ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο ΜΙΤ πρωτοπόρος σε πολλούς τομείς της τεχνολογίας ( )
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ •Συνεχώς μεταβάλλονται. •Απαιτούν τον παράγοντα ΓΝΩΣΗ. •Απαιτούν αύξηση χρόνου εκπαίδευσης. •Απαιτούν την «δια βίου εκπαίδευση»
Ο ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ-ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ Προσφέρει: •Βασικές - Γενικές γνώσεις του κλάδου. •Σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών. •Συμβατότητα με την αγορά εργασίας. •Προσαρμοστικότητα και ικανότητα παρακολούθησης των εξελίξεων.
ΣΤΟΧΟΙ Να αποκτήσουν οι απόφοιτοι: •Στέρεες αλλά μετατρέψιμες γνώσεις. •Ικανότητες μάθησης. •Ικανότητες προσαρμογής σε μη προβλέψιμες καταστάσεις. •Ικανότητες αναζήτησης και επιλογής πληροφορίας.
ΕΡΓΑΣΙΑ •Οι Απόφοιτοι του τομέα Πληροφορικής & Δικτύων σύμφωνα με έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, απασχολούνται κατά 28% σε εργασίες, σχετικές με την ειδικότητα που απέκτησαν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. •Είναι το υψηλότερο ποσοστό από όλους τους τομείς της Ε.Ε.
Ο ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ή σαν ελεύθερος επαγγελματίας. Ειδικότερα σε: Επιχειρήσεις, Οργανισμούς, Ινστιτούτα, Υπουργεία, Μονάδες κατάρτισης, Στρατό. Καθώς …
Ο ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ και: •Επιχειρήσεις που κατασκευάζουν, υποστηρίζουν ή πωλούν προϊόντα, υπηρεσίες πληροφορικής και δίκτυα Η/Υ. •Οπουδήποτε υπάρχει υπολογιστικός ή δικτυακός εξοπλισμός.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ •Εγκατάσταση και υποστήριξη προϊόντων, υπηρεσιών και δικτύων. •Χρήση προϊόντων και υποστήριξη πελατών / χρηστών. •Ανάπτυξη απλών εφαρμογών. •Προώθηση-πωλήσεις.
ΕΠΑΛ Επαγγελματικό Λύκειο •Απολυτήριο-Πτυχίο ισόβαθμο με του Γενικού Λυκείου δηλ. 2 σε 1 •Μετά την 1 η τάξη συνέχεια στο ΕΠΑΛ ή στο ΓΕΛ •Πρόσβαση σε ΑΕΙ – ΤΕΙ (κατόπιν πανελλαδικών εξετάσεων), και ΙΕΚ.
Μαθήματα Β’ Τάξης •Βασικές Αρχές Πληροφορικής και Ψηφιακής Τεχνολογίας •Λειτουργικά Συστήματα Ι •Βασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου •Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο •Συντήρηση Υπολογιστών •Δίκτυα Υπολογιστών Ι
Μαθήματα Γ’ τάξης •Δομημένος Προγραμματισμός •Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ •Λειτουργικά Συστήματα ΙΙ •Βάσεις Δεδομένων •Στοιχεία Προγραμματισμού σε Γραφικό Περιβάλλον (Visual Programming) •Εφαρμογές Πολυμέσων
Η Ειδικότητα •Υποστήριξης: –Συστημάτων –Εφαρμογών και –Δικτύων Υπολογιστών
ΕΠΑΛ Βέροιας •Λειτουργούν πέντε εργαστήρια Η/Υ (software) και ένα εργαστήριο Υλικού Η/Υ (Hardware). •Όλα τα εργαστήρια έχουν κοινή πρόσβαση στο διαδίκτυο με πέντε γραμμές ADSL.
Έρευνα κοινής γνώμης (Υπουργείο Παιδείας ) •Ερώτηση: Ποια μαθήματα πρέπει να είναι υποχρεωτικά ; 1.Μαθηματικά, 91,4% 2.Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία, 89,2% 3.Ιστορία, 88,9% 4.Πληροφορική, 84,3%
Οι απόψεις της Ε.Π.Ε. •Υπάρχει παγκοσμίως η τάση της αναβάθμισης της δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης. •Στην Ε.Ε το 70 % (κατά μ.ο.) των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φοιτά σε Τεχνικά Λύκεια και μόλις 30 % σε Γενικού Τύπου Λύκεια ενώ στην Ελλάδα τα ποσοστά είναι της τάξης του 10% και 90% αντίστοιχα !!!
Οι απόψεις της Ε.Π.Ε. •Η αγορά ζητά φθηνό έμπειρο και επαγγελματικά καταρτισμένο προσωπικό, το οποίο έχει τεχνικές ικανότητες - δεξιότητες. •Η ειδικότητα της πληροφορικής και δικτύων των ΕΠΑΛ προσφέρει ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων τόσο θεωρητικά αλλά και πρακτικά.
Οι απόψεις της Ε.Π.Ε. •Με τα ΕΠΑΛ δίνεται η δυνατότητα τόσο εισαγωγής σε σχολές πληροφορικής ΑΕΙ - ΑΤΕΙ, αλλά και η δυνατότητα (για όσους δεν επιθυμούν περαιτέρω σπουδές) πρόσβασης στην αγορά εργασίας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.
Οι απόψεις της Ε.Π.Ε. •Με το πτυχίο ΕΠΑΛ υπάρχει η δυνατότητα διορισμού σε θέσεις ΔΕ του Δημοσίου ειδικότητας τεχνικού πληροφορικής.
Οι απόψεις της Ε.Π.Ε. •Τέλος οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ ειδικότητας πληροφορικής δεν χρειάζεται να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους για επάρκεια χειρισμού Η/Υ αφού το πτυχίο τους είναι τεχνικού Η/Υ (Πληροφορικής & Δικτύων) και αναγνωρίζεται από το Δημόσιο.
ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΔΙΚΤΥΩΝ ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