Τεχνολογία Αλληλεπίδρασης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Advertisements

Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Τίτλος: Προστασία υπολογιστικού συστήματος,Εργονομία
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΟ ΥΛΙΚΟ & ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Περιφερειακές Συσκευές
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Το υλικό των υπολογιστών.
Το υλικό του Υπολογιστή
ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
Συσκευές Εισόδου/Εξόδου
Ο ΟΘΟΝΕΣ Η οθόνη  (monitor ) του υπολογιστή, περιλαμβάνει ένα καθοδικό σωλήνα, όπως η τηλεόραση, και κατάλληλα κυκλώματα σάρωσης. Μπορεί να είναι έγχρωμη.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
ΥΠΟΘΕΜΑ: «ΕΙΔΗ ΟΘΟΝΩΝ».
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Δείτε τις 4 διαφάνειες και στη συνέχεια απαντήστε στην άσκηση
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Εικονικη πραγματικοτητα
Τεχνολογίες και Εφαρμογές Πολυμέσων
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Στο μάθημα αυτό θα περιγραφεί η βασική εσωτερική δομή ενός συστήματος υπολογιστή και ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της Κεντρικής Μονάδας.
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ Κωνσταντινά Χαλκιά ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
Αναφερόμαστε στους σημερινούς υπολογιστές με τον όρο «», δηλαδή ένα σύνολο συσκευών και προγραμμάτων. Αναφερόμαστε στους σημερινούς υπολογιστές με τον.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Συντήρηση Υπολογιστών Εργασία του μαθητή Γεράσιμου Ευριπίδη.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
26/7/2015 Γραφικά-Εισαγωγή Ιωάννης Φούντος. 2 Ιστορικά.
ΗΑRDWARE OΘΟΝΗ - ΠΟΝΤΙΚΙ ΟΘΟΝΗ ΟΘΟΝΗ.
Εργονομία Η Εργονομία μελετά τις μεθόδους με τις οποίες σχεδιάζονται οι διάφορες συσκευές , τα εργαλεία και οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος καθώς.
 Ηλεκτρονικό κείμενο ονομάζουμε ένα κείμενο που έχει ψηφιοποιηθεί.  Η νέα τεχνολογία επιτρέπει την ψηφιοποίηση του ήχου, της εικόνας και της οπτικο-ακουστικής.
ΦΩΤΟΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΚΗΣ ΥΛΗΣ. Φωτοαναπαραγωγή είναι η διαδικασία δημιουργίας αντίγραφων των διαφόρων εγγράφων. Τα κύρια στοιχεία που.
Κρυφή μνήμη (cache memory) (1/2) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Η κρυφή μνήμη είναι μία πολύ γρήγορη μνήμη – πιο γρήγορη από την κύρια μνήμη – αλλά πιο αργή.
Επιλογη υλικου Η/Υ Cpu /επεξεργαστης RAM/μνημη GPU/καρτα γραφικων Οθονη HDD/Σκληρος δισκος.
1 Σχεδιασμός της διεπαφής μιας πολυμεσικής εφαρμογής.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 2: Εφαρμογές πολυμέσων
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ-ΕΞΟΔΟΥ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Στο μάθημα αυτό θα περιγραφεί η βασική εσωτερική δομή ενός συστήματος υπολογιστή και ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της Κεντρικής Μονάδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνολογία Αλληλεπίδρασης Ιστορικό πλαίσιο Συσκευές αλληλεπίδρασης Πολυμέσα - ήχος - εικονική πραγματικότητα

Ιστορική Εξέλιξη Υπολογιστές – Προσωπικοί Υπολογιστές Γραφικές διεπιφάνειες Smalltalk, LOGO, Xerox Star Άμεσος χειρισμός, WYSIWYG

