ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ψηφιακές και Αναλογικές Πηγές
Advertisements

ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Χαρακτηριστικά εικόνας
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
CD ΠΡΟΤΥΠΑ «Κόκκινο Βιβλίο»: Philips, Sony, 1980 Καθιέρωση CD-Audio
Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Απαραίτητο στοιχείο κάθε σύγχρονης εφαρμογής.
ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Μαγνητικά αποθηκευτικά μέσα: Πολυμέσα:
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΟΤΥΠΑ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
Κείμενο – ASCII – Unicode - HTML Κωδικοποίηση ASCII / Unicode HTML
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Συμπίεση Ηχου.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
Παρουσίαση Νο. 1 Εισαγωγή Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας Ακαδημαϊκό Έτος
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
JPEG Joint Photographic Expert Group. Τι είναι; Ε ξαιρετικά διαδεδομένο σχήμα συμπίεσης για ακίνητη εικόνα, τόσο μονόχρωμη (grayscale) όσο και έγχρωμη.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
Ψηφιακές και αναλογικές πηγές & επικοινωνιακά συστήματα
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Εισηγητής: Δρ. Αθανάσιος Νικολαΐδης.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
Άνοιξη Συμπίεση Δεδομένων και Σημάτων Γιώργος Τζιρίτας Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
JPEG Μια τεχνική συμπίεσης ακίνητης εικόνας. Η Τεχνική JPEG Αφορά συμπίεση ακίνητων εικόνων Είναι τεχνική συμπίεσης με απώλειες Το πρόβλημα είναι η εκάστοτε.
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8 Ηχητική Πληροφορία 19 Φεβρουαρίου, 2004 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
Advanced Data Indexing (Προηγμένη ευρετηρίαση δεδομένων) Ροές Δεδομένων (3 ο Μέρος)
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Ενότητα 2 η Σήματα και Συστήματα. Σήματα Γενικά η πληροφορία αποτυπώνεται και μεταφέρεται με την βοήθεια των σημάτων. Ως σήμα ορίζουμε την οποιαδήποτε.
Μαγνητικός δίσκος (magnetic disk) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Ο μαγνητικός δίσκος χρησιμοποιείται για μόνιμη αποθήκευση δεδομένων, παρέχοντας σχετικά μικρό.
Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Άγγελος Μπάκας Δεκέμβριος 2008.
Format και συμπίεση γραφικών
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 8: Αρχές κωδικοποίησης
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 11: Κωδικοποίηση εικόνων: JPEG
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Διανυσματικές Εικόνες
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Ψηφιακά αντικείμενα Δρ. Βασίλης Γάτος Υπεύθυνος έρευνας και ανάπτυξης BSI S.A.

Διασφάλιση δικαιωμάτων χρήσης. Ψηφιακά αντικείμενα Θέματα Ορισμός και τρόπος δημιουργίας. Πώς από την πληροφορία ως σήμα φτάνουμε στα ψηφιακά αντικείμενα. Σχέση αναλογικού και ψηφιακού σήματος. Είδη ψηφιακών αντικειμένων (κείμενο,εικόνα,ήχος,video). Χαρακτηριστικά τους, τρόπος δημιουργίας, μέθοδοι συμπίεσης και επεξεργασίας. Αποθήκευση. Διασφάλιση δικαιωμάτων χρήσης.

Ένας τρόπος δόμησης της πληροφορίας σε ψηφιακή μορφή Ψηφιακά αντικείμενα Ορισμός Αναπαράσταση δεδομένων κατανοητή από τα υπολογιστικά συστήματα π.χ. μία εικόνα της πραγματικότητας, μία ψηφιακή εγγραφή ήχου ή οποιαδήποτε πληροφορία σε μορφή κατανοητή από τον υπολογιστή Ένας τρόπος δόμησης της πληροφορίας σε ψηφιακή μορφή Ένα σύνολο από bits (που έχουν συγκεκριμένη δομή, περιεχόμενο και πληροφορίες) Το βασικό δομικό στοιχείο κάθε ψηφιακής βιβλιοθήκης

