«ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΑΝΤΑ ΣΑΡΑΝΤΑ 1)ΕΚΤΟΡΑΣ ΠΕΒΕΡΕΤΟΣ → ΑΡΘΟΥΡΟ 2)ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΑΝΤΗΣ → ΤΖΟΥΛΙΑΝΟ 3)ΑΝΝΑ ΣΤΑΒΑΡΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ:ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ!!!
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Ηλεκτρισμός-Μαγνητισμός
Σκεφτήκατε καμιά φορά σε τι διαφέρει η αστραπή από τον κεραυνό;
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
2. Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ 2.2.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
ΑΓΑΠΗ.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Charles Coulomb ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ (1736 – 1806)
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
richmond. k12. va. us/schools/thirteenacres/attraction3
Εργασία στην πληροφορική
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
1.3 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
1.5 ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΥΛΟΜΠ.
Τρόποι ηλέκτρισης ενός σώματος
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
Στατικός Ηλεκτρισμός Ι
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
(Μαθητές της Ε’ Τάξης) Δασκάλα Αναστασία Τσίλη Ε΄τάξη
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
2. Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ 2.3.
Φιλία.
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ 2. Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ 2.3. ΣΤΟΧΟΙ 1.Τι είναι ο στατικός ηλεκτρισμός. 2.Παραδείγματα όπου συναντούμε το στατικό ηλεκτρισμό. 3.Πώς να.
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Το παιχνίδι αποτελεί τη φυσική γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νεους στα ναρκωτικά ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Υφαντής Μιχάλης Υφαντής Μιχάλης Παναγιώτης Κουτσοπανάγος.
Ομάδα:τρελοί επιστήμονες
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Κεφάλαιο 5 ον ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ.
Στατικός ηλεκτρισμός και ηλεκτρικό ρεύμα
Ηλεκτρικό ρεύμα.
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΕΡΑΥΝΟΥ
Ηλεκτροστατικές Αλληλεπιδράσεις
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ Ο ηλεκτρισμός είναι ένας «γενικός» όρος περιλαμβάνει τα «ηλεκτρικά φαινόμενα», δηλαδή ένα σύνολο από φυσικά φαινόμενα που σχετίζονται με την.
Ηλεκτρομαγνητισμός Οι πρωταγωνιστές
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ- ατομο Μάθημα: Τεχνολογία Τμήμα: Γ΄2 Σχολική χρονιά: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής.
Επαναληπτικές ερωτήσεις Φυσικής
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ «Σήκω ψυχή μου δώσε ρεύμα…» Νίκη Μαματσή Φυσικός.
ΕΡΓΑΣΙΑ του: ΑΝΔΡΕΑ ΧΡΟΝΗ Γ4
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΑΝΤΑ ΣΑΡΑΝΤΑ 1)ΕΚΤΟΡΑΣ ΠΕΒΕΡΕΤΟΣ → ΑΡΘΟΥΡΟ 2)ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΑΝΤΗΣ → ΤΖΟΥΛΙΑΝΟ 3)ΑΝΝΑ ΣΤΑΒΑΡΗ → ΑΝΝΑ 4)ΣΟΦΙΑ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ → ΣΟΦΙΑ Κ ΤΑ ΚΟΥΖΟΥΛΑ ΚΑΙ ΜΠΑΛΑΛΑΙΚΕΣ 1)ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ → ΛΙΟ 2)ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ → ΑΑΑ 3)ΕΙΡΕΛΑ ΓΑΛΙΔΑΚΗ → ΠΑΙΠΕΡ GOLDEN EAGLES 1)ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΖΙΑΣ → ΕΖΕΛ 2)ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΔΕΤΣΗ → ΑΡΙΑΝΝΑ 3)ΠΕΤΡΟΣ ΓΙΩΡΓΑΛΑΣ → ΝΑΣΤΑΡ 2Χ2 1)ΝΙΚΟΣ ΒΛΑΙΚΟΣ → ΤΡΙΣΑΛΙ 2)ΑΝΝΑ ΖΑΝΚΟΒΙΤΣ → ΑΡΙΑΔΝΗ 3)ΣΟΦΙΑ ΜΠΟΥΓΑ → ΣΟΦΙΑ Μ 4)ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ → ΤΑΚΗΣ Α7Χ 1)ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ → ΜΑΤ 2)ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΟΒΟΥ → ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ 3)ΙΣΙΔΩΡΑ ΣΙΣΜΑΝΗ → ΙΣΙΔΩΡΑ 4)ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΑΚΟΣ → ΣΙΝΙΣΤΕΡ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΣΙΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΗΛΙΩΝΗ

Σκοπός της έρευνας Η έρευνα αυτή σχεδιάστηκε με σκοπό να αντιληφθούμε την έννοια του ηλεκτρικού φορτίου, τόσο ως όρο της φυσικής όσο και ως ρυθμιστικού παράγοντα διεργασιών και καταστάσεων της καθημερινής ζωής, κυρίως στον τομέα των ανθρωπίνων σχέσεων και της επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων.