Η Νέα Πραγματικότητα Πολλαπλά κανάλια αλληλεπίδρασης Και μέσα Διαδίκτυο και Παγκόσμιος Ιστός Επικοινωνία, Συνεργασία, Αναζήτηση πληροφορίας Νέες περιοχές προτύπων αλληλέπίδρασης Μεσάζοντες (πράκτορες) χρήστη Συνθήκες πανταχού παρόντα υπολογιστή

Συσκευές Αλληλεπίδρασης Συσκευές εισόδου Εισαγωγής κειμένου Δεικτικές / επιλογής Αναγνώριση κειμένου, χειρογράφου, φωνής Συσκευές εξόδου

Συσκευές εισαγωγής κειμένου Πληκτρολόγιο Ειδικά πληκτρολόγια Παράδειγμα: πληκτρολόγιο για παιδιά σχολικής ηλικίας

Πληκτρολόγιο QWERTY Dvorak (10% ταχύτερο) ABCDEF Με ειδικά πλήκτρα Και αριθμητικό πληκτρολόγιο

Ειδικά πληκτρολόγια Ανάλογα με το χρήστη και την εργασία Τμηματοποίησης πλήκτρων Μίας χειρός Χορδής (5-6 πλήκτρα και χορδή) Πλήρη, ειδικών χρήσεων

Πληκτρολόγιο για σχολικές ηλικίες Δοκιμές σε παιδιά 6 και 8 ετών QWERTY  ABCDEF Ταχύτητα Ακρίβεια Εύρος βραχυχρόνιας μνήμης

Δεικτικές συσκευές (επιλογής) Οθόνες επαφής Φωτογραφίδα (light-pen) Πίνακας ψηφιοποίησης Χειριστήριο (joystick) Ιχνόσφαιρα (trackball) Ποντίκι Άλλες δεικτικές συσκευές

Επιλογή δεικτικής συσκευής Παράδειγμα για εφαρμογή CAD (σχεδίων) Χειριστήριο, Ποντίκι ή Ιχνόσφαιρα Σχεδίαση ακριβείας Συχνή μετακίνηση μεταξύ περιοχών Εστίαση σε λεπτομέρειες (zooming) Συνδυασμός μετακίνησης και εστίασης Τι κινήσεις απαιτούνται από κάθε συσκευή;

Ο νόμος του Fitt Η απόδοση μιας δεικτικής συσκευής, δηλαδή ο χρόνος Τ που απαιτείται για να εστιάσει ένας χρήστης έναν δεδομένο στόχο πλάτους W, που βρίσκεται σε απόσταση D από την τρέχουσα θέση του δρομέα. Ο εμπειρικός νόμος του Fitt υπολογίζει τον χρόνο αυτό σε δευτερόλεπτα: Τ = C1 + C2 log2 (2D/W)

Άσκηση Έστω δεικτική συσκευή με σταθερές του νόμου του Fitt: C1 = 0,2 , C2= 0,1. Να βρεθεί ο χρόνος που απαιτείται για εστίαση του δρομέα σε στόχο διαμέτρου 2 cm, που βρίσκεται σε απόσταση 10 cm από την τρέχουσα θέση του δρομέα.

Συσκευές εξόδου Οθόνες καθοδικών σωλήνων (CRT) Έγχρωμες: 3 δέσμες (RGB) Εικονοστοιχεία (pixels), Ρυθμός ανανέωσης Μέγεθος: ίντσες διαγωνίου Απόδοση, κόστος / όγκος, ακτινοβολία Επίπεδες οθόνες (LCD, TFT) Πόλωση κρυστάλων - τρανσίστορ Νέες συσκευές (3D, κινητά, PDA, ...) Περιορισμένο περιβάλλον  γλώσσες εντολών

Αναγνωσιμότητα κειμένου σε οθόνες Σύμφωνα με τον [Monk 85] η ανάγνωση δεν προκύπτει από ομαλή κίνηση των οφθαλμών κατά μήκους του κειμένου, αλλά αντιθέτως παρατηρούνται φαινόμενα παλινδρόμησης, διαδοχικές εστιάσεις και επιταχύνσεις επί του κειμένου από τον αναγνώστη. H συνήθης ταχύτητα ανάγνωσης από έντυπο υλικό είναι 200-300 λέξεις ανά λεπτό. Από μελέτες του φαινομένου έχει προκύψει ότι η αναγνωσιμότητα κειμένου (ταχύτητα ανάγνωσης και αριθμός σφαλμάτων ανάγνωσης) από την οθόνη είναι κατά 30% μειωμένη έναντι ανάγνωσης του ιδίου κειμένου από έντυπο.

Αιτίες χαμηλής αναγνωσιμότητας Η μειωμένη ποσότητα κειμένου στην οθόνη έναντι του εντύπου η γωνία ανάγνωσης περιορίζεται από τη σχετική θέση οθόνης-αναγνώστη η μειωμένη συγκέντρωση των χρηστών λόγω του νέου μέσου ο αριθμός χαρακτήρων και λέξεων ανά γραμμή το χρώμα και η χρωματική αντίθεση τα διαστήματα μεταξύ χαρακτήρων και γραμμών το μήκος γραμμών η γραμματοσειρά.

Οδηγίες αναγνωσιμότητας Λέξεις με κεφαλαία γράμματα είναι κατά 20% πιο δυσανάγνωστες από τις ίδιες λέξεις με μικρά Κανονικές γραμματοσειρές (χωρίς έντονους ή πλάγιους χαρακτήρες) με έμφαση στις προεξοχές των χαρακτήρων. (serif καλύτερο από sans serif) Η χρήση κενού χώρου σε μια σελίδα κειμένου είναι θετικός παράγων. Η απόσταση μεταξύ των χαρακτήρων πρέπει να είναι περίπου 10% της απόστασης μεταξύ των λέξεων. Η απόσταση μεταξύ γραμμών τουλάχιστον 50% του ύψους των γραμμάτων που χρησιμοποιούνται. 8-15 λέξεις ανά γραμμή είναι ο βέλτιστος αριθμός για καλή αναγνωσιμότητα. Το κείμενο θα πρέπει να χωρίζεται σε παραγράφους μεγέθους 3-5 γραμμών.

Άσκηση : ελέγξτε οδηγίες αναγνωσιμότητας

Αυτόματη Αναγνώριση Αναγνώριση κειμένου Αναγνώριση χειρογράφου OCR Αναγνώριση χειρογράφου Χαρακτήρων, κίνησης, πίεσης γραφής, κλπ Αναγνώριση φωνής Με 97% επιτυχία σε αναγνώριση φωνημάτων Και ~5 φωνήματα ανά λέξη: λάθος 1/6 λέξεις

Πολυμέσα : ήχος Τεχνολογία αναγνώρισης ομιλίας Μηχανή που κατανοεί ανθρώπινη ομιλία : φυσική αλληλεπίδραση, διευκολύνει την επικοινωνία ατόμων με ειδικές ανάγκες (μυϊκές αναπηρίες, μειωμένη όραση) με τον υπολογιστή. Δυσκολίες λόγω της πολυπλοκότητας της ανθρώπινης ομιλίας (μεταφορικός λόγος, επαναλαμβανόμενα νοήματα, μη-δομημένος λόγος, δυσκολία αποτύπωσης παρα-λεκτικής πληροφορίας, ιδιαιτερότητας στη χροιά της φωνής διαφορετικών ομιλούντων υποκειμένων κλπ) συστήματα αναγνώρισης διακριτών λέξεων και συστήματα αναγνώρισης συνεχούς λόγου. συστήματα που εξαρτώνται από τον ομιλητή ή ανεξάρτητα ομιλητή.

