ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Επιθετικότητα και Προ-κοινωνική Συμπεριφορά
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
TROLL GAMERS ΘΕΜΑ: Ο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ε4 ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
σχολικοσ εκφοβισμοσ - επιθετικοτητα
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΥΡΙΑΖΗ

Σκοπός Τι ακριβώς είναι οι διαταραχές εξωτερίκευσης; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των παιδιών με τέτοιες διαταραχές; Ποια η συμπτωματολογία; Ποια τα πιθανά αίτια; Πώς μπορώ να παρέμβω;

Διαταραχές εξωτερίκευσης Εξαιρετικά ενοχλητικές για τους άλλους. Πολύ εμφανείς, σκληρές, επιθετικές συμπεριφορές. Συχνά έχουν μορφή σωματικής και λεκτικής βίας.

Επιθετικότητα Η φυσιολογική αναπτυξιακή πορεία για την επιθετική συμπεριφορά φτάνει στην κορύφωσή της κοντά στην ηλικία των 2 ετών. Έπειτα ακολουθεί η σταδιακή μείωσή της (συντελεστική επιθετικότητα) Σε ορισμένα παιδιά η επιθετικότητα αποτελεί σταθερό χαρακτηριστικό (εχθρική επιθετικότητα)

Χαρακτηριστικά παιδιών με προβλήματα εξωτερίκευσης Παιδιά με: Αυξημένη επιθετικότητα Έλλειψη αυτοελέγχου Υψηλή συναισθηματικότητα Χαμηλή ρύθμιση συναισθήματος Χαμηλή κοινωνική προσαρμογή χωρίς αναστολές

DSM-IV-TR

Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή Πρώτη εμφάνιση (συνήθως 4-8 ετών) Κυρίως αρσενικό σπορ Συχνά εξελίσσεται σε διαταραχή διαγωγής Συννοσυρότητα: διαταραχές διαγωγής, μαθησιακές δυσκολίες και ΔΕΠ-Υ ΕΠΔ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΔΙΑΓΩΓΗΣ

Συμπτώματα, DSM-IV-TR : ΕΠΔ Συμπτώματα, DSM-IV-TR : Χάνει την ψυχραιμία του Λογομαχεί με τους ενήλικες Είναι προκλητικό, αρνείται να συμμορφωθεί με συστάσεις Σκόπιμα ενοχλητικό Κατηγορεί τους άλλους για λάθη ή προβλήματα Εύθικτο και ευερέθιστο Μνησίκακο Μοχθηρό και εκδικητικό Πέραν του ενός πλαισίου Πέραν του εξαμήνου 4 από τα 8 ΕΠΔ

Διαταραχή διαγωγής Πράξεις επιθετικότητας προς άλλους και ζώα (7) Καταστροφή ιδιοκτησίας(2) Απάτη ή κλοπή(3) Παράβαση κανόνων(3) Πέραν του ενός πλαισίου Πέραν του ενός έτους 3 από τα 15 Διαταραχή διαγωγής Έναρξη πριν τα 13

Προφίλ παιδιού με ΕΠΔ ή ΔΔ Επιμονή, εχθρότητα, πρόκληση, ανυπακοή, άρνηση σε πρόσωπα εξουσίας, λίγες τύψεις, απουσία ενσυναίσθησης, αδιαφορία για τα συναισθήματα των άλλων, χαμηλή ή διογκωμένη αυτοεκτίμηση, ριψοκίνδυνες συμπεριφορές, προκατειλημμένη τάση να βλέπουν εχθρικές προθέσεις, επιρρίπτουν την ευθύνη σε άλλον, ελάχιστες κοινωνικές σχέσεις

Χαρακτηριστικά οικογένειας Κατάθλιψη προσώπου φροντίδας Στρες Χαμηλό κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο Έλλειψη ευαισθησίας προσώπου φροντίδας Χαμηλή ποιότητα φροντίδας Κακές γονικές πρακτικές Ανασφαλής προσκόλληση

Παρέμβαση - Αντιμετώπιση Έγκαιρη ανίχνευση: παραπομπή – αξιολόγηση από εκπαιδευτικό ψυχολόγο ή βοήθεια από την ομάδα άμεσης παρέμβασης Εκπαίδευση γονέων (σχολή γονέων- διαλέξεις) Γνωστικές θεραπευτικές παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολικής τάξης Γνωστικές θεραπευτικές παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Επίπεδο τάξης – σχολικής μονάδας Στοχευμένη παρέμβαση Στόχοι: Διαχείριση συναισθημάτων και αποφυγή συγκρούσεων Ανάπτυξη αυτοσυγκράτησης-αυτορύθμισης Καλλιέργεια ενσυναίσθησης Αποδοχή της διαφορετικότητας των άλλων και ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας. Ανάπτυξη αυτογνωσίας Αντικειμενική αιτιακή απόδοση

