ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
1ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
SCHOOL BULLYING DISNOSCHOOL.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κελεσίδης Βαγγέλης.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Βαλεντίνα Μιχαήλ Στ’1.
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Σχολικός εκφοβισμός.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΡΙΝΑ ΑΘΗΝΑΙΟΥ ΚΑΙ ΔΑΝΑΗ ΚΟΤΣΑΡΗ ΤΑΞΗ: ΣΤ’1
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Αν σε ενοχλήσουν ή σε χτυπήσουν μίλα, μη φοβάσαι!.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!! ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ο Χ Ι στον Μουσαβερές ΚώσταςΤσαρούχας Γιάννης. Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς bullying είναι το φαινόμενο όπου μαθητές ασκούν βία και προκαλούν.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Μαρία Μπατσίλη Εκπαιδευτικός, Μ.Α Ιστορίας
Εκφοβισμός στα σχολεία
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Καθηγήτρια: Κα Μ.Ζάχου Μαθητής: Νίκος Γονιδάκης
Είμαστε το ίδιο. Να το θυμάσαι. Μην το ξεχνάς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ SCHOOL BULLYING

ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ

ΟΡΙΣΜΟΣ Ο όρος εκφοβισμός και βία στο σχολείο (school bullying) περιγράφει την εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

 Είναι ομαδικό φαινόμενο. Δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει Αλλά και εκείνον που εκφοβίζεται, και τους παρατηρητές, δηλαδή όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, είτε είναι μαθητές είτε είναι ενήλικες.

ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ: 1. ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ: χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί, 1. ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ: χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί, τρικλοποδιές Κλωτσιές Χτυπήματα με αντικείμενα, Τράβηγμα μαλλιών Παράδειγμα: Ο Γιώργος με τον Γιάννη παίζουν μπάσκετ. Ξαφνικά ο Γιώργος πετά την μπάλα στο κεφάλι του Κώστα που παρακολουθεί τον αγώνα, επίτηδες. Αυτή η πράξη έχει γίνει στο παρελθόν, πολλές φορές, χτυπώντας άλλα παιδιά με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

2. ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ φραστικές επιθέσεις, απειλές, προσβολές, διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής ή οικογενειακής κατάστασής του ή της διαφορετικότητάς του, χειρονομίες Παράδειγμα: Η Μαρία κοροϊδεύει τη Jasmin για την καταγωγή της, αλλά και για τα ρούχα που φοράει στο σχολείο.

3. ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ απειλές, εκβιασμοί, προσπάθεια για σκόπιµη αποµόνωση του παιδιού, για άσκηση επιρροής στην οµάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους, διάδοση κακόβουλων φηµών και ψευδών, καταστροφή των πραγµάτων του, εκβιασµός για χρήµατα, Παράδειγμα: Η Μαρία δεν συμπαθεί την συμμαθήτριά της Σοφία, η οποία ήρθε φέτος στην τάξη της και είναι πολύ καλή μαθήτρια. Φοβάται ότι θα χάσει τη θέση του «αρχηγού» που νομίζει ότι έχει στην τάξη. Έτσι την αγνοεί συστηματικά και προσπαθεί να πείσει και τις φίλες της να μην την παίζουν στο διάλειμμα, λέγοντας ψέματα και κακοήθειες για την Σοφία. Το αποτέλεσμα είναι η Σοφία να κάθεται μόνη της σε όλα τα διαλείμματα.

4. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΒΙΑ απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια κοινωνικές δραστηριότητες. Παράδειγμα: Η Μαρία σε όλα τα διαλείμματα κάθεται μόνη της. Προσπάθησε πολλές φορές να πλησιάσει τις συμμαθήτριές της αλλά όταν πάει να καθίσει κοντά τους, αυτές φεύγουν. Στα πάρτι είναι το μοναδικό παιδί που δεν καλούν. Αναρωτιέται συνεχώς γιατί δεν την θέλουν αφού δεν τους έχει κάνει ποτέ τίποτα.

5. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ Μέσω μηνυμάτων και διαδικτύου Το κινητό τηλέφωνο σήμερα είναι μια πολύ έξυπνη συσκευή με πολλά εξαρτήματα και μας επιτρέπει να επικοινωνούμε (δικτυωνόμαστε) με τους φίλους μας και να ανεβάζουμε υλικό στο διαδίκτυο. Αυτό όμως κρύβει πολλούς κινδύνους γιατί μπορεί να χρησιμοποιηθεί με λάθος τρόπο. ΠΡΟΣΟΧΗ: ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΘΥΤΕΣ – ΕΚΦΟΒΙΣΤΕΣ : Είναι συνήθως παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση  - όσο κι αν θέλουν να δείχνουν το αντίθετο - υπερδραστήρια και ενεργητικά. Πολλές φορές είναι «δημοφιλή» παιδιά που προσελκύουν υποστηρικτές και δημιουργούν τη δική τους «ομάδα» Συνήθως οι θύτες δεν έχουν τύψεις για τις πράξεις τους. Νιώθουν την έλλειψη χαράς ή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν με την οικογένειά τους και προσπαθούν να μεταφέρουν την έλλειψη ή τα προβλήματα αυτά σε άλλους. Ο στόχος τους πολλές φορές είναι η «διαφορετικότητα» του άλλου και προσπαθούν να τον κάνουν να νιώσει άβολα με τον εαυτό του απαξιώνοντας τον. Κινδυνεύουν να απομακρυνθούν από το σχολείο ή να διακόψουν τη φοίτησή τους και να αναπτύξουν παραβατική συμπεριφορά σε ποσοστό που αγγίζει το 50%. Στην πλειοψηφία τους, δεν καταφέρνουν να κάνουν κάτι αξιόλογο στη ζωή τους.

ΘΥΜΑΤΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΒΙΑΣ Αισθάνονται ανασφάλεια. Σταδιακά φοβούνται να πάνε στο σχολείο για να μην τους κοροϊδεύουν οι συμμαθητές τους. Είναι συνήθως παιδιά ήσυχα και ευαίσθητα. Άτομα τα οποία φοβούνται να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους.  Παρουσιάζουν πονοκεφάλους, πόνους στην κοιλιά, διαταραχές ύπνου. Μαθησιακές δυσκολίες.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ Είναι όσοι είναι παρόντες στα περιστατικά βίας ή γνωρίζουν την ύπαρξη τους. Συνήθως υποστηρίζουν το θύτη με γέλια, χειροκροτήματα. Απομακρύνονται από τη σκηνή και προσποιούνται ότι δεν είδαν τίποτα γιατί κατά βάθος φοβούνται ότι θα βρεθούν στη θέση του θύματος. Μόλις το 15% των «παρατηρητών» παρεμβαίνουν. Ωστόσο όταν το κάνουν έχουν επιτυχία 80%. Αρκεί να παρέμβουν στα 10 πρώτα δευτερόλεπτα.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕΧΕΤΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Ο εύκολος στόχος πολλές φορές είναι η «διαφορετικότητα» όπως: Το χρώμα του δέρματος Η εθνικότητα Το βάρος Η σχολική επίδοση Κάποια σωματική αδυναμία Η χαμηλή αυτοεκτίμησή του

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Το 10% - 15% των μαθητών πέφτει θύμα διαφόρων μορφών βίας στο σχολείο. Οι μαθητές που ασκούν βία δηλαδή οι θύτες υπολογίζεται ότι δεν ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών. Τα αγόρια εμπλέκονται περισσότερο σε περιστατικά σωματικής βίας ενώ τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής βίας σε αναλογία 3 προς 1. Τα περιστατικά εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα στο δημοτικό και στο γυμνάσιο ενώ στο Λύκειο μειώνονται. Οι μισοί από τους μαθητές θύματα βίας δεν αναφέρουν πουθενά το γεγονός, ενώ οι υπόλοιποι μισοί συνήθως το αναφέρουν σε φίλους τους και σπανιότερα στους εκπαιδευτικούς ή γονείς τους.

ΣΗΜΑΔΙΑ - ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Φοβάται να πάει μόνο του στο σχολείο. Παρακαλάει τους γονείς του να το πάνε αυτοί ή με αυτοκίνητο. Βρίσκει δικαιολογίες όπως πονάει η κοιλιά μου, το κεφάλι μου, για να αποφύγει να πάει σχολείο. Πέφτει η σχολική του επίδοση. Δεν έχει όρεξη για φαγητό, βλέπει εφιάλτες, τραυλίζει. Πολλές φορές έχει χτυπήματα στο σώμα του χωρίς να θυμάται που έχει χτυπήσει. Ζητάει περισσότερα χρήματα για το χαρτζιλίκι του.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ – ΘΥΜΑ: Αν σου έχει συμβεί κάτι παρόμοιο: ΜΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΔΕΝ ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ ΜΙΛΑ ΦΩΝΑΞΕ ΜΗ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ,ΖΗΤΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ, ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ & ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΟΥ ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΛΕΣ ΟΧΙ ΜΗΝ ΚΡΥΒΕΣΑΙ ΑΛΛΟ!!!

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ - ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ . ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Κωνσταντίνα Καραμπάτσα Την παρουσίαση επιμελήθηκαν οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου Λάρισας των «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ»: Λίλυ Γκιουλέκα Νάντια Καλογερά Κωνσταντίνα Καραμπάτσα Εριφύλη Μακρή Χρησιμοποιήθηκαν εικόνες από το διαδίκτυο και από την ιστοσελίδα http://ekpmpakogianni.gr