Η πληροφορία έχει συνήθως ερμηνεία και σημασιολογικό περιεχόμενο. Ψηφιακά αντικείμενα Πληροφορία ως σήμα Φυσικές μεταβλητές συναρτήσει του χρόνου ή/και του χώρου (π.χ. ηχητική πληροφορία: πίεση του αέρα στη θέση του παρατηρητή ως συνάρτηση του χρόνου) Η πληροφορία έχει συνήθως ερμηνεία και σημασιολογικό περιεχόμενο. Αισθητήρας: όργανο που μετράει την φυσική μεταβλητή που περιγράφει ένα φαινόμενο. Μετατρέπει την φυσική ποσότητα σε σήμα το οποίο αναπαριστά το φυσικό μέγεθος με πιστότητα και μπορεί εύκολα να μετρηθεί. Πλάτος Αισθητήρας Χρόνος

Αναλογικό και Ψηφιακό σήμα Ψηφιακά αντικείμενα Αναλογικό και Ψηφιακό σήμα Αναλογικό σήμα: συνεχής συνάρτηση του χρόνου και/ή του χώρου Ψηφιακό σήμα: ακολουθία διακριτών τιμών κωδικοποιημένες στο δυαδικό σύστημα που εξαρτώνται από τον χρόνο και/ή τον χώρο. Ψηφιοποίηση: α) Δειγματοληψία. Από το άπειρο πλήθος τιμών του συνεχούς σήματος κρατάμε ένα σύνολο διακριτών τιμών (διαφέρουν κατά σταθερό χρονικό διάστημα) β) Κωδικοποίηση. Επιλέγουμε τις στάθμες του αναλογικού σήματος που θα μεταφερθούν στο ψηφιακό σήμα. γ) Κβαντοποίηση. Βρίσκουμε την πλησιέστερη στάθμη κάθε τιμής που προέκυψε από την δειγματοληψία. Κβαντοποίηση- Κωδικοποίηση Δειγματοληψία

Ψηφιακό σήμα Ψηφιακά αντικείμενα Πλεονεκτήματα Ομοιομορφία Ίδια μέσα αποθήκευσης και μετάδοσης Λιγότερη ευαισθησία στον θόρυβο Εύκολη κρυπτογράφηση Εύκολη επεξεργασία για την αναγνώριση ή βελτίωση της ποιότητας Εύκολη αναζήτηση Μειονεκτήματα Παραμόρφωση κατά την δειγματοληψία και κβαντοποίηση Απώλεια πληροφορίας Πολύ μεγάλος όγκος ψηφιακής πληροφορίας όταν απαιτούνται μικρές απώλειες (μεγάλα αποθηκευτικά μέσα)

Δημιουργία ψηφιακών αντικειμένων Ψηφιακά αντικείμενα Δημιουργία ψηφιακών αντικειμένων Υπολογιστής Animation Video Έγγραφή Ψηφιοποίηση Γραφικά Αναγνώριση Κείμενο Ήχος Εικόνες

Τύποι ψηφιακών αντικειμένων Ψηφιακά αντικείμενα Τύποι ψηφιακών αντικειμένων Κείμενο Εικόνα - Γραφικά Ήχος Video - Animation …

Κείμενο Ψηφιακά αντικείμενα ASCII: Αναπτύχθηκε από τον Αμερικάνικο Οργανισμό πιστοποίησης και είναι απλή κωδικοποίηση χαρακτήρων των 7-bits (λατινικό αλφάβητο, νούμερα και ειδικά σύμβολα) Κωδικοσελίδες ISO: Καλύπτει την αδυναμία του ASCII να υποστηρίξει άλλες γλώσσες με μη λατινικό αλφάβητο. Mark up κείμενο: Κείμενο με οδηγίες παρουσίασης (tags). Για πολύπλοκα κείμενα, π.χ. κείμενα με πίνακες και εξισώσεις. Hypertext: Καταργείται η γραμμικότητα του παραδοσιακού κειμένου. Το κείμενο διαμερίζεται σε κόμβους (nodes) που συνδέονται μεταξύ τους δημιουργώντας έναν γράφο. Συμπίεση: Τεχνικές αντικατάστασης προτύπων και κωδικοποίηση Huffman. Κωδικοποίηση: DES(Data encryption Standard - IBM), χρήση public key (χρήση public key για κρυπτογράφηση και γνωστοποίηση του στους παραλήπτες – χρήση private key για αποκρυπτογράφηση)

