Προγραμματισμός Ι Προτάσεις επανάληψης - γενικά επαναλαμβάνουν ένα μπλοκ προτάσεωνΟι προτάσεις επανάληψης επαναλαμβάνουν ένα μπλοκ προτάσεων είτε για όσες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προγραμματισμός Ι (αποφύγετέ τον!) 3) Διακοπτόμενος βρόχος: (αποφύγετέ τον!) float energy;......while(TRUE){drink_water(); if(energy
Advertisements

7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Προγραμματισμός Ι Προτάσεις ελέγχου ροής Ο πιο συνηθισμένος τρόπος εκτέλεσης είναι ο ακολουθιακός: δύο ή περισσότερες προτάσεις βρίσκονται διατεταγμένες.
ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Προγραμματισμός Ι Παράδειγμα: Παράδειγμα:Να γραφεί πρόγραμμα που να δέχεται ως είσοδο κείμενο, να απαριθμεί τις εμφανίσεις των ψηφίων 0-9, τα λευκά διαστήματα.
Βρόχος με συνθήκη εισόδου στη C, οδηγούμενος από μετρητή: for
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Εντολές Ελέγχου Ροής.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος δ
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #7: Περισσότερες Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΟΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 4. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΤΑΣΗ Α ΠΡΟΤΑΣΗ Β ΠΡΟΤΑΣΗ Γ ………………. ΠΡΟΤΑΣΗ n ΠΡΟΤΑΣΗ Α ΠΡΟΤΑΣΗ Β ΠΡΟΤΑΣΗ Γ ………………. ΠΡΟΤΑΣΗ n.
Υποθετικός τελεστής Ο υποθετικός τελεστής (?:) αποτελείται από δύο σύμβολα. Ανήκει στην κατηγορία των τελεστών που αποτελούνται από συνδυασμό συμβόλων.
ΒΡΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 5. ΒΡΟΧΟΙΒΡΟΧΟΙ Ο Βρόχος (loop) αποτελείται από προτάσεις επανάληψης. Οι προτάσεις επανάληψης είναι οι προτάσεις που επαναλαμβάνουν ένα.
Προγραμματισμός PASCAL
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
Διαφάνειες παρουσίασης #3
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java II.
Είσοδος & Έξοδος στη C++ Ι
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Eντολες Επαναληψης - Βροχοι (repetition and loops)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
Eντολες Επαναληψης - Βροχοι (repetition and loops)
Δομή επανάληψης Η δομή επανάληψης είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία περικλείει μια συνθήκη και μια ομάδα εντολών, οι οποίες εκτελούνται, όσο ικανοποιείται.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Επανάληψη.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Η Δομή Επανάληψης οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες… Η παρουσίαση της εντολής Μέχρις_ότου είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΜΑΘ3122/106 – Γλώσσα προγραμματισμού Ξενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ3122/106 – Γλώσσα προγραμματισμού Επανάληψη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
Εξομοιωτής Ψηφιακών Κυκλωμάτων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ «Εισαγωγή στον οντοκεντρικό προγραμματισμό (βασική εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας)» Ρουσσάκης Ιωάννης, ΤΕΙ Κρήτης,
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 4: Επαναληπτικές δομές. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών.
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Test.
Test.
Προτάσεις, εκφράσεις, τελεστές Βασικά στοιχεία ελέγχου προγράμματος
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Δομή Επιλογής Χρησιμοποιείται σε προβλήματα όπου χρειάζεται να ληφθούν κάποιες αποφάσεις με βάση κάποια δεδομένα κριτήρια. Περιλαμβάνει τον έλεγχο κάποιας.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Λήμμα άντλησης Πως αποφασίζουμε αποδεικνύουμε ότι μία γλώσσα δεν είναι κανονική; Δυσκολότερο από την απόδειξη ότι μια γλώσσα είναι κανονική. Γενικότερο.
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Ενότητα 5 : Δομές Ελέγχου της γλώσσας PHP Ιωάννης Τσούλος
Επανάληψη.
Δομημένος Προγραμματισμός - Κεφάλαιο 4 - Ανάπτυξη αλγορίθμων
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
Δομή Επιλογής Μάθημα 4ο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τάξη Γ Οικονομίας & Πληροφορικής Θετικών Σπουδών 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου |
ΒΙΒΛΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σελίδες 2ο Κεφάλαιο - Παράγραφο 2.7 ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ)
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προγραμματισμός Ι Προτάσεις επανάληψης - γενικά επαναλαμβάνουν ένα μπλοκ προτάσεωνΟι προτάσεις επανάληψης επαναλαμβάνουν ένα μπλοκ προτάσεων είτε για όσες φορές το επιθυμούμε είτε έως ότου πληρωθεί μία συνθήκη τερματισμού. κριτηρίου τερματισμού (terminating condition)Η πλήρωση του κριτηρίου τερματισμού (terminating condition) οδηγεί στην περάτωση του βρόχου (loop). Εάν δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός επαναλήψεων ή συνθήκη τερματισμού, ο βρόχος θα εκτελείται αενάως, οδηγώντας σε σφάλμα.

