Ανθρωποκεντρικές μέθοδοι σχεδιασμού και πρακτικές ευχρηστίας: επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό επιχειρείν E-BUSINESS FORUM ( ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ Συμεών Ρετάλης, & Κωνσταντίνος Σιασιάκος, Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά RAPPORTEURS Παναγιώτης Ζαχαριάς, & Σπύρος Μπορώτης, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σκοπός της ομάδας εργασίας Αποτίμηση της τρέχουσας κατάστασης σχετικά με την εφαρμογή ανθρωποκεντρικών μεθόδων και πρακτικών ευχρηστίας κατά το σχεδιασμό και ανάπτυξη e-business εφαρμογών. Ενίσχυση του επιπέδου ενημέρωσης και προβληματισμού σχετικά με ανθρωποκεντρικές μεθόδους σχεδίασης e-business εφαρμογών. Καταγραφή των μελετών μέτρησης ευχρηστίας εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν και των βασικών πορισμάτων τους ώστε να αναδειχθούν οι καλές πρακτικές Καταγραφή μελετών περίπτωσης μέτρησης ευχρηστίας εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν από το διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον και διερεύνηση τάσεων. Καταγραφή προβλημάτων και προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ομάδες σχεδιασμού και ανάπτυξης e-business εφαρμογών. Κατάθεση προτάσεων για συστηματική και διαρκή μελέτη ευχρηστίας εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν
Γιατί μας ενδιαφέρει η ευχρηστία στο η-επιχειρείν; (Ι) Jakob Nielsen's Alertbox, August 19, 2001: “Did Poor Usability Kill E-Commerce?” In a recent study, we watched users make 496 attempts at performing tasks on e-commerce sites. The test spanned 20 sites based in the U.S., focusing on large sites but including a few smaller ones as well. On average, the user success rate was 56%. E-commerce sites lose almost half of their potential sales because users cannot use the site. In other words, with better usability, the average site could increase its current sales by 79% We've published a 389-page report with 207 guidelines for e-commerce user experience based on our usability studies
Γιατί μας ενδιαφέρει η ευχρηστία στο η-επιχειρείν; (ΙΙ) In 1997, the American Management Association surveyed 3,500 of its members on the business use of the Internet and identified three human interface design issues among the top six obstacles to increased e-commerce: slow response time, lack of user friendliness, and poor web site design The primary factor in determining e-commerce user loyalty, according to Anders, is having a web site that is “user friendly, easy to navigate, trustworthy during the checkout process” AMA Research Reports. BusinessUse of the Internet: An Executive Assessment. American Management Association, New York, 1997
Γιατί μας ενδιαφέρει η ευχρηστία στο η-επιχειρείν; (ΙΙΙ) At least 98% of eCommerce site visitors leave without making a purchase and by the way, about 75% of them tried to buy, but got frustrated, bailed, and will never come back. And of those who do buy, only 10% return to buy again. Carnegie, E-Business the Old Fashioned Way? GROK Dot Com 9/15/2000
Γιατί μας ενδιαφέρει η ευχρηστία στο η-επιχειρείν; (ΙV) Our experience is that projects that do not undertake usability research early in the development process will typically spend between 13% and 46% of their budget on correcting the design at later stages With an average development budget of £47,000 this means that UK online businesses may be wasting between £6,100 and £21,600 each on avoidable design and functionality changes, radically reducing their profitability and chances of survival.. Usability by Design.COM, eBusiness survey, March 2002,
Επόμενα βήματα – Άμεσα… 7 Μαρτίου, 9:00 – 14:00 Συνάντηση με θέμα «ευχρηστία στο η- επιχειρείν». Προσκεκλημένη ομιλία, από την E. Law, ETH, project coordination of MAUSE COST 293 project Μαΐου 2007, Πάτρα Παν. Συνέδριο Πληροφορικής, PCI 2007, Special Session: “ Human-Computer Interaction: usability, quality and good practices of designing interactive systems and products ”
Επόμενα βήματα – Απώτερα… Συνέδριο για «αλληλεπίδραση ανθρώπου μηχανής» Να συνεχίσουμε το επιτυχημένο συνέδριο του 1st Panhellenic Conference with International participation, 7-9 December, 2001 Να οργανώσουμε σεμινάρια για θέματα ευχρηστίας Έμφαση σε πρακτικά θέματα Να δημιουργήσουμε μία ένωση επιστημόνων και επαγγελματιών σε θέματα ευχρηστίας Στα πρότυπα του UK Usability Professionals Association,