Τεχνολογία ηχητικής εξόδου Παραγωγή ηχητικής εξόδου Σύνθεση ομιλίας Φυσικοί ήχοι Μουσικοί ήχοι Συνθετικοί ήχοι με κατάλληλη σημασιολογία

Εφαρμογές ηχητικής εξόδου ηχοποίηση συμβάντων σε γραφικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης ο χρήστης αδυνατεί να παρακολουθήσει την οθόνη αφού είναι απασχολημένος σε άλλη δραστηριότητα (οδηγοί, πιλότοι, χειρουργοί κλπ.) περιπτώσεις συνεχούς παρακολούθησης διεργασιών, όπου ήχοι χρησιμοποιούνται για επισήμανση εξαιρετικών συμβάντων εφαρμογές για χρήστες με δυσκολίες στην όραση ηχοποίηση δεδομένων ή αλγορίθμων.

Άσκηση Να προτείνετε τρόπους ηχοποίησης μιας εφαρμογής σχεδίασης σχεδίαση γραμμής διαγραφή τμήματος σχεδίου αντιγραφή τμήματος σχεδίου Να προτείνετε τρόπους ηχοποίησης μιας εφαρμογής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποστολή - άφιξη επιστολής - επείγον μήνυμα (μεγάλο γράμμα, άδειο γραμματοκιβώτιο κλπ)

Σύνθεση ομιλίας Διασύνδεση προ-ηχογραφημένων αποσπασμάτων ανθρώπινης ομιλίας (concatenated speech). Τα αποσπάσματα αυτά μπορεί να αφορούν είτε ολόκληρες προτάσεις, λέξεις ή στοιχειώδεις συλλαβές. Σύνθεση ομιλίας από στοιχειώδη φωνήματα με βάση φωνητικούς κανόνες Τα φωνήματα είναι οι διακριτοί ήχοι που χρησιμοποιούνται σε μια γλώσσα, δεν αντιστοιχούν δε απαραίτητα στα γράμματα της γλώσσας. Για παράδειγμα το φώνημα i μπορεί να παραχθεί από διαφορετικούς συνδυασμούς γραμμάτων και διφθόγγων, ενώ το γράμμα ψ αντιστοιχεί σε δύο φωνήματα <p,s>. Υπάρχουν 33 φωνήματα στην ελληνική γλώσσα και 40 στην αγγλική.

Εικονική πραγματικότητα Όταν η πραγματικότητα είναι απροσπέλαστη (π.χ. εχθρική χώρα, μακρινός πλανήτης, περιβάλλον υψηλής ραδιενέργειας), ή επικίνδυνη για πειραματισμό και εκπαίδευση (προσομοιωτές πτήσης), ή είναι διαφορετικών διαστάσεων για τις ανθρώπινες εμπειρίες (ατομικός και μοριακός κόσμος, ή πλανητικό σύμπαν). συστήματα ολικής εμβάπτισης του χρήστη (immersion systems), με Head-mounted display - ειδικά γάντια (dataglove) ή φόρμα (datasuite) που καταγράφουν τις κινήσεις του επιτραπέζια συστήματα (desktop VR systems) ήχος (3δ ήχος) -απτική ανάδραση

Άσκηση Επιλέξετε ποιες από τις παρακάτω είναι κατά τη γνώμη σας περιοχές εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας και δώστε από ένα παράδειγμα. εκπαίδευση, τηλε-εργασία, σχεδίαση, εφαρμογές για άτομα με ειδικές ανάγκες, ιατρική, στρατιωτικές εφαρμογές.

Απόκριση υπολογιστών Αν η απόκριση δεν είναι μικρή (~2 δεπτ) Π.χ. Αργεί ο κέρσορας να κινηθεί Ο χρήστης επαναλαμβάνει εντολές Που ίσως θα εκτελεστούν μετά όλες μαζί Οι καθυστερήσεις συχνά οφείλονται στην ιεράρχηση της μνήμης των υπολογιστών: Καταχωρητές, κρυφή γρήγορη μνήμη Κύρια μνήμη Δευτερεύουσα (δίσκοι) και τριτεύουσα (CD, ταινίες) Παράδειγμα άμεσης απόκρισης: το τηλέφωνο