Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας
Advertisements

8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
Απορρίμματα Μαρία Σαρίδου Δ’4.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
Ολοκληρωμένη Διαχείριση στερεών αποβλήτων στην Αττική
Διαχείριση απορριμμάτων
3Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «RRR TA ΑΠΟRRRΙΜΜΑΤΑ»
Επιμελήτρια : Μάγδα Δαστερίδου
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Ανακύκλωση χαρτιού.
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Ακολουθούμε απλές συμβουλές
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
«Tα σκουπίδια μας Δεν είναι σκουπίδια»
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
12/ΘΕΣΙΟ Μ/ΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΧΙΝΟΥ
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Τι είναι η κομποστοποίηση Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!!!
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Η Ανακύκλωση στη σχολική μας μονάδα Α’ τάξη Ομάδα 5 ης Ερευνητικής Εργασίας.
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 4ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Συνέπειες των απορριμμάτων για το περιβάλλον.
Η Ανακύκλωση Ά Λυκείου Καστελίου Σπύρος Πετράκης
ΑΘΗΝΑ ΣΩΠΑΣΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΚΑΙ Δ2
Θέλεις να μάθεις τι είναι η ανακύκλωση; ΜΠΑΡΤΖΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

Ανακύκλωση χαρτιού Δέσποινα Φραντζέσκου.
Ανακύκλωση Χαρτιού Στυλιάνα Ζυμαρά.
9 Ο Δ ΗΜΟΤΙΚΟ Σ ΧΟΛΕΙΟ Κ ΑΣΤΟΡΙΑΣ Δ΄ΤΑΞΗ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ Α ΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Ε ΥΤΥΧΙΑ ΡΑΤΣΟΣ Ν ΙΚΟΛΑΟΣ.
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
Ιδέες για πιο… Οικολογικά Χριστούγεννα
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
Save the world Η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα Τελευταία ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης χειρότερη θέση στον τομέα της ανακύκλωσης έχει η Τσεχία αλλά και.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ
Διαχείριση απορριμμάτων Ανακύκλωση
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τα χαρτιά, τα γυαλιά, τα μέταλλα δεν είναι σκουπίδια
Ρύπανση από ανθρωπογενείς παράγοντες Γ.Ε.Λ. Νιγρίτας
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και η ωφελιμότητά της.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται μια συσκευή.
Ανακύκλωση Απορριμμάτων ‘Τα άχρηστα-Χρήσιμα’
 Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης.
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν.
Φύση και άνθρωπος – έννοιες αλληλένδετες!. Τα εργοστάσια, είναι ο κυριότερος παράγοντας στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Τα διάφορα βιομηχανικά απόβλητα.
Θ’ Δημοτικό Σχολείο Καψάλου (Κ.Β’) Μια παρουσίαση για τη περιβαλλοντική δράση του σχολείου μας κατά τη σχολική χρονιά
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΖΙΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΦΙΛΙΑ.
Μαρία Μάρκου ΔΊ Το περιβάλλον, [ αέρας, νερό, έδαφος ] είναι ο χώρος που ζούμε.Πολλές δραστηριότητες μας το ρυπαίνουν. Σημαντική ρύπανση του περιβάλλοντος.
ΉΧΩΜΑΤΕΡΕΣΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΔΟΥΛΑΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Τουρισμός: Διαχείριση ΑΣΑ & Ξενοδοχεία Μηδενικών Αποβλήτων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΠΑΣΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
Όλγα Χρυσοστόμου Χρυστάλλα Παναγίδη Σοφία Ελιώτη Εβελίνα Καραγιάνη
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΑΝΔΡΟΥ ΜΑΡΙΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΑΝΤΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΥ ΣΤ΄1
Ανακύκλωση Γυαλιού ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤ’1 Αίας Ζαννέττος
Ιωάννα, Αγγελική, Ειρήνη
Από την θεωρία στην πράξη
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ & ΓΙΩΡΓΟΣ.
Η εμπειρία της Ανακύκλωσης στο Νησί της Χίου
Θέμα: Διαχείριση απορριμμάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μην απορρίπτεις…. τα απορρίμματα Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Σχολ. Έτος 2008-2009

Επιλέξαμε το θέμα αυτό γιατί: ενδιαφερόμαστε για το φυσικό περιβάλλον μας προβληματίζει ο τεράστιος όγκος των σκουπιδιών, που παράγουμε ακούσαμε για την ανακύκλωση και ενδιαφερθήκαμε να μάθουμε περισσότερα θέλουμε να κάνουμε τον αυριανό κόσμο καλύτερο

Μάθαμε ότι Η φύση δεν παράγει απορρίμματα. Στα φυσικά οικοσυστήματα, αυτό που θεωρείται απόβλητο από ένα οργανισμό, αποτελεί χρήσιμη πρώτη ύλη για κάποιον άλλο.

Και ότι … Ο παραδοσιακός τρόπος ζωής, κυρίως στις αγροτικές οικογένειες, εναρμονισμένος με την φύση και εξαρτώμενος από αυτήν, ακολουθούσε το παράδειγμα της, παράγοντας από μηδενικά έως ελάχιστα απορρίμματα.

