ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ/ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ/ BULLYING

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Ο φόβος των περισσοτέρων μαθητών
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Τι ΕΙναι η βια;. Τι ΕΙναι η βια; Που ςυμβαινει; Σχολείο Σπίτι Δουλειά Ανάμεσα σε διαφορετικά κράτη Άνθρωποι σε επαφή με διαφορετική δύναμή.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Βαλεντίνα Μιχαήλ Στ’1.
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΤΕΛΛΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΣΤ ΄1. Θ ύμα Θ ύτης Θ εατής.
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Σχολικός εκφοβισμός.
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ l ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ “ The Silence of home fear” ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΝΤΑΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΙΓΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ.
Ο Χ Ι στον Μουσαβερές ΚώσταςΤσαρούχας Γιάννης. Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς bullying είναι το φαινόμενο όπου μαθητές ασκούν βία και προκαλούν.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
Εκφοβισμός στα σχολεία
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Καθηγήτρια: Κα Μ.Ζάχου Μαθητής: Νίκος Γονιδάκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ/ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ/ BULLYING ;;;

Tί είναι;;; Διάφορες μορφές επιθετικής συμπεριφοράς που ασκεί ένα ή και περισσότερα παιδιά σε βάρος ενός ή περισσότερων παιδιών σκόπιμα και συστηματικά.

Η σχολική βία μπορεί να είναι σωματική

λεκτική

ή μη λεκτική,

έχει όμως πάντα ψυχολογικό αντίκτυπο.

ΠΟΥ;;; Μακριά από δασκάλους και καθηγητές Στην αυλή Στην τάξη Στις τουαλέτες Στους διαδρόμους του σχολείου Στη διαδρομή από και προς το σχολείο

ΠΟΤΕ;;; Ξεκινά από το νηπιαγωγείο Εντείνεται στην ηλικία των 11-15 15 και άνω: μειώνονται τα περιστατικά, αλλά και η συμπόνια των συμμαθητών και η διάθεση παρέμβασης

ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Η συνεχής κοροϊδία, η καζούρα, οι γκριμάτσες και τα καψώνια

Οι κλωτσιές, οι τρικλοποδιές, οι σπρωξιές, τα χτυπήματα, το φτύσιμο, μαλλιοτράβηγμα, δάγκωμα ή οποιασδήποτε άλλης μορφής σωματική επίθεση

Η σωματική επαφή σε σημεία που καλύπτει ένα μαγιό

Η αρπαγή, απόκρυψη ή καταστροφή των πραγμάτων

Οι απειλές και ο εκβιασμός, ο εκφοβισμός

Η στέρηση φίλων, η απομόνωση και ο αποκλεισμός

Η διάδοση φημών, οι συκοφαντίες και η αποκάλυψη μυστικών

Ρατσιστικές, μεροληπτικές δηλώσεις και συμπεριφορές που αφορούν, την προέλευση, το παρουσιαστικό, τη σεξουαλική τοποθέτηση, τη δυσκολία, την ιδιαιτερότητα, την ασθένεια του άλλου

Τα κακοήθη μηνύματα ή οι σιωπηλές κλήσεις κινητού

Η φωτογράφηση ή μαγνητοσκόπηση χωρίς συγκατάθεση Η φωτογράφηση ή μαγνητοσκόπηση χωρίς συγκατάθεση. Η τοποθέτηση στο διαδίκτυο υλικού και κειμένων που αφορούν κάποιον χωρίς συγκατάθεση

Ευάλωτα Παιδιά Οποιοδήποτε παιδί μπορεί να πέσει θύμα ομάδας ή μεμονωμένων παιδιών που ασκούν βία στο σχολείο, όμως αυτά που είναι περισσότερο ευάλωτα είναι όσα διαφέρουν απ’ την ομάδα λόγω: Εμφάνισης, (βάρος, χρώμα μαλλιών, μυωπίας, ύψος, κοκ)

Τρόπου ομιλίας, χαρακτηριστικών ή καταγωγής, θρησκείας κοκ Οικογενειακής κατάστασης (διαζύγιο, μονογονεϊκή οικογένεια) Της μη κοινωνικότητάς τους ή “μαζεμένης”, ντροπαλής συμπεριφοράς Της καλής ή της κακής απόδοσής τους στο σχολείο

Της δημοτικότητάς τους και το ωραίο τους παρουσιαστικό Της ιδιαίτερης ικανότητας ή δυσκολίας (Για παράδειγμα: σύνδρομο Aσπεργκερ, Δυσλεξία, ΔΕΠΠ, ιδιαίτερη έφεση στη μουσική, τα μαθηματικά, κοκ), Της αρρώστιας ή νοσηλείας τους

