Εφαρμογες με αριθμους και συμβολοσειρες ΜΑΘΗΜΑ 4 Εφαρμογες με αριθμους και συμβολοσειρες
ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΙΜΩΝ Δηλωση Μεταβλητης < τυπος_μεταβλητης > < ονομα_μεταβλητης > Παραδειγμα: var my_number Δηλωση Μεταβλητης με αναθεση τιμης <τυπος_μεταβλητης> <ονομα_μεταβλητης> = <τιμη_μεταβλητης> Πραδειγμα : var my_number = 5 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Ο τελεστης ‘=΄ χρησημοποιειται παντα για αναθεση τιμης σε μεταβλητη
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ Χρησιμοποιουμε τους κλασικους τελεστες αριθμητικων πραξεων + , - , * , / Παραδειγμα : διαιρεση Μεταβλητη στην οποια εχουμε αναθεσει τιμη / 2 εξοδος το αποτελεσμα της διαιρεσης
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟΣ ΤΕΛΕΣΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟ Ο τελεστης αριθμητικου υπολοιπου ειναι ο % και λεγεται mod Εχουμε οτι : Διαιρετεος = διαιρετης * πηλικο + υπολοιπο Αρα γραφουμε : Διαιρετεος % διαιρετης Εξοδοςτο υπολοιπο της διαιρεσης
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ Συμβολοσειρα /αλφαριθμητικο/string ονομαζεται οποιαδηποτε ακολουθια χαρακτηρων εντος διπλων εισαγωγικων “ “ παραδειγμα “programma” Αναθετουμε τιμη συμβολοσειρας σε μεταβλητη ,οπως κανουμε αναθεση αριθμητικης τιμης σε μεταβλητη
ΥΠΟΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑ Υποσυμβολοσειρα ονομαζεται ενα μικροτερο τμημα καποιας αρχικης συμβολοσειρας. Δηλαδη αν εχουμε τη συμβολοσειρα “programma” τοτε μια υποσυμβολοσειρα ειναι “prog” θεωρουμε οτι καθε γραμμα εχει εναν αριθμο θεσης εντος της συμβολοσειρας/υποσυμβολοσειρας στην οποια ανηκει. Παραδειγμα θεση 0 1 2 3 4 5 6 7 8 p r o g r a m m Η θεση 0 δεν αντιστοιχει σε καποιο γραμμα και αποτελει θεση εκκινησης
ΡΟΥΤΙΝΕΣ ΚΑΙ ΚΛΗΣΗ ΡΟΥΤΙΝΩΝ Ρουτινα ειναι μια συγκεκριμενη ενεργεια η οποια εφαρμοζεται επι καποιας τιμης/μεταβλητης.Καθε ρουτινα εχει το δικο της συγκεκριμενο ονομα και λαμβανει τις δικες της παραμετρους παραμετροι ρουτινας ονομαζονται καποιες τιμες οι οποιες λειτουργουν ως «διευκρινηστικα»/συστατικα για την κληση της Κληση Ρουτινας <μεταβλητη/τιμη οπου εφαρμοζεται η ρουτινα>.ονομα_ρουτινας(παραμετρος1,παραμετρος2) Απαραιτητο για την κληση η χρηση της τελειας . Επισης προσεχουμε να γραφουμε το ακριβες ονομα της ρουτινας.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΠΟΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ ΚΑΛΩΝΤΑΣ ΡΟΥΤΙΝΑ Για να μου επιστραφει ενα μερος καποιας αρχικης συμβολοσειρας, καλω τη ρουτινα substring() στην οποια περναω ως παραμετρους 2 τιμες: ( θεση εκκινησης,θεση τελικου γραμματος) μορφη κλησης: “αρχικη συμβολοσειρα”.substring(θεση εκκινησης,θεση τελικου γραμ) Παραδειγμα: “programm”.substring(0,5) εξοδοςprogr
ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΥΠΟΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ ΣΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ Απαιτουνται δυο βηματα (τα οποια συνδιαζονται σε ενα) Α) Δηλωση νεας μεταβλητης Β)Αναθεση υποσυμβολοσειρας στη μεταβλητη Για να γινει αυτο, η αναθεση θα πραγματοποιηθει ταυτοχρονα με την κληση της ρουτινας substring () Παραδειγμα: var ονομα_νεας_μεταβλητης=“αρχικη συμβολοσειρα".substring(0,θεση τελικου γραμμ)
ΑΛΛΑΓΗ ΜΟΡΦΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ 1) Αντικατασταση ενος τμηματος της συμβολοσειρας με καποιο αλλο τμημα Χρησιμοποιουμε τη ρουτινα: replace (τμημα προς αντικατασταση,νεο τμημα) Παραδειγμα: “αρχικη συμβολοσειρα”.replace(“αρχικη ”,”τελικη”) εξοδος”τελικη συμβολοσειρα”
ΑΛΛΑΓΗ ΜΟΡΦΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΟΣΕΙΡΑΣ 2)Αλλαγη πεζα / κεφαλαια για μετατροπη γραμματων συμβολοσειρας απο πεζα σε κεφαλαια καλουμε τη ρουτινα .toUpperCase() για μετατροπη γραμματων συμβολοσειρας απο κεφαλαια σε πεζα καλουμε τη ρουτινα .toLowerCase()
ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ: 1)τροπου δηλωσης μεταβλητων 2)εννοιας συμβολοσειρας/υποσυμβολοσειρας 3)εννοιας ρουτινων και χρησιμοτητας τους Μετα το περας του μαθηματος οι μαθητες πρεπει να ειναι σε θεση : Να εκτελουν αριθμητικες πραξεις μεσω Η/Υ Να χειριζονται και να επεξεργαζονται συμβολοσειρες Να χρησιμοποιουν σωστα τις διαθεσιμες ρουτινες