Όμως …σήμερα Ο άνθρωπος έχει δημιουργήσει πολλές ουσίες και υλικά που δεν υπήρχαν στη φύση π.χ. πλαστικά Παίρνουμε αλόγιστα συνεχώς πρώτες ύλες από την φύση Παράγουμε τόσα πολλά απορρίμματα που η φύση δεν μπορεί να αφομοιώσει, με αποτέλεσμα τη συσσώρευση τεράστιων όγκων σκουπιδιών που αποτελούν πλέον ένα μεγάλο πρόβλημα

Σύμφωνα με την οδηγία –πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σύμφωνα με την οδηγία –πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Οι μέθοδοι διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων ιεραρχούνται ως εξής: ΜΕΙΩΣΗ και ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ των απορριμμάτων ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΥΣΗ ως έσχατη λύση

Μελετήσαμε συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων σύμφωνα με τις παραπάνω αρχές

Και ενδιαφερθήκαμε για τα ανακυκλώσιμα υλικά

Το γυαλί έχει τη μοναδική διπλή ιδιότητα : Το γυαλί έχει τη μοναδική διπλή ιδιότητα : μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές για τη συσκευασία ενός προϊόντος να ανακυκλωθεί –αν φθαρεί ή σπάσει- απεριόριστες φορές θα μπορούσαμε να μηδενίσουμε τα απορρίμματα συσκευασίας από γυαλί γενικεύοντας την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των γυάλινων δοχείων.

Το χαρτί είναι μέρος της καθημερινής μας ζωής! από την ανακύκλωση του -Σώζονται δέντρα -Απαιτείται περίπου η μισή ενέργεια και κατανάλωση νερού -Δημιουργείται 70% λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση -Μειώνονται τα απορρίμματα -Δημιουργούνται 5πλάσιες θέσεις εργασίας.

Το αλουμίνιο χαρακτηρίζεται σαν το «πράσινο» μέταλλο διατηρεί ακέραια τα χαρακτηριστικά του μετά την ανακύκλωση χωρίς ποιοτική υποβάθμιση η ανακύκλωση του χρειάζεται μόνο το 5% της ενέργειας της πρωτογενούς παραγωγής

Τα οργανικά απορρίμματα Μετατρέπονται σε καθαρό και φυσικό χώμα με την Κομποστοποίηση Πολύ εύκολα στην αυλή μας ή στο μπαλκόνι μας. Μειώνονται τα οικιακά απορρίμματα μας κατά 35% περίπου.

ΤΟΞΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ Μόνη λύση η ανακύκλωση ΤΟΞΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ     αν θαφτούν στη γη μολύνουν το χώμα και τα υπόγεια νερά    αν καούν γεμίζουν με τοξικά αέρια τον αέρα που αναπνέουμε Μόνη λύση η ανακύκλωση

Επισκεφθήκαμε τα ΧΥΤΗΡΙΑ ΛΕΣΒΟΥ Επισκεφθήκαμε τα ΧΥΤΗΡΙΑ ΛΕΣΒΟΥ

Είδαμε πολλά….. και καταλάβαμε

Εντυπωσιαστήκαμε από τις δημιουργίες του κ. Γ. Κατσαρού. Εντυπωσιαστήκαμε από τις δημιουργίες του κ. Γ. Κατσαρού.

Με αφορμή την ανακύκλωση και στόχο την τέχνη!

Πήραμε συνέντευξη από τον Δήμαρχο Μυτιλήνης Ενδιαφερθήκαμε… για τα σχέδια της Δημοτικής αρχής της πόλης μας σχετικά με την ανακύκλωση Πήραμε συνέντευξη από τον Δήμαρχο Μυτιλήνης

Τοποθετήσαμε κάδους ανακύκλωσης στο σχολείο μας Τοποθετήσαμε κάδους ανακύκλωσης στο σχολείο μας

Φτιάξαμε ανακυκλωμένο χαρτί

Και μας άρεσε ….

Τέλος αποφασίσαμε να εκδώσουμε ένα περιοδικό

Δεν ήταν εύκολο αλλά τα καταφέραμε

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα για την βοήθειά τους στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος: Τον κ. Κώστα Χαλβαδάκη - Αναπληρωτή Καθηγητή Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για το υλικό που μας παρείχε. Τον κ. Γιώργο Παλαμουτσή, ιδιοκτήτη των Χυτηρίων Λέσβου για την ξενάγηση στον χώρο. Τον κ. Γιώργο Κατσαρό για την φιλοξενία του και τα δώρα που μας έδωσε. Τον Δήμαρχο Μυτιλήνης κ. Νάσο Γιακαλή για την συνέντευξη που μας παραχώρησε. Τον Δ/ντη του σχολείου μας κ. Αλέξανδρο Κουτσαντώνη για την βοήθεια του στην έκδοση του περιοδικού. Και τέλος τον Υπεύθυνο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του νομού μας κ. Αλέκο Κιουρέλλη για την πολύτιμη συνεργασία του σε όλες τις φάσεις του προγράμματος μας. Και όλα τα παιδιά του σχολείου μας που βοήθησαν.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν οι μαθητές: Στρατούλα Ντούγια, Γ2 Σοφία Σάββα, Γ2 Ειρήνη Χαβρανλή, Γ2 Άρτεμης Χατζηαργυρίου, Γ2 Πηνελόπη Φωτίου, Γ2 Λία Ευαγγελέλλη, Β1 Ελένη Κυλίτση, Β2 Στρατής Κυλίτσης, Β2 Λευτέρης Μολυβιάτης, Β2 Μαρία Σάββα, Β2 Δέσποινα Σπανού, Β2 Γιώργος Τσιρτσιλιός, Β2 Κυριακή Χατζηβασιλείου, Β2 Νεφέλλη Σβορώνου, Α1 Άννα Μυρογιάννη, Α2 Χριστίνα Χαμχούμη, Α2 Kαι οι καθηγητές : Ραλλού Σπανέλλη και Μιχάλης Κλάβας