Σχ. Σύμβουλος: Γιαλούρης Παρασκευάς

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

ΔΡΑΣΗ ΕΝΖΥΜΩΝ – ΜΕΤΟΥΣΙΩΣΗ ΠΡΩΤΕΪΝΩΝ
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
2.3 Περιεκτικότητα διαλύματος – Εκφράσεις περιεκτικότητας
ΧΗΜΕΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη. 1 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη 2 Ανίχνευση λιπών, πρωτεϊνών και αμύλου.
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Επιμέλεια ppt: Γιούλα Πάλλα
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ DNA AΠΟ ΦΥΤΡΟ ΣΙΤΑΡΙΟΥ
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1 4 Square Questions B A D C Κοιτάξτε προσεκτικά το διάγραμμα. Θα σας κάνω 4 ερωτήσεις γι’ αυτό το τετράγωνο. ΕΤΟΙΜΟΙ;
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
ΜΙΤΩΣΗ: διδακτικές προσεγγίσεις
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Αβιοτικό περιβάλλον οργανισμοί.
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Περιεκτικότητα %w/w - %w/v - %v/v.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΕΚ Μυτιλήνης
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διάσπαση του αμύλου από το ένζυμο της στοματικής κοιλότητας αμυλάση
ΑΠΟΜΟΝΩΣΕ ΤΟ DNA ΣΟΥ!.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
TO NEΡΟ ΩΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ – ΜΕΙΓΜΑΤΑ
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Συμπλοκομετρικές τιτλοδοτήσεις Προσδιορισμός σκληρότητας νερού
Aπομόνωση DNA από φυτικά κύτταρα Επιμέλεια: Καπασά Μαρία Βιολόγος, MSc, PhD.
Απομόνωση DNA Mια πλήρης σειρά όλης της γενετικής πληροφορίας ενός ιού ή ενός κυττάρου αποτελεί το γονιδίωμα. Στα σωματικά κύτταρα ενός ευκαρυωτικού οργανισμού.
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
Μπούρου Αγγελική Πασχαλίδου Γιώτα. Ας θυμηθούμε.. Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1 Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Aπομόνωση DNA από επιθηλιακά κύτταρα παρειάς
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΑΠΟΜΟΝΩΣΕ ΤΟ DNA ΣΟΥ!.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
Aσκηση 2 Απομόνωση DNA.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχ. Σύμβουλος: Γιαλούρης Παρασκευάς Το Ε. Κ. Φ. Ε Αγ. Αναργύρων Σχ. Σύμβουλος: Γιαλούρης Παρασκευάς Υπεύθυνος: Χαρακόπουλος Καλλίνικος

δημιουργία - παρουσίαση: Γιαννάκης Παναγιώτης.

Παρουσίαζει:

Πως εξάγουμε DNA από οτιδήποτε έχει ζωή.

EDTA(αιθυλενοδιαμινοτετραοξικό δινάτριο – υπάρχει στο εργαστήριο) Πρώτα χρειαζόμαστε ζωντανά αντικείμενα (πηγές DNA), που μπορεί να είναι: Σπανάκι Συκώτι από κοτόπουλο Κρεμμύδια Μπρόκολο Επίσης χρειαζόμαστε: Μπλέντερ. Αλάτι EDTA(αιθυλενοδιαμινοτετραοξικό δινάτριο – υπάρχει στο εργαστήριο) Απορρυπαντικό. Δισανθρακική σόδα. Αλκοόλη ( αιθυλική ή ισοπροπυλική). Γιαννάκης Παναγιώτης

Διαδικασία Βάλε στο μπλέντερ: Την πηγή του DNA (π.χ 100ml ή 1/2 του φλιτζανιού ψιλοκομμένο κρεμμύδι, αντιστοιχεί σε ένα μέτριο κρεμμύδι). Λιγώτερο από 1 ml αλάτι ή 1/8 του κουταλιού. 1/3 της προηγούμενης ποσότητας του αλατιού EDTA. Νερό δύο φορές απ’ ότι η πηγή του DNA (περίπου 200ml ή 1 φλιτζάνι). Βάζουμε να δουλέψει το μπλέντερ για 15sec. Έτσι τα κύτταρα μ’ αυτή την διαδικασία διαχωρίζονται. Γιαννάκης Παναγιώτης

Ακολουθούν τα παρακάτω τρία στάδια. φιλτράρουμε το ομογενοποιημένο υγρό περνώντας το από χωνί με φίλτρο καφετιέρας σε ογκομετρικό κύλινδρο ή ογκομετρικό ποτήρι ζέσεως. Προσθέτουμε απορρυπαντικό κατά το 1/6 (30ml ή 2 κουταλιές της σούπας) του μίγματος που προέκυψε κατά προτίμηση Woolite και το αναμιγνύουμε. Αφήνουμε το μίγμα για 5-10 λεπτά. Γιαννάκης Παναγιώτης

Τοποθετούμε το μίγμα σε δοκιμαστικούς σωλήνες κατά το 1/3 τους. 2. προσθέτουμε στον καθένα δοκιμαστικό σωλήνα μια πρέζα δισανθρακικής σόδας και αναδεύουμε ήπια. Γιαννάκης Παναγιώτης

3. προσθέτουμε προσεκτικά και αργά την αλκοόλη, έτσι ώστε να σχηματιστεί ένα στρώμα αλκοόλης ίσης ποσότητας με το μίγμα. Γιαννάκης Παναγιώτης