Κατηγορίες εικόνων Ψηφιακά αντικείμενα Ασπρόμαυρες ή διτονικές εικόνες (B/W): Ύπαρξη μόνο δύο χρωμάτων (συνήθως μαύρο και άσπρο). Εφαρμογές σε συστήματα αρχειοθέτησης εγγράφων, αναγνώρισης εγγράφων (OCR), διαχείριση τεχνικών σχεδίων, διαγραμμάτων, χαρτών κ.λ.π. Εικόνες κλίμακας του γκρίζου (Gray Scale):Οι εικόνες αποδίδονται με διαβαθμίσεις του γκρίζου. Εφαρμογές στις ιατρικές φωτογραφίες, υπερηχογραφήματα κ.λ.π. Έγχρωμες εικόνες: Απόδοση της εικόνας με χρώματα.

Γραφικά Ψηφιακά αντικείμενα Περιέχουν πληροφορίες για τη δομή των αντικειμένων (δεν είναι απλά ένα σύνολο εικονοστοιχείων) Δημιουργούνται από τον υπολογιστή ή από μετατροπή εικόνων με χρήση τεχνικών αναγνώρισης προτύπων. Αναπαράσταση με χρήση μοντέλων (Γεωμετρικά, Στερεά, Φυσικά κ.λ.π.) Ευχέρεια παρεμβάσεων: Εισαγωγή, αφαίρεση, μετακίνηση, στροφή, μεγέθυνση αντικειμένων Σκίαση Αντιστοίχηση εικόνας στην επιφάνεια ενός αντικειμένου Αλλαγή φωτισμού Rendering (μετατροπή του μοντέλου σε εικόνα με συγκεκριμένη ανάλυση, χρώμα, μέγεθος κ.λ.π.)

Σάρωση Ψηφιακά αντικείμενα Σαρωτής - Scanner Πηγή φωτός Χώρος τοποθέτησης εγγράφου Ανιχνευτής φωτός Η κεφαλή του scanner κινείται και δέχεται το ανακλώμενο φως Το φως διαπερνά το έγγραφο και φτάνει στον δέκτη Το φως αντανακλάται από σειρά καθρεπτών Το φως μετατρέπεται σε ηλεκτρικό σήμα http://files.support.epson.com/pdf/es800c/es800cq5.pdf How Scanners Work http://www.bsi.gr/mistsar.htm Τα μυστικά της σάρωσης

Χαρακτηριστικά Εικόνων Ψηφιακά αντικείμενα Χαρακτηριστικά Εικόνων Τύπος (B/W, gray scale, color) Διαστάσεις Ανάλυση (dpi) Format Συμπίεση

Πρότυπα αποθήκευσης (formats) εικόνων Ψηφιακά αντικείμενα Πρότυπα αποθήκευσης (formats) εικόνων TIFF – δημοφιλές format για ψηφιακή αποθήκευση. Μεγάλο μέγεθος αρχείου, συμπίεση χωρίς απώλειες (LZW), πολλές παραλλαγές TIFF, δεν διαβάζουν όλα τα προγράμματα όλες τις παραλλαγές. GIF - επιτρέπει το πολύ 256 χρώματα, καλό για απλές εικόνες π.χ. λογότυπο εταιρείας, έχει καλή συμπίεση, έχει όμως και πατέντα. JPEG - το πιο συνηθισμένο, μικρά αρχεία ιδανικά για e-mail και Web, συμπίεση με απώλειες. Σχεδιασμένο για φωτογραφίες με συνεχείς τόνους, μειωμένη απόδοση σε εικόνες με ακμές και γωνίες (κείμενο, λογότυπα, κ.λπ.). PNG -Yψηλή συμπίεση χωρίς απώλειες, 24-bit χρώμα, 30% μικρότερο από το TIFF και 10% από το GIF. BIFF BMP BW CGM DJVU FAX EPSF FIG FTTS GIF GL DHF ICC JPEG MIFF NAP PIC PCX PNG PBM RLE RAS RGB SLD TGA TIFF VIFF XBM XPM XWD DjVu – Νέο ανερχόμενο format με πολύ υψηλή συμπίεση, ιδανικό για το Ιnternet, βασίζεται στην αναγνώριση της εικόνας

