H ανάπτυξη του Golf στην Ελλάδα Συνέδρια ΚΑΠΑ: ‘Μεγάλα Έργα’ 29/11/07 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC
Περιεχόμενα Golf: μια σημαντική αγορά Τμήματα αγοράς Golf Λανθάνουσα Ζήτηση στην Ελλάδα Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας
Deutsche Bank tees off its US branding drive Five years after Deutsche Bank clinched its $10bn transatlantic merger with Bankers Trust, the German bank feels it is ready to launch its name in the US. Being America, it has chosen to do so on a golf course. … the world's number one bank, ahead of JP Morgan, in terms of investment banking trading and sales revenue, feels the need to boost its US profile with the first Deutsche Bank Championship tournament to be played at Boston's Tournament Players Club this weekend. Golf industry experts say that title sponsorship typically costs $5m-$7m. Since the bank has signed up for four years, its total bill could be almost $30m. Meanwhile, Deutsche pays to run the tournament, but receives much of the gate revenue. About 25,000 spectators a day are due, paying $40. It has also defrayed costs by inviting 11 "founding" sponsors - including Tag Heuer, FleetBoston Financial and Fidelity Investments - to pay for entertainment space in the grounds and some brand visibility Aug. 28, 2003
2010: Πρόβλεψη παικτών Golf Παγκοσμίως61,000,00082,400,000 ΗΠΑ26,446,00028,400,00 Ευρώπη3,353,8614,977,000 Ην. Βασίλειο & Ιρλανδία 1,473,1911,718,000 Γερμανία370,490678,800 Πηγή: Διάφορες Εθνικές και Διεθνείς Ενώσεις Golf
2010: Πρόβλεψη γηπέδων Golf Παγκοσμίως28,56236,750 ΗΠΑ16,74320,200 Ευρώπη5,8778,250 Ην. Βασίλειο & Ιρλανδία2,9833,600 Γερμανία Πηγή: Διάφορες Εθνικές και Διεθνείς Ενώσεις Golf
Η Ελλάδα και οι Ανταγωνιστικοί Προορισμοί CountryΓή- πεδα Golfers Κάτοικοι ανά Γήπεδο Golfers ανά ‘000 κατοίκους Ισπανία ,14 Πορτογαλία ,31 Ιταλία ,44 Ελλάδα ,12 Κύπρος ,83 Πηγή: Διάφορες Εθνικές και Διεθνείς Ενώσεις Golf
Γήπεδα Golf ανά Χώρα ΈτοςΕλλάδαΙσπανίαΠορτογαλίαΙταλίαΚύπρος Δ Πηγή: Διάφορες Εθνικές και Διεθνείς Ενώσεις Golf
Αγορές Golf
Τμηματοποίηση αγοράς ανάλογα με τους golfers Πηγή: Golf Market of the Future, Golf & Tourism Consulting 2001
Τμηματοποίηση αγοράς ανάλογα με τους golfers Πηγή: Golf Market of the Future, Golf & Tourism Consulting 2001
...που παρακολουθούν πρωταθλήματα golf ως θέαμα ...που πηγαίνουν διακοπές αποκλειστικά για golf ...που παίζουν golf ως χόμπι κατά τις διακοπές τους Όλοι αναζητούν διαρκώς νέους προορισμούς, με σωστές εγκαταστάσεις – οργάνωση – υποστήριξη Οι απαιτήσεις αλλάζουν αναλόγως επιπέδου –Αρχάριοι: Practice units and golf instruction –Προχωρημένοι: Διαφορετικά γήπεδα Δεν αρκεί μια ωραία μπροσούρα με τα γήπεδα και τα ξενοδοχεία μιας περιοχής Τουρίστες Golf …
