Ποδόσφαιρο: Από το άθλημα στο πρωτάθλημα Ποδόσφαιρο: Από το άθλημα στο πρωτάθλημα 1
Εμπορευματοποίηση ποδοσφαίρου 2
σύγχρονο άθλημα - αναγνωρίσιμο εμπορευματοποιημένο Εισαγωγή Ποδόσφαιρο σύγχρονο άθλημα - αναγνωρίσιμο εμπορευματοποιημένο 3
Η έννοια της εμπορευματοποίησης Μετατροπή πραγμάτων και αξιών ↓ εξαγοράσιμα καταναλώσιμα είδη 4
Η Εμπορευματοποίηση στο Ποδόσφαιρο Μετατροπή των αξιών→ Εξαγοράσιμα είδη ↓ Οργανωμένη βιομηχανία κέρδους 5
→ Ιστοσελίδες και ιστολόγια Τα Μ. Μ. Ε. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διακρίνονται σε 4 κύριες κατηγορίες: → Τηλεόραση → Εφημερίδες → Ραδιόφωνο → Ιστοσελίδες και ιστολόγια 6
Η Συμβολή των Μ. Μ. Ε. στην Εμπορευματοποίηση του Ποδοσφαίρου Η Τηλεόραση, το Ραδιόφωνο, ο Γραπτός, ο Ηλεκτρονικός Τύπος → κατευθυνόμενη ενημέρωση Διαφήμιση + η υπερπροβολή = πρότυπα 7
Ο ρόλος των ποδοσφαιριστών στην εμπορευματοποίηση του ποδοσφαίρου Ποδοσφαιριστές: ▪ ανταλλάξιμες αξίες ▪ μέλη του σύγχρονου μάρκετινγκ ▪ προσωπική καταξίωση 8
Ο σύγχρονος ποδοσφαιριστής Ο ποδοσφαιριστής θεωρείται σήμερα: ◊ κερδοφόρα επιχείρηση ◊ πρότυπο ◊ πόλος επιρροής 9
Αποτελέσματα ερωτηματολογίου www.sportdog.gr 10
Συμπεράσματα Η εμπορευματοποίηση του ποδοσφαίρου αναπτύσσεται από τη δεκαετία του ΄60 Καίριο ρόλο έχουν τα Μ.Μ.Ε. (διαφήμιση – προβολή προϊόντων) Η μετατροπή του σε επαγγελματικό άθλημα 11
Το δικό μας μήνυμα Η κοινωνία αποδίδει ευθύνες σε εξωγενείς παράγοντες, όπως τα Μ.Μ.Ε. Οι άνθρωποι δεν είναι άβουλα όντα για να καθοδηγούνται και να επηρεάζονται από οτιδήποτε τους προβάλλουν, αλλά έχουν κρίση, την οποία επιβάλλεται να χρησιμοποιούν. 12