Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΩΙΝΟ : Το πρώτο γεύμα της ημέρας
Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Προαγωγής Υγείας
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου)
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΣΤ τάξης 3ου Δ.Σ. Νάξου,
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ερήμης
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Podcast με ΘΕΜΑ «Διατροφη και υγεια»
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Η Ε΄ τάξη του 12ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων σας προσκαλεί στην ενημερωτική εκδήλωση με θέμα
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
2η ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ 11/3/2011 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Όπως όλοι ξέρουμε, πολλοί άνθρωποι έχουν πρόβλημα με την υγεία τους. Έχετε σκεφτεί τι φταίει γι' αυτό; Μερικές φορές δεν έχουμε καλή διάθεση.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης : 9 ος Παιδικός Σταθμός Δ. Βύρωνα Διεύθυνση : Βορείου Ηπείρου 7 Τηλέφωνο επικοινωνίας :
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Καραβασίλογλου Παρθένα-Ζωή Μπαζιώτη Βενετία Ακ.Έτος : Β΄ εξάμηνο πρακτικής άσκησης ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα.
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
Διατροφή και Υγεία Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου) Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου - Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου - Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας Θέμα παρεμβατικού προγράμματος «Τροφή για όλους Τροφή για υγεία»

ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΩΤΗΡΑΣ

Λίγα λόγια για το σχολείο μας . . . Το Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας είναι το μοναδικό ολοήμερο της ελεύθερης περιοχής Αμμοχώστου. Είναι το νεότερο από τα σχολεία της κοινότητας. Φέτος είναι ο 3ος χρόνος λειτουργίας του. Στο σχολείο φοιτούν 138 παιδιά, κατανεμημένα σε 8 τμήματα. Στο σχολείο διδάσκουν 18 δάσκαλοι, 11 στην πρωινή ζώνη και 7 στην απογευματινή. Εργοδοτούνται επίσης 5 συνάδελφοι με αγορά υπηρεσιών. Είναι πλήρως εξοπλισμένο με αίθουσα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών που διαθέτει διαδραστικό πίνακα και 40 συνολικά ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε όλο το σχολείο. Διαθέτει εργαστήρια Τεχνολογίας, Τέχνης, Οικιακής Οικονομίας, Μουσικής, Επιστήμης και δύο εστιατόρια, καθώς και αίθουσα πολλαπλής χρήσεως.

Παρεμβατικό πρόγραμμα Επιλογή θέματος: Συζήτηση διαφόρων θεμάτων σε συνεδρία Εντοπισμός του προβλήματος : Ο διδασκαλικός σύλλογος ομόφωνα εντόπισε ότι ένα σοβαρό πρόβλημα στη σχολική μονάδα ήταν οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά την ώρα του διαλείμματος τρέφονταν με ανθυγιεινές λιχουδιές. Επίσης την ώρα του γεύματος, αν και το διαιτολόγιο είναι βασισμένο στη μεσογειακή διατροφή, πολλά παιδιά έτρωγαν ελάχιστα ή και καθόλου το φαγητό τους. Συνηθέστερη δικαιολογία το «δε μ’ αρέσει». Δημιουργία πορείας και σχεδίου δράσης : Μετά τον εντοπισμό του προβλήματος οι συνάδελφοι εργάστηκαν για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων προς επίτευξη των στόχων που θέσαμε. Τρόπος προσέγγισης: Οι συνάδελφοι ανάλογα με το θέμα και την τάξη στην οποία διδάσκουν επέλεξαν τις κατάλληλες δραστηριότητες- διαθεματική προσέγγιση.

Στόχοι παρεμβατικού προγράμματος Οι μαθητές Να γνωρίσουν τις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της κοινότητας παλαιότερα και σήμερα. Να συγκρίνουν τις διατροφικές συνήθειες ανθρώπων σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές της γης. Να αντιπαραβάλουν τις κλιματικές συνθήκες ενός τόπου σε σχέση με τις καλλιέργειες. Να αναπτύξουν ορθές διατροφικές συνήθειες.

Δραστηριότητες παρεμβατικού προγράμματος Έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες στην κοινότητα άλλοτε και τώρα. Μελέτη διατροφικών συνηθειών άλλων χωρών και σύγκριση με τις δικές μας. Δημιουργία βιβλίου συνταγών από διάφορες χώρες. Συλλογή παραδοσιακών συνταγών της κοινότητας. Συγγραφή και παρουσίαση θεατρικών σκηνών. Κατασκευές και έργα τέχνης: δέντρο υγιεινής και μη υγιεινής διατροφής, έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, σχεδιασμός πυραμίδας υγιεινής διατροφής .

Ομαδική εργασία, συγγραφή παραμυθιού και παρουσιάσεις για την υγιεινή διατροφή.

Το δέντρο της υγιεινής και το δέντρο της μη υγιεινής διατροφής.