Εικόνα (μέθοδοι συμπίεσης) Ψηφιακά αντικείμενα Εικόνα (μέθοδοι συμπίεσης) JPEG (Joint Photographic Expert Group) πρότυπο: Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό τεχνικών διακριτού μετασχηματισμού Fourier, κβαντοποίησης, περιορισμού επαναλαμβανόμενων χαρακτήρων και κωδικοποίησης Huffman. Μπορεί να έχει απώλειες με διάφορους συνδυασμούς λόγου συμπίεσης – ποιότητας ή και να λειτουργεί χωρίς απώλειες. LZW (Lempel – Ziv - Welch) αλγόριθμος: Με τον αλγόριθμο LZW δεν αποθηκεύονται χαρακτήρες (ή τιμές), αλλά κώδικες συμπίεσης (LZW-codes). Σε κάθε χαρακτήρα που πρέπει να αποθηκευθεί, αντιστοιχίζεται μέσω ενός πίνακα (string-table) ένας LZW-code. Στην αρχή της συμπίεσης ο πίνακας περιέχει τόσους κώδικες όσοι και οι υπάρχοντες διαφορετικοί χαρακτήρες (roots). Με το συνδυασμό αυτών των χαρακτήρων προκύπτουν ακολουθίες χαρακτήρων, που προστίθενται με τη σειρά τους σ' έναν πίνακα. Ένας κώδικας LZW αντιστοιχεί επομένως είτε σε έναν μεμονωμένο χαρακτήρα είτε σε μια ακολουθία χαρακτήρων. Συμπίεση με fractals: Αντικατάσταση τμημάτων της εικόνας με fractal μαθηματικές συναρτήσεις. Υψηλούς λόγους συμπίεσης, γρήγορη αποσυμπίεση. Συμπίεση με Wavelets και αναγνώριση προτύπων

Επεξεργασία της εικόνας Ψηφιακά αντικείμενα Επεξεργασία της εικόνας Αλλαγή φωτεινότητας Αλλαγή χρωμμάτων Τονισμός (Sharpen) Ανάγλυφο (Emboss) Στροβιλισμός (Swirl)

Αναγνώριση της εικόνας Ψηφιακά αντικείμενα Αναγνώριση της εικόνας

Eικόνα και ψηφιακή βιβλιοθήκη Ψηφιακά αντικείμενα Eικόνα και ψηφιακή βιβλιοθήκη http://www.cdlib.org/about/publications/ California Digital Library

Ήχος Ψηφιακά αντικείμενα WAV AU MP3 RA (RAM) MID (MIDI) VQF VOC SND RMI Ψηφιοποιημένο ηχητικό σήμα ή σήμα με σημασιολογική πληροφορία ήχου (πρότυπο MIDI – κωδικοποίηση παρτιτούρας και των οργάνων) Τεχνολογία αναγνώρισης ομιλίας: Συστήματα εκπαιδευμένα σε συγκεκριμένο ομιλητή, συστήματα ανεξάρτητα ομιλητή Συμπίεση: μη γραμμική PCM, διαφορική PCM.

Συχνότητα δειγματοληψίας (sampling rate) Ψηφιακά αντικείμενα Video Χαρακτηριστικά Video Συχνότητα δειγματοληψίας (sampling rate) Ταχύτητα πλαισίων (frame rate) Μέγεθος εικόνας (image size) Χρωματικό βάθος (color depth) MPEG (mpg, m1v,mpe) QT MOV FLI/FLC AVI WMV