Μύθοι, παρερμηνείες και διαστρεβλώσεις Δεν έχει ποτέ … πλάκα (ένα αστείο είναι αστείο όταν όλοι το διασκεδάζουν) Δεν σε μαθαίνει «να αντέχεις» (χωρίς σοβαρά για τη μετέπειτα ζωή ψυχολογικά προβλήματα) Δεν το κάνουν μόνο τα αγόρια Δεν το κάνουν μόνο άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση Δεν το κάνουν μόνο «αδύναμοι μαθητές»

Δεν το κάνουν μόνο τα παιδιά από οικογένειες με προβληματικές καταστάσεις και υποβαθμισμένες περιοχές Δεν είναι κάτι το «φυσιολογικό» της ζωής των παιδιών (γιατί έτσι η ευθύνη πέφτει σε αυτά αντί στους ενήλικες που είναι υπεύθυνοι για την ψυχοκοινωνική τους εκπαίδευση και ανάπτυξη).

Το παιδί μάρτυρας σχολικής βίας Νιώθει τρομαγμένο, έχει ενοχές, φοβάται να αναφέρει το περιστατικό μη τυχόν εισπράξει αντίποινα, νιώθει ανήμπορο, αγχωμένο, λυπημένο

Μερικοί λόγοι που οδηγούν ένα παιδί να ασκεί Σχολική Βία Υπάρχει βία στο σπίτι, Υπάρχει δυστυχία, ή σύγκριση στο σπίτι Υπάρχει χαοτικό περιβάλλον, Εισπράττει αυταρχική ή άκαμπτη ανατροφή με σκληρή τιμωρία, Το αμελούν ή και δεν του θέτουν όρια Εισπράττει αγάπη αλλά όχι πειθαρχία και όρια Όταν το σχολικό περιβάλλον το επιτρέπει (αδιαφορία καθηγητών, κλίμα που δεν καλλιεργεί την αλληλεγγύη και τον αλληλοσεβασμό)

Φοβάται μη χάσει τα σκήπτρα του «δημοφιλούς και του ισχυρού παιδιού», Εξαναγκάζεται να ασκήσει ΣΒ από συμμαθητές του Έχει κάποια ιδιαιτερότητα που δυσχεραίνει τις διαπροσωπικές του σχέσεις (πχ Ασπεργκερ) Έχει ανάγκη ψυχολογικής ή ψυχιατρικής στήριξης

Το προφίλ του παιδιού που υφίσταται ΣΒ Το παιδί που υφίσταται ΣΒ, αντιμετωπίζει ένα φάσμα ψυχολογικών συγκρούσεων και συναισθημάτων, όπως: φόβο, άγχος, τύψεις, οργή, ζήλια, χαμηλή αυτοεκτίμηση γιατί δεν τα βγάζει πέρα με τη βία που του ασκείται. Σε επόμενο στάδιο νιώθει υπεύθυνο για τη βία που του ασκείται, κινδυνεύει από κατάθλιψη, αυτοκαταστροφικές πράξεις, αυτοκτονία.

Στο σχολείο Αποφεύγει τις τουαλέτες και δεν θέλει να βγει για διάλειμμα, Αργεί να έρθει ή δεν θέλει να έρθει ή δεν έρχεται σχολείο, Πέφτει η σχολική του απόδοση και παρουσιάζει μειωμένο ενδιαφέρον στα μαθήματα, Δεν θέλει να φαίνεται και να ακούγεται στην τάξη – παύει να συμμετέχει, στέκεται στο περιθώριο,

Το αφήνουν έξω από ομαδικές δραστηριότητες, Γελάνε ή το ειρωνεύονται όταν μιλάει, Χάνει ξαφνικά ή του καταστρέφονται βιβλία, τετράδια και μολύβια, Μοιάζει μοναχικό και απομονωμένο, Είναι χλωμό, μιλά άτονα, περπατά σκυφτό, αποφεύγει την οπτική επαφή, Δεν μπορεί να βρει τρόπο να λύσει το πρόβλημα του.

Στο σπίτι Το παιδί δεν θέλει να πάει σχολείο ή δεν θέλει να φύγει απ’ το σπίτι Γυρίζει σπίτι με σχισμένα ρούχα, κατεστραμμένα σχολικά είδη Βραδινή ενούρηση / αϋπνία / εφιάλτες / άγχος Ξεσπάσματα οργής, υπερευαισθησία, Μοιάζει κλεισμένο στον εαυτό του, αποτραβηγμένο

Τί κάνουμε;;;