Ναυτικός Όμιλος Ειρήνης - Φιλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

Πόσο ασφαλή είναι (ή πρέπει να είναι) τα γεωτεχνικά έργα
Σεμινάριο εκπαίδευσης καταμετρητών IMS Αθήνα 2009
Συμβολισμός ομογενούς μαγνητικού πεδίου
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Ήπιες Μορφές Ενέργειας Ι
Σ Laser 2000 Σχολή. Στο στόλο του ΙΟΧ και των μελών του προστέθηκαν πρόσφατα και τρία σκάφη τύπου Laser 2000, με τα οποία ευελπιστούμε να οργανώσουμε.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
ΜΕΡΟΣ 2 SECTION A:  RRS 10, RRS 11, RRS 12, RRS 13 Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν ποιό σκάφος έχει δικαίωμα πορείας και ποιό σκάφος πρέπει να κρατηθεί μακριά.
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO MicroWorlds Pro
Βασίλης Κασκούρας Εθνικό Στέλεχος Επιτροπής Αγώνων Ελληνική Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία Επιτροπή Ανοικτής Θάλασσας.
ΣΧΟΛΗ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Πώς μετράμε με το παχύμετρο;
Δυναμικοί πίνακες Πολλές δομές δεδομένων υλοποιούνται με χρήση πινάκων
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ – Τμήμα Αυτοματισμού
RRS 2009-’12: New Section C RRS 2009-’12: ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ C Γραμμένο από την Ομάδα Εργασίας για το Τμήμα C της Επιτροπής Κανονισμών της ISAF Νοέμβριος2008.
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
H Mathematica στην υπηρεσία της Φυσικής
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Φύλλο εργασίας Ευθύγραμμες κινήσεις.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Όνομα: Λεκάκης Κωνσταντίνος καθ. Τεχνολογίας
ΠΡΩΤΟΓΕΝΝΕΣ-ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΝΕΣ ΠΕΔΙΟ
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Αναγνώριση Προτύπων.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
ΣΧΟΛΗ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΕΙΣ –ΟΡΓΑΝΩΣΗ –ΘΕΣΕΙΣ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ Εισηγητής:ΜΑΝΘΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ.
Αποτελέσματα μετρήσεων σύστασης σώματος
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Θέση και μετατόπιση x2=8 Δx=8-3=5 x1=3 x1=-2 x2=3 Δx=3-(-2)=5
ΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
3.4 ΔΥΝΑΜΗ & ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ.
Μαγνητική ροή.
Τρόποι χρήσης του διαδραστικού πίνακα. Μάιος 2014.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
2ο΄ Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΑΝΑΚΛΑΣΗ - ΔΙΑΘΛΑΣΗ Φυσική Γ λυκείου Θετική & τεχνολογική κατεύθυνση
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Διανυσματική παράσταση εναλλασσόμενων μεγεθών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
11/11/2009 Μέθοδος Penman Μέθοδος Thornwaite. Τροποποιημένη μέθοδος Penman Η μέθοδος γενικά δίνει αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα σε σχέση με όλες τις.
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ Είναι το σύστημα στο οποίο παρουσιάζονται οι όψεις του αντικειμένου με όλες τις πραγματικές τους διαστάσεις (μήκος, πλάτος, ύψος).
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ Υδροστατική είναι το κεφάλαιο της Υδραυλικής που μελετά τους νόμους που διέπουν τα ρευστά όταν βρίσκονται σε ηρεμία.
Ενότητα A3:Η πειραματική μέθοδος Froude
Θεωρία πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 3 : Υπολογισμός της αντίστασης με τη μέθοδο FORMDATA Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ.Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
  ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
1 Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 10: Γραμμή Φορτώσεως (Ύψος εξάλων) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ. E1E1 E2E2 E3E3 E4E4 E5E5.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 12: Λόγοι Κύριων Διαστάσεων και Συντελεστές Μορφής Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 2 η : Ο ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Διάλεξη: Η μέθοδος τομών Ritter – γενικοί τύποι και ειδικές περιπτώσεις δικτυωμάτων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Γενικά (1 από 4) Το πλοίο , ως κοίλο σώμα που επιπλέει στην επιφάνεια του νερού , αποτελείται από ένα τμήμα μέσα στο νερό και ένα τμήμα έξω από το νερό.
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ναυτικός Όμιλος Ειρήνης - Φιλίας Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide Γιάννης Καλατζής Αρχικαταμετρητής ΕΑΘ Ναυτικός Όμιλος Ειρήνης - Φιλίας Δεκέμβριος 2009

Σύστημα καταμέτρησης IMS (International Measurement System) Σύστημα καταμέτρησης ιστιοπλοϊκών σκαφών ανοικτής θαλάσσης. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε το 1976 από το US Sailing και το MIT, με τη συσκευή μέτρησης γάστρας και την ανάπτυξη ναυπηγικών μοντέλων πρόβλεψης ταχύτητας ιστιοπλοϊκού σκάφους (Velocity Prediction Program, VPP), το οποίο εξελίσσεται μέχρι σήμερα από το ORC με τη βοήθεια πειραμάτων στη ναυπηγική δεξαμενή του Πολυτεχνείου του Delft (Ολλανδία). Χρησιμοποιείται στα συστήματα ισοζυγισμού του ORC (International και Club). Συστήματα ισοζυγισμού του ORC (ORC International, ORC Club) ORC International Σύστημα ισοζυγισμού ιστιοπλοϊκών σκαφών ανοικτής θαλάσσης που βασίζεται α) στο IMS ως σύστημα καταμέτρησης και β) στο λογισμικό VPP για την εκτίμηση της ταχύτητας του σκάφους σε διάφορες γωνίες και εντάσεις ανέμου. ORC Club Σύστημα ισοζυγισμού, που βασίζεται στα ίδια μοντέλα πρόβλεψης ταχύτητας με το ORC International, αλλά που για λόγους απλότητας και οικονομίας χρησιμοποιεί ένα υποσύνολο μετρήσεων του IMS. Ν.Ο.Ε.Φ., Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

IMS Rule ORC Rating Rules Γάστρα και προπέλα ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ (Δύναμη αντίστασης) VPP (Velocity Prediction Program) Πολικές επιδόσεις Υδροστατικά στοιχεία Στοιχεία για εξαγωγή αποτελεσμάτων Πιστοποιητικό ORC-Int/Club Ευστάθεια και έξαλα Εξαρτία και πανιά ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ (Δύναμη πρόωσης) Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Βασικοί κανονισμοί για αγώνες ανοικτής θαλάσσης RRS - ISAF Racing Rules of Sailing (www.sailing.org): Κανόνες αγώνων ιστιοπλοϊκών σκαφών. IMS - IMS Rule (www.orc.org): Ο κανόνες του συστήματος καταμέτρησης International Measurement System. ORR - ORC Rating Rules (www.orc.org): Κανόνες των συστημάτων ισοζυγισμού του ORC (ORC International, ORC Club). OSR - ISAF Offshore Special Regulations (www.sailing.org): Κανονισμοί συστημάτων ασφαλείας ιστιοπλοϊκών σκαφών σε αγώνες. Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Πιστοποιητικό ORC International Σελίδα 1. Στοιχεία ισοζυγισμού: - Θεωρητική ταχύτητα σκάφους σε διάφορες εντάσεις και γωνίες ανέμου. - Επιλογές για αποτελέσματα. Υδροστατικές παράμετροι. Σελίδα 2. Μετρήσεις εξαρτίας, ευστάθειας, προπέλας και υπολογισμοί. Διαστάσεις μεγαλύτερων πανιών κάθε είδους. Measurement inventory (θέση και βάρη αντικειμένων). Σελίδα 3. Πληροφοριακά στοιχεία: - Σχέδιο εξαρτίας και πανιών. - Sails Inventory (στοιχεία πολλών πανιών). Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Πιστοποιητικό ORCi – Σελίδα 3 Καθαρά πληροφοριακή σελίδα. Ακριβές υπό κλίμακα σχέδιο των πανιών και της εξαρτίας. Sails inventory: - Διαστάσεις, εμβαδόν και άλλες πληροφορίες διάφορων καταμετρημένων πανιών. - Περιέχει τουλάχιστον το πανί με το μεγαλύτερο εμβαδό από κάθε είδος (και τη μαΐστρα μικρότερου βάρος) καθώς και όσα άλλα πανιά επιθυμεί να συμπεριληφθούν ο ιδιοκτήτης. - Στο σκάφος μπορεί να υπάρχουν και άλλα πανιά, εκτός όσων αναφέρονται στο sails inventory, αρκεί να είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων (Σελίδα 2). Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Πιστοποιητικό ORCi – Σελίδα 3 (χρήσιμες οδηγίες) Σύμφωνα με τον κανονισμό IMS, όλα τα πανιά πρέπει να έχουν καταμετρηθεί (και να έχουν σφραγίδα καταμέτρησης). Αν και όχι υποχρεωτική, είναι πολύ χρήσιμη για τον ιδιοκτήτη η καταγραφή όλων των πανιών του σκάφους του στο sails inventory. Στο sails inventory μπορούν, με φροντίδα του καταμετρητή, να συμπεριληφθούν και άλλα στοιχεία των πανιών (υλικό πανιού, κατασκευαστής, ελεύθερο σχόλιο). Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Πιστοποιητικό ORCi – Σελίδα 3 (χρήσιμες οδηγίες) Head Foot Leech Luff Πιστοποιητικό ORCi – Σελίδα 3 (χρήσιμες οδηγίες) 7/8 Κάθε φλόκος/τζένοα ≥ 1/1/2009 πρέπει να έχει πλήρεις μετρήσεις: LPG, JL (luff), JH (head), JGT, JGU, JGM, JGL (πλάτη σε ύψος αετού 7/8, 3/4, 1/2, 1/4), εκτός αν έχει καθαρά αρνητικό αετό και δεν είναι ο μεγαλύτερος (σε εμβαδόν), οπότε αρκεί να υπάρχουν οι μετρήσεις LPG και JL. 3/4 1/2 1/4 Το εμβαδόν που υπολογίζεται είναι πλέον το «πραγματικό» (δηλ. τυχόν εμβαδόν, το οποίο δεν υπάρχει λόγω αρνητικό αετού, δεν προσμετράται). Αυτό σημαίνει είναι πολύ πιθανόν να ευνοεί η επανακαταμέτρηση της μεγαλύτερης τζένοας ενός σκάφους, εάν έχει μετρηθεί με τον παλαιό τρόπο (μόνο LPG και JL). Clew LPG Tack Υπενθυμίζεται ότι στα συμμετρικά μπαλόνια μετριέται πλέον το πλάτος στο μέσον του ύψους, αντί για το μέγιστο πλάτος. Αυτό σημαίνει είναι πολύ πιθανόν να ευνοεί η επανακαταμέτρηση ενός μπαλονιού (SMG), εάν έχει μετρηθεί με τον παλαιό τρόπο (SMW). Maximum Width SMG ½ Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Πιστοποιητικό ORCi – Σελίδα 2 Μετρήσεις και στοιχεία εξαρτίας. Μετρήσεις εξάλων και ευστάθειας. Όριο θετικής ευστάθειας (Limit of Positive Stability: η γωνία κλίσης μετά από την οποία το σκάφος ανατρέπεται). Μετρήσεις προπέλας. Εμβαδόν προβαλλόμενης επιφάνειας (PIPA). Διαστάσεις μεγαλύτερων πανιών από κάθε είδος. Μέγιστο επιτρεπόμενο εμβαδόν πανιών κάθε είδους (και μικρότερο επιτρεπόμενο βάρος μαΐστρας). Μαθηματικοί τύποι εμβαδών. Measurement Inventory: Βάρος και θέση των αντικειμένων επί του σκάφους κατά τη μέτρηση εξάλων. Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Πιστοποιητικό ORCi – Σελίδα 2 (χρήσιμες οδηγίες) Όλα τα αντικείμενα που αναφέρονται στο measurement inventory, πρέπει κατά τη διάρκεια του αγώνα να είναι στη θέση και να έχουν το βάρος που αναγράφεται εκεί. Τα στοιχεία της παλαιάς 2ης σελίδας μπορούν, με ευθύνη του καταμετρητή, να καταγραφούν στο νέο measurement inventory. Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Πιστοποιητικό ORCi – Σελίδα 1 Στοιχεία γάστρας και υδροστατικά: - Από αρχείο γάστρας (Offset File): Length Overall Maximum Beam - Από αρχείο γάστρας και μέτρηση εξάλων: Displacement (εκτόπισμα) Draft (μέγιστο βύθισμα) IMS L (μήκος ισάλου) Sink (βάρος για παράλληλη βύθιση) Wetted Area (εμβαδόν βρεχάμενων επιφ.) Μέγιστο βάρος πληρώματος. Πλήθος επιτρεπόμενων πανιών. Είδος μπαλονιού. Μέγιστο εμβαδόν πανιών θυέλης. Θεωρητική ταχύτητα σκάφους σε διάφορες εντάσεις και γωνίες ανέμου. Επιλογές για έκδοση αποτελεσμάτων. Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Πιστοποιητικό ORCi – Σελίδα 1 (χρήσιμες οδηγίες) Το σημαντικότερο στοιχείο του πιστοποιητικού είναι η θεωρητική ταχύτητα του σκάφους σε διάφορες εντάσεις και γωνίες ανέμου. VMG Επίσης, εμφανίζεται η βέλτιστη γωνία για πλεύση τακτικής με τακ ή μπότζες, δηλ. η γωνία στην οποία μεγιστοποιείται η προβολή της ταχύτητας του σκάφους στη διεύθυνση του ανέμου (VMG). Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Γωνίες απόδοσης πλωριών πανιών – ORC Speed Guide Μια πολύ αδρή εκτίμηση* για τις γωνίες στις οποίες μεγιστοποιείται η απόδοση των πλωριών πανιών είναι: 30° 45° 60° 75° 90° 105° 120° 135° 150° 165° 180° Τζένοα/φλόκος: 35° - 60° Code 0: 60° - 110° Ασύμμετρο μπαλόνι: 90° - 135° Συμμετρικό μπαλόνι: 110° - 180° Jib Code 0 Διαγράμματα τέτοιου τύπου βρίσκονται στο Speed Guide (πρώην Performance Package) του ORC, και παρουσιάζουν γραφικά την ταχύτητα ενός συγκεκριμένου σκάφους (όσο πιο μακριά από το κέντρο τόσο πιο μεγάλη η ταχύτητα), για τα διάφορα είδη πανιών του πιστοποιητικού ORC International του σκάφους και για τις εντάσεις ανέμου 6, 8, 10, 12, 14, 16 και 20 κόμβων. Asymmetric on pole 6kt Symmetric spinnaker 14kt *Η εκτίμηση αυτή μπορεί να διαφέρει σημαντικά, ανάλογα με το σκάφος, τις διαστάσεις των πανιών και την ένταση του ανέμου. Το διπλανό διάγραμμα είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα που δεν βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία. Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Speed Guide (πολικό διάγραμμα) Πολικό διάγραμμα από το υπόδειγμα του Speed Guide του ORC. Δεξί τμήμα: Πολικό διάγραμμα για γωνίες πραγματικού ανέμου. Αριστερό τμήμα: Πολικό διάγραμμα για γωνίες φαινόμενου ανέμου. Στα διαγράμματα αυτά φαίνεται η ταχύτητα του σκάφους για κάθε είδος πλωριού πανιού ξεχωριστά, και για εντάσεις ανέμου 6, 8, 10, 12, 14, 16 και 20 κόμβων. Σημαντική πληροφορία από το διάγραμμα είναι οι γωνίες του ανέμου στις οποίες πρέπει να γίνουν αλλαγές πανιών από ένα είδος σε άλλο, για να υπάρχει μέγιστη απόδοση. Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Speed Guide (πίνακας απόδοσης) Πίνακας απόδοσης από το υπόδειγμα του Speed Guide του ORC. Στους πίνακες αυτούς παρουσιάζεται η ταχύτητα του σκάφους για κάθε είδος πλωριού πανιού ξεχωριστά, για διάφορες γωνίες ανέμου και για εντάσεις 6, 8, 10, 12, 14, 16 και 20 κόμβων. Επίσης παρουσιάζεται και η γωνία βέλτιστης απόδοσης, τόσο στα όρτσα (b) όσο και στα πρύμα (r). Στοιχεία που εμφανίζονται: TWS: ταχύτητα πραγματικού ανέμου TWA: γωνία πραγματικού ανέμου BTV: ταχύτητα σκάφους VMG: προβολή της ταχύτητας του σκάφους στη διεύθυνση του ανέμου AWS: ταχύτητα φαινόμενου ανέμου AWA: γωνία φαινόμενου ανέμου Heel: εγκάρσια κλίση σκάφους Reef: μείωση ιστιοφορίας (1=μέγιστο) Flat: βάθος πανιού (1=μέγιστο) Ν.Ο.Ε.Φ. Δεκέμβριος 2009 Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide - Ι. Καλατζής

Ναυτικός Όμιλος Ειρήνης - Φιλίας Ευχαριστούμε. Συστήματα ισοζυγισμού ORC  Πιστοποιητικό ORC International  ORC Speed Guide Γιάννης Καλατζής Αρχικαταμετρητής ΕΑΘ Ναυτικός Όμιλος Ειρήνης - Φιλίας Δεκέμβριος 2009