Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ.
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Αρσενόπουλος Γεώργιος Γ 1’ Αυτοβιογραφια.  Σε όλες τις εποχές, ο κανόνας ήταν η πατριαρχική κοινωνία. Ο άνδρας είναι ο αρχηγός της κοινωνίας. Οι γυναίκες.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Οι διαφορές ανάμεσα στον άντρα και στη γυναίκα
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
1.2 Οικογενειακή αγωγή Σκοπός της οικογενειακής αγωγής
12. Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΕΛΙΔΕΣ
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 7 Ο (29/03/2013): ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ. ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΝΟΙΑΣ Θεσμός είναι ένα πλέγμα/σύνολο οργανωμένων και σταθερών σχεσεων που έχει ως σκοπό να ικανοποιήσει μία ή.
Πηνελόπη Δέλτα – Πρώτες Ενθυμήσεις
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Η ελληνική οικογένεια σήμερα
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια

α.Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια Έννοια της οικογένειας Κύριες μορφές της οικογένειας Ιστορική αναδρομή του θεσμού της οικογένειας Χαρακτηριστικά της ελληνικής οικογένειας σήμερα Τα είδη της συγγένειας

α. Τι είναι οικογένεια και ποιος είναι ο σκοπός της?

Οικογένεια: Πρώτη κοινωνική ομάδα Το βασικό κύτταρο της κοινωνίας Το πρώτο σχολείο της Ζωής του ανθρώπου Εργαστήρι ανθρωπίνων σχέσεων και ανάπτυξης της ανθρώπινης προσωπικότητας

Η οικογένεια είναι χώρος: ασφάλειας δημιουργίας ελευθερίας

Σκοπός της είναι: Να ικανοποιεί τις ψυχολογικές και βιολογικές ανάγκες του ανθρώπου Η δημιουργία ενός υγιούς και ηθικού περιβάλλοντος, όπου όλα τα μέλη θα ζουν αρμονικά και ευτυχισμένα. Η σωματική, ψυχική, πνευματική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών της, ώστε να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους και να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας. Να δημιουργήσει ελεύθερους και ευτυχισμένους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!!!!!!

Πως ορίζεται? «Η οικογένεια αποτελεί ένα σύνολο ανθρώπων που ζουν κάτω από την ίδια στέγη που συνδέονται μεταξύ τους με συγγένεια και/ή γάμο» Η ανθρώπινη οικογένεια που αποτελείται από δύο τουλάχιστον ενήλικα άτομα ετερόφυλα και μη συγγενικά εξ αίματος που έχουν συζευχθεί καθώς και (τα κατιόντα μέλη) τέκνα αυτών. Η οικογενεια αποτελει ενα συνολο ανθρωπων που συνδεονται μεταξυ τους με τον ισχυρο δεσμο του αιματος και απο εκει πηγαζει η αμοιβαιοτητα αισθηματων των μελων της και η αναγκη προστασιας των πιο ανισχυρων απο τα πιο δυνατα μελη.Περιλαμβανει τους συζυγους,με τα παιδια της και συχνα και τριτα προσωπα που συνδεονται με τους συζυγους με στενους κοινωνικους δεσμους.Κυρια χαρακτηριστικα των μελων της ειναι η κατοικηση στο ιδιο χωρο και η οικονομικη συνεργασια.

Τι είναι οικογένεια? Η οικογένεια αποτελεί ένα σύνολο ανθρώπων που ζουν κάτω από την ίδια στέγη που συνδέονται μεταξύ τους με συγγένεια και/ή γάμο. Μέσα σε αυτήν ο άνθρωπος… Ικανοποιεί τις βιολογικές και ψυχολογικές ανάγκες Αποκτά κοινωνικές αρετές και ηθικές αξίες Διαμορφώνει και καλλιεργεί χαρακτήρα Αποκτά γνώσεις

2. Ποιες είναι οι κύριες μορφές της οικογένειας?

Κύριες μορφές οικογένειας (5) Πυρηνική Εκτεταμένη Τρεις ή περισσότερες γενιές που ζουν στο ίδιο σπίτι Μονογονεϊκή Μεικτή ή σύνθετη Οικογένεια χωρίς γάμο

Πυρηνική ή συζυγική οικογένεια (γονείς- παιδιά ή μόνο ζευγάρι).

