Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Ζήτηση των Αγαθών..
Η ΑΓΟΡΑ 3η Διάλεξη.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.3 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Βαγής Σαμαθρακής1 ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
3ο ΓΕΛ Κορίνθου (Ασημακόπουλος Γ. ΠΕ 09 - Μπόγια Π. ΠΕ 10) 5.1 ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ Ανταλλακτική αξία ενός αγαθού είναι οι μονάδες ενός αλλού.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ/ ΤΙΜΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ/ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Βαγής Σαμαθρακής1 ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων.
Βαγής Σαμαθρακής1 ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Κατεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας.
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
Οι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης
Βαγής Σαμαθρακής1 ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων.
Οικονομία και περιβάλλον ΙΙ Βασικά στοιχεία μικροοικονομίας
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Αρχές Γεωργικής Οικονομίας και Οργάνωση Γεωργικών Επιχειρήσεων 3 η Διάλεξη.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 2: ΖΗΤΗΣΗ. Διάλεξη 3. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I. Θεσσαλίας.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 4: Ζήτηση Προσφορά και Αγορά. Διαλέξεις 6 έως 7. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΗ Δρ. Α. Καταραχιά Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ &
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 5: Προσφορά – Παραγωγή – Κόστος. Διαλέξεις 8 έως 9. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Διάλεξη 7 Μακροοικονομία. Κεϋνσιανός Σταυρός Πραγματική δαπάνη (Υ): το ποσό που τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και το κράτος δαπανούν σε αγαθά και υπηρεσίες,
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Μακροοικονομία Διάλεξη 6. Ανεργία Τριβής: (βραχυχρόνια) είναι το ελάχιστο επίπεδο ανεργίας σε μια οικονομία. Η ανεργία που οφείλεται στο χρόνο που είναι.
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Μικροοικονομία Διάλεξη 1.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ενότητα 3 : Ανάλυση ζήτησης Καραμάνης Κωνσταντίνος
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Η καμπύλη Προσφοράς Μεθοδολογία Ασκήσεων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
7 ΜΙΣΘΟΙ.
ΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ Με τον όρο ολική ζήτηση αναφερόμαστε στη
Oι τιμές των αγαθών προσδιορίζονται στην αγορά από την αλληλεπίδραση των δυνάμεων της ζήτησης και της προσφοράς.
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
BA (Hons) Economics for Business Year 2 B2099 APPLIED MICROECONOMICS Lecture 2 Ελαστικότητα - Elasticity Panagiotis Koutsouvelis (Module leader) Maria.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων Βαγής Σαμαθρακής

ΔΙΑΛΕΞΗ 4η ΑΓΟΡΕΣ & ΖΗΤΗΣΗ Βαγής Σαμαθρακής

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΩΝ ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Βαγής Σαμαθρακής

ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΩΝ Προσφορά και Ζήτηση είναι οι πιο γνωστοί οικονομικοί όροι Οι αγοραίες δυνάμεις της προσφοράς και ζήτησης Προσφορά και Ζήτηση είναι οι πιο γνωστοί οικονομικοί όροι Η λειτουργία των αγορών προσδιορίζεται από δύο βασικές δυνάμεις, τη ζήτηση και την προσφορά Βαγής Σαμαθρακής

Οι αγοραίες δυνάμεις της προσφοράς και ζήτησης ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΩΝ Οι αγοραίες δυνάμεις της προσφοράς και ζήτησης Η μοντέρνα μικροοικονομική εξετάζει την αλληλεπίδραση μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης στις αγορές για τον καθορισμό της τιμής ισορροπίας Βαγής Σαμαθρακής

Αγορές και ανταγωνισμός ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΩΝ Αγορές και ανταγωνισμός Οι όροι της ζήτησης και προσφοράς αναφέρονται στη συμπεριφορά των ατόμων………… καθώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους στις αγορές Βαγής Σαμαθρακής

ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΩΝ Αγορά Η αγορά αποτελείται από μια ομάδα αγοραστών και πωλητών ενός συγκεκριμένου αγαθού ή υπηρεσίας Οι αγοραστές προσδιορίζουν τη ζήτηση Οι πωλητές προσδιορίζουν την προσφορά Βαγής Σαμαθρακής

Ανταγωνιστικές αγορές ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΩΝ Ανταγωνιστικές αγορές Η ανταγωνιστική αγορά είναι μια αγορά …… με πολλούς αγοραστές και πωλητές την οποία δεν ελέγχει κανείς τους και στην οποία οι αγοραστές και πωλητές δρουν επιλέγοντας στα πλαίσια ενός περιορισμένου εύρους τιμών Βαγής Σαμαθρακής

