Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νηστικάκη Νατάσσα, Χημικός Μηχανικός Ε. Μ. Π, ΜΒΑ, Ph
Advertisements

«Ανάπτυξη Τοπικού Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέχρι το 2020». Στο Βόλο αλλάζουμε συμπεριφορά, αλλάζουμε κλίμα! Εύη Καραϊσκου,
Περιβαλλοντικη Αγωγη Μαθητές/τριες της Α΄ τάξης Σχολ. Έτος:
«Ανάπτυξη Τοπικού Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέχρι το 2020». Στο Βόλο αλλάζουμε συμπεριφορά, αλλάζουμε κλίμα! Εύη Καραϊσκου,
8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
Βιολογικές καλλιέργειες
Διαχείριση απορριμμάτων
«Κομποστοποίηση Οργανικού Κλάσματος οικιακών απορριμμάτων»
Διαχείριση απορριμμάτων Ανακύκλωση
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Ακολουθούμε απλές συμβουλές
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΗΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΟΛΙΧΝΗΣ
«Tα σκουπίδια μας Δεν είναι σκουπίδια»
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ 10 συμβουλές ΣΤ΄2.
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Γυμνάσιο Αντιρρίου.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Μορφεσ και δυνατοτητεσ κομποστοποιησησ στο νησι τησ κω
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Τι είναι η κομποστοποίηση Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία.
Οικιακή Κομποστοποίηση
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!!!
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ 1Ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΙΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ:
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Ονομάζουμε την επαναφορά των χρήσιμων υλικών στο φυσικό και οικονομικό κύκλο. Περιλαμβάνει όλα τα μέτρα που έχουν σκοπό την ανάκτηση.
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
Συνέπειες των απορριμμάτων για το περιβάλλον.
ΑΘΗΝΑ ΣΩΠΑΣΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΚΑΙ Δ2

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΓΥΑΛΙΟΥ.
ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Ανακύκλωση Χαρτιού Στυλιάνα Ζυμαρά.
9 Ο Δ ΗΜΟΤΙΚΟ Σ ΧΟΛΕΙΟ Κ ΑΣΤΟΡΙΑΣ Δ΄ΤΑΞΗ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ Α ΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Ε ΥΤΥΧΙΑ ΡΑΤΣΟΣ Ν ΙΚΟΛΑΟΣ.
Δράση: ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΚΟΜΠΟΣΤ.
ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Στα πλαίσια της ομάδας «Περιβαλλοντική.
ΣΟΡΑΓΙΑ ΛΕΥΤΕΡΗ Ε’1 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Κομποστοποίηση...; α) παρασκευή κομπόστας από φρούτα που περίσσεψαν στο σπίτι ή β) μετατροπή οργανικών απορριμάτων σε λίπασμα.
ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΕΛΕΝΗ ΒΑΜΙΑΝΑΚΗ Α1.
Διαχείριση απορριμμάτων Ανακύκλωση
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΤΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
2Ο ΓΕΛ.ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τα χαρτιά, τα γυαλιά, τα μέταλλα δεν είναι σκουπίδια
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 1.Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i.Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο!Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii.Είναι.
Θ’ Δημοτικό Σχολείο Καψάλου (Κ.Β’) Μια παρουσίαση για τη περιβαλλοντική δράση του σχολείου μας κατά τη σχολική χρονιά
Μαρία Μάρκου ΔΊ Το περιβάλλον, [ αέρας, νερό, έδαφος ] είναι ο χώρος που ζούμε.Πολλές δραστηριότητες μας το ρυπαίνουν. Σημαντική ρύπανση του περιβάλλοντος.
Λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
Τα λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
Ρύπανση του εδάφους.
Πρόγραμμα Κομποστοποίησης ΕΕΕΕΚ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
Ανακύκλωση Γυαλιού ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤ’1 Αίας Ζαννέττος
Ιωάννα, Αγγελική, Ειρήνη
Από την θεωρία στην πράξη
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Διαχείριση απορριμμάτων
ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΑΛΑΙΤΣΙΔΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΟΡΠΑΣ,
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
«Κομποστοποίηση Οργανικού Κλάσματος οικιακών απορριμμάτων»
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ & ΓΙΩΡΓΟΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ… ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…

Κάθε χρόνο η Κύπρος παράγει εκατοντάδες χιλιάδες τόνους απορριμμάτων!

Σκεφτήκατε ποτέ πού καταλήγουν αυτά τα απορρίμματα

Στις χωματερές…

Τι προκαλούν τα απορρίμματα

Ρυπαίνουν τα υπόγεια και επιφανειακά νερά Ρυπαίνουν τα υπόγεια και επιφανειακά νερά

Αυξάνουν τις πυρκαγιές και ρυπαίνουν τον αέρα από την καύση και τις δυσοσμίες τους

Θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία

Προκαλούν αρνητικές επιδράσεις στον τουρισμό

Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε το πρόβλημα των σκουπιδιών Μείωση της παραγωγής σκουπιδιών Επαναχρησιμοποίηση Ανακύκλωση / Κομποστοποίηση

Γιατί τα σκουπίδια πρέπει να μειωθούν Η μείωση των απορριμμάτων είναι ένα μεγάλο κοινωνικό όφελος. Με τη μείωση των απορριμμάτων δίνεται η δυνατότητα στον κάθε πολίτη να μπορεί πλέον ενεργά να προστατεύσει το περιβάλλον του και να διατηρήσει την πόλη του καθαρή.

Πείραμα για τη μείωση των απορριμμάτων Γεμίσαμε ένα δοχείο με πλαστικά μπουκάλια νερού. Στην αρχή βάλαμε τις μπουκάλες με ακανόνιστο τρόπο στο δοχείο. Χρειαστήκαμε 37 μπουκάλια.