Προγραμματισμός Ι while - do 1)Βρόχος με συνθήκη εισόδου εισόδου (pre-test loop): α) οδηγούμενος από γεγονός β) οδηγούμενος από μετρητή αληθής( συνθήκη ) { μπλοκ προτάσεων; μπλοκ προτάσεων;} ναι όχι έναρξη τερματισμός

Προγραμματισμός Ι while E do Π while - do

Προγραμματισμός Ι Βρόχος με συνθήκη 2) Βρόχος με συνθήκη εξόδου εξόδου (post-test loop): α) οδηγούμενος από γεγονός β) οδηγούμενος από μετρητή αληθής( συνθήκη ); { μπλοκ προτάσεων; μπλοκ προτάσεων;} ναι όχι έναρξη τερματισμός do - while

Προγραμματισμός Ι do Π while E do - while

Προγραμματισμός Ι while (συνθήκη) { προτάσεις στις οποίες προτάσεις στις οποίες αλλάζει η συνθήκη; αλλάζει η συνθήκη;} αληθής( συνθήκη ); { μπλοκ προτάσεων; μπλοκ προτάσεων;} ναι όχι έναρξη τερματισμός Βρόχος με συνθήκη εισόδου στη C, οδηγούμενος από το γεγονός: while

Προγραμματισμός Ι while δομημένα Ελληνικά Η λειτουργία της πρότασης επανάληψης while μπορεί να μορφοποιηθεί σε δομημένα Ελληνικά ως εξής: Έλεγξε τη συνθήκη. Εάν είναι αληθής Προχώρησε στις προτάσεις Ξεκίνησε από την αρχή Αλλιώς σταμάτησε Βρόχος με συνθήκη εισόδου στη C, οδηγούμενος από το γεγονός: while

Προγραμματισμός Ι Βρόχος με συνθήκη εισόδου στη C, οδηγούμενος από το γεγονός: while whileΟ βρόχος while είναι κατάλληλος στις περιπτώσεις που δεν είναι γνωστός εκ των προτέρων ο αριθμός των επαναλήψεων. Εκτελείται καθόσον η συνθήκη παραμένει αληθής. Όταν η συνθήκη καταστεί ψευδής, ο έλεγχος του προγράμματος παρακάμπτει το περιεχόμενο του βρόχου και προχωρά στην επόμενη εντολή. {}Θα πρέπει να σημειωθεί ότι εάν το σώμα του βρόχου αποτελείται από μία πρόταση, δεν απαιτούνται {}. Ωστόσο προτείνεται η χρήση των αγκίστρων σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των προτάσεων που απαρτίζουν το σώμα του βρόχου.

Προγραμματισμός Ι Παράδειγμα: int count=30; int limit=40; while (count<limit) { count++; count++; printf(“count is %d\n”,count); printf(“count is %d\n”,count);} ; ; /*Εάν αρχικά η count=40, ο βρόχος δε θα εκτελείτο ούτε μία φορά.*/

Προγραμματισμός Ι Άσκηση:while (++count<12) Π1 while (count++<12) Π1 Άσκηση: Δίνονται οι παρακάτω δύο προτάσεις: (α) while (++count<12) Π1 και (β) while (count++<12) Π1. Να περιγραφεί ο τρόπος με τον οποίο ο υπολογιστής τις εκτελεί, εντοπίζοντας τη διαφορά τους, εάν υπάρχει. count 12 count12 Π1 Λύση: Υπάρχει διαφορά μεταξύ των προτάσεων κι αυτή εντοπίζεται στον αριθμό επαναλήψεων. Η (α) χρησιμοποιεί την προθεματική σημειογραφία ενώ η (β) τη μεταθεματική. Στην (α) πρόταση αυξάνεται πρώτα η τιμή της count και η νέα τιμή της συγκρίνεται με το 12, ενώ στη (β) πρώτα συγκρίνεται η τιμή της count με το 12 και στη συνέχεια αυξάνεται η τιμή της. Αυτό σημαίνει πως η πρόταση Π1 θα εκτελεσθεί μία φορά παραπάνω στην περίπτωση (β).

Προγραμματισμός Ι Παράδειγμα: #include #include void main () { char a='B'; char a='B'; while(a>40) while(a>40) { printf( "a=%c ASCII value=%d\n",a,a ); printf( "a=%c ASCII value=%d\n",a,a ); a=a-10; a=a-10; }}

Προγραμματισμός Ι Παράδειγμα: Να γραφεί πρόγραμμα που να διαβάζει μία σειρά χαρακτήρων από την είσοδο, να μετρά τα κενά και να τυπώνει τον αριθμό τους. #include #include void main() { int num_spaces=0; char ch; int num_spaces=0; char ch; printf( “Give a sentence\n” ); printf( “Give a sentence\n” ); ch=getchar(); ch=getchar(); while (ch!=‘\n’) while (ch!=‘\n’) { if (ch==‘ ’) num_spaces++; if (ch==‘ ’) num_spaces++; ch=getchar(); ch=getchar(); } printf(“The number of spaces is %d\n”,num_spaces); printf(“The number of spaces is %d\n”,num_spaces);}

Προγραμματισμός Ι Aποτελέσματα: