ΗΥ566 RDF ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΙΑΚΗ ΑΛΓΕΒΡΑ 2 ΜΑΘΗΜΑ 4.
Advertisements

Κληρονομικότητα. Εισαγωγή  Κληρονομικότητα (Inheritance) καλείται ο μηχανισμός με τον οποίο μία νέα κλάση που ονομάζεται παράγωγη (derived class) δημιουργείται.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ.
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
ΗΥ566 DAML ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα.
ΖΕΡΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 1 Sportsite WorldCup2006 •Το site έχει ως στόχο την ενημέρωση των φιλάθλων σχετικά με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου.
Γιαννακόπουλος Ιωάννης Γεωργίου Γεώργιος Διαχείριση Γνώσης σε Ενδοεπιχειρησιακά Δίκτυα και το Διαδίκτυο (ΗΥ-566) Πανεπιστήμιο Κρήτης.
ΚΡΙΤΣΙΛΙΓΚΟΣ ΚΟΚΙΟΥΣΗΣ
Το ποδοσφαιρικό παιχνίδι βασίζεται σε ένα σύνολο κανόνων, που είναι γνωστοί ως Κανόνες Παιχνιδιού, και παίζεται με τη χρήση μιας φουσκωμένης ελαστικής.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΣΧΕΣΙΑΚΗ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ • Μια σχεσιακή ΒΔ καταγράφει δεδομένα μέσα σε σχέσεις (πίνακες). • Μια πραγματική οντότητα γίνεται.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΡΚΑΒΕΛΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Καπάνταης Σοφοκλής Μιχελάκης Γιώργος.  Α1: Αγωνίζονται 13 ομάδες. Παίζουν όλες μεταξύ τους και εντός και εκτός έδρας.  Ευρωλίγκα : Συμμετέχουν 24 ομάδες,
RDF Schema για ένα Συνεργείο Αυτοκινήτων
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΙΣΤΟ
Αναπαρασταση Γνώσης στον Παγκόσμιο Ιστό
Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή Σχεδιασμός μιας ΒΔ ανάλυση ποιας πληροφορίας και της σχέσης ανάμεσα στα στοιχεία της περιγραφή.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Στατικές μέθοδοι και μεταβλητές Εσωτερικές κλάσεις.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Ορισμοί Σχεσιακού Μοντέλου και Τροποποιήσεις Σχέσεων.
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Μποχρίνη Σταυρούλα ΑΜ:3173 Σταθόπουλος Αναστάσιος ΑΜ:3220.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Εννοιολογική αναπαράσταση δεδομένων. Οντότητα Είναι κάθε αντικείμενο, πρόσωπο, γεγονός κατάσταση ή και αφηρημένη έννοια που προσδιορίζεται από την ανεξάρτητη.
ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
CONFERENCE ONTOLOGY ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ ΜΕΤ ΚΡΟΝΤΗΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΕΤ ΦΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΤ Διαχείριση Γνώσης στο Διαδίκτυο.
Ημέρα 1η.
ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ HANDBALL
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Γιαννακόπουλος Ιωάννης Γεωργίου Γεώργιος Διαχείριση Γνώσης σε Ενδοεπιχειρησιακά Δίκτυα και το Διαδίκτυο (ΗΥ-566) Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Οντολογία για κινηματογραφικές ταινίες σε DAML+OIL Φλουρή Καλλιρρόη Μουστάκας Ιωάννης Χατζόπουλος Κώστας.
Library ontology in DAML+OIL Πλασταρά Κατερίνα Μπαλάφα Κάσσυ.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Οντολογία για κινηματογραφικές ταινίες
HY566 Semantic Web Εργασία 2: Περιγραφή οντολογίας μουσικών παραστάσεων (music events) σε RDFS Μερόπη Πετράκη Θωμάς Σκυλογιάννης Ηράκλειο Απρίλιος 2003.
University of Crete HY566-Semantic Web CS566 – Semantic Web Computer Science Department - UoC Heraklion 13 May, 2003 Κοφφινά Ιωάννα, Κοκκινίδης Γιώργος,
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή Σχεδιασμός μιας ΒΔ ανάλυση ποιας πληροφορίας και της σχέσης ανάμεσα στα στοιχεία της περιγραφή.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή Σχεδιασμός μιας ΒΔ ανάλυση ποιας πληροφορίας και της σχέσης ανάμεσα στα στοιχεία της περιγραφή.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Κατρανίδου Αναστασία Πολιτοπούλου Ζωή. 1 Εισαγωγή Περιγραφή Οντολογίας Μοντελοποίηση ενός συστήματος αεροπορικής εταιρείας Καταγραφή των οντοτήτων με.
Library Μπαλάφα Κάσσυ Πλασταρά Κατερίνα. Εφαρμογή Χρήση του RDF schema για τη μοντελοποίηση της βιβλιοθήκης ενός πανεπιστημίου Εφαρμογή της RQL για την.
ΗΥ-566 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ AIRPORT ONTOLOGY ΟΜΑΔΑ Γαλανάκης Μανόλης ΑΜ 1607 Γλαμπεδάκης Ευτύχης ΑΜ 1603 Μπόσμος Λευτέρης ΑΜ 1396.
HY 566 – Web Semantics 2η Άσκηση Οντολογία για Files με την χρηση OWL Αλεξάνδρα Ψάλτη – Σπυρίδων Κωτούλας.
Βάσεις Δεδομένων ER-Διάγραμμα.
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ Φύλλου Αγώνα για τη συμπλήρωση του.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΩΝΙΑ. Είναι ιστορικά καταγεγραμμένο ότι σε πολλές χώρες υπήρξαν παιχνίδια όπου οι παίκτες κλοτσούν μία μπάλα, όπως το επίσκυρος στην.
Βάσεις Δεδομένων Ι 4η διάλεξη
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
Η φάση του εννοιολογικού σχεδιασμού
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Java DataBase Connectivity
Κλάσεις και αντικείμενα
ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 2017 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Βάσεις Δεδομένων Ι 8η διάλεξη
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
Ερωτήματα Επιλογής σε ACCESS
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ για τη συμπλήρωση του Φύλλου Αγώνα
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ 2019 Κ14 – Κ16 – Κ18
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΥ566 RDF ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα

Οντολογία: Football Championship

Περιγραφή κλάσεων

League  Περιγράφει τις κατηγορίες του πρωταθλήματος  Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας κατηγορίας που μας ενδιαφέρει να μοντελοποιήσουμε στο σχήμα είναι:  hasName: το όνομα της κατηγορίας, string  teamsNo: ο αριθμός των ομάδων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, integer

FootballClub  Συμμετέχουν οι ομάδες του πρωταθλήματος  Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας ομάδας που μας ενδιαφέρει να μοντελοποιήσουμε στο σχήμα είναι:  officialName: το όνομα της ομάδας, string  foundationYear: το έτος ίδρυσης του συλλόγου, dateTime  homeCourt: το γήπεδο της ομάδας, string  points: οι βαθμοί που έχει συνολικά από τους αγώνες της, integer

FootballClub  Σχέσεις της ομάδας με άλλες οντότητες του πρωταθλήματος:  participates: η σχέση συνδέει την ομάδα με τη (μοναδική) κατηγορία στην οποία παίζει  Occupies: δηλώνει το γεγονός ότι μία ομάδα στελεχώνεται από πρόσωπα. Τα πρόσωπα, εν γένει, συμμετέχουν με διαφορετικούς ρόλους στην ομάδα (π.χ. οι παίκτες λειτουργούν διαφορετικά στην ομάδα από τον πρόεδρο). Οι παρακάτω σχέσεις εξειδικεύουν την ιδιότητα occupies:  hasPlayers: συνδέει την ομάδα με τους παίκτες της  TrainedBy: συνδέει την ομάδα με τον προπονητή της  managedBy: συνδέει την ομάδα με τον πρόεδρό της.

Person  Περιγράφει όλους τους ανθρώπους που (δια)πλέκονται στο πρωτάθλημα.  Το βασικό γνώρισμα:  name: το όνομα κάθε ανθρώπου, string.

ClubPersonnel  Συμμετέχουν οι άνθρωποι που δουλεύουν για την ομάδα.  Κάθε κατηγορία τέτοιων έχει διαφορετικά καθήκοντα.

ClubPersonnel  Υποκλάσεις σχετικές με τις κατηγορίες των απασχολουμένων στην ομάδα.  Coach  Player  Administrator  TechnicalStaff  Το γνώρισμα που μας ενδιαφέρει είναι η ηλικία τους:  born: η ημερομηνία γέννησης των απασχολούμενων στην ομάδα, dateTime. Η ημερομηνία αυτή πρέπει να είναι μικρότερη από τη σημερινή, περιορισμός που δεν μπορούμε να μοντελοποιήσουμε σε RDFS.  Με την ClubPersonnel συνδέεται η FootballClub με τη σχέση occupies.

Administrator  Ανήκει ο πρόεδρος της ομάδας.  Η κλάση μπορεί να έχει μόνο ένα στιγμιότυπο  Η FootballClub συνδέεται με αυτή με την managedBy.

Coach  Ανήκει ο προπονητής ομάδας.  Η ομάδα συνδέεται με αυτόν με τη σχέση trainedBy.

Player  Μοντελοποιεί τους παίκτες της ομάδας.  Τα ειδικά γνωρίσματα των παικτών είναι:  position: η θέση που παίζει καθένας και μπορεί να έχει τιμές: επιθετικός (F), αμυντικός (D), μέσος (M), τερματοφύλακας (G), string.  goals: τα τέρματα που έχει επιτύχει κάθε παίκτης συνολικά στο πρωτάθλημα.

Player  Ιδιότητες που αφορούν σε σχέσεις των παικτών με άλλες οντότητες του πρωταθλήματος είναι:  previousTeam: οι προηγούμενες ομάδες του παίκτη  PlayerHasStatistics: τα στατιστικά του παίκτη, ανά αγώνα. Συνδέει τον παίκτη με την κλάση StatsPlayerMatch.  Με τον παίκτη συνδέεται η ομάδα με τη σχέση hasPlayer.