Μετά τοποθετήσαμε τις μπουκάλες με σειρά και χρειαστήκαμε 40 μπουκάλια.

Στη συνέχεια συμπιέσαμε τα μπουκάλια νερού και τα κλείσαμε με το πώμα Στη συνέχεια συμπιέσαμε τα μπουκάλια νερού και τα κλείσαμε με το πώμα. Διαπιστώσαμε ότι για να γεμίσει το δοχείο χρειαστήκαμε 70 μπουκάλια!

Συμπέρασμα: Ο όγκος των απορριμμάτων μειώνεται με τη συμπίεση, άρα εξοικονομείται ενέργεια αφού το απορριμματοφόρο θα έρθει λιγότερες φορές για συλλογή και παράλληλα μειώνεται η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα!

Πώς μπορούν τα σκουπίδια να ξαναχρησιμοποιηθούν Μια άλλη καλή λύση για τη μείωση των απορριμμάτων είναι η επαναχρησιμοποίηση διαφόρων υλικών που φαίνονται άχρηστα, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μας φανούν πολύ χρήσιμα σε διάφορες κατασκευές.

Πώς μπορούν τα σκουπίδια να ανακυκλωθούν

PMD (Πλαστικό/Μέταλλο/Χαρτόκουτα Υγρών) Μπλε Απορριμματοδοχείο Διαλογής

ΧΑΡΤΙ / ΧΑΡΤΟΝΙ Καφέ Απορριμματοδοχείο Διαλογής

ΓΥΑΛΙ Πράσινο με Άσπρο καπάκι Α.Δ.

ΜΑΘΕ ΟΤΙ !!!

Ανακύκλωση στο σχολείο Οργανώσαμε τη διαδικασία συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών στο σχολείο. Κάθε τμήμα κάνει στο χώρο της αίθουσας διαλογή σκουπιδιών PMD και χαρτιού. Παράλληλα τοποθετήσαμε ειδικούς κάδους στον αύλειο χώρο.

Κομποστοποίηση

Κομποστοποίηση είναι μια φυσική, βιολογική διεργασία που μετατρέπει τα οργανικά (ζυμώσιμα) απόβλητα σε κόμποστ (φυτόχωμα), που βελτιώνει το χώμα και βοηθά την ανάπτυξη των φυτών.

Γιατί να κάνουμε κομποστοποίηση Μειώνονται τα σκουπίδια μας με τα γνωστά οφέλη (30%)… Βοηθά στην ευαισθητοποίηση των ανθρώπων και ειδικά των παιδιών για την προστασία του περιβάλλοντος… Παράγουμε ένα χρήσιμο υλικό…

Ποια υλικά μπορώ να κομποστοποιήσω Φυτικά υπολείμματα κουζίνας Πεσμένα φύλλα Κομμένο γρασίδι Χόρτα (ξερά ή πράσινα) Ξεραμένα λουλούδια Μικρά κλαδέματα κήπου Θρυμματισμένα κλαδιά Κατακάθια καφέ, τσαγιού Τσόφλια αυγού Χαρτοπετσέτες, χαρτί κουζίνας Στάχτη από τζάκι, χώμα Ροκανίδια - πριονίδι

Ποια υλικά δεν μπορώ να κομποστοποιήσω Ποια υλικά δεν μπορώ να κομποστοποιήσω Ζωικά προϊόντα (κρέας, ψάρι, κόκαλα) Άρρωστα φυτά Περιττώματα ζώων Χοντρά κλαδιά (που δεν είναι θρυμματισμένα) Πάνες, χαρτί τουαλέτας κ.λπ. Εφημερίδες και περιοδικά Χημικά

Για να πετύχει η κομποστοποίηση Να χρησιμοποιούνται τα σωστά υλικά, εναλλάξ σε στρώσεις Συνδυάζουμε τα «πράσινα» (φλούδες, λαχανικά) με τα «καφέ» (κλαδιά, ξερά φύλλα) Συχνό ανακάτεμα / αερισμός Σωστή θερμοκρασία (50-65 οC ) Να μην είναι ούτε πολύ στεγνό ούτε πολύ υγρό Ύπαρξη γαιοσκωλήκων και μικροοργανισμών

Κομποστοποίηση στο σχολείο Στο σχολείο μας οργανώσαμε την κομποστοποίηση. Τοποθετήσαμε κάδους συλλογής υλικών για κομπόστ στην αυλή όπου οι μαθητές βάζουν τα αποφάγια από φαγητά, φρούτα κ.λπ.

Πείραμα για κομποστοποίηση Γεμίσαμε τέσσερα πλαστικά μπουκάλια με χώμα και βάλαμε στο καθένα από ένα υλικό. Στο πρώτο βάλαμε χαρτί, στο δεύτερο μια μπανανόφλουδα, στο τρίτο το πώμα μιας οδοντόκρεμας και στο τέταρτο ένα κομμάτι μέταλλο από κονσέρβα. Μπανανόφλουδα Χαρτί Κονσέρβα Πλαστικό πώμα

Αποτέλεσμα Συμπέρασμα Η μπανανόφλουδα σχεδόν έλιωσε. Το χαρτί σχεδόν έλιωσε. Το πώμα της οδοντόκρεμας και το κομμάτι από μέταλλο έμειναν αναλλοίωτα. Συμπέρασμα Κάποια υλικά μπορούν να αποσυντεθούν σε μικρό χρονικά διάστημα (βιοδιασπώμενα) και να δημιουργήσουν εύφορο φυτόχωμα για τις ανάγκες του κήπου του σχολείου μας!

Το σωστά χωνεμένο κόμποστ μυρίζει σαν δάσος μετά από ψιλή βροχή!

Σας ευχαριστούμε!!!

Συνθήματα από μαθητές