Εφαρμογες με αριθμους και συμβολοσειρες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Το αλφαριθμητικό (string)
Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 3: Υλοποίηση μεθόδων.
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
Εισαγωγή στο MATLAB.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
MAΘHMATIKA ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ Χ.
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ )
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΑΠΟ ΚΛΑΣΜΑ ΣΕ ΜΕΙΚΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΙΚΤΟ ΣΕ ΚΛΑΣΜΑ!!!
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Αναλυτική παρουσίαση εκτέλεσης διαίρεσης με διψήφιο διαιρέτη
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Διαφάνειες παρουσίασης #2
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 10: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 1 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Αλγόριθμος Η έννοια του αλγορίθμου δεν συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με προβλήματα της Πληροφορικής. Πχ συνταγή.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή στην Python.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ενισχυτική διδασκαλία
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Η ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ Διαιρετέος: Ακέραιος διαιρέτης: Ακέραιος
Τύποι Μεταβλητών.
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
Γεωργαλλίδης Δημήτρης
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
ΑΠΟ ΚΛΑΣΜΑ ΣΕ ΜΕΙΚΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΙΚΤΟ ΣΕ ΚΛΑΣΜΑ!!!
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ, ΑΝΑΜΟΝΕΣ (DELAYS), ΗΧΟΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογες με αριθμους και συμβολοσειρες ΜΑΘΗΜΑ 4 Εφαρμογες με αριθμους και συμβολοσειρες

ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΙΜΩΝ Δηλωση Μεταβλητης < τυπος_μεταβλητης > < ονομα_μεταβλητης > Παραδειγμα: var my_number Δηλωση Μεταβλητης με αναθεση τιμης <τυπος_μεταβλητης> <ονομα_μεταβλητης> = <τιμη_μεταβλητης> Πραδειγμα : var my_number = 5 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Ο τελεστης ‘=΄ χρησημοποιειται παντα για αναθεση τιμης σε μεταβλητη

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ Χρησιμοποιουμε τους κλασικους τελεστες αριθμητικων πραξεων + , - , * , / Παραδειγμα : διαιρεση Μεταβλητη στην οποια εχουμε αναθεσει τιμη / 2 εξοδος  το αποτελεσμα της διαιρεσης

ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟΣ ΤΕΛΕΣΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟ Ο τελεστης αριθμητικου υπολοιπου ειναι ο % και λεγεται mod Εχουμε οτι : Διαιρετεος = διαιρετης * πηλικο + υπολοιπο Αρα γραφουμε : Διαιρετεος % διαιρετης Εξοδοςτο υπολοιπο της διαιρεσης

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ Συμβολοσειρα /αλφαριθμητικο/string ονομαζεται οποιαδηποτε ακολουθια χαρακτηρων εντος διπλων εισαγωγικων “ “ παραδειγμα “programma” Αναθετουμε τιμη συμβολοσειρας σε μεταβλητη ,οπως κανουμε αναθεση αριθμητικης τιμης σε μεταβλητη

ΥΠΟΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑ Υποσυμβολοσειρα ονομαζεται ενα μικροτερο τμημα καποιας αρχικης συμβολοσειρας. Δηλαδη αν εχουμε τη συμβολοσειρα “programma” τοτε μια υποσυμβολοσειρα ειναι “prog” θεωρουμε οτι καθε γραμμα εχει εναν αριθμο θεσης εντος της συμβολοσειρας/υποσυμβολοσειρας στην οποια ανηκει. Παραδειγμα θεση 0 1 2 3 4 5 6 7 8 p r o g r a m m Η θεση 0 δεν αντιστοιχει σε καποιο γραμμα και αποτελει θεση εκκινησης

ΡΟΥΤΙΝΕΣ ΚΑΙ ΚΛΗΣΗ ΡΟΥΤΙΝΩΝ Ρουτινα ειναι μια συγκεκριμενη ενεργεια η οποια εφαρμοζεται επι καποιας τιμης/μεταβλητης.Καθε ρουτινα εχει το δικο της συγκεκριμενο ονομα και λαμβανει τις δικες της παραμετρους παραμετροι ρουτινας ονομαζονται καποιες τιμες οι οποιες λειτουργουν ως «διευκρινηστικα»/συστατικα για την κληση της Κληση Ρουτινας <μεταβλητη/τιμη οπου εφαρμοζεται η ρουτινα>.ονομα_ρουτινας(παραμετρος1,παραμετρος2) Απαραιτητο για την κληση η χρηση της τελειας . Επισης προσεχουμε να γραφουμε το ακριβες ονομα της ρουτινας.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΠΟΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ ΚΑΛΩΝΤΑΣ ΡΟΥΤΙΝΑ Για να μου επιστραφει ενα μερος καποιας αρχικης συμβολοσειρας, καλω τη ρουτινα substring() στην οποια περναω ως παραμετρους 2 τιμες: ( θεση εκκινησης,θεση τελικου γραμματος) μορφη κλησης: “αρχικη συμβολοσειρα”.substring(θεση εκκινησης,θεση τελικου γραμ) Παραδειγμα: “programm”.substring(0,5) εξοδοςprogr

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΥΠΟΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ ΣΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ Απαιτουνται δυο βηματα (τα οποια συνδιαζονται σε ενα) Α) Δηλωση νεας μεταβλητης Β)Αναθεση υποσυμβολοσειρας στη μεταβλητη Για να γινει αυτο, η αναθεση θα πραγματοποιηθει ταυτοχρονα με την κληση της ρουτινας substring () Παραδειγμα: var ονομα_νεας_μεταβλητης=“αρχικη συμβολοσειρα".substring(0,θεση τελικου γραμμ)

ΑΛΛΑΓΗ ΜΟΡΦΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ 1) Αντικατασταση ενος τμηματος της συμβολοσειρας με καποιο αλλο τμημα Χρησιμοποιουμε τη ρουτινα: replace (τμημα προς αντικατασταση,νεο τμημα) Παραδειγμα: “αρχικη συμβολοσειρα”.replace(“αρχικη ”,”τελικη”) εξοδος”τελικη συμβολοσειρα”

ΑΛΛΑΓΗ ΜΟΡΦΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ 2)Αλλαγη πεζα / κεφαλαια για μετατροπη γραμματων συμβολοσειρας απο πεζα σε κεφαλαια καλουμε τη ρουτινα .toUpperCase() για μετατροπη γραμματων συμβολοσειρας απο κεφαλαια σε πεζα καλουμε τη ρουτινα .toLowerCase()

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ: 1)τροπου δηλωσης μεταβλητων 2)εννοιας συμβολοσειρας/υποσυμβολοσειρας 3)εννοιας ρουτινων και χρησιμοτητας τους Μετα το περας του μαθηματος οι μαθητες πρεπει να ειναι σε θεση : Να εκτελουν αριθμητικες πραξεις μεσω Η/Υ Να χειριζονται και να επεξεργαζονται συμβολοσειρες Να χρησιμοποιουν σωστα τις διαθεσιμες ρουτινες