Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατέβασμα αρχείων βίντεο και ήχου Με το Τι είναι το Real Player To Real Player είναι μια πολυδύναμη εφαρμογή με την οποία μπορούμε να παίξουμε βίντεο.
Advertisements

Εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του
Δημιουργία της πρώτης σας βάσης δεδομένων Access 2013 j και στη συνέχεια πατήστε το πλήκτρο F5 ή κάντε κλικ στις επιλογές Προβολή παρουσίασης > Από την.
Πώς να χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Gmail
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Βασικές πληροφορίες για τους υπολογιστές:
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Καθηγητής: Δ. Μπουτακίδης
Support.ebsco.com Χρήση της Λειτουργίας ιστορικού αναζήτησης Εκπαιδευτικό μάθημα.
Έγινε επίδειξη και πρακτική εφαρμογή δύο δημοφιλών προγραμμάτων επεξεργασίας κειμένου (Microsoft Office, OpenOffice Writer). Μάθαμε πώς αλλάζουμε τη γλώσσα.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Το πρόγραμμα Turbo Pascal TPW1.5
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Εκμάθηση λογισμικού Hotpotato - δημιουργία σταυρολέξων. • Εκμάθηση λογισμικού Hotpotato - δημιουργία σταυρολέξων Πανίκος Μουσκαλλής Καθηγητής Χημείας Μέλος.
Συνεργατικό Εργαλείο wiki
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου. Home Page : Αρχική Σελίδα Για να την αλλάξουμε ακολουθούμε την εξής διαδικασία: 1.Tools 2.Internet Options 3.General (καρτέλα),
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
Εκκίνηση του MATLAB.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Δ.Π.Θ. Συνδέοντας έγγραφα - 1 Συνδέοντας έγγραφα Μια σύνδεση στο Web (link) αποτελείται από δύο μέρη : Aυτό που βλέπουμε στη σελίδα και λέγεται άγκυρα.
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
Τμήμα Φυσικής - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Σύστημα Γραμματειακής Υποστήριξης Επιμέλεια: Παπαϊωάννου Βίκυ, ΠΕ19 1 ο Γυμνάσιο Πολυγύρου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ. Π. Ε
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Συντάκτης :Δομουχτσής Στέργιος Κατασκευή Ιστοσελίδας Αυτόματο σύστημα Σχολικού Δικτύου Iware.
Χρήση & Λειτουργία Η/Υ Γραφικό Περιβάλλον Εργασίας.
Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Κύπρου ΕΠΛ 371 – Προγραμματισμός Συστημάτων Ονόματα: Αντώνης Μαυρής, Γιώργος Ματθαίου, Χρίστος Κυριάκου Ταυτότητες: ,
ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ : ΤΣΑΛΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ. : 30920
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή 5 ο Κεφάλαιο.
Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών Κατασκευή Ιστοσελίδας  Απόλυτα πεπεισμένοι πως η κοινωνία της γνώσης προσκαλεί αλλά και προκαλεί τα Στελέχη της Εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικό μάθημα Χρήση της Λειτουργίας ιστορικού αναζήτησης
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής,χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΚΙΔΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ. Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Εγκατάσταση του joomla σε τοπικό υπολογιστή Νταλούκας Βασίλης Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. 1 ου Γραφείου Δ.Ε. Ν.Ηλείας.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Εξομοιωτής Ψηφιακών Κυκλωμάτων
* Το πρόγραμμα Accountant
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 1 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: WINDOWS XP ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μενού,Εντολές και Παράθυρα Διαλόγου Καθηγητής: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 5 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΥΠΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Εισαγωγή στο πρόγραμμα microsoft word
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Εισαγωγή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Μετονομασία Φακέλων και Αρχείων
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Παιδαγωγικές εφαρμογές Η/Υ
Κατηγορίες Λογισμικού
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Εισαγωγή
Παιδαγωγικές εφαρμογές Η/Υ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
1)Αφού ακολουθήσουμε τον σύνδεσμο βρισκόμαστε εδώ
Οδηγίες Εγκατάστασης της MySQL
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
στο PowerPoint 7 τρόποι για να συνεργαστείτε με άλλα άτομα
H “Βοήθεια” στον Η/Υ 10/11/2018 Β' ΤΑΞΗ ΒΟΗΘΕΙΑ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
Λειτουργικά Συστήματα
Λειτουργικά Συστήματα
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος

Βιβλιογραφία • PROγραμματίζοντας στη LOGική, Μ. Κατζουράκη, Μ. Γεργατσούλης, Σ. Κόκκοτος, Ελληνική Εταιρία Επιστημόνων Η/Υ και Πληροφορικής, Αθήνα 1991 • Prolog : Programming for Artificial Intelligence, Ivan Bratko, Addison-Wesley Ltd. • The Art of Prolog, E. Shapiro and L. Sterling, MIT Press

