των διαλυμάτων των οξέων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Advertisements

Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Όργανα- παραγωγή ρεύματος
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
ΑΓΩΓΙΜΟΜΕΤΡΙΑ ΠροσδιορισμΟς της σταθερΑς ταχΥτητας της σαπωνοποΙησης οξικοΥ αιθυλεστΕρα.
Όξινος βασικός χαρακτήρας - pH.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΚΦΕ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ Από τον διαχωρισμό των φορτίων (θετικά, αρνητικά)
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Σταθερά ιοντισμού Κa ασθενούς οξέος
Παράλληλη σύνδεση αντιστατών
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ Γυμνασίου
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Σ’ ΈΝΑ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΣΧ. ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία Φυσικός.
3.2 ΧΗΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Arrhenius. Arrhenius Ιοντισμός ηλεκτρολύτη μέσα στο νερό.
ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφή
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
Εξουδετέρωση.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΧΡΗΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ
Επιμέλεια παρουσίασης: Κυρισκόζογλου Ουρανία
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Καμπύλη ογκομέτρησης είναι η γραφική παράσταση του pΗ του άγνωστου διαλύματος που ογκομετρούμε σε συνάρτηση με τον όγκο του πρότυπου διαλύματος που προσθέτουμε.
Σύνδεση αντιστατών σε σειρά
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ Κ. Κουγιουμτζόπουλος.
«Εν Χημικόν ωρολόγιον» Το χημικό ρολόι Β ΛΥΚΕΙΟΥ-ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ Η. Γαβρίλης.
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα Ογκομέτρηση Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 Χρήση οργάνων μέτρησης Ηλεκτρολογικό Εργαστήριο και Αυτοματισμοί.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Σ’ ΈΝΑ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΦΕ3: ΠΟΤΕ ΑΝΑΒΕΙ ΤΟ ΛΑΜΠΑΚΙ;
Επιμορφωτική Συνάντηση
ΠΟΛΥΜΕΤΡΑ (MULTIMETERS)
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Σύνδεση αντιστατών Η αντίσταση ενός αντιστάτη γενικά, όπως το λέει και η λέξη, μειώνει την τάση  φέρνοντας αντίσταση, όταν περνάει από μέσα του το ηλεκτρικό.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
Πώς φτιάχνω ένα κύκλωμα στον πάγκο
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Μέτρηση άγνωστης αντίστασης
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
Διαλυτότητα ουσιών στο νερό και την αιθανόλη
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
ΟΡΓΑΝΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΑΙ ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΜΑ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Πώς φτιάχνω ένα κύκλωμα στον πάγκο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

των διαλυμάτων των οξέων 2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Aγωγιμότητα των διαλυμάτων των οξέων Επιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός

Aγωγιμότητα των διαλυμάτων των οξέων Όταν ο ηλεκτρολύτης είναι ξύδι η ένταση του ρεύματος είναι μικρή. Έτσι αν έχουμε ένα λαμπάκι συνδεμένο σε σειρά στο κύκλωμα δεν το βλέπουμε να ανάβει. Το δημιουργούμενο ρεύμα μετριέται με ένα ευαίσθητο αμπερόμετρο ή πολύμετρο Το ίδιο συμβαίνει και στο χυμό του λεμονιού

Προαιρετικά 1) Τοποθετούμε στο στήριγμα 8 δοκιμαστικούς σωλήνες και ρίχνουμε στον καθένα τα παρακάτω υλικά του πίνακα: Ουσία à Απιον. νερό δ/μα HCl ΝαΟΗ ΝαCl Ξύδι Άζαξ Νερό βρύσης Οινό-πνευμα Ένδειξη Αμπερομέ- τρου   2) Τοποθετούμε τα ηλεκτρόδια στον σωλήνα και συνδέουμε στη σειρά τη μπαταρία και το πολύμετρο (ως αμπερόμετρο), στην κλίμακα των 200 mA Όταν ο σωλήνας είναι άδειος η ένδειξη του οργάνου είναι μηδέν.   3) Με τον υδροβολέα ρίχνουμε απιονισμένο νερό, μέχρι το μέσο του σωλήνα, και παρατηρούμε ότι η ένδειξη δεν αλλάζει (ή αλλάζει ελάχιστα π.χ. 0,1 mA). Άρα το απιονισμένο νερό δεν παρουσιάζει ηλεκτρική αγωγιμότητα.

4) Ρίχνουμε στο δοκιμαστικό σωλήνα 10 σταγόνες διαλύματος HCl και καταγράφουμε την αρχική ένδειξη του οργάνου. Παρατηρούμε ότι η ένδειξη συνεχώς μειώνεται, λόγω συγκέντρωσης των παραγόμενων αερίων στην επιφάνεια των ηλεκτροδίων. Χτυπάμε ελαφρά με το δάχτυλό μας το σωλήνα και  η ένδειξη αυξάνει, μειούμενη στη συνέχεια. 5) Αποσυνδέουμε τα καλώδια από τα ηλεκτρόδια, βγάζουμε τα ηλεκτρόδια από το διάλυμα, τα ξεπλένουμε και τα τοποθετούμε στο δεύτερο σωλήνα. 6) Καταγράφουμε τα αποτελέσματα ακολουθώντας της ίδια διαδικασία και στους υπόλοιπους σωλήνες.   Παρατηρήσεις  Μπορούμε να έχουμε και διαλύματα μεγαλύτερων ή μικρότερων συγκεντρώσεων, για να συσχετίσουμε την αγωγιμότητα με τη συγκέντρωση. Μπορούμε να βυθίσουμε το δοκιμαστικό σωλήνα σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό για να συσχετίσουμε την αγωγιμότητα με την αύξηση της  θερμοκρασίας (η αγωγιμότητα αυξάνεται με τη θερμοκρασία)

Ηλεκτρόλυση διαλύματος KΙ Σε υοειδή σωλήνα τοποθετούμε διάλυμα ΚΙ στο οποίο έχουμε προσθέσει 1–2 σταγόνες φαινολοφθαλεΐνης. Βυθίζουμε μέσα σε αυτό δύο ηλεκτρόδια από γραφίτη τα οποία έχουμε συνδέσει στους πόλους μπαταρίας. Στην άνοδο παρατηρούμε καφέ χρωματισμό από το ιώδιο. Στην κάθοδο παρατηρούμε έκλυση αερίου Η2 και κόκκινο χρωματισμό λόγω της περίσσειας των ΟΗ – σε φαινολοφθαλεΐνη.

Ηλεκτρόλυση διαλύματος NaCl δύο ηλεκτρόδια από γραφίτη τα οποία έχουμε συνδέσει στους πόλους μπαταρίας. Στην άνοδο πραγματοποιείται η οξείδωση των ιόντων Cl- σε μοριακό Cl2 (το διάλυμα πρασινίζει). Στην κάθοδο παρατηρούμε έκλυση Η2.