Το Δημοτικό τραγούδι και η Αρκαδοκυπριακή διάλεκτος μέσα από το έργο του Ζακ Λακαριέρ «Το Ελληνικό καλοκαίρι»: πηγές διαχρονικότητας του ελληνισμού Μαριλένα Κουζίνη Υπ. Διδάκτωρ του Τμήματος Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Paul Valéry Montpellier III France
Ω….
Ψ….
Θ….
ξ…
Το Λύκαιον Όρος
Τα Αροάνια Όρη
Τα νερά της Στυγός
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ Κατά τον Claude Fauriel Τραγούδια του ιδιωτικού βίου τα οποία είναι οικογενειακά, εποχικά, κοινωνικά, ξενιτιάς, του γάμου, του θανάτου. Ιστορικά, κλέφτικα Βουκολικά
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ Κατά τον Νικόλαο Πολίτη α) ιστορικά β) κλεφτικά γ) ακριτικά δ) παραλογές ε) ερωτικά στ) νυφιάτικα ζ) νανουρίσματα η) κάλαντα θ) της ξενιτιάς ι) μοιρολόγια ια) του κάτω κόσμου και του χάρου ιβ) γνωμικά ιγ) εργατικά-βλάχικα ιδ) περιγελαστικά
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ Κατά τον Στίλπωνα Κυριακίδη α) κυρίως άσματα που περιλαμβάνουν τα εργατικά, εορταστικά-εθιμικά, παιδικά, της αγάπης, του γάμου, της ξενιτιάς, μοιρολόγια, κλέφτικα, ιστορικά, σατιρικά, γνωμικά, θρησκευτικά β) διηγηματικά που περιλαμβάνουν ακριτικά. παραλογές και ρίμες γ) δραματικές παραστάσεις, δηλαδή διασκευές από έργα προσφιλή στο λαό όπως Ερωφίλη, Θυσία, Ερωτόκριτος
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ Κατά τον Ερατοσθένη Καψωμένο α) τραγούδια της τάβλας (ηρωικά και γνωμικά χωρίς αυστηρό ρυθμό) β) τραγούδια της στράτας που υπηρετούν το ρυθμό του άνετου βαδίσματος ή του αργού καλπασμού και γ) τραγούδια του χορού με πλούσια μελωδία και αυστηρά χορευτικό ρυθμό
Το Ιερό της Αφροδίτης στην Παλαίπαφο
Ο κερασφόρος Θεός και το Ιερό του στην Έγκωμη (1.200 πχ)
Εγχάρακτη επιγραφή στο Κυπριακό Συλλαβάριο, πάνω σε χάλκινο οβελό από τάφο της Παλαιπάφου.