Τρέχει, τρέχει , τρέχει … το νερό
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ Οι ενότητες της Γλώσσας « ρώτα το νερό τι τρέχει» και « εμένα με νοιάζει» στάθηκαν η αφορμή για να ξεκινήσουμε αυτό το περιβαλλοντικό πρόγραμμα
Οι στόχοι μας Να συνειδητοποιήσουμε την αξία του νερού Να ανακαλύψουμε τη χρήση του παλαιότερα και σήμερα Να γνωρίσουμε τις τρεις καταστάσεις του στη φύση και την κατανομή του Να γνωρίσουμε μύθους, ήθη και έθιμα που σχετίζονται με αυτό μέσα από την ιστορία , την παράδοση και τη θρησκεία Να ανακαλύψουμε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τη λειψυδρία και την αλόγιστη χρήση του Να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας για το περιβάλλον γενικότερα Να αποκτήσουμε ομαδική συνείδηση και πνεύμα συνεργασίας Να μάθουμε να παρατηρούμε, να ερευνούμε και να βγάζουμε συμπεράσματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ξεκινήσαμε συμπληρώνοντας το Ερωτηματολόγιο αρχικής φάσης Ακολούθησε χωρισμός σε ομάδες εργασίας Μελέτη Περιβάλλοντος Γνωρίσαμε τον κύκλο του νερού Ποτάμια και λίμνες της Ελλάδας-Ποτάμια του τόπου μας (τον Ερασίνο-και τον Ίναχο) Μιλήσαμε για τη μόλυνση θαλασσών-ποταμών -λιμνών ,και τα προβλήματα των οικοσυστημάτων `
Κατανοήσαμε τι σημαίνει λειψυδρία και σωστή διαχείριση του νερού Μελετήσαμε λογαριασμούς ύδρευσης Είδαμε τη λειτουργία και τη χρησιμότητα του βιολογικού καθαρισμού τη δύναμη του νερού και πως αξιοποιείται
Γλώσσα Ασχοληθήκαμε με επαγγέλματα σχετικά με το νερό Γράψαμε εκφράσεις και παροιμίες οικογένειες λέξεων-συνώνυμες λέξεις προσκλήσεις και επιστολές Δημιουργήσαμε νεροϊστορίες με λέξεις που έχουν σχέση με το νερό Αναζητήσαμε το νερό στην παράδοση, στη θρησκεία και στους μύθους Συμπληρώσαμε διάφορα φύλλα δραστηριοτήτων γραπτού λόγου και γραμματικής
Λογοτεχνία Καλλιεργήσαμε τη φιλαναγνωσία διαβάζοντας τα παρακάτω λογοτεχνικά και οικολογικά βιβλία: Το αθάνατο νερό Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα Ο δήμαρχος τα έκανε μούσκεμα Εμένα με νοιάζει Φιλενάδα φουντουκιά μου Σώσε το νερό Αποφεύγω να σπαταλώ νερό Προστατεύω το περιβάλλον
Αισθητική Αγωγή Κατασκευάσαμε τον κύκλου του νερού Δημιουργήσαμε αφίσα για την παγκόσμια ημέρα νερού και γράψαμε συνθήματα Θεατρική Αγωγή Αναβιώσαμε το παραδοσιακό έθιμο της Περπερούνας Και δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού Μουσική Αγωγή Τραγουδήσαμε τραγούδια που έχουν σχέση με το νερό Και δημιουργήσαμε το δικό μας τραγούδι
Γενικές Διαθεματικές Δραστηριότητες Γενικές Διαθεματικές Δραστηριότητες Χρησιμοποιήσαμε εκπαιδευτικά πακέτα των Κ.Π.Ε Νέας Κίου και Έδεσσας Προβάλαμε την παγκόσμια ημέρα νερού στους συμμαθητές μας Καθαρίσαμε τις ακτές μας σε συνεργασία με το Κ.Π.Ε Νέας Κίου Κατασκευάσαμε ερωτηματολόγιο με χρήση των νέων τεχνολογιών , βγάλαμε τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων μας και κάναμε χρήση του διαδικτύου για συλλογή πληροφοριών Γνωρίσαμε αθλήματα που έχουν σχέση με το νερό
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Φτάνοντας στο τέλος του προγράμματος μας, αξιολογήσαμε τους στόχους μας και είδαμε ποιοι από αυτούς είχαν επιτευχθεί , συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο της τελικής φάσης
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το νερό είναι πολύτιμο αγαθό Είναι βασικός και αναντικατάστα- τος παράγοντας Οφείλουμε να καταλάβουμε πόσο σημαντική για το μέλλον του κόσμου είναι η προστασία και η σωστή χρήση των αποθεμάτων του Ελπίζουμε να αφυπνίσουμε κι εσάς παρακολουθώντας την παρακάτω παρουσίαση
Ευχαριστούμε πολύ τους παρακάτω εκπαιδευτικούς, σ’ αυτό το μαγικό ταξίδι στον κόσμο του νερού Δωρή Χρυσούλα Ελενοπούλου Ελένη Πανουτσοπούλου Γεωργία Ρουσοπούλου Κατερίνα Τσιρώνη Μαρία Το Διευθυντή και όλους τους εκπ/κους του Σχολείου
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης Φωτιάδη Ιωάννα Αθανασόπουλος Στέφανος Φωτιάδη Ιωάννα Αθανασόπουλος Στέφανος Χρήστου Κων/να Βογιατζής Παναγιώτης Μιτσέ Στελλενα Γκουμάκη Αφροδίτη Φαρμάκη Εύη Ελμαλιώτη Κων/να Σοσίν Σάντρα Καλούδη Βασιλική Ψαρρού Ανθή Καμπούρη Αρχοντία Χατζηβιδόγλου Σοφία Καρυώτης Γιώργος Μάρκου Ηλίας Κοτσοβός Κων/νος Κουτσουδάκης Χρήστος Κουκάκη Κατερίνα Σάββας Σούγιολτζης Κιουσαφές Παναγιώτης Μπαμπαλιάρος Παναγιώτης Μπογκντάνη Γκισέλα Χαϊμάνης Θανάσης Τσιτσίκος Ηρακλής