλέξεις Όπως προαναφέρθηκε, τα βιβλία μας οδηγούν σε διάφορα μονοπάτια, έτσι, στις περιπλανήσεις μας από το 2005 έως σήμερα έχουμε καλέσει κοντά μας για να μας παρουσιάσουν, και στη συνέχεια να συζητήσουμε, διάφορα θέματα τους εξής: Απόστολο Δοξιάδη Τεύκρο Μιχαηλίδη (συγγραφείς των βιβλίων )
Βασίλειο Δουγαλή Καθ. Ε.Κ.Π.Α Πέτρο Δελαπόρτα Καθ. Ο.Π.Α Βύρωνα Νάκο Καθ.Ε.Μ.Π Νίκο Τράκα Αναπλ. Καθ. Ε.Μ.Π Γιάννη Χριστιανίδη Αναπλ.Καθ.Ε.Κ.Π.Α
Γιώργος Κοτανίδης:Ηθοποιός Δρ.Ξένια Βαμβακούση:Μαθηματικός Αντώνης Αντωνίου:Δρ.Αστροφυσικής Μαθηματικός Μαρία Ξύδα:Αρχιτέκτων ,Συγγράφεας ΜαρίναΤσέκου:ΕπιμελήτριαΕκπαιδευτικών, Προγραμμάτων του Ε.Μ.Σ.Τ Δημήτρης Τιμπιλής:Μαθηματικός,Δημιουργός Κόμικ Συνάδελφοι που εργάζονται στο σχολείο μας ή σε άλλα σχολεία
Τις διαλέξεις-συζητήσεις αυτές παρακολουθούν και μαθητές που δε συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Μαθηματικά και λογοτεχνία», αλλά που τους ενδιαφέρουν τα θέματα που κατά περίπτωση θίγονται. Αριθμός διαλέξεων 2005-06 : 7 2006-07: 4 2007-08:6 2008-09:6
Παράλληλες δραστηριότητες ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Η λειτουργία του ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2008-09 με πρωτοβουλία του συναδέλφου Μιχάλη Πατσαλιά και περιλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες: Προετοιμασία για τους διαγωνισμούς της Ε.Μ.Ε Εργασίες μαθητών σε διάφορα θέματα μαθηματικών όπως : α)Το Πυθαγόρειο θεώρημα β) Γυναίκες Μαθηματικοί γ) O αριθμός e
ΣΤΟΧΟΙ Να εντάξουμε στην διδακτική πρακτική, με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα, την εμπειρία μας από την δουλειά στο θέμα των Μαθηματικών και της αφήγησης. Να δημιουργηθεί ένα ισχυρό ρεύμα παρέμβασης στα κέντρα λήψης των αποφάσεων με στόχο την μελλοντική ενσωμάτωση, στα βιβλία των μαθηματικών, αφ’ ενός λογοτεχνικών κειμένων μέσα από τα οποία θα αναδεικνύονται με γλαφυρό τρόπο κάποιες πτυχές της μαθηματικής γνώσης αφ’ ετέρου ιστορικών αναφορών σχετικά με την εξέλιξη των μαθηματικών εννοιών, με στόχο να εμπλουτιστεί ο «στεγνός» χαρακτήρας της διδασκαλίας των μαθηματικών.