Παρουσίαση Περιστατικού Βογιατζή Μαρία Ψυχολόγος – Ειδική Παιδαγωγός
« Κουράστηκα και δεν μπορώ να τα καταφέρω όλα όταν βιάζεσαι και θέλεις να βιάζομαι και εγώ. Τότε το κάθε τι παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο. Μπορώ να κάνω πολύ περισσότερα από όσα πιστεύεις με τον τρόπο που θέλω εγώ…» Από το : «Ποιήματα για όλους» του Benkt – Erik Hedin
Προφίλ Παιδιού έντονος φόβος και άγχος αποτυχίας ευγενικός, φιλότιμος, συνεργάσιμος έντονος φόβος και άγχος αποτυχίας νοημοσύνη στα πλαίσια του φυσιολογικού με σημαντική διαφορά ανάμεσα σε λεκτική και πρακτική κλίμακα
Αρχικές Δυσκολίες ανά τομέα μάθησης Ανάγνωση ακραίος συλλαβισμός λέει ένα – ένα τα γράμματα για τα σχηματίσει την κάθε συλλαβή χωρίς ρυθμό, τήρηση σημείων στίξης και χρωματισμό φωνής
Παράδειγμα Ανάγνωσης Ανάγνωση της λέξης «καλά» κ – α – λ – ά
Αρχικές Δυσκολίες ανά τομέα μάθησης Γραφή ευανάγνωστα γράμματα χωρίς αποστάσεις ανάμεσα στις λέξεις χωρίς τήρηση των σημείων στίξης παραλείψεις και αντικαταστάσεις γραμμάτων (α – ε, β – δ, θ – φ)
Αρχικές Δυσκολίες ανά τομέα μάθησης Φωνολογική Καλλιέργεια δυσκολία στα δίψηφα σύμφωνα (μπ, ντ, τσ, τζ, γκ, γγ) δυσκολία στα δίψηφα φωνήεντα (ου, αυ, ευ) διαφοροποίηση στα β – φ, αυ, ευ
Αρχικές Δυσκολίες ανά τομέα μάθησης Αριθμητική γνώση ποσοτήτων αριθμούς έως το 60 προσθέσεις και αφαιρέσεις με τη χρήση δακτύλων
Στοχοθεσία
Στοχοθεσία αυτοματοποίηση συλλαβών (π.χ. βα, βε, βι, βο, γα, γε, γι, γο) ανάγνωση και γραφή δισύλλαβων λέξεων (π.χ. βάζο, βίδα, βόδι) ανάγνωση και γραφή προτάσεων (π.χ. Να το βάζο, Να η βίδα) ανάγνωση και γραφή τρισύλλαβων – τερτασύλλαβων λέξεων καθώς και μικρών κειμένων ανάγνωση και γραφή λέξεων με δίψηφα σύμφωνα και φωνήεντα (μπάλα, κουμπί)
Στοχοθεσία αυτοματοποίηση συλλαβών (π.χ. βα, βε, βι, βο, γα, γε, γι, γο) ανάγνωση και γραφή δισύλλαβων λέξεων (π.χ. βάζο, βίδα, βόδι) ανάγνωση και γραφή προτάσεων (π.χ. Να το βάζο, Να η βίδα) ανάγνωση και γραφή τρισύλλαβων – τερτασύλλαβων λέξεων καθώς και μικρών κειμένων ανάγνωση και γραφή λέξεων με δίψηφα σύμφωνα και φωνήεντα (μπάλα, κουμπί)
Αντιγραφή προτάσεων και κειμένων με την εξής μορφή: Στοχοθεσία Αντιγραφή προτάσεων και κειμένων με την εξής μορφή: Το παιδί παίζει.
Στοχοθεσία Γραμματική διάκριση ουσιαστικών και ορθογραφικές καταλήξεις (των – τον, τις – της, οι – η …) κλίση ουσιστικών διάκριση ρημάτων και ορθογραφικές καταλήξεις (- ω, - εις, - ει …) διάκριση επιθέτων και η κλίση τους
Στοχοθεσία Φωνολογική Καλλιέργεια λέξεις με την ακολουθία Σύμφωνο – Σύμφωνο (βρ, βδ, γρ …) λέξεις με την ακολουθία Φωνήεν – Σύμφωνο – Συμφωνο (αγμ, ακτ, αχρ …) σύνταξη προτάσεων με τις αντίστοιχες λέξεις
Στοχοθεσία Κατανόηση – Απόδοση Νοήματος ανάγνωση μικρών κειμένων απάντηση σε ερωτήσεις με βάση το κείμενο περίληψη προφορική ή γραπτή του κειμένου
Στοχοθεσία Παραγωγή Γραπτού Λόγου σχεδιάγραμμα σχεδιασμού προσώπου σχεδιάγραμμα περιγραφής αντικειμένου σχεδιάγραμμα περιγραφής κτιρίου
Σχεδιάγραμμα Περιγραφής Προσώπου § όνομα – ηλικία – ασχολία § εξωτερική περιγραφή (μαλλιά, μάτια, ύψος, βάρος…) § εσωτερική περιγραφή (καλός, κακός, έξυπνος, πονηρός…) § τι κάνουμε μαζί § σκέψεις και συναισθήματα
Πρόοδος Το παιδί έχει σημειώσει: σημαντική πρόοδο καλή ανάγνωση καλή κατανόηση κειμένου καταφέρνει να γράφει μικρές εκθέσεις τηρεί αρκετές φορές τους γραμματικούς κανόνες που γνωρίζει έχει βελτιωθεί η αυτοεκτίμηση του
Παράγοντες που συνέβαλλαν στην πρόοδο του παιδιού η σωστή παρακολούθηση του προγράμματος η δική του προσωπική προσπάθεια η καλή συνεργασία με τους γονείς
Ευχαριστώ για το χρόνο σας !!!