Ερευνητικά ερωτήματα Τί είναι το ηλεκτρικό φορτίο και ποιες οι ιδιότητές του; Η έννοια ηλεκτρικό φορτίο και οι ιδιότητές του έχουν εφαρμογή και αποκτούν κάποιο νόημα στον τομέα των ανθρωπίνων σχέσεων και την ανθρώπινη επικοινωνία; Ο άνθρωπος φέρει επάνω του κάποιο ηλεκτρικό φοτρίο; Αυτό μεταφέρεται σε άλλους ανθρώπους ή αντικείμενα και πώς; Τί είναι ο «ηλεκτρισμός της ατμόσφαιρας» ως έννοια της φυσικής και ως κατάσταση της ανθρώπινης ζωής;

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ

Ματ και Πάιπερ Δύο εκδοχές

Το ηλεκτρικό φορτίο ως έννοια της φυσικής

Και λίγη ιστορία … Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν προσέξει κάποια μεμονωμένα ηλεκτρικά φαινόμενα. Πρώτος ο Θαλής ο Μιλήσιος (7ος π.χ αιώνας), παρατήρησε πως τρίβοντας το ήλεκτρο (κεχριμπάρι), αυτό αποκτούσε την ιδιότητα να έλκει διάφορα ελαφρά σώματα όπως χνούδι, κλωστές, φτερά.

Το ηλεκτρικό φορτίο όμως είναι η έννοια την οποία επινόησαν οι φυσικοί του 18 ου αιώνα για να περιγράψουν και να ερμηνεύσουν διάφορα φαινόμενα. H ιστορία του ηλεκτρισμού ξεκινά από τον William Gilbert ( ), γιατρό της βασίλισσας της Αγγλίας Ελισάβετ.

χρόνια αργότερα ο Benjamin Franklin ( ) ήταν ο πρώτος που υπέθεσε ότι υπάρχουν θετικά και αρνητικά ηλεκτρικά φορτία. Απέδειξε επίσης, ότι οι αστραπές προέρχονται από στατικό ηλεκτρισμό, πετώντας ένα χαρταετό κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας και κατασκεύασε ένα αλεξικέραυνο. Benjamin Franklin ( ), Η επινόηση του αλεξικέραυνου

Charles-Augustin de Coulomb ( ) Είχε την ιδέα, ότι το ηλεκτρικό φορτίο μπορεί να μετρηθεί. Αυτό έγινε πειραματικά, αφού κατασκεύασε τον «ζυγό στρέψης» και τελικά το 1785 διατύπωσε τον πρώτο πειραματικό νόμο του ηλεκτρισμού.

Φορτισμένες ανθρώπινες σχέσεις Το ηλεκτρικό «φορτίο» απαντάται σε πολλούς τομείς και αποτυπώνεται σε πολλές πτυχές της ανθρώπινης ζωής, έστω και μεταφορικά, και παίζει σημαντικότατο ρόλο στη ζωή των ανθρώπων, τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο π.χ: στον τομέα της ανθρώπινης επικοινωνίας στο χώρο της οικογένειας στο χώρο των φιλικών ή ερωτικών σχέσεων στον τομέα της πολιτικής στο χώρο της θρησκείας στο χώρο του αθλητισμού στο χώρο της βίας και της εγκληματικότητας

Φορτισμένη ατμόσφαιρα Όπως και στη Φυσική η φορτισμένη ή ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα προαπαιτεί ύπαρξη κατάλληλου ηλεκτρικού ή μαγνητικού πεδίου, προκειμένου να υπάρξουν επιταχύνσεις και συγκρούσεις των κατάλληλων αποθεμάτων που υπάρχουν μέσα σε αυτό, έτσι και σε συναισθηματικό επίπεδο, μια παρόμοια ατμόσφαιρα προϋποθέτει ύπαρξη συναισθηματικής έντασης ή φόρτισης, η οποία προκαλεί έκρηξη πρωτόγονων αντιδράσεων που δεν υπακούουν στη φωνή της λογικής, καταπιεσμένων συναισθημάτων (άγχος, φόβος, μίσος, φθόνος) και δημιουργεί συγκρούσεις και εντάσεις μεταξύ των ανθρώπων που βρίσκονται στο περιβάλλον αυτό.