Προσφορά υγιεινού προγεύματος Συνταγή Γιαούρτι, μέλι , ξηροί καρποί, φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, δημητριακά, βρόμη

Εργασίες στο μάθημα της Τέχνης

Κατασκευές στο μάθημα της Τέχνης

Εργασίες στο μάθημα των Αγγλικών

Η έρευνά μας: Έχουν διαφοροποιηθεί οι διατροφικές συνήθειες των γονιών και των παππούδων μας; Οι μαθητές της Στ΄: αφού προβληματίστηκαν για το είδος διατροφής τους και το είδος διατροφής των γονιών τους, έφτιαξαν ερωτηματολόγιο και έχοντας ως πληθυσμό τους γονείς και τους παππούδες τους προσπάθησαν να διερευνήσουν αν άλλαξαν οι διατροφικές τους συνήθειες από τον καιρό που ήταν μαθητές στο δημοτικό χορήγησαν το ερωτηματολόγιο σε γονείς και παππούδες με τη βοήθεια όλων των μαθητών του σχολείου αφού περισυνέλεξαν περίπου 100 ερωτηματολόγια, πέρασαν τα δεδομένα στην Excel έχοντας ως ανεξάρτητες μεταβλητές το φύλο και την ηλικία από τη μελέτη των γραφικών παραστάσεων κατέληξαν σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Η έρευνά μας: Έχουν διαφοροποιηθεί οι διατροφικές συνήθειες των γονιών και των παππούδων μας;

Η έρευνά μας: Έχουν διαφοροποιηθεί οι διατροφικές συνήθειες των γονιών και των παππούδων μας; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το 100% της ηλικιακής ομάδας καταναλώνει όσπρια, μεγάλο ποσοστό της ομάδας (50-75%) κατανάλωνε και στην παιδική ηλικία. Μεγαλύτερο ποσοστό καταναλώνει σήμερα παραδοσιακά φαγητά όπως κολοκάσι και κουπέπια. Αντίθετα μειώθηκε το ποσοστό που καταναλώνει άλλα παραδοσιακά φαγητά όπως οι καυκαρούες και το παστό κρέας. Αυξήθηκε το ποσοστό της ομάδας που καταναλώνει σήμερα αναψυκτικά, χυμούς και σοκολάτες. Μεγαλύτερο ποσοστό καταναλώνει έτοιμα φαγητά όπως σουβλάκια/ σιεφταλιές, ενώ καταναλώνουν και φαγητά όπως πίτσα και χάμπουργκερ που δεν κατανάλωναν στην παιδική ηλικία.

Η μελέτη μας: Διατροφικές συνήθειες άλλων χωρών Στο πλαίσιο των μαθημάτων Γεωγραφίας, Ελληνικών, Αγωγής Ζωής και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών μελετήθηκαν οι κλιματικές συνθήκες διαφόρων χωρών και πώς αυτές επηρεάζουν την καλλιέργεια διαφόρων προιόντων και τις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων. Στο τέλος οι μαθητές έφτιαξαν βιβλίο συνταγών από όλες τις χώρες.

Κατασκευή αφίσας: Ενδημικά φυτά της Κύπρου Μελέτη κυπριακών ενδημικών φυτών και βοτάνων στο μάθημα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και των Ελληνικών: Δημιουργία αφίσας

Δημιουργία οικολογικής εφημερίδας Άρθρα Φωτογραφίες από εκστρατεία της Ε΄ τάξης για καθαριότητα Ακροστιχίδες και σταυρόλεξα με θέμα το περιβάλλον

Υγιεινά εναντίον ανθυγιεινών φαγητών Δημιουργία κόμικς

Και όχι μόνο στο μάθημα... Δεντροφύτευση στο σχολείο στα πλαίσια της Εβδομάδας του Δέντρου, με φυτά και βότανα που μπορούν να αποτελέσουν μέρος της διατροφής μας.

Αξιολόγηση του παρεμβατικού προγράμματος Η αξιολόγηση είναι συντρέχουσα μέσα από παρατηρήσεις για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και των συναφών δραστηριοτήτων. Παρατηρήσαμε ότι οι μαθητές μας γευματίζουν κανονικά ακολουθώντας το εγκεκριμένο διαιτολόγιο και με αύξηση στην κατανάλωση σαλάτας, αποφεύγοντας επίσης την κατανάλωση λιχουδιών πριν το γεύμα. Στο σχολικό κυλικείο αυξήθηκε η κατανάλωση φρούτων και φρέσκων χυμών. Οι ίδιοι οι γονείς διαπίστωσαν αλλαγή στις συνήθειες των παιδιών τους και εκφράζοντας και την ικανοποίησή τους γι’ αυτό. Τα ίδια τα παιδιά ζήτησαν επανάληψη του υγιεινού προγεύματος.