Εκτεταμένη: Τρεις ή περισσότερες γενιές που ζουν στο ίδιο σπίτι (γονείς- παιδιά-παππούς, γιαγιά ).

Μονογονεϊκή Ένας γονιός και ένα ή περισσότερα παιδιά – (διαζύγιο, χηρεία, ανύπαντρες και εγκαταλελειμμένες μητέρες).

Μεικτή ή σύνθετη Νέα μορφή οικογένειας (ζευγάρι και παιδιά από προηγούμενο γάμο).

Οικογένεια χωρίς γάμο Ζευγάρια που συζούν με ή χωρίς παιδιά. Οικογένεια χωρίς γάμο Ζευγάρια που συζούν με ή χωρίς παιδιά.

Σύγχρονη ελληνική οικογένεια

Ποιες είναι οι 5 κύριες μορφές οικογένειας? Πυρηνική Εκτεταμένη Τρεις ή περισσότερες γενιές που ζουν στο ίδιο σπίτι Μονογονεϊκή Μεικτή ή σύνθετη Οικογένεια χωρίς γάμο

3. Η οικογένεια…… στο πέρασμα του χρόνου ?

Η οικογένεια…… στο πέρασμα του χρόνου Παλαιολιθική εποχή Αρχαία Αθήνα και αρχαία Σπάρτη Μινωική Κρήτη Ρωμαϊκή εποχή Χριστιανισμός Βιομηχανική επανάσταση 350.000 χρόνια περίπου έως το 10.000 π.Χ Αρχαϊκή περίοδος (700-480 π.Χ.) Κλασική περίοδος (479-323 π.Χ.) Ελληνιστική εποχή (323-31 π.Χ) 2000-1580 π.Χ 31 π.Χ.-324 μ.Χ. 0….. 19ος αιώνας

Παλαιολιθική εποχή Πριν την εμφάνιση του αρότρου, ηγετική θέση μέσα στην οικογένεια είχε η γυναίκα. Ήταν η εποχή που ήκμασε ο θεσμός της μητριαρχίας. Η γυναίκα λατρεύτηκε ως θεά-Μητέρα, ως θεά της γονιμότητας. Στην μητριαρχική οικογένεια τα παιδιά έπαιρναν το όνομα της μητέρας και την περιουσία την έπαιρναν οι κόρες (Αμαζόνες). Με την εμφάνιση όμως του αρότρου τα πάντα ανατρέπονται… Την σέβονταν και την εκτιμούσαν γιατί είχε κυρίαρχη θέση στην οικογένεια αλλά και στην αγωγή και στην ανατροφή των παιδιών είχε την αποκλειστική μέριμνα.Η θέση της ενισχυόταν και από το γεγονός ότι ήταν σίγουρη ως μάνα των παιδιών

Η οικογένεια στην αρχαία Αθήνα Η θέση της γυναίκας-μητέρας ήταν πολύ υποβιβασμένη. Όλη τη μέρα ήταν κλεισμένες στο σπίτι κι ασχολούνταν με τις οικιακές δουλειές. Επίσης στερούνταν πολιτικών και δικαστικών δικαιωμάτων Τα κορίτσια μάθαιναν να ράβουν και να γνέθουν ενώ μάθαιναν ελάχιστα να γράφουν και να διαβάζουν. Δεν έβγαιναν έξω από το σπίτι χωρίς συνοδεία δούλων. Τα αγόρια είχαν περισσότερα πλεονεκτήματα όσον αφορά την διαπαιδαγώγησή τους. Ως τα δώδεκα χρόνια τους έμεναν στο σπίτι αγράμματα και μετά τα πήγαιναν να μορφωθούν σε ιερατεία (έξαρση παιδεραστίας) ή αν είχαν την οικονομική ευχέρεια ανάθεταν την διαπαιδαγώγησή τους σε δασκάλους. Πολλοί πλούσιοι ανάθεταν την ανατροφή των βρεφών σε δούλες ή σε παιδαγωγούς δούλους. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα παιδιά είχαν ελάχιστη επικοινωνία με τον πατέρα, ο οποίος ή θα εργαζόταν όλη μέρα (χαμηλή - μεσαία τάξη) ή θα ασχολούνταν με τα ζητήματα του δήμου. Αυτονόητο, λοιπόν, είναι ότι την ανατροφή των παιδιών -όσο της επέτρεπαν οι δυνατότητές της- την είχε η μάνα, η οποία όντας φυλακισμένη στο σπίτι και μη μπορώντας να αντιδράσει στον υποβαθμισμένο ρόλο που της είχε δοθεί, δεν μπορούσε να προσφέρει τις κατάλληλες γνώσεις και την σωστή αγωγή στα παιδιά της Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα παιδιά στην κλασσική Αθήνα που γεννιόταν με ελαττώματα γενετικής φύσεως, τα πουλούσαν ως δούλους ή τα εξέθεταν· κάτι που σημαίνει ότι η τύχη τους ήταν αμφίβολη και αβέβαιη.

