ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια παρουσίαση του Π.ΑΡΦΑΝΗ,για την Α! ΕΠΑΛ 2011,v.01
Advertisements

Χημεία Α΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Κατασκευή Απλών Πυροτεχνημάτων
ΑΛΑΤΑ Άλατα ονομάζονται οι ιοντικές ενώσεις οι οποίες έχουν γενικό τύπο: ΜyAx Όπου: Μχ+ :κατιόν μετάλλου( Να+ , Ca2+ ,….) ή θετικό πολυατομικό ιόν (ΝΗ4+)
ΟΞΕΑ Μαρίνα Κουτσού.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη. 1 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη 2 Ανίχνευση λιπών, πρωτεϊνών και αμύλου.
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΡΙΘΜΟΙ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ
ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. Click board to change its colour.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου (κατεύθυνσης) Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ, pH. ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΞΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ
Οξέα οξύ (ετυμολογικά): οτιδήποτε είναι μυτερό, αιχμηρό
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο Στοιχειομετρική αναλογία
∆είκτες Πρωτολυτικοί ή ηλεκτρολυτικοί δείκτες είναι ουσίες των οποίων το χρώμα αλλάζει ανάλογα με το pH του διαλύματος στο οποίο προστίθενται. Οι δείκτες.
ΧΗΜΕΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρασκευή σαπουνιού
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Α΄ Λυκείου Πυροχημική Ανίχνευση Μετάλλων.
ΣΧ. ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία Φυσικός.
Μaθημα 1ο ΕισαγωγικeΣ ΕννοιεΣ ΧημεΙαΣ
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Χλωριούχο νάτριο Κοινό ή μαγειρικό αλάτι NaCl. HClNaOHH + Cl - Na + OH - H + Cl - Na + Cl - Η2ΟΗ2Ο Η + + Cl - + Na + + OH - → Na + + Cl - + H 2 O ΟΞΥΒΑΣΗΑΛΑΤΙΝΕΡΟ.
Επίδραση οξέων σε μέταλλα
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Επιμέλεια: Αρίστη Παραδείση
Τα άλατα.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη (Υπεύθυνη 1ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου)
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης B΄ Τάξη Λυκείου B΄ Τάξη Λυκείου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Άσκηση 7 Εργαστηριακού οδηγού.
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄Λυκείου Πυροχημική Ανίχνευση Μετάλλων Κατασκευή & Επίδειξη απλών Πυροτεχνημάτων Λογισμικό VLAB Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας.
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΗΛΙΑ 8ο ΕΞΑΜΗΝΟ Α.Μ : Z15880 ΑΦΠ ΚΑΙ ΓΜ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ- Γ.Π.Α 9 ΙΟΥΛΙΟΥ-31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012.
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
Α-Β + Γ-Δ  Γ-Β + Α-Δ. Οι αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης γίνονται ανάμεσα σε ηλεκτρολύτες με ανταλλαγή ιόντων (συνήθως μέσα σε υδατικά διαλύματα).
Στις αντιδράσεις απλής αντικατάστασης ένα στοιχείο που βρίσκεται σε ελεύθερη κατάσταση αντικαθιστά ένα άλλο στοιχείο που βρίσκεται σε μία ένωσή του. Έτσι,
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΙΔΗΡΟΥ - ΧΑΛΚΟΥ
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ
Διαχωρισμός μειγμάτων
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ.
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄Λυκείου
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΔΕΙΚΤΕΣ Πρόκειται για ασθενείς ηλεκτρολύτες (οργανικά οξέα ή βάσεις) με χαρακτηριστική ιδιότητα το διαφορετικό χρώμα αδιαστάτων μορίων και χαρακτηριστικών.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
Βρισκόμαστε σ’ ένα σχολικό εργαστήριο, όπου ο δάσκαλος της Χημείας μιλά για το Ουράνιο (U), μετά από απορία κάποιου μαθητή του. Είχε προηγηθεί το μάθημα.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Δείκτες Επιμέλεια : Αλεξόπουλος Παναγιώτης, Χημικός, Συνεργάτης ΕΚΦΕ Ηλιούπολης.
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
מבוא לכימיה שיעור מס' 8 h.m..
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ Επιμέλεια: Αλέξης Θανασούλιας Χημικός

Πίνακας με τα χαρακτηριστικά χρώματα ορισμένων μετάλλων που ανιχνεύονται πειραματικά ΙΟΝ ΧΡΩΜΑ ΦΛΟΓΑΣ Λίθιο, Li+ Νάτριο, Na+ Κάλιο, K+ Ασβέστιο, Ca2+ Βάριο, Ba2+ Στρόντιο, Sr2+ Χαλκός, Cu2+ Μαγγάνιο, Mn2+ Μόλυβδος, Pb2+ Κόκκινο Έντονο κίτρινο Ιώδες Κεραμιδί Πρασινοκίτρινο Βυσσινί Γαλαζοπράσινο Πράσινο γαλάζιο

ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Για την εκτέλεση του πειράματος απαιτούνται: 1. Ένα σύρμα χρωμονικελίνης 5cm. 2. Μία ύαλος ωρολογίου. 3. Διάλυμα HCl 2Μ. 4. Μία σειρά από στερεά άλατα που θα εξεταστούν. K2CO3 , Na2SO4 ,, SrCO3 , BaCO3 , Na2SO4, CuSO4, CaCl2 Τα άλατα υπάρχουν στο βαλιτσάκι για τη μελέτη φασμάτων εκπομπής και απορρόφησης. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικά άλατα ή διαλύματα των αλάτων.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ 1. Αρχικά καθαρίζεται το σύρμα χρωμονικελίνης βουτώντας το στο HCl, μικρή ποσότητα του οποίου έχει τοποθετηθεί στην ύαλο ωρολογίου. Η δοκιμασία αυτή επαναλαμβάνεται μετά από κάθε διαδικασία. Αν διαθέτουμε αρκετά συρματάκια, χρησιμοποιούμε ένα για κάθε δοκιμασία και στο τέλος κόβουμε την άκρη (δεν χρειάζεται το οξύ). 2. Φέρεται η άκρη του σύρματος στη φλόγα και πυρώνεται. 3. Η πυρακτωμένη άκρη βυθίζεται στο στερεό δείγμα και φέρεται πάλι στη φλόγα. Επιβεβαιώνεται η σχέση φύσεως ιόντος και χρώματος φλόγας.

Li Na K Ca Sr Ba

K Na

Sr Ca

Cu Ba

Παρατηρήσεις Αν η ουσία είναι σε διάλυμα, βυθίζουμε την άκρη του σύρματος στο διάλυμα. Πλησιάζουμε την άκρη του σύρματος κοντά στη φλόγα ώστε να εξατμιστεί ο διαλύτης και μετά βάζουμε το σύρμα μέσα στη φλόγα. Μία ιδέα είναι να βάλουμε μία ποσότητα διαλύματος σ’ ένα άδειο δοχείο σπρέυ και να ψεκάσουμε μ’ αυτό τη φλόγα.