Παρατηρούμε ότι το DNA μαζεύεται στο στρώμα της αλκοόλης. Γιαννάκης Παναγιώτης

Εναλλακτική διαδικασία: Αν δεν έχουμε EDTA, τοποθετούμε σε υδατόλουτρο 60 ΟC το φιλτραρισμένο ομογενοποιημένο μίγμα κρεμμυδιού – νερού ή αντ’ αυτού αναμειγνύουμε με κάποιο σαμπουάν αντί για απορρυπαντικό το οποίο στις ενδείξεις του αναφέρει ότι περιέχει EDTA. Αντί για δισανθρακική σόδα μπορούμε να ρίξουμε 2 -3 σταγόνες διαλύματος πεψίνης (1γρ/100ml). Πεψίνη υπάρχει στο εργαστήριο. Επίσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάλυμα καθαριστικού φακών επαφής ή χυμό από ανανά. Η αλκοόλη μπορεί να είναι και παγωμένη. Γιαννάκης Παναγιώτης

Γιατί πιθανόν δεν βλέπω DNA; Εάν η πηγή του DNA έχει πολύ νερό θα πρέπει στην αρχή να ρίξουμε λιγότερο νερό για να έχουμε επαρκή ποσότητα DNA. Μια άλλη πιθανή αιτία είναι εάν ανακατώσαμε το ομογενοποιημένο μίγμα με το απορρυπαντικό και δεν το αφήσαμε τουλάχιστον για 5 λεπτά. Γιαννάκης Παναγιώτης

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Γιατί χρησιμοποιούμε αλάτι; Γιατί χρησιμοποιούμε EDTA; Γιατί χρησιμοποιούμε το μπλέντερ για 15sec και όχι παραπάνω; Γιατί χρησιμοποιούμε απορρυπαντικό; Γιατί χρησιμοποιούμε σόδα; Ποια η χρήση της αλκοόλης; γιατί αντί για EDTA θερμαίνουμε σε υδατόλουτρο 60οC; γιατί αντί για σόδα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πεψίνη; Γιατί κατά προτίμηση χρησιμοποιούμε παγωμένη αλκοόλη; Γιαννάκης Παναγιώτης

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ. Το αλάτι (NaCl) διατηρεί την διπλή έλικα του DNA προφυλάγοντας τους φωσφοδιεστερικούς δεσμούς. Β.To EDTA συνδέεται με το Mg++ που είναι συμπαράγοντας της DNAσης (οι δεοξυριβονουκλεάσες καταλύουν τους φωσφοδιεστερικούς δεσμούς). C.Χρησιμοποιούμε το μπλέντερ όχι πάνω από 15sec διότι το DNA θα διασπαστεί σε μικρότερα κομμάτια. Γιαννάκης Παναγιώτης

D. Το απορρυπαντικό ανοίγει τα μυκήλια τα οποία περιέχουν DNA. Γιαννάκης Παναγιώτης

Γιαννάκης Παναγιώτης

Γιαννάκης Παναγιώτης

Γιαννάκης Παναγιώτης

E. Η σόδα ανεβάζει το pH διότι το DNA είναι σταθερό σε Ph 8 E. . Η σόδα ανεβάζει το pH διότι το DNA είναι σταθερό σε Ph 8. Το Ph του νερού είναι 6 λόγω του διαλυμένου CO2, και λόγω της οξύτητας του σπάει τους φωσφοδιεστερικούς δεσμούς. Επίσης επιδρά στα φορτία των ιστονών κ’ έτσι αποδεσμεύεται το DNA απ’ τις ιστόνες χωρίς βέβαια να μετουσιώνονται. Γιαννάκης Παναγιώτης

G. Στην υδατική φάση λόγω του ότι το νερό είναι διπολική ένωση τα μόρια του DNA είναι διαλυμένα, δεδομένου ότι οι φωσφοδιεστερικοί δεσμοί είναι υδρόφιλοι. Η αλκοόλη αφυδατώνει τα μόρια του DNA. Έτσι συσσωματώνονται και μπορούμε να τα δούμε σαν λεπτά μπερδεμένα ινίδια. Γιαννάκης Παναγιώτης

H πεψίνη μετουσιώνει τις ιστόνες. Αντί ΕDTA, θερμαίνουμε σε υδατόλουτρο 60oC διότι απενεργοποιούμε τις δεοξυριβονουκλεάσες που καταλύουν τους φωσφοδιεστερικούς δεσμούς. H πεψίνη μετουσιώνει τις ιστόνες. η παγωμένη μεθυλική αλκοόλη απλώς επιταχύνει την διαδικασία καθίζησης. Αντ’ αυτής μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ισοπροπυλική αλκοόλη η οποία επιταχύνει την διαδικασία ακόμα και σε θερμοκρασία δωματίου. Γιαννάκης Παναγιώτης

Βιβλιογραφία: εργαστηριακός οδηγός Γ΄ Λυκείου θετικ. Κατευθ. utah.edu/units/activities/extraction/enzyme.cfm http://www.science-projects.com/onionDNA.htm w.woodrow.org/teachers/bi/1993/isolation2.html http://www.quarks.de/dyn/8877.phtml Γιαννάκης Παναγιώτης

(ασβεστόνερο με φαινολοφλαλεΐνη) C6H12O6 2CH3CH2OH + 2CO2 CO2 + Ca(OH)2 CaCO3 (Αποχρωματισμός φαινολοφθαλεΐνης)

Τ Ε Λ Ο Σ Γιαννάκης Παναγιώτης