Video (μέθοδοι συμπίεσης) Ψηφιακά αντικείμενα Video (μέθοδοι συμπίεσης) MPEG: To πρότυπο MPEG αποτελείται από έναν αριθμό διαφορετικών προτύπων και εκδόσεων (MPEG 1, MPEG 2, MPEG 4) για κάλυψη πολλαπλών αναγκών. Η λειτουργία του MPEG, ακολουθεί τις ίδιες αρχές με το JPEG, αλλά απλώς εφαρμόζεται σε κινούμενες εικόνες ή βίντεο. Wavelets: Προκύπτει από διακριτούς μετασχηματισμούς Fourier (DCT), με επιλογή συγκεκριμένων στοιχείων συχνότητας. Το κάθε στοιχείο συχνότητας μελετάται με ανάλυση (resolution) αντίστοιχη της κλίμακας του. Εισάγονται μεν απώλειες κατά την συμπίεση, όμως επιτυγχάνονται μεγαλύτεροι ρυθμοί συμπίεσης σε σχέση με τα MPEG. Πιο συγκεκριμένα, τα wavelets μπορούν να επιτύχουν μέχρι και 10 φορές μεγαλύτερη συμπίεση από τα MPEG-1, MPEG-2 για την ίδια ποιότητα εικόνας βίντεο.

Εικόνες παρόμοιου θέματος Εικόνες παρόμοιου χρώματος Ψηφιακά αντικείμενα Επεξεργασία του Video Εικόνες παρόμοιου θέματος Εξαγωγή κειμένου Εικόνες παρόμοιου χρώματος http://www.informedia.cs.cmu.edu/ Digital Video Library Research Carnergie Mellon

Αποθηκευτικά μέσα (παράγοντες που επηρεάζουν) Ψηφιακά αντικείμενα Αποθηκευτικά μέσα (παράγοντες που επηρεάζουν) Ποσότητα αποθήκευσης Απαιτούμενος χρόνος προσπέλασης Είδος πληροφορίας Ρυθμός με τον οποίο λαμβάνεται και αλλάζει η πληροφορία Αριθμό αντιγράφων Επιθυμητή διάρκεια ζωής Κόστος προετοιμασίας για την αποθήκευση Κόστος αποθηκευτικών μέσων Αναγκαιότητα προσπέλασης από υπάρχοντα μηχανήματα

Αποθηκευτικά μέσα (κατηγορίες) Ψηφιακά αντικείμενα Αποθηκευτικά μέσα (κατηγορίες) Μαγνητικά Αποθηκευτικά Μέσα: Κατάλληλα για δυναμικά δεδομένα που απαιτούν συχνές αλλαγές και προσπελάσεις. Χρησιμοποιούνται κατά την επεξεργασία των δεδομένων. Το σύστημα RAID (Random Arrays of Inexpensive Disks) επιτρέπει την κατανομή των δεδομένων σε πολλούς δίσκους. Ο τρόπος σύνδεσης των δίσκων εξαρτάται από τις επιδόσεις και το κόστος του συστήματος και την διαθεσιμότητα των δεδομένων. Οπτικά Αποθηκευτικά Μέσα: Χρησιμοποιούνται για την αρχειοθέτηση των δεδομένων. CD-ROM (Compact Disk – Read Only Memory), CD-R, Photo CD (Kodak), DVD (Digital Video Disk). Στο δίσκο υπάρχουν κοιλάδες (pits) και νησίδες (lands) που χαράσσονται σε ένα πλαστικό υλικό πάνω από μία ανακλαστική επιφάνεια σχηματίζοντας σπείρα από το κέντρο του δίσκου προ τα έξω. H μετάβαση από κοιλάδα σε νησίδα (και το αντίστροφο) αντιστοιχεί στο 1. Η ακτίνα laser ανακλάται (νησίδες) και ανιχνεύεται από έναν φακό δημιουργώντας ψηφιακό σήμα.

Εξασφάλιση δικαιωμάτων χρήσης Ψηφιακά αντικείμενα Εξασφάλιση δικαιωμάτων χρήσης Watermarking: Εισαγωγή ηλεκτρονικού αποτυπώματος στο ψηφιακό αντικείμενο για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων χρήσης του (ενσωμάτωση Gaussian θορύβου σε συντελεστές μετασχηματισμού της εικόνας, επεξεργασία στο Wavelet πεδίο) . Ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο λόγω της μεγάλης διάδοσης της χρήσης των ψηφιακών αντικειμένων. Χαρακτηριστικά Δεν αλλοιώνει το αρχικό ψηφιακό αντικείμενο Αντοχή σε μετασχηματισμούς Δεν μπορεί να αφαιρεθεί Δυνατότητα εντοπισμού