Τέλειος ή μη ανταγωνισμός ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΩΝ Τέλειος ή μη ανταγωνισμός Τέλειος ανταγωνισμός Ομοιόμορφα αγαθά Μεγάλος αριθμός αγοραστών και πωλητών κανείς από τους οποίους δεν μπορεί να επηρεάσει την τιμή Μονοπώλιο Ένας πωλητής ο οποίος ελέγχει την τιμή στην αγορά Βαγής Σαμαθρακής

Τέλειος ή μη ανταγωνισμός ΠΕΡΙ ΑΓΟΡΩΝ Τέλειος ή μη ανταγωνισμός Ολιγοπώλιο Λίγοι πωλητές Οι πωλητές αποφεύγουν τον σκληρό ανταγωνισμό Μονοπωλιακός ανταγωνισμός Πολλοί πωλητές Διαφοροποιημένα προϊόντα Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Η έννοια της ζήτησης Ζητούμενη ποσότητα είναι η ποσότητα ενός αγαθού ή υπηρεσίας την οποία οι αγοραστές θέλουν και μπορούν να αγοράσουν Βαγής Σαμαθρακής

Πίνακας και καμπύλη ζήτησης ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Πίνακας και καμπύλη ζήτησης Ο πίνακας ζήτησης είναι ο πίνακας που δείχνει τη σχέση μεταξύ της τιμής ενός αγαθού και της ζητούμενης ποσότητας Η καμπύλη ζήτησης είναι το διάγραμμα το οποίο απεικονίζει τη σχέση μεταξύ της τιμής ενός αγαθού και της ζητούμενης ποσότητας Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Ο Νόμος της Ζήτησης Μας λέει ότι η καμπύλη ζήτησης έχει αρνητική κλίση (αρνητική σχέση μεταξύ τιμής και ζητούμενης ποσότητας) Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης Εισόδημα καταναλωτών Τιμές σχετικών προϊόντων Καταναλωτικές προτιμήσεις Προσδοκίες καταναλωτών Αριθμός καταναλωτών Διαφήμιση Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Τιμές σχετικών Αγάθων Όταν μία άνοδος της τιμής ενός αγαθού οδηγεί στην αύξηση της ζήτησης ενός αλλού αγαθού, τότε τα δύο αγαθά ονομάζονται υποκατάστατα (καφές-τσάι) Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Τιμές σχετικών Αγάθων Όταν μία άνοδος της τιμής ενός αγαθού οδηγεί στη μείωση της ζήτησης ενός άλλου αγαθού, τότε τα δύο αγαθά ονομάζονται συμπληρωματικά (καφές-ζάχαρη) Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Καταναλωτικές προτιμήσεις Αν αρέσει στους καταναλωτές κάποιο προϊόν τότε καταναλώνουν περισσότερη ποσότητα απ’ αυτό Οι προτιμήσεις διαμορφώνονται από ιστορικές και ψυχολογικές δυνάμεις Τους οικονομολόγους τους ενδιαφέρει η αλλαγή των προτιμήσεων Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Προσδοκίες καταναλωτών Οι προσδοκίες των καταναλωτών για το μέλλον μπορεί να επηρεάζουν σήμερα τη ζήτηση για ένα αγαθό (Π.χ. η προσδοκία για μελλοντική άνοδο των τιμών του πετρελαίου θα οδηγήσει σε αύξηση της σημερινής ζήτησης) Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Ceteris paribus Είναι μια Λατινική φράση που σημαίνει ότι όλες οι άλλες μεταβλητές υποτίθεται ότι παραμένουν σταθερές Βαγής Σαμαθρακής

Αλλαγή της ζητούμενης ποσότητας ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Αλλαγή της ζητούμενης ποσότητας Πρόκειται για μία μετακίνηση πάνω στην καμπύλη ζήτησης η οποία προέρχεται από μία αλλαγή στην τιμή του προϊόντος Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Αλλαγή της ζήτησης Πρόκειται για μία μετακίνηση της καμπύλης ζήτησης, είτε προς τα αριστερά είτε προς τα δεξιά, η οποία προέρχεται από τις αλλαγές σε μεταβλητές εκτός της τιμής Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Περίληψη Σε μια ανταγωνιστική αγορά υπάρχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές, καθένας από τους οποίους ασκεί ελάχιστη επιρροή ή δεν επηρεάζει καθόλου την τιμή της αγοράς Η καμπύλη ζήτησης δείχνει πως η ζητούμενη ποσότητα από ένα αγαθό εξαρτάται από την τιμή του Βαγής Σαμαθρακής

ΘΕΩΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ Περίληψη Σύμφωνα με το νόμο της ζήτησης, όταν η τιμή ενός αγαθού μειώνεται, η ζητούμενη ποσότητα αυξάνεται Άλλοι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζητούμενης ποσότητας είναι το εισόδημα, οι προσδοκίες των καταναλωτών, και οι τιμές των υποκατάστατων και συμπληρωματικών αγαθών Βαγής Σαμαθρακής