Οι ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο! Ευθύνη όλων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Αναστασία Ψάλτη, Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙΘ
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ "ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ"
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
O σχολικός εκφοβισμός Ανοιχτοί Ορίζοντες.
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΡΟΛΗΨΗ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΚΑΤΑΝΟΩ, ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Βία στο σχολείο: εικόνα σου είμαι κοινωνία…και σου μοιάζω;
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο! Ευθύνη όλων Το Σχολείο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών;

«Δοκεῖ γάρ αὐτή ἡ ἡλικία μάλιστα ἐπιμελείας δεῖσθαι» «Δοκεῖ γάρ αὐτή ἡ ἡλικία μάλιστα ἐπιμελείας δεῖσθαι» Ξενοφώντος Κύρου παιδεία

Έρευνα της UNISEF για τα παιδιά στην Ελλάδα 70% Γυρίζουν την πλάτη στο σχολείο 40%Λένε πως οι γονείς τους τους αφιερώνουν ελάχιστο ως καθόλου χρόνο 25% Έπεσαν θύματα βίας από συνομηλίκους το τελευταίο δίμηνο 20%Βρίσκονται εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 12% Ζουν σε συνθήκες φτώχειας 2% Ζουν στο σπίτι με άνεργους και τους δύο γονείς 29%Γνωρίζουν ότι τα οικονομικά της οικογένειας τους δεν πάνε καλά

Έρευνα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα συναισθήματα των Μαθητών στο σχολείο. 68% νιώθουν κούραση 58% πίεση 53% πλήξη 52% άγχος 32% απογοήτευση 27% απαισιοδοξία 23% οργή 15% μοναξιά

«Εικόνα σου είμαι κοινωνία Σχολική Βία «Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω»

Λ Ε Κ Τ Ι Η

Σ Ω Μ Α Τ Ι Κ Η

Ψ Υ Χ Ο Λ Γ Ι Κ Η

Σ Ε Ξ Ο Υ Α Λ Ι Κ Η

Β Α Ν Δ Λ Ι Σ Μ Ο

Έρευνα για τη βία στα σχολεία Πηγή: Ινστιτούτο Κοινωνικής Πολιτικής του ΕΚΚΕ 6-6-2006 60% των μαθητών ανέρχονται τα κρούσματα απειλών και λεκτικής βίας 34% οι συμπλοκές 30% οι κλοπές 16% οι βανδαλισμοί 43% θεατές σε πράξεις βίας 68% μάρτυρες σε ξυλοδαρμό Έρευνα που παρουσιάστηκε στην επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της βουλής στις 21-6-2007 για σχολεία της Αθήνας έδειξε ότι: Το 25% των μαθητών 8-15 ετών έχουν υποστεί βία από συμμαθητές τους.

Κοινωνικοπολιτικοί Οικογενειακοί Εκπαιδευτικοί Παράγοντες που συμβάλλουν στη σχολική βία Κοινωνικοπολιτικοί Οικογενειακοί Εκπαιδευτικοί

Το προφίλ του Θύτη - Δράστη Άτακτος Απρόσεκτος Ασυνεπής Εριστικός Αψύς Θυμωμένος Πικραμένος Χαμηλής επίδοσης Πρόθυμος να βοηθήσει σε εργασίες του σχολείου Με ελλιπή οικογενειακή στήριξη

Το προφίλ του Θύματος Διστακτικός Χωρίς αυτοπεποίθηση Ευάλωτος Mε ελλιπή συναισθηματική- οικογενειακή στήριξη Xαμηλή αυτοεκτίμηση Aπομονωμένος Xωρίς φίλους Φοβισμένος

Διευρωπαϊκή μελέτη το 2003 για την ποιότητα ζωής παιδιών και εφήβων έδειξε: Το 22,5% των Ελλήνων εφήβων βιώνουν εκφοβισμό και απόρριψη. Συχνότερα θύματα είναι: Έφηβοι από οικογένειες οικονομικά ασθενέστερες Έφηβοι οικονομικών μεταναστών Έφηβοι με χρόνια προβλήματα υγείας Έφηβοι χαμηλού κοινωνικού επιπέδου

Μαθητική διαρροή στη δευτεροβάθμια εκπ/ση Στο Γυμνάσιο 6,09% Στο Λύκειο 3,32% Τ.Ε.Ε 20,28% Για την πρωτοβάθμια εκπ/ση η διαρροή είναι «αμελητέα»! κάτω του 2%

Σχολικοί Παράγοντες που ευθύνονται για τη μαθητική Διαρροή Η χαμηλή σχολική επίδοση Οι πολλές απουσίες Οι συγκρούσεις με συμμαθητές /εκπαιδευτικούς Τα προβλήματα πειθαρχίας Η συχνή αλλαγή σχολείου.