Η οικογένεια στην αρχαία Σπάρτη Η θέση της γυναίκας-μητέρας δεν ήταν υποβαθμισμένη και τύγχανε του ιδίου σεβασμού με τον άντρα-πατέρα. Η ίδια μορφωνόταν, και προσπαθούσε να έχει γνώμη για όλα τα θέματα, ακόμα και για τα πολιτικά. Τα αγόρια σε ηλικία 6 ετών πήγαιναν σε στρατόπεδα για να διαμορφωθούν ως ικανοί πολεμιστές (ηρωικό ιδεώδες της αγωγής) και την αγωγή τους την αναλάμβαναν παιδοκόμοι. Τα κορίτσια λάβαιναν αισθητική αγωγή μετά τα δέκα τους χρόνια

Η οικογένεια στη μινωική Κρήτη Οι γυναίκες είχαν τα ίδια δικαιώματα με τους άνδρες, κυκλοφορούσαν ελεύθερες, συμμετείχαν στην τέχνη, έπαιρναν μέρος στο κυνήγι, στις γιορτές, στις ταυρομαχίες και στις θρησκευτικές τελετές. Ασχολούνται επίσης και με την γεωργία. Στην μινωική Κρήτη όπως και στην Κύπρο αρχηγός της οικογένειας ήταν η γυναίκα.

Η οικογένεια στην ρωμαϊκή εποχή Ο πατέρας, αρχηγός και ηγεμόνας στην οικογένειά του, είχε απόλυτη εξουσία στα παιδιά, εξουσία θανάτου και αγοραπωλησίας τους, μιας και τα θεωρούσε ως κτήμα του. Ο ίδιος, δεν είχε καμιά ανάμιξη στην ανατροφή τους, κάτι που αναλάμβανε αποκλειστικά η μητέρα. Ο πατέρας εφάρμοζε απλώς τη σημασία του ονόματός του: "pater familias"

Χριστιανισμός Γυναίκα ισότιμη με τον άνδρα Αγάπη, αλληλοκατανόηση, σεβασμός μεταξύ των μελών της

Βιομηχανική επανάσταση Η βιομηχανική επανάσταση και το φεμινιστικό κίνημα συνέβαλλαν στο να "βγει" από την οικογένεια η μητέρα και να περάσει στον παραγωγικό χώρο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταρριφθεί ο παραδοσιακός ρόλος του πατέρα και ο ίδιος να συμμετάσχει ενεργά στην ανατροφή των παιδιών. Και οι δύο γονείς συμβάλλουν στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους, χωρίς να διαχωρίζονται οι ρόλοι τους

Η οικογένεια…… στο πέρασμα του χρόνου Παλαιολιθική εποχή ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ (πριν από το άροτρο) Αρχαία Αθήνα ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ και αρχαία Σπάρτη ΙΣΟΤΗΤΑ Μινωική Κρήτη ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ Ρωμαϊκή εποχή ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ Χριστιανισμός ΙΣΟΤΗΤΑ Βιομηχανική επανάσταση ΙΣΟΤΗΤΑ 350.000 χρόνια περίπου έως το 10.000 π.Χ Αρχαϊκή περίοδος (700-480 π.Χ.) Κλασική περίοδος (479-323 π.Χ.) Ελληνιστική εποχή (323-31 π.Χ) 2000-1580 π.Χ 31 π.Χ.-324 μ.Χ. 0….. 19ος αιώνας

4. Πως είναι η ελληνική οικογένεια σήμερα?

