Νέα Εργαλεία Διαδραστικής Εκπαίδευσης 1/25
To τέλος του μαυροπίνακα Βασικά σημάδια εισβολής διαδραστικών τεχνολογιών στην εκπαίδευση: Ο υπολογιστής ΧΟ όχι μόνο μοιράζεται στους μαθητές του Τρίτου Κόσμου, αλλά δημιουργεί μόδα φθηνών φορητών για όλους. Η περίπτωση σχολείου Ιταλίας: αντικατάσταση σχολικών βιβλίων από ΧΟ, έπειτα κοινής απόφασης γονέων- καθηγητών- μαθητών. 2/25
Κατά πόσο αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες στο σχολικό περιβάλλον; - Πως θα κάνει το μάθημα ο δάσκαλος; - Πώς θα χρησιμοποιούν οι μαθητές τους υπολογιστές τους; Βρετανία, Αυστραλία, Σιγκαπούρη: Σχέδιο Μετάβασης στη νέα εποχή. ΗΠΑ: Ενεργοποίηση επιχειρήσεων πληροφορικής: Συνεργασία για τις Δεξιότητες του 21ου αιώνα. Αποτελέσματα συνεργασίας: Χάρτης Δεξιοτήτων. 3/25
Τι γίνεται στην Ελλάδα; Δημόσιος τομέας: Δεν έχει αναπτυχθεί μια τέτοια στρατηγική. Ιδιωτικός τομέας: Επένδυση διδακτικού σκέλους με την αγορά διαδραστικών έξυπνων πινάκων. 4/25
Διαδραστικοί Πίνακες Η 5/25
Ο διαδραστικός πίνακας… Ορισμός: οι (Interactive whiteboards) ή διαδραστικοί πίνακες είναι συσκευές που συνδυάζουν Μια ευαίσθητη στην αφή οθόνη (πίνακας) Ένα προβολέα δεδομένων LSD(projector) Ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή (μεσω USB και Bluetooth) 6/25
Είδη διαδραστικών πινάκων Βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι τα δεδομένα δεν παρουσιάζονται ως παγιωμένα (home cinemas) αλλά αλλάζουν κατά τη βούληση του χρήστη. Με κριτήριο του τρόπου αλλαγής των δεδομένων διακρίνονται σε δυο κατηγορίες: Είτε με χρήση ειδικού καταδεικτικού (πένα) Είτε με το άγγιγμα απευθείας στη φωτοευαίσθητη επιφάνεια του πίνακα 7/25
Διαδραστικοί Πίνακες 8/25
Οι Νέοι Πίνακες Οι διαδραστικοί πίνακες συνδυάζουν: μεγάλη οθόνη προβολέας δεδομένων υπολογιστή «Διαδραστικοί»: τα προβαλλόμενα αλλάζουν κατά βούληση δασκάλου/καθηγητή: με ειδικό καταδεικτικό με το δάχτυλο σε πίνακα φωτοευαίσθητης επιφάνειας (ακριβότερη προσέγγιση) 9/25
Λειτουργίες (1/2) Υποκατάσταση παραδοσιακού πίνακα Αποδέσμευση μαθητών από την παρακολούθηση οθονών υπολογιστών 10/25
Λειτουργίες (2/2) Επιτρέπεται προσθήκη κινούμενων γραφικών, βίντεο και μαγνητοφωνημένου ήχου Επιτρέπεται ο τονισμός των σημαντικότερων σημείων από τα προβαλλόμενα καθώς και η αντιγραφή και εκτύπωση των περιεχομένων 11/25
Τρόποι αξιοποίησης – Δράσεις (1/2) Σώσιμο μαθημάτων για τους απόντες μαθητές Δημιουργία βίντεο μαθημάτων για τη σχολική ιστοσελίδα Διδασκαλία γεωγραφίας και αστρονομίας μέσω διαδικτυακών χαρτών 12/25
Τρόποι αξιοποίησης – Δράσεις (2/2) Προβολή παρουσιάσεων μαθητών και δασκάλων Δημιουργία ψηφιακών διηγήσεων Δημιουργία πορτοφόλιο εργασιών Διδασκαλία χρήσης υπολογιστών Ασκήσεις ιδεών 13/25
Απαραίτητη προϋπόθεση Συμβολή δασκάλου με: εξοικείωση με το μέσο διερεύνηση των δυνατοτήτων του συνεργασία με συναδέλφους (διαμοιρασμός πόρων, πηγών) 14/25
Τι γίνεται σε άλλες χώρες ... Ιδιαιτέρα διαδεδομένοι: ΗΠΑ Δυτική Ευρώπη και Κύπρο …σε αντίθεση με την Ελλάδα 15/25
Επιχειρήσεις και κόστος των διαδραστικών πινάκων Πληθώρα κατασκευαστικών εταιρειών με μεγαλύτερη εκπρόσωπο την Smart Technologies (οι φωτοευαισθητοι πίνακες της χρησιμοποιούνται σε 600.000 αίθουσες σε 100 χώρες) Κόστος συστήματος ιδιαίτερα υψηλό (έως και 5000 ευρώ) 16/25
Ελληνικά δεδομένα Καθόλου διαδεδομένοι-επικρατεί ο μαυροπίνακας Είδος πολυτελείας ακόμα και για ιδιωτικά σχολεία Κόστος αντίστοιχο 10 desktops 17/25
Εναλλακτικές λύσεις… Συστήματα που αξιοποιούν «έξυπνα» απλούς προβολείς και υπολογιστές σχολείων Παράδειγμα: εταιρείες με αισθητήρες για μετατροπή οποιαδήποτε επιφάνειας σε διαδραστικό πίνακα
Πλεονεκτήματα έξυπνων συστημάτων Προσιτό κόστος Εύκολη μεταφορά και χρήση 19/25
Διαδραστικά θρανία 20/25
Τι είναι διαδραστικό θρανίο; Θέση εργασίας μαθητών Διαθέτει αυτόνομο Η/Υ Δεν χρησιμοποιούνται μονάδες εισόδου (πληκτρολόγιο, ποντίκι) Διαθέτει επιτραπέζια οθόνη αφής (μονάδα εισόδου/εξόδου) Μπορεί να συνδεθεί σε δίκτυο Η/Υ Υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ μαθητών-καθηγητή
Υλοποίηση και κόστος Η εταιρεία NUI Group Smart table 8.000 $ Βρετανικό Πανεπιστήμιο Durham SynergyNet Επιχορήγηση 1,5 εκατ. Στερλίνες Πιλοτική εφαρμογή για 4 χρόνια 22/25
Εταιρεία NUI Group www.youtube.com/watch?v=b_FRmYXtneQ 23/25
Πανεπιστήμιο Durham http://smart.dur.ac.uk/index.PhP?n=main.MultitouchPage 24/25
Η πρόκληση στην εκπαίδευση Βρισκόμαστε στη μετάβαση για μια νέα εποχή με τη συμβολή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση 25/25