Συνελήφθη ο 10χρονος με τις μολότοφ στη Θεσσαλονίκη Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2006

«Το παιδί πηγαίνει πλέον κανονικά στο σχολείο, παρακολουθείται κανονικά από κοινωνικούς λειτουργούς όπως και η οικογένειά του και δεν υπάρχει πρόβλημα» τόνισε στα ΝΕΑ ο πρόεδρος του Εθνικού κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης αργότερα. «ΤΑ ΝΕΑ» 22-2-2007

Τα παιδιά είναι υπόθεση όλων μας «Δοκεῖ γάρ αὐτή ἡ ἡλικία μάλιστα ἐπιμελείας δεῖσθαι»

Προϋποθέσεις για την καταστολή και την πρόληψη της βίας και της παραβατικότητας των ανηλίκων 1. Συνεργασία γονέων, σχολείου και άλλων φορέων 2. Υπηρεσίες για την ψυχοκοινωνική υγεία των μαθητών 3. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διαχείριση κρίσεων 4. Ελκυστικό σχολείο με ενδιαφέροντα προγράμματα 5.Διεπιστημονική ομάδα στο χώρο του Σχολείου 6. Άσκηση στο διάλογο 7. Υλικοτεχνική υποδομή 8. Καλές πρακτικές και δράσεις

Αντιδράσεις Γονέων Συνεργάζονται Ενοχοποιούνται και προσβάλλονται Απενοχοποιούνται Αποδίδουν τις ευθύνες σε άλλους παράγοντες Είναι καχύποπτοι, φοβούνται το στιγματισμό Δύσκολα δέχονται παραπομπή σε ειδικούς Αδιαφορούν.

Ανθρωπογεωγραφία του Σχολείου Σύνολο = 217 Αγόρια = 107 Κορίτσια = 110

Ανθρωπογεωγραφία του Σχολείου Αλλοδαποί μαθητές : 64 (ποσοστό 29%) Υπηκοότητες: Αλβανική 53 Ουκρανική 4 Πολωνική 3 Ιρανική 1 Συριακή 1 Βουλγάρικη 1 Σέρβικη 1

45 παιδιά διαζευγμένων γονέων 4 παιδιά αγάμων μητέρων 2 παιδιά έχουν χάσει τη μητέρα 3 παιδιά ζουν με τη γιαγιά 1 παιδί ΑΜΕΑ και παιδιά με καρκίνο που ζουν στον Ξενώνα «ΦΛΟΓΑ». Έχουν διακόψει τη φοίτηση 2 αγόρια και 2 κορίτσια εκ των οποίων 1 αλλοδαπό και 3 ελληνόπαιδες

Μαθητές/ τριες που παρουσιάζουν βίαιη - επιθετική συμπεριφορά Πρώτη Τάξη 8 Δευτέρα Τάξη 14 Τρίτη Τάξη 8 Κορίτσια 7 Αγόρια 23

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Ανάθεση στη μαθητική κοινότητα να επιλύει τις συγκρούσεις Μαθητής/ τρια «χρεώνεται» να «συγκρατεί» τον επιθετικό συμμαθητή Μαθητής «χρεώνεται» να συμπαραστέκεται διακριτικά στο μαθητή-θύμα Εκπαιδευτικός «χρεώνεται» και στηρίζει μαθητή, δράστη ή θύμα Ανάθεση ρόλων σε μαθητές εν δυνάμει δράστες ή θύματα Συνεργασία με τις υποστηρικτικές υπηρεσίες Διοργάνωση εκδηλώσεων για τη ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ Αυτοεκτίμηση Ετεροαποδοχή Ανάπτυξη Σχέσεων Εμπιστοσύνης Ψυχοκοινωνική Στήριξη των Παιδιών

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ Δημιουργία θετικού ψυχολογικού κλίματος Βελτίωση διαπροσωπικών σχέσεων Ενθάρρυνση των μαθητών Απόκτηση αυτοεκτίμησης Αποδοχή διαφορετικότητας Στήριξη μαθητών με διαφορετικές κουλτούρες και ιδιαίτερες ικανότητες Καταπολέμηση στερεοτύπων Ανάπτυξη κλίματος εμπιστοσύνης στο σχολείο Συνεργασία μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, φορέων Απορρόφηση κραδασμών