Τα 10 χαρακτηριστικά της σημερινής οικογένειας Τύπος οικογένειας-πυρηνική-(γονείς – παιδιά). Σύζυγοι (άνδρας-γυναίκα)-ισότιμοι ρόλοι- Συμμετέχουν και οι δύο στην ευημερία της οικογένειας και στην ανατροφή των παιδιών. Μητέρα εργαζόμενη- Μειώθηκε ο χρόνος που αφιερώνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους. Οργανωμένες υπηρεσίες (παιδικοί σταθμοί, ολοήμερο σχολείο κ.α.)ή πρόσωπα έξω από την οικογένεια (παππούδες, νταντάδες..) βοηθούν στη φύλαξη των παιδιών Ο χρόνος παραμονής στο σπίτι των μελών της οικογένειας έχει μειωθεί. Απομάκρυνση των παιδιών από το πατρικό τους σπίτι για σπουδές ή για αναζήτηση εργασίας Οι ηλικιωμένοι γονείς συνήθως ζουν μόνοι ή σπανιότερα σε οίκους ευγηρίας. Αύξηση του αριθμού των διαζυγίων και των μονογονεϊκών οικογενειών Μείωση της γεννητικότητας- Δημογραφικό πρόβλημα Η οικογένεια άλλοτε ήταν παραγωγική και καταναλωτική οικονομική μονάδα, σήμερα είναι μόνο καταναλωτική.

Ποια είναι τα 10 χαρακτηριστικά της σημερινής οικογένειας Πυρηνική οικογένεια Σύζυγοι (άνδρας-γυναίκα)-ισότιμοι ρόλοι Μητέρα εργαζόμενη Φύλαξη των παιδιών από τρίτους Ο χρόνος παραμονής στο σπίτι έχει μειωθεί. Απομάκρυνση των παιδιών από το πατρικό τους σπίτι για σπουδές ή για αναζήτηση εργασίας Οι ηλικιωμένοι γονείς συνήθως ζουν μόνοι ή σπανιότερα σε οίκους ευγηρίας. Αύξηση του αριθμού των διαζυγίων και των μονογονεϊκών οικογενειών Μείωση της γεννητικότητας Η οικογένεια είναι καταναλωτική μονάδα.

5.Ποια είναι τα είδη συγγένειας?

Η συγγένεια Η συγγένεια εξ αίµατος. Η βάση αυτού του είδους συγγένειας είναι βιολογική και στηρίζεται στη διαδικασία της γέννησης (π.χ. γονείς και παιδιά είναι συγγενείς εξ αίµατος). Η συγγένεια εξ αγχιστείας. Η βάση αυτού του είδους συγγένειας είναι ο γάµος. Ύστερα από το γάµο οι συγγενείς των δύο συζύγων είναι συγγενείς εξ αγχιστείας Η νοµική συγγένεια ή υιοθεσία. Βασίζεται στη διαδικασία της υιοθεσίας παιδιού ή παιδιών από ένα ανδρόγυνο (σε ορισµένες περιπτώσεις και από ένα γονέα), που θα είναι οι γονείς του παιδιού (ή των παιδιών). Η πνευµατική συγγένεια. Βασίζεται στο µυστήριο της Βάπτισης και πρόκειται για τη συγγένεια αναδόχου (νονού) και αναδεκτού (βαφτισηµιού).

Ποιες είναι οι μορφές συγγένειας? Η συγγένεια εξ αίµατος Η συγγένεια εξ αγχιστείας Η νοµική συγγένεια ή υιοθεσία Η πνευματική συγγένεια

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!

Εργασία Το κουτί των δραστηριοτήτων! Καταγράψτε 10 δραστηριότητες που κάνατε μαζί σαν οικογένεια (πχ. αγορά προϊόντων από supermarket, επίσκεψη σε μουσείο, πλύσιμο του σκύλου , διάβασμα παραμυθιού στο μικρότερο αδερφάκι κτλ… αν δεν έχετε κοινές δραστηριότητες καιρός να ξεκινήσετε!!!! Έχετε μια ημέρα!!!!!