Πρακτικές εφαρμογές σε επίπεδο σχολικής τάξης Ενίσχυση αυτοεικόνας μαθητή (μικρά επιτεύξιμα έργα, θετικά σχόλια, ανάθεση ευθυνών) Δημιουργία κουτιού παραπόνων Εξάσκηση των παιδιών σε τέτοια ζητήματα, μέσα από εικονικά σενάρια (αγωγή ζωής, γλώσσα, θρησκευτικά) τα οποία εμπλέκουν προβληματική επιθετική συμπεριφορά Δραστηριότητες: ζητώ από τα παιδιά να συνεχίσουν ή να αλλάξουν την ιστορία, να πάρουν ρόλο κριτή, να περιγράψουν τα συναισθήματα των ηρώων, να εντοπίζουν τη μεροληπτική σκέψη του ήρωα και να δώσουν παραδείγματα θετικότερης σκέψης Πρακτικές εφαρμογές σε επίπεδο σχολικής τάξης

Παιχνίδι ρόλων (έμμεσα καλλιεργώ την ενσυναίσθηση) Εφαρμογή σχετικής ενότητας (καλοί τρόποι, διαφορετικότητα, διαπολιτισμικότητα, εθελοντισμός, σχολικός εκφοβισμός) Καλλιέργεια ηθικού συλλογισμού μέσω ηθικών διλημμάτων

Ο σκαντζόχοιρος και οι τυφλοπόντικες Άρχισε να χειμωνιάζει για τα καλά και ένας σκαντζόχοιρος έψαχνε κάπου να μείνει. Βρήκε την πιο επιθυμητή φωλιά αλλά σύντομα κατάλαβε ότι στη φωλιά αυτή, κατοικούσε μια οικογένεια από τυφλοπόντικες. "Σας ενοχλεί να μοιραστώ μαζί σας, το σπιτικό σας για το χειμώνα"; ρώτησε ο σκαντζόχοιρος. Οι γενναιόδωροι τυφλοπόντικες συμφώνησαν και άφησαν τον σκαντζόχοιρο να περάσει μέσα. Η φωλιά όμως ήταν μικρή και κάθε φορά που οι τυφλοπόντικες μετακινούνταν, γδέρνονταν από τα αγκάθια του σκαντζόχοιρου. Οι τυφλοπόντικες άντεξαν αυτή την κατάσταση, όσο μπορούσαν. Στο τέλος όμως βρήκαν το θάρρος και πλησίασαν τον επισκέπτη τους. "Σε παρακαλούμε πολύ να φύγεις", είπαν, "και άσε να έχουμε ολόκληρο το σπίτι για μας". "Ωχ, όχι," είπε ο σκαντζόχοιρος, " ο χώρος αυτός μου ταιριάζει πολύ". 1.Τι νομίζεις ότι πρέπει να κάνουν οι τυφλοπόντικες για να λύσουν το πρόβλημά τους; 2.Τι άλλο θα μπορούσαν να κάνουν; 3.Ποια είναι για σένα η καλύτερη λύση;

Πρακτικές εφαρμογές σε επίπεδο σχολικής τάξης Προβολή μικρών κλιπ που δίνουν μαθήματα ζωής (παραολυμπιακοί αγώνες) Επισκέψεις σε διάφορα ιδρύματα Συνεντεύξεις από εθελοντές Εφαρμογή του θεσμού “η κοινωνία της τάξης”(15 λεπτά στο τέλος της ημέρας) Τήρηση ημερολογίου (καταγραφή περιστατικών όπου εμπλέκεται ο συγκεκριμένος μαθητής με στοιχεία) Επιδίωξη γονεϊκής εμπλοκής (τακτική επικοινωνία, ενημέρωση, υπογραφή ημερολογίου στην παρουσία της διεύθυνσης)

Αντιμετώπιση- παρέμβαση σε επίπεδο σχολικής μονάδας Προβολή κινουμένων σχεδίων με «ευαίσθητα» θέματα όπως σχολικός εκφοβισμός, διαφορετικότητα, η ζωή ενός μετανάστη μαθητή π.χ. «The ant Bully», «Happy Feet» Εισηγήσεις- διαλέξεις ειδικών προς τους εκπαιδευτικούς ή προς τους μαθητές Σύσταση σχεδίου δράσης που να αφορά την παιδική παραβατικότητα και να εξασφαλίζει τη συλλογική αλλά και την κοινή αντιμετώπιση των περιστατικών από τα μέλη της σχολικής μονάδας 20λεπτη εβδομαδιαία «Συμβουλευτική» παιδιών (έκφραση συναισθημάτων, αναστοχασμός πράξεων, στροφή της μεροληπτικής σκέψης προς την αντικειμενική σκέψη, εξακρίβωση στοιχείων) αποδοχή μαθητή- ευκαιρίες ανάπτυξης δεσμού και θετικής αυτοεικόνας

Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας!!!