Φορτισμένα αντικείμενα Τα αντικείμενα κατέχουν σημαντική θέση στη ζωή μας όσον αφορά την ψυχολογία και την ψυχική μας υγεία. Μεταφέρουμε σε αυτά καθημερινά με κάθε επαφή ή ακόμα και σκέψη ή βλέμμα όλη την εσωτερική μας ενέργεια, τα συναισθήματα, τα φορτισμένα συναισθήματα μας. Με αυτόν τον τρόπο τα κάνουμε μια για πάντα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Οι κοινωνικοί ψυχολόγοι έχουν διατυπώσει επανειλημμένως πως η κατοχή πραγμάτων και εν γένει υλικών αγαθών δεν μας καλυτερεύει απαραιτήτως τη ζωή, αλλά μας είναι άκρως αναγκαία για να ορίσουμε ποιοι πραγματικά είμαστε σε σχέση με τους άλλους, αλλά προπαντός με τον ίδιο μας τον εαυτό. Κατά συνέπεια, τα προσωπικά μας αντικείμενα μπορεί να λειτουργούν ως προεκτάσεις του εαυτού μας και να αντανακλούν την προσωπικότητα μας.

Ερευνητική μεθοδολογία-Η φύση της έρευνας έρευνα γραφείου: επισκόπηση βιβλιογραφίας ανάλυση περιεχομένου έρευνα πεδίου: πειράματα στο εργαστήριο Φυσικής προσωπικά δομήματα - εκπαιδευτικού δράματος εννοιακή οικοδόμηση συμμετοχική παρατήρηση. ποιοτική έρευνα

Ερευνητικά εργαλεία η μη δομημένη συμμετοχική παρατήρηση τα προσωπικά ημερολόγια (reflective journals) οι σημειώσεις κατά την ώρα της έρευνας (field notes) τα διάφορα ντοκουμέντα – υλικό η εργαστηριακή έρευνα αυτοσχεδιασμοί, γραπτό υλικό, φωτογραφίες, μουσική

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

Μία από τις πιο εντυπωσιακές εκδηλώσεις της ηλεκτρικής ενέργειας είναι ο κεραυνός και οι αστραπές. Κάθε κεραυνός απελευθερώνει τεράστια ενέργεια, ικανή να τροφοδοτήσει μια μικρή πόλη για έναν ολόκληρο χρόνο! Ο κεραυνός αρχίζει μέσα στα σύννεφα όπου τα σταγονίδια και οι παγοκρύσταλλοι συγκρούονται παράγοντας ηλεκτρικά φορτία. Τα θετικά φορτία μαζεύονται στην κορυφή του σύννεφου και τα αρνητικά στη βάση του. Κάποτε λοιπόν, ξεσπάει ένας σπινθήρας, δηλαδή μια ροή ηλεκτρονίων από τη βάση προς την κορυφή για να εξουδετερωθούν τα φορτία. Αυτές είναι οι διάχυτες αστραπές (φωτεινά ζιγκ-ζαγκ) που αναπτύσσονται όχι μέσα στα σύννεφα, αλλά ανάμεσα στα σύννεφα και το έδαφος, επειδή το έδαφος είναι ελαφρά φορτισμένο. Οι αστραπές ακολουθούν την συντομότερη δυνατή διαδρομή. Γι’ αυτό τα δέντρα και τα ψηλά κτίρια είναι τόσο τρωτά στους κεραυνούς. (Πηγή: Ανακαλύπτω την επιστήμη 1991, Dorling Kindersley για την ελληνική γλώσσα 1992-ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ)

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ

ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

Η ηλεκτροστατική μηχανή Whimshurst

Ηλέκτριση των σωμάτων Με τριβή Με επαφή Από απόσταση

Στην ερευνητική εργασία μας η Φυσική και η Θεατρική Αγωγή συνεργάστηκαν για να ερευνήσουμε πως επηρεάζει η επιστήμη την ζωή μας και πως το ηλεκτρικό φορτίο καθορίζει το περιβάλλον και την ψυχολογία μας, κι όλα αυτά στην καθημερινή μας ζωή. Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι για κάθε συναίσθημα που νιώθουμε π.χ. αμηχανία, στρες, μελαγχολία, χαρά ευθύνεται κάποιο ηλεκτρικό φορτίο είτε θετικό είτε αρνητικό που έχει εισβάλει μέσα μας; Και βέβαια! Κάνοντας κάποια «πειράματα» αποδείξαμε πως καθορίζεται η ψυχολογία μας από «φυσικά φαινόμενα» και πως συνδέεται άμεσα με αυτά.

Στην έρευνά μας παρατηρήσαμε ότι: Το «ηλεκτρικό» συναισθηματικό φορτίο επηρεάζει απόλυτα τις ανθρώπινες σχέσεις, αφού μεταβιβάζεται από τον έναν άνθρωπο στον άλλο και μεταβάλλει συνεχώς την ψυχολογική μας κατάσταση, δημιουργώντας εναλλαγή συναισθημάτων.

Πιο συγκεκριμένα Το άγχος, η βιασύνη, ο φόβος, ο κοινωνικός ή φυλετικός ρατσισμός, η εκμετάλλευση, η τεμπελιά, η αδιαφορία δημιούργησαν αρνητικό φορτίο.

Αντίθετα Η χαρά, η συντροφικότητα, η χαλαρότητα, ο ενθουσιασμός, η φιλία, το ενδιαφέρον, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η επικοινωνία ταυτίστηκαν με το θετικό φορτίο.

Τα όνειρα ή ακόμα και οι εφιάλτες, που βλέπουμε στον ύπνο μας πολλές φορές ακόμα και λίγα δευτερόλεπτα πριν ξυπνήσουμε, αποκτούν αρνητικό ή θετικό φορτίο ανάλογα με τα θέματα που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν στη ζωή μας.

Η ΤΑΒΕΡΝΑ

Στην ερευνητική μας εργασία καταλάβαμε ότι ποικίλα είναι τα αντικείμενα που για διάφορους λόγους και με διάφορους τρόπους «φορτίζονται» μέσα στην καθημερινότητα:

Ένα ιδιαίτερα φορτισμένο αντικείμενο ήταν η γέφυρα, που διέσχιζαν καθημερινά οι εργάτες, καθώς όλοι οι εργαζόμενοι συνήθιζαν να γράφουν πάνω της διάφορες προσωπικές τους σκέψεις και έμοιαζε σαν να μετέφερε όλο το ψυχολογικό φορτίο των εργαζομένων.

Άλλα φορτισμένα αντικείμενα ήταν: Οι ταυτότητες των εργαζομένων Τα φυλαχτά τους Οι μηχανές του εργοστασίου Το ρολόι Τα πληκτρολόγια Τα φαγητά Ο καφές Η πέτρα Τα χρήματα Η βενζίνη Η κιθάρα

Ο ΚΑΦΕΣ

Η ΛΗΣΤΕΙΑ Δύο εκδοχές

Στην εργασία μας εντοπίσαμε ότι: Η ατμόσφαιρα συχνά φορτίζεται λόγω έντονων σχέσεων, συναισθημάτων, αναμνήσεων ή συνειρμών είτε θετικά είτε αρνητικά. Τα «φορτία» μεταφέρονται μέσω της ατμόσφαιρας από τον έναν άνθρωπο στον άλλο. Αυτός είναι και ένας λόγος που μερικές φορές για παράδειγμα αισθανόμαστε άβολα σε παρέες, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένη αιτία.

Ακόμα οι άσχημες συνθήκες διαβίωσης, η έλλειψη συνεργασίας, οι συγκρούσεις μεταξύ των εργατών, η αδικία, η ανισότητα των δυο φύλων φάνηκε να μεταφέρουν αρνητικό φορτίο. Ενώ η συμπαράσταση, η αλληλοβοήθεια, η συμπόνια, η μετάνοια, οι ερωτικές σχέσεις, η μουσική δημιούργησαν θετικό κλίμα.

ΤΟ ΠΑΡΤΥ

Συμπεράσματα Καταλήξαμε στο συμπέρασμα, ότι κάθε είδους συναίσθημα, ή φιλική, ερωτική ή και συγγενική σχέση μεταξύ των ανθρώπων, τα αντικείμενα αλλά ακόμη και η ατμόσφαιρα στην οποία βρισκόμαστε παρουσιάζουν θετικό ή αρνητικό φορτίο. Όλο αυτό μπορεί να συμβεί: μέσα από την μεταφορά του φορτίου από έναν άνθρωπο σε έναν άλλον, από έναν άνθρωπο σε ένα αντικείμενο ή από έναν άνθρωπο ή περισσότερους ανθρώπους στην ατμόσφαιρα. Η μεταφορά αυτή επιτυγχάνεται μέσω της τριβής όπως με το άγγιγμα, μέσω της επαφής όπως με την αγκαλιά ή τη σεξουαλική επαφή αλλά και μέσω της απόστασης όπως με ένα χαμόγελο, μια χειρονομία, μια κουβέντα κ.α.

Απορίες - Ερωτήσεις