Μεμονωμένοι: –FIT ή μέσω οργανωμένων γραφείων Ακαδημίες Αρχαρίων: –Ανήκουν σε clubs - συνήθως κανονίζουν ‘πακέτα’ που περιλαμβάνουν εκπαίδευση και διακοπές Golf clubs και societies: –Συνδυάζουν μικρά τουρνουά golf και διακοπές. Ταξιδεύουν σε μικρά γκρουπ (12 άτομα) και μένουν λίγες νύχτες (~3 νύχτες) ΜICE & Golf: –Το golf δρα υποστηρικτικά στην αγορά MICE Τουρίστες Golf - Segmentation
Πλεονεκτήματα Τουρισμού Golf Εμπλουτισμός τουριστικού προϊόντος Αύξηση πελατειακής βάσης και εσόδων Υψηλότερη κατά κεφαλή δαπάνη Μείωση εποχικότητας Ανάπτυξη και Δημιουργία Απασχόλησης
Λανθάνουσα ζήτηση (latent demand) τουριστών Golf στην Ελλάδα
Πώς υπολογίζεται η λανθάνουσα ζήτηση; Σημαντικός αριθμός από τους τουρίστες στην Ελλάδα θα έπαιζε golf, αν υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές Αυτή είναι η ‘λανθάνουσα ζήτηση’ Υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των τουριστών ανά χώρα με την αναλογία παικτών golf σε αυτήν την χώρα
Λανθάνουσα Ζήτηση Golfers ανά κατοίκους Αφίξεις (2006) στην Ελλάδα Λανθάνουσα Ζήτηση Ηνωμένο Βασίλειο19, Σουηδία59, Γερμανία6, Ολλανία17, Δανία25, Νορβηγία25, Λοιποί Ευρώπη ΗΠΑ96, Καναδάς169, Ιαπωνία85, Υπερπόντια Σύνολο Πηγή: GBR Consulting
Λανθάνουσα Ζήτηση Golfers ανά κατοίκους Αφίξεις (2006) στην Ελλάδα Λανθάνουσα Ζήτηση Ηνωμένο Βασίλειο19, Σουηδία59, Γερμανία6, Ολλανία17, Δανία25, Νορβηγία25, Λοιποί Ευρώπη ΗΠΑ96, Καναδάς169, Ιαπωνία85, Υπερπόντια Σύνολο Πηγή: GBR Consulting
Πόσα γήπεδα golf; Έστω παίκτες για 1 εβδομάδα … (~ διανυκτερεύσεις) που παίζουν 4-5 rounds ο καθένας => – rounds Με – rounds ανά γήπεδο 25 – 50 γήπεδα golf μόνο για την λανθάνουσα ζήτηση
Ανάπτυξη Real Estate Έστω οτι ενδιαφέρονται για σπίτι στην Ελλάδα 5-10% από τους παραπάνω: 10 – Στους οικισμούς γύρω από γήπεδα golf, μόνο 10 – 20% των κατοίκων είναι golfers Οικισμοί για έως άτομα
Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας
Τι αποζητούν οι Golfers για Golf; Δημιουργία Golf Destinations –Τουλάχιστον 3-4 γήπεδα –Εκ των οποίων τουλάχιστον 1 championship Value for money –Γήπεδα σε εξαιρετική κατάσταση –Διαρκής συντήρηση σε άψογη κατάσταση
Τι αποζητούν οι Golfers για Διακοπές; Καλά ξενοδοχεία (4* ή 5*)... ... σε απόσταση έως 45’ από το golf … με εύκολο transfer από το αεροδρόμιο... ... σε προορισμούς που μπορούν να προσεγγίσουν εύκολα Συχνά μέρος διακοπών incentive
Συμπερασματικά Τα καλά γήπεδα είναι προϋπόθεση αλλά δεν αρκούν –απαραίτητο να είναι διεθνώς ανταγωνιστικά και... –... να αναπτύσσονται σε clusters σε εύκολα προσβάσιμους προορισμούς με καλές υποδομές: –Ξενοδοχεία –F&B και Αναψυχή –Συνεδριακές Υποδομές... με αποτελεσματική διαχείριση υδάτινων πόρων... Ολοκληρωμένη ανάπτυξη (integrated development)
Αν όλες οι προσπάθειες αποτύχουν...
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Ευχαριστώ για την προσοχή σας