TechnicalStaff  Ανήκει το τεχνικό προσωπικό της ομάδας.  Το γνώρισμα για κάθε στιγμιότυπο είναι η περιγραφή του  description: περιγραφή των καθηκόντων του τεχνικού προσωπικού, string

Referee  Υποκλάση της Person και σ’ αυτή ανήκουν οι διαιτητές του πρωταθλήματος.

Match  Μοντελοποιούνται όλοι οι αγώνες που γίνονται κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος. Οι σχέσεις:  home/visitor: η γηπεδούχος/φιλοξενούμενη ομάδα  OfficiatedBy/assistantReferee: ο διαιτητής και οι βοηθοί του  matchHasStatistics: τα στατιστικά που αντιστοιχούν σε ένα συγκεκριμένο αγώνα

StatsPlayerMatch  Περιέχει τα στατιστικά για τους παίκτες αναφορικά με τους αγώνες που έχουν παίξει.

StatsPlayerMatch  Επιτρέπεται μόνο μία εγγραφή ανά παίκτη, για κάθε αγώνα. Ο περιορισμός αυτός δε μοντελοποιείται στο σχήμα. Οι πληροφορίες αυτών των στατιστικών είναι:  scoredGoals: τα γκολ για ένα παίκτη σε ένα αγώνα, integer  yellowCard: TRUE, αν ο παίκτης έχει δεχτεί κίτρινη κάρτα σε ένα αγώνα, FALSE, διαφορετικά, boolean  redCard: TRUE, αν ο παίκτης έχει δεχτεί κόκκινη κάρτα σε ένα αγώνα, FALSE, διαφορετικά, boolean.  Η κλάση συνδέεται με τις Player και Match με τις αντίστροφες των σχέσεων playerHasStatistics και matchHasStatistics, αντίστοιχα.

Προβλήματα της RDF (1/2)  Δεν προβλέπει περιορισμούς πληθικότητας στα γνωρίσματα/σχέσεις των κλάσεων.  Έπειτα, δεδομένης μιας σχέσης έχουμε τη δυνατότητα να προσπελάσουμε τα δεδομένα μόνο της μιας κλάσης. Πρέπει να ορίσουμε τις αντίστοιχες αντίστροφες, ώστε να έχουμε πρόσβαση και στα δεδομένα της άλλης.  Δεν μπορούμε να περιορίσουμε το πεδίο τιμών μιας κλάσης σε συγκεκριμένες τιμές (π.χ. η θέση ενός παίκτη)

Προβλήματα της RDF  Δεν μπορούμε να περιορίσουμε την παρουσία κάποιου μεταδεδομένου σε μία, μόνο, κλάση. Σχετικό παράδειγμα είναι αυτό του Administrator της ομάδας, που πρέπει να μην είναι, για παράδειγμα, και παίκτης της.  Είναι γνωστό ότι οι παραπάνω περιορισμοί της RDF αναιρούνται παρουσία άλλων μοντέλων αναπαράστασης οντολογιών. Στην επόμενη φάση της εργασίας μας θα μοντελοποιήσουμε το Football Championship σε ένα από αυτά.

Επερωτήσεις στο Σχήμα (1/2)  Ποιες είναι οι κύριες κλάσεις της οντολογίας; topclass  Να βρεθεί ο μέσος όρος των άμεσων υποκλάσεων; avg(select count(subclassof^(C)) from Class{C} where C != Resource )

Επερωτήσεις στο Σχήμα (2/2)  Να βρεθεί ο μέγιστος αριθμός των άμεσων υποκλάσεων max(select count(subclassof^(C)) from Class{C} where C != Resource)  Να βρεθεί ο μέσος αριθμός ιδιοτήτων ανά κλάση (άμεσες ή κληρονομούμενες) avg(select from from Class{C})

Επερωτήσεις στα δεδομένα (1/4)  Ποιοι πρώην παίκτες του Ολυμπιακού συμμετέχουν στο πρωτάθλημα με τα χρώματα άλλης ομάδας; SELECTY FROMhasPlayer{Y}. previousTeam.officialName{W} WHEREW=”Olympiakos”

Επερωτήσεις στα δεδομένα (2/4)  Ποιος είναι ο πρώτος σκόρερ του Αιγάλεω στο πρωτάθλημα; SELECTY FROM{B}hasPlayer{Y}.goals{W}, {L}officialName{N} WHEREN = "Aegaleo" AND B = L AND W = max(SELECTZ FROM{A}hasPlayer.goals{Z} WHEREA = L )

Επερωτήσεις στα δεδομένα (3/4)  Σε πόσους αγώνες έχει εκτελέσει χρέη βοηθού διαιτητή ο Κύρος Βασσάρας; SELECTCOUNT(X) FROM{X}assistantReferee.name{Y} WHEREY=”Kyros Bassaras”

Επερωτήσεις στα δεδομένα (4/4)  Ποιοι αγώνες έχουν γίνει στην Α Εθνική; SELECTX FROM{X}home.participates.hasName{Y} WHEREY=“A-National”