Οδηγίες εγκατάστασης • Η SWI-prolog είναι διαθέσιμη (δωρεάν) στο – • Αφού ολοκληρωθεί η λήψη του αρχείου, κάνετε διπλό κλικ στο εκτελέσιμο για την έναρξη εγκατάστασης

Εγκατάσταση

Το περιβάλλον της Prolog

Προτιμήστε γραμματοσειρά Courier ή Consolas

Το περιβάλλον εργασίας Prolog • Χρησιμοποιούμε οποιοδήποτε επεξεργαστή απλού κειμένου – π.χ. notepad (Windows) – notepad2 ( ) – nano, kate (Unix, Linux) • Στο αρχείο καταγράφουμε τα γεγονότα και τους κανόνες του προβλήματος που θέλουμε να λύσουμε. • Μπορούμε να επαναχρησιμοποιήσουμε σε κάποιο αρχείο file1.pl γεγονότα και κανόνες που βρίσκονται σε άλλο αρχείο, π.χ. file2.pl, αν στο αρχείο file1.pl γράψουμε: :-consult(‘file2.pl’). • Σχόλια στο αρχείο θεωρούνται γραμμές που ξεκινούν με «%» ή βρίσκονται μεταξύ «/*» και «*/».

Χρήσιμες εντολές • Άνοιγμα αρχείου filename.pl: ?- consult(‘filename.pl’). • Άνοιγμα βοήθειας Prolog: ?- help. • Άνοιγμα παραθύρου γραμμής εντολών: ?- shell. (επιστρέφετε στη Prolog γράφοντας exit). • Εμφάνιση ιστορικού προηγούμενων εντολών πατώντας τα «arrow keys» (πάνω ή κάτω) • Εμφάνιση του προγράμματος που βρίσκεται στη μνήμη: ?- listing. • Τερματισμός λειτουργίας: ?- halt.

Άνοιγμα αρχείου • Από το μενού «File | Consult» και επιλέγουμε το αρχείο ή • γράφοντας στο prompt • consult(‘ ’). ή • [‘<όνομα του αρχείου’]. • Για την εκκίνηση πολλών αρχείων με μια εντολή γράφετε: • ?- [file1, file2, file3, …, filen]. • Χρησιμοποιείτε «’» αν η επέκταση του αρχείου είναι διαφορετική του.pl και πρέπει να συμπεριληφθεί στο όνομα του αρχείου, π.χ. ?- [‘myFile.type’]. Διαφορετικά, το ?- [file1]. και το ?- [‘file1.pl’]. έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.

Δίκτυο Πόλεων edge(1,2). edge(1,3). edge(2,4). edge(3,4). path(X,Y):- edge(X,Y). path(X,Y):- edge(X,Z),edge(Z,Y).

Δίκτυο Πόλεων (με κόστος) edge(1,2,50). edge(1,3,20). edge(2,4,30). edge(3,4,40). path(X, Y, Cost):- edge(X, Y, Cost). path(X, Y, Cost):- edge(X, Z, C1), edge(Z, Y, C2), Cost is C1+C2.

Είδη ισότητας • Η Prolog διαθέτει 4 σύμβολα ισότητας, κάθε ένα με διαφορετική χρησιμότητα: – Το = (ελέγχει αν δύο όροι είναι ίδιοι ή μπορούν να ταιριάξουν) • ?- 5=5. • ?- word = word. • ?- X = 5. • ?- 4 = X. (δεν έχει «φορά») • ?- X = Y. • ?- hello = X. • ?- X = ‘this is a test’. • ?- X = (δεν κάνει υπολογισμούς)

Είδη ισότητας • Το «is» αντίθετα κάνει υπολογισμούς στο δεύτερο μέρος της παράστασης και καταχωρεί (ή ταιριάζει) το πρώτο: – ?- X is 3+2. (επιστρέφει X=5) – ?- 5 is 3+2. (επιστρέφει true) – ?- 3+2 is X. (εμφανίζει σφάλμα – γιατί; ) – ?- 3+2 is 5. (επιστρέφει false – γιατί; ) – ?- X is 5, X is X+1. (επιστρέφει false, γιατί; ) – ?- word is word. (επιστρέφει false) – ?- word(X) is word(a). (εμφανίζει σφάλμα – γιατί; )

Είδη ισότητας • Το =:= εκτελεί τους υπολογισμούς και στα δύο μέλη της παράστασης και συγκρίνει τα αποτελέσματα: – ?- 5 =:= 3+2. – ?- 3+2 =:= 2+3. – ?- word =:= word. (δεν κάνει ταίριασμα) – ?- X =:= 3+2. (δεν κάνει καταχώρηση) – ?- word =:= word. (συγκρίνει μόνο αριθμητικές παραστάσεις)

Είδη ισότητας • Τέλος, το == κάνει έλεγχο ισότητας – ?- 5==5. – ?- word ==word. – ?- X==X. – ?- X==Y. (επιστρέφει false – γιατί; )