Ο φυσικοθεραπευτησ ωσ εκπαιδευτικοσ Ο φυσικοθεραπευτησ ωσ εκπαιδευτικοσ Movement Studies 2008-9 Γ. Κρεκούκιας MSc
Μαθησιακά Αποτελέσματα Στοιχεία μια θετικής και μιας αρνητικής εκπαιδευτικής εμπειρίας Περιγραφή πως διαφορετικές μέθοδοι διδασκαλίας εφαρμόζονται στα διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχεδιασμός και εξέλιξη ενός προγράμματος άσκησης IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Ο φυσικοθεραπευτής ως εκπαιδευτικός Γιατί είναι σημαντικό για τους φυσικοθεραπευτές να κατανοήσουν πως οι άνθρωποι μαθαίνουν και να έχουν γνώση των αρχών της μάθησης και εκπαίδευσης; Ποιους διδάσκουν οι φυσικοθεραπευτές; IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Τρόποι Μάθησης Οπτικός Ακουστικός Ανάγνωση/Γραφή Κιναισθητικός Συνδυασμένος Πως σχετίζονται με τους ασθενείς μας; IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Κάποιος σας ζητά πληροφορίες για να έρθει στο IST… Πως θα τους βοηθήσετε; Γιατί αποφασίσατε να το κάνετε με αυτό τον τρόπο; Τι δείχνει αυτό για τον τρόπο μάθησής σας; Γιατί μπορεί κάποιος να έχει πρόβλημα με αυτήν την απάντηση; IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Ομαδική Άσκηση 1 Τι αρετές πρέπει να έχει κάποιος καλός εκπαιδευτικός; Τι αρετές πρέπει να έχει κάποιος καλός εκπαιδευτικός; Σκεφθείτε κάποιες προηγούμενες καλές μαθησιακές εμπειρίες σας καθώς και εκπαιδευτικούς που σας ενέπνευσαν. Τι αρετές είχαν; IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Ομαδική Άσκηση 2 Τώρα, σκεφθείτε κάποια κακή εμπειρία-τι δεν έκαναν σωστά αυτοί οι εκπαιδευτικοί; Σχετικά με το χώρο διδασκαλίας-ποιοι παράγοντες υπεισέρχονται σε μια καλή μαθησιακή εμπειρία; IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Φανταστείτε πως είστε ασθενείς… Τι μπορείτε να αισθάνεστε σε ένα περιβάλλον νοσοκομείου; Πως αυτό μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα να δέχεστε πληροφορίες;
Προσωπική Εμπειρία Σκεφθείτε στο παρελθόν όταν μαθαίνατε κάτι περίπλοκο, οδήγηση, κάποιο άθλημα ή κάποιο μουσικό όργανο: Πως μαθαίνατε; Πως το τελειοποιήσατε; Τι τρόποι απαιτούντο από τη μεριά σας και από αυτήν του δασκάλου για να διευκολυνθεί η διαδικασία; IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Στάδια Εκμάθησης της Κίνησης Αντίληψη Συσχέτιση Αυτοματοποίηση IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Εκμάθηση της Κίνησης Υπάρχουν 3 τύποι κινήσεων: Μεμονωμένες—κινήσεις με σαφή αρχή και τέλος Σε σειρά—πολλαπλών σταδίων πχ λήψη τροφής, μεταφορά από/σε αναπηρικό αμαξίδιο Συνεχείς πχ βάδιση, ποδηλασία IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Εκμάθηση Κίνησης Οι απλές κινήσεις μαθαίνονται ως σύνολο Οι κινήσεις σε σειρά μπορούν να τμηματοποιηθούν και να εξασκηθούν ξεχωριστά Οι συνεχείς κινήσεις κυρίως μαθαίνονται ως σύνολο αλλά μπορούν να εξασκηθούν και τμηματικά IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Πληροφόρηση: Εξωτερική Προέρχεται από τον φυσικοθεραπευτή και μπορεί να είναι: Ταυτόχρονη-κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας Τερματική – στο τέλος της δραστηριότητας Αυτός ο τύπος πληροφόρησης υπάρχει όταν ο ασθενής είναι αρχάριος IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Πληροφόρηση: Εσωτερική Έρχεται απευθείας από την απόδοση είτε κατά τη διάρκεια είτε στο τέλος της δραστηριότητας Από τις αισθήσεις πχ. Ιδιοδεκτικότητα, αφή, όραση, ακοή IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Οδηγίες στη Άσκηση: τα βασικά Δημιουργήστε καλή σχέση με τον ασθενή σας Θέστε από κοινού συμφωνημένο στόχο- άτυπο συμβόλαιο Προσδιορίστε τη στάση του ασθενή απέναντι στην άσκηση IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Οδηγίες στην Άσκηση Περιβάλλον που δεν αποσπά την προσοχή Επιδείξτε την άσκηση, τμηματικά εάν είναι απαραίτητο, με σαφείς οδηγίες Ζητήστε από τον ασθενή να προσπαθήσει και διορθώστε εάν είναι απαραίτητο Δώστε γραπτές οδηγίες ή/και με εικόνες πλέον των προφορικών (physio-tools) Ζητήστε από τον ασθενή να πραγματοποιήσει τις ασκήσεις στην επόμενη συνεδρία για να βεβαιωθείτε ότι είναι σωστός ο τρόπος (Kisner & Colby 2002) IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Ομαδική Άσκηση Σε ομάδες των 3: Σκεφθείτε ένα πρόγραμμα άσκησης τετρακεφάλου για ένα ηλικιωμένο ασθενή Σκεφθείτε τον καλύτερο τρόπο να διδάξετε την άσκηση Τι τροποποιήσεις μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εάν δεν δείχνει να καταλαβαίνει τις οδηγίες σας; Πως θα κρατήσετε το ενδιαφέρον του ασθενή σας ώστε να συνεχίσει με το πρόγραμμα άσκησης; IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Θυμηθείτε την προοδευτικότητα της άσκησης.. Χρησιμοποιήστε το παράδειγμα του ηλικιωμένου ασθενή Ορίστε αριθμό σετ και επαναλήψεων Πως γνωρίζετε ότι είναι έτοιμος να προχωρήσει και με ποιο τρόπο θα προοδεύσετε το πρόγραμμα; IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα Τώρα θα πρέπει να μπορείτε Να αναγνωρίσετε τα στοιχεία μια καλής και μιας κακής εκπαιδευτικής εμπειρίας Να περιγράψετε πως διαφορετικές μέθοδοι διδασκαλίας εφαρμόζονται στα διαφορετικά στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας Να σχεδιάσετε, εφαρμόσετε και προοδεύσετε ένα πρόγραμμα άσκησης